De 10 bud (på dansk) - alternativ version

Jesus-loves-you

Sep 4, 2008, 12:33:36 PM9/4/08
"Jesus-loves-you" skrev

7936 news:g9jdr3$25vp$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... en tegneserie med Radiserne:
>

> En pige læser op (mens hunden Nuser og en anden lytter):
>
> "Men da han endnu var langt borte, så hans far ham og ynkedes
> inderligt, og han løb til og faldt ham om halsen og kyssede ham."
>
> samt ...
>
> "Min søn var død og er blevet levende igen, han var fortabt og er
> fundet. Hent fedekalven, slagt den og lad os spise og være
> lystige!"
>
> Hvortil Nuser tænker:
>
> "Hva' havde kalven da gjort ?"

and ...

6702 news:u9Mhi.16$pg...@news.get2net.dk

Den kristne Ugeavis www.udfordringen.dk skriver torsdag den 4. september
2008, på bagsiden, side 24, bl.a. følgende:

=== citat start ===

Bagsmækken

af Kim Schou

Bibelen på &%#!! dansk

- De 10 bud ? I min generation er det ikke noget, man kan udenad. Og
selvom man kan, så giver det ikke altid meget mening:
- "Du skal ÆRE din far og din mor"
- Øh.. Hvordan gør man det der 'ære' ?

- "Du må ikke begære din næstes hus. Du må ikke begære den næstes
hustru, hans træl eller trælkvinde, hans okse eller æsel..."

-Hva'ba? Hvorfor skulle jeg blive vild i varmen over et ÆSEL ? !

Nogle gange er Bibelen svær. Især for os, der ikke er vokset op med
søndagsskole og salmesang. Så kunne det være rart med et sprog, folk faktisk
snakker.

Sproget, der oversættes fra i de eksisterende Bibler, er gammelt
(mega-MEGA-gammelt!). O=g når jeg vil præsentere Biblen for andre, der måske
SLET IKKE læser bøger, så er det altså rigtig underlig læsning.

Så... Jeg har savnet en Bibel, der er virkelig nem at læse i. Den findes
bare ikke.

Så må jeg jo selv forsøge mig,

Det gør jeg fra næste uge i Udfordringen, hvor jeg vil præsentere
Johannesevangeliet på en måde, der er lige ud ad landevejen, nem, let og
ligetil.

Som en forsmag får du her min tolkning af DE 10 BUD:

Guds top 10 ting, du ikke må eller skal gøre

1)
Du må ikke forgude og be' til andre end Gud!

2)
Du må ikke gøre ting til din gud!

3)
Du må #% #!!! ikke BANDE!
(Fodnote: 'shit' og 'for katten' er sådan set okay (men grimt). Hvis du
bruger Guds navn til at svine andre til eller understrege en ligegyldig
pointe, så ... FORGET IT !)

4)
Du skal holde fri om søndagen! Du har 6 dage om ugen til at lave det, du
skal, men den 7. dag er afslapperdag! Sluk computeren, luk kaldenderen og
hils på Gud. Hyg.

5)
Du skal vise respekt for din far og din mor, så du kan få et langt og godt
liv!

6)
Du(... må ikke dræbe nogen!)

ET-Break:
(2008-09-04, Thursday, day no 248, CET 18:26, GMT 16:26)
- "Husk det!"
<
Of course, ET ... :-)

7)
Du må ikke bolle udenom eller skride fra din mand/kone!

8)
Du må ikke stjæle!

9)
Du må ikke lyve!

10)
Du må ikke være misundelig på andres ting - hverken deres lækre lejlighed,
mad, kone, kæreste, hund, kat, ko, Playstation 2, 3, XBox 360, Porsche 911,
ELLERHVADSOMHELSTANDET ...!

Forstår du det nu ?

=== citat slut ====

Øh ...

Jeg har bl.a. lige et forbehold mht. ... (input memory from) ...

7647 news:487b3892$0$90262$1472...@news.sunsite.dk

> In the name of the Father° (the Merciful°, The Righteous(ness)°, den
> Retskafne°):
[ ... ]
> ... My Father° said:
[ ... ]
> [...]
[ ... ]
> ... den Nådige° og Barmhjertige° ...

...("får" op af brønden, *også* på en søndag/helligdag)...

ET-Break:
(2008-09-04, Thursday, day no 248, CET 18:09, GMT 16:09)
- "Dét må du gerne."

Thank You, friend of mine ... :-)

CET 18:15
- "My dear beloved."

CET 18:16
- "One."

Love You, (girl)-friend ... :-)

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 7951 news:g9oikr$vq6$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7952

Lyrik

Sep 4, 2008, 2:47:26 PM9/4/08
"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen
> "Jesus-loves-you" skrev

> 6702 news:u9Mhi.16$pg...@news.get2net.dk

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Her er Det nye testamentes forslag:
udelad andre bud end "I skal elske hinanden som jeg har elsket Jer!"

Så slipper man for at lave sine egne bud.

Hilsen
Jens

Andreas Falck

Sep 4, 2008, 2:53:05 PM9/4/08
Lyrik skrev i

[ ... ]

> Her er Det nye testamentes forslag:
> udelad andre bud end "I skal elske hinanden som jeg har elsket Jer!"
>
> Så slipper man for at lave sine egne bud.

Hvorfor tager du kun den ene halvdel af Det Nye testamentes bud med?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Vidal

Sep 4, 2008, 3:06:46 PM9/4/08
Jesus-loves-you skrev:

> 9)
> Du må ikke lyve!

Det er jo faktisk ikke det, der står.

"Du må ikke vidne falsk mod din næste". Og det er
jo helt fint. Men der er jo mange andre måder ikke
at fortælle sandheden på.

Der synes jeg treeren dækker bedre, hvor der står
man ikke må lyve i Guds navn.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige

Sep 4, 2008, 3:19:27 PM9/4/08
Lyrik skreiv:

Og det fungerer i praksis?
Refferanser?

HM

Harald Mossige

Sep 4, 2008, 3:21:06 PM9/4/08
Vidal skreiv:

> [...]
> jo helt fint. Men der er jo mange andre måder ikke
> at fortælle sandheden på.
>
> Der synes jeg treeren dækker bedre, hvor der står

Og hva sier bibelen, den hebraiske grundteksten?

HM

Vidal

Sep 4, 2008, 3:33:02 PM9/4/08
Harald Mossige skrev:

> Lyrik skreiv:

> Og det fungerer i praksis?

Hvad tror du selv?

> Refferanser?

Hvilken form for referencer? Vil du have et link til
internettet, om at kristne følger det?

Hvordan skulle det være muligt?

Dine spørgsmål afspejler som sædvanligt et afgrundsdybt
manglende kendskab til kristendommen.

Lyrik

Sep 4, 2008, 3:35:16 PM9/4/08
"Andreas Falck" <dew...@dewnull.dewnull> skrev i meddelelsen

> Lyrik skrev i
>
> [ ... ]

> Hvorfor tager du kun den ene halvdel af Det Nye testamentes bud med?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så skal jeg udspørges om mine motiver igen.;-) Der er forskellige kristne
trossamfund Andreas og der er forskellige teologiske forståelser.
Min teologiske forståelse er at "De såkaldte 10 bud" er en del af den
moselov som nagledes til korset ved Jesu død.
Du har den adventistiske forståelse, men kan måske bringes til at vedkende
dig at adventismen ikke er den eneste forståelse i verden?

Adventisterne håndplukker i moseloven og siger:"Det og det vil vi overholde,
men det og det hører til ceremoniloven og det vil vi ikke overholde!"

Min forståelse er at DET HELE er moseloven og at den kun ene og alene er et
juridisk dokument underskrevet af de to kontraktholdere-Gud på den nene side
og JØDERNE på den anden side.

Det betyder at jøder i dag ikke KAN holde moseloven fordi den indebærer ofre
ved et tempel der ikke eksisterer.
Det betyder at adventister ikke kan komme ind under moseloven fordi de ikke
er jøder.

Jesus gav et alternativ, selvom han var forpligtet til at holde moseloven og
gjorde det med ordene:"Hvem kan overbevise mig om nogen synd?"
Da han, som var både Guds Søn og Gud selv døde, så ophørte kontrakten
imellem Gud og jøderne. Idet en ægteskabskontrakt kun er gyldig til
ægtemanden dør.

Dette rev gærdet ned imellem jøder og hedninge(os-inkl. adventister) og en
ny retfærdighedsmetode afsløredes-frelsen ved tro på Jesus og hans identitet
og opstandelse.
Moseloven sagde at enhver der overhodlt den var velsignet, den nye troslov
siger at enhver som tror får frelse som en medalje af Gud.

Paulus som havde været farisæer sagde at moseloven dræber mens
trosretfærdigheden levendegør.
Han kom med eksemplet at det 10.bud slog folk ihjæl! For overtrædelse af
dette bud betød dødsstraf. "Jeg vidste jo ikke at jeg ville blive slået
ihjæl før jeg læste at den som begærede noget af andres-overtrådte en lov
der dræbte mig!"

Så selv om det er godt ikke at begære, så slog loven om begær mig ihjæl! Nu
er der åbenbaret en retfærdighed fra Gud som går på at enhver der tror på
Jesus Kristus og at Gud oprejste ham fra de døde er overgået fra døden til
livet!

Så du ser Andreas at der er forskellige teologiske opfattelser. Denne her er
efter min bedste forståelse det Nye Testamntes essens.

Prøv nu at holde dig til emnet i stedet for at spørge til min person. Du
kunne for eksempel redegøre for din grund til at mene at de såkaldte ti bud
skal være en del af din religion?

Hilsen
jens

Vidal

Sep 4, 2008, 3:40:10 PM9/4/08
Harald Mossige skrev:

Åh, der har vi den sprogkyndige Harald, der forsker dybt
i teksten. ;-)

Ville du kunne forstå, hvis jeg skriver, hvad der står i
grundteksten?

Men hvis du er ægte interesseret kan du se på:

http://www.levitt.com/hebrew/commandments.html

Altså, 'Du skal ikke tage Guds navn forfængeligt'.

Andreas Falck

Sep 4, 2008, 3:54:27 PM9/4/08
Lyrik skrev i

> "Andreas Falck" <dew...@dewnull.dewnull> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Så skal jeg udspørges om mine motiver igen.;-)

Ak din lille stakkel. Jeg får jo nærmest ondt af dig.

Mit spørgsmål gik alene på hvorfor du kun tog den ene halvdel med, når der i
samme tekst er en anden halvdel også?

Og så skulle du lige blande en hel masse uvedkommende ævl om adventisme ind
i dialogen. Helt ærligt så rager det mig faktisk en papand hvad
adventisterne siger, og jeg konfererer aldrig med et adventistdokument for
at afstemme min opfattelse dermed. Jeg forsøger ene og alene at drage mine
slutninger ud fra hvad der står i Bibelen, da den alene er det fundament jeg
bygger mit trosgrundlag på.

Men jeg synes det er ærgeligt at du er sådan gået i selvsving fordi jeg for
nogle år siden ikke havde lyst til at drikke øl med dig på en værtshus i
Kgs. Lyngby.

Sådan som du her har gebærdet dig, og også i den anden tråd om gnosticisme
som du alligevel ikke ønskede at debatere, vil jeg lade dig i fred så du kan
diskutere med dig selv ud fra alt det man ikke kan få at vide om hvad du
egentlig mener og tror. Og med den attitude vil dit forsøg på at revidere
fundatsen på forhånd være dømt til at mislykkes, så også der trækker jeg
følehornene væk fra dig.

Hyg du dig blot selv med dine øl.

EOD

Cyril Malka

Sep 4, 2008, 4:01:39 PM9/4/08
In article <48c03524$0$25385$8404...@news.wineasy.se>,
Harald Mossige <har...@hkabel.net> wrote:

> Og hva sier bibelen, den hebraiske grundteksten?

Den hebraiske grundtekst i 2.mos. 20:13 siger, at man ikke skal afgive
falsk vidnesbyrde.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
Følg mig på twitter: http://twitter.com/cyrilmalka
... Catholic - which I was until I reached the age of reason.

Lyrik

Sep 4, 2008, 4:16:29 PM9/4/08

> [...]
> for nogle år siden ikke havde lyst til at drikke øl med dig på en værtshus

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det kan jeg overhovedet ikke huske. Det dæmrer dog svagt at der var en tid
hvor folk havde lyst til at se hinanden. Jeg kan have formuleret mig så det
kunne misforstås.
Mødes på et værtshus kan også være over en sodavand.

Men for lige at få tingene på plads, så er det omkring 30 år siden jeg har
sat mine ben på et værstshus og jeg lever et alkoholfattigt liv. Det er så
tæt på afholdenhed at når det går højt så er der måske et glas rødvin om
måneden!

Den eneste herfra gruppen jeg har mødt er Jakob (dk.katolik) som engang var
hos mig/konen til morgenkaffe.

Så du skal prøve at omvurdere motiverne hos folk, bare et godt råd. Hav det
godt Andreas.

Hilsen
Jens

Harald Mossige

Sep 4, 2008, 4:25:19 PM9/4/08
Cyril Malka skreiv:

> Den hebraiske grundtekst i 2.mos. 20:13 siger, at man ikke skal afgive
> falsk vidnesbyrde.

Kva seier du Villy, skal vi ha tillit til ein , - fyllin adjektiva
sjølv, jøde, altså meir tillit en vi har til td deg?

HM

Harald Mossige

Sep 4, 2008, 4:27:43 PM9/4/08
Vidal skreiv:

> Hvad tror du selv?

Med deg som døme, så har eg ei meining.

> [...]
> internettet, om at kristne følger det?
>
> Hvordan skulle det være muligt?
>
> Dine spørgsmål afspejler som sædvanligt et afgrundsdybt

Alle på nettet viser kva praktisk kristendom er i sitt tilfelle.

HM

Vidal

Sep 4, 2008, 4:46:10 PM9/4/08
Harald Mossige skrev:

Du kan jo selv forvisse dig. Se på min henvisning,
vi taler om 3. bud ikke?

http://www.levitt.com/hebrew/commandments.html

Du kan jo også se på det 9. bud. Det stemmer vist
godt overens med CM's kommentar.

Andreas Falck

Sep 4, 2008, 4:48:14 PM9/4/08
Lyrik skrev i

[ ... ]

> Så du skal prøve at omvurdere motiverne hos folk, bare et godt råd.

Du burde i langt højere grad selv efterleve dine egne råd. Det er du nemlig
ikke særligt god til.

Jesus-loves-you

Sep 4, 2008, 7:43:36 PM9/4/08
"Lyrik" skrev

BASTA !!!

Og de, der ikke er enig med mig heri, de skal hænges...

ET-Break:
(2008-09-05, Friday, day no 249, CET 01:20, GMT 4/9 23:20)
- "Amen."

Øh ... Jeg må lige på det alvorligste understrege, at ET (og jeg) her
jokede!!!

Spøg til side:

Jeg er 100 % enig med dig heri, Jens Erik ... :-)

(Jeg ku' specielt godt li' dig formulering: "Da han, som var både Guds Søn
og Gud selv døde, ...")

Og derfor *undrer* jeg mig over, at du i kærlighed til din næste (apropos "I
skal elske hinanden som jeg har elsket Jer!"), samtidig godkender TYVERI af
hans ejendom !!!

Alle( mine ADVARSELslamper er tændt)...

ET-Break:
(2008-09-05, Friday, day no 249, CET 01:25, GMT 4/9 23:25)
- "Samtlige!"

Nå!

Og hertil svarer du måske så:

"Jamen jeg har da aldrig godkendt tyveri."

Hvortil jeg så svarer:

7949 news:g9odhq$u0c$1...@newsbin.cybercity.dk

> Øh ... Det, jeg mente med mine ord, var, at *frugten* som oftest AFSLØRER
> træet, om det er godt eller ondt.
>

> Lad os tage et konkret eksempel:
>
> Jeg opretten en ny tråd på nyhedsgruppen News:dk.politik
>
> Sent: Tuesday, September 02, 2008, CET 11:00, GMT 09:00
> Subject: Motivet -
> Was: Rusland begyndte angrebskrigen mod Georgien og skal derfor
> straffes
> 7929 news:g9ivbj$216o$1...@newsbin.cybercity.dk
>

> Hvorefter en Hr. Jens Erik Beck (som du sikkert godt kender) hertil
> besvarer med bl.a. ordene:

Jeg HADER( tyveri)...

CET 01:33
- "Dødsstraf."

CET 01:33
- "Husk det!"

Tak skal du ellers ha' !!!

Ananias og hans kone Safira blev straffet med døden pga. løgn (se Apostlenes
Gerninger 5,1-11)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 7953 news:g9pp5u$1ejj$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7954

Ib Baagøe

Sep 4, 2008, 11:13:01 PM9/4/08
"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse:

> - De 10 bud ? I min generation er det ikke noget, man kan udenad. Og
> selvom man kan, så giver det ikke altid meget mening:

"De ti Bud" er afskaffet for ca. 50 år siden for de 82% af
danskerne, der er medlemmer af den danske folkekirke.
Så derfor er der ingen speciel grund til at huske på dem.
Derimod al mulig grund til at huske det eneste bud, der
findes i kristendommen: "Du skal elske Herren din Gud
og din næste som dig selv". Dermed er alt sagt fra Jesus's
side med hensyn til folks adfærd.

Men for de mennesker, der ikke fatter rækkevidden af,
at Jesus overlader til vores egen samvittighed at udmønte
hans bud i praksis, kan det da være et pædagogisk middel
at analysere De ti Bud. Her kan jeg også anbefale "De syv
dødssynder", såsom begærlighed og misundelse.

Arm synder -- Ib

Lyrik

Sep 5, 2008, 11:10:26 AM9/5/08

> "Lyrik" skrev

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du burde kommentere i dk.politik. Det hører ikke til her. Det er retoriske
spørgsmål og ikke noget der skal legitimere noget.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det vil jeg gerne tage afstand fra! USSR's invasion af Georgien var
illegitim, ligesom da de gik ind i Ungarn. Det der er tale om i dag er at
nogle områder i det tidligere Georgien har ønsket og opnået selvstændighed.
Georgien er også et selvstændigt land, så de ejes ikke af rusland.
Du tror at Georgerne er mere uskyldige end russerne, i det tror du fejl.
Georgerne angreb Abkasiens parlament i 1992 og fordrev politikerne med
våben.

> Jeg HADER( tyveri)...
>
> CET 01:33
> - "Dødsstraf."
>
> CET 01:33
> - "Husk det!"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
I så fald var mange mennesker døde. Kristendommen handler om tilgivelse og
ikke om øje for øje og tand for tand. Den handler om kærlighed til synderen.

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Med venlig hilsen?

Hilsen
Jens

Jesus-loves-you

Sep 6, 2008, 4:38:29 AM9/6/08
"Lyrik" skrev

[ ... file 7954 ... ]

[ ... ]

[ ... ihukom ... ]

Jo, fordi din argumentation dybest set munder ud i et fra din side klart
'JA' til Ruslands besættelse af regionen i Georgien; altså godkendelse af
*tyveri*.

Og så er vi tilbage til spørgsmålet:

Er det særlig kærligt (apropos Jesu kærlighedsbud) overfor sine
medmennesker at *tyvstjæle* (deres ejendom eller at medvirke
hertil ?)...

(2008-09-06, Saturday, day no 250, CET 09:38, GMT 07:38)
- "NEJ."

Lød der netop nu en røst fra Himlen (men det ku' ligeså godt havde været
ET) ... :-)

På det punkt er vi 100% enige, ET (eller hvem du nu var/er i
Himlen) ... :-)...

CET 09:46
- "Forbandet være."

Tak skal du eller ha' !!!

[ ... ]

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det vil jeg gerne tage afstand fra! USSR's invasion af Georgien var

> illegitim, ligesom da de gik ind i Ungarn. ...

Fint. Denne din udmelding kan jeg lide at høre ... :-)

Forbandet være enhver tyveknægt (indtil høn har omvendt sig)!!!

> ... Det der er tale om i dag er at

> nogle områder i det tidligere Georgien har ønsket og opnået
> selvstændighed.

Og her mangler du så "lidt" baggrundsviden. USSR har helt bevidst gennem
årene forsøgt at ændre befolkningssammensætningen i de pågældende områder.
Og det var også en af deres mænd, som ...

Hmm ... (Nu er det vist at blive lidt off topic) ...

X-postet nu også til nyhedsgruppen ...
News:dk.politik

Med henvisning til ...
7942 news:g9lmsv$2vrv$1...@newsbin.cybercity.dk

Herefter skrev Jens Erik:

> Georgien er også et selvstændigt land, så de ejes ikke af rusland.

Og *netop* derfor skal rusland IKKE invadere Georgien og stjæle landområder
for dem!!!

> Du tror at Georgerne er mere uskyldige end russerne, ...

Uanset hvor megen skyld Georgien eventuelt kan ha', beretter det IKKE
Rusland til at invadere og stjæle...

CET 09:53
- "FORSTÅET ?"

Øh ... Du får IKKE Putins infame skindemokrati til at forstå dette her uden
*bank*...

CET 09:58
- "Skulle jeg hilsen og sige!"

Jamen så giv dem nogle bank !!!

> ... i det tror du fejl.

> Georgerne angreb Abkasiens parlament i 1992 og fordrev politikerne med
> våben.

Abkasien er ikke Sydossetien, og alle disse ting skal dommerne tage stilling
til ved ICJ og ikke på slagmarken. Det er heri, at Rusland har forbrudt sig
og fuldstændig ødelagt tilliden os og dem imellem.

Hvis du vil spytslikke for dem og dermed styrke det russiske skindemokrati;
dét bliver *din* personlige sag, men så er døren lukket her!

This is NOT business as usual !!!

> [...]
> I så fald var mange mennesker døde. Kristendommen handler om tilgivelse og
> ikke om øje for øje og tand for tand. Den handler om kærlighed til

Fortæl du blot det til Ananias og hans kone (som om det ku' hjælpe dem)!

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Med venlig hilsen?

Standard "maskin"-udskrift. I sin tid måtte jeg konstant ændre på den, og
glemte at ændre den tilbage, og det blev noget værre rod!

Men faktisk er tilfældet med dig noget andet, fordi jeg kender dig
personlig.

En dårlig ven ville aldrig drømme om at advare sin ven om farene, når/hvis
denne er på vej ind i en blindgyde.

Så faktisk kan selv meget hårde ord være kærlig ment, dybest set, Jens Erik.

Men jeg kan faktisk ikke FORDRAGE forskelsbehandling, under henvisning til
fx. et af dine indlæg ...

7888 news:48b34262$0$90267$1472...@news.sunsite.dk

[ ... ]

Hvorfor ?

Fordi det heller ej er særlig kærlig gjort overfor sine med(mennesker)...

10:08
- "Husk det!"

Jeg kan fortælle dig, at andagtsteksten fra www.blr.dk i den seneste tid
omhandlede noget dødkedeligt fra Krønikebøgerne om Juda og Israels konger.

Men bag alt dette var der ligesom et tema, som blev ved at gentage sig:

Deres omvendelse var aldrig helhjertet. De tillod således fortsat lidt
afgudsdyrkelse hist-og-her i landet.

Og ved du hvad jeg er kommet til at tænke på ?

Jeg har kvajet mig gevaldigt siden starten af vores venskab fra 1990, fordi
jeg pga. et-eller-andet har set igennem fingre med denne RÆDSELSFULDE
*anti-semitisme* du med årene desværre åbenlyst har lagt for dagen.

Men NU er det altså slut !

Jeg kan af *samvittighedsmæssige* grunde ikke længere udholde det bræk!!!

Sep 6, 2008, 4:49:17 PM9/6/08
> [...]
> "Lyrik" skrev

> Du må *først* omvende dig (fra din synd), førend en såkaldt normal

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Farvel Mogens. Lev vel.

Jens

Jesus-loves-you

Sep 7, 2008, 4:57:54 AM9/7/08
"Lyrik" skrev

[ ... file 7961 ... ]

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Farvel Mogens. Lev vel.
>
> Jens

Tak, i lige måde ... :-)

Og undgå venligst fremover at besvare mine indlæg på nyhedsgrupperne (smid
mig evt. i dit kill-filter), så jeg (og andre) slipper for at høre på (i
mine oprettede tråde) dit racistiske og antisemitiske bræk og
røde-Fido-imperialistiske gylle. På forhånd tak!

END of Anti-"virus"-program-de-la-Jesus-&-Company (ET and friends).

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 7965 news:48c2fb69$0$90274$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7966

kaz

Sep 7, 2008, 5:48:35 AM9/7/08

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
[...]

> [...]
> røde-Fido-imperialistiske gylle. På forhånd tak!
>
> END of Anti-"virus"-program-de-la-Jesus-&-Company (ET and friends).

Ville det ikke være meget bedre om du bare ligeså stille lukket ned butikken
og tøffet vestpå, fremfor at blive fræk og flæbet i et offentligt forum.

Henrik V Blunck

Sep 7, 2008, 9:40:05 AM9/7/08
Den 07.09.2008 kl. 11:48 skrev kaz <ka...@yahoo.de>:
> [...]
>
> Ville det ikke være meget bedre om du bare ligeså stille lukket ned
> butikken og tøffet vestpå, fremfor at blive fræk og flæbet i et

Sagt af en modig anonym som mangler svar på om en forbrydelse kan blive
forældet i forhold til retsforfølgelse...
Reference:
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.jura/msg/8b68c59ced4e145e?hl=da

*Enhver* der har paratviden over en guldfisk vil vide, at det netop er
derfor det er så tragisk når efterforskning kommer til at tage så lang tid
at forbryderne kan gå fri. Nogle kalder det sågar et retssamfund selvom
det mest af alt begynder at ligne en bananrepublik med kuglerammer i
stedet for lommeregnere.... [Når en minister skal forklare det, så skal
der bare gives nok tid til at politireformen kan nå at "slå igennem"...
;-)]

--
Med venlig hilsen
Henrik Blunck - Dianalund

Andreas Falck

Sep 7, 2008, 9:52:43 AM9/7/08
Henrik V Blunck skrev i

[ ... ]

> *Enhver* der har paratviden over en guldfisk vil vide,

... at du ikke får noget som helst ud af at sende anklager og personangreb
rundt til mine samarbejdspartnere. Du har kun formået at gøre dig selv helt
til grin, og så er der endnu et sted hvor du absolut ikke vil blive taget
seriøst.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*
http://skabelsen.info/ + *DebatForum*

http://kirke.ravsted.dk

kaz

Sep 7, 2008, 1:04:36 PM9/7/08
Henrik V Blunck wrote:
[...]

> [...]
> med kuglerammer i stedet for lommeregnere.... [Når en minister skal
> forklare det, så skal der bare gives nok tid til at politireformen

Hvad er problemet, hr.?

Henrik V Blunck

Sep 7, 2008, 2:06:20 PM9/7/08

Når du nu bad Mogens Kall - "Jesus loves you" - om følgende:

=== citat ===

Ville det ikke være meget bedre om du bare ligeså stille lukket ned
butikken og tøffet vestpå, fremfor at blive fræk og flæbet i et offentligt
forum.

=== citat slut ===

...så var resten såmænd blot lidt filosoferen over baggrunden for din
udtalelse... ;-)

kaz

Sep 7, 2008, 2:16:53 PM9/7/08
Henrik V Blunck wrote:

> [...]
> offentligt forum.
> === citat slut ===
>
> ...så var resten såmænd blot lidt filosoferen over baggrunden for din

jow, så har vi det på¨plads.

Henrik V Blunck

Sep 7, 2008, 6:04:46 PM9/7/08

Fik du noget ud af det? ;-)

Ib Baagøe

Sep 7, 2008, 8:30:17 PM9/7/08
"Harald Mossige" skrev i en meddelelse:

> Og det fungerer i praksis?
> Refferanser?

Ja, det fungerer storartet i praksis, når det ellers bliver
efterfulgt.

Referencerne er den verden, som du selv lever i. Det
er kristendommens placering af ansvaret hos det enkelte
menneske, der har gjort den vestlige civilisation mulig.
Enhver idiot kan finde ud af at overholde et antal
formelle regler, uden at blive en skid klogere på livet.

Med kristendommens kærlighedsbud aktiveres den
enkeltes hjernevindinger til at tage stilling til svære
eksitentielle spørgsmål. Begrebet "Gud" er fordelt ud
på de enkelte medmennesker og sidder ikke på en
trone et eller andet sted uden for universet (hvor en
hver kommunikation i øvrigt på forhånd er udelukket ;-).

Hej -- Ib

kaz

Sep 8, 2008, 11:36:52 AM9/8/08
Henrik V Blunck wrote:

> Fik du noget ud af det? ;-)

Det var absolut dagens fangst, jo.

Jesus-loves-you

Sep 11, 2008, 3:55:21 AM9/11/08
"Jesus-loves-you" skrev
7961 news:g9tfig$31ao$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Lyrik" skrev
[ ... ]

> [...]
[ ... ]

> And the boss of einem "ubekendt" antisemit...

Interrupt return from ...

Subject: Kim Jong-il nok mere end blot syg -
Was: Kim Jong-il udebliver fra parade
7977 news:ga85ui$sm4$1...@newsbin.cybercity.dk

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s131 Tor 11 Sep (2008, CET) 08.47.11

Preben Møller Hansen er død, 79 år

Den tidligere formand for Sømændenes
Forbund og stifter af partiet Fælles
Kurs, Preben Møller Hansen, er død, 79
år. Det erfarer DR Nyheder.

Preben Møller Hansen var kendt som
sømandsbossen i kraft af sin stilling
som formand for Sømændenes Forbund, en
post han bestred fra 1968-1991. I 1986
var han medstifter af Fælles Kurs og
medlem af Folketinget fra 1987-1988.

Møller Hansen var erklæret kommunist og
var også medlem af Danmarks Kommu-
nistiske parti (DKP), indtil han i 1979
blev smidt ud af partiet.

11. sep 08:39

=== citat slut ====

Jeg hader sukkersødt klisterstads (Rom. 3,8)...

ET-Break:
(2008-09-11, Thursday, day no 255, CET 09:40, GMT 07:40)
- "Det gør jeg også."

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 7982 news:gaais4$1okq$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7983

Jesus-loves-you

Sep 11, 2008, 5:01:45 AM9/11/08
"Jesus-loves-you" skrev
7961 news:g9tfig$31ao$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Lyrik" skrev
[ ... ]

> [...]
[ ... ]

> And the boss of einem "ubekendt" antisemit...

Interrupt return from ...

7983 news:gaaitk$1olf$1...@newsbin.cybercity.dk

> Subject: Kim Jong-il nok mere end blot syg -

[ ... ]

> TV2 TTV s131 Tor 11 Sep (2008, CET) 08.47.11
>
> Preben Møller Hansen er død, 79 år

Hmm ...

Det lader til ikke blot at være et enkeltstående tilfælde:

=== citat start ===

DR1 s117 tor 11 Sep (2008, CET) 10:29:02

02:10

Medlem af Blekingegadebanden er død

Niels Jørgensen, et af de førende
medlemmer i Blekingegadebanden, døde
tirsdag i sidste uge på Bispebjerg
Hospital, skriver Ekstra Bladet.

Niels Jørgensen blev indlagt mandag 1.
september med stærke smerte i maven.
Det formodes at være kræft, som han
tidligere er blevet behandlet for. Han
blev 54 år.

Niels Jørgensen var en af hjernerne i
Blekingegadebanden, der i 1988 røvede
Købmagergade Postkontor og i den
forbindelse skød og dræbte den 22-årige
politibetjent Jesper Egtved Hansen.

Sammen med de øvrige kernemedlemmer
blev han idømt ti års fængsel.

=== citat slut ====

Jeg hader som sagt sukkersødt klisterstads (Rom. 3,8)!

Som kommunister støttede Blekingegadebanden (med deres røverier) vist nok
den kommunistiske terrororganisation PFLP i Mellemøsten med hovedkontor i
Damaskus. Mået helliger jo - som bekendt (hvis man er kommunist -
midlerne...

ET-Break:
(2008-09-11, Thursday, day no 255, CET 10:43:05, delay 0, GMT 08:43:05)
- "Nej."

I like Your opinion, Sir ... :-)

Crime does NOT pay...

CET 10:54
- "Skulle jeg hilse og sige."

CET 10:54
- "Fra os."

CET 10:54
- "Derude."

CET 10:54
- "In space."

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 7983 news:gaaitk$1olf$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7984

Carl Erik Tengesdal

Sep 11, 2008, 9:56:25 AM9/11/08
Artig modernisering. :)

Rent bortsett fra at det er Lørdagen/Sabbaten som er den syvende dagen,
og dermed også den korrekte helligdagen, så er prinsippene i og for seg
intakte. :)

-c-

Jesus-loves-you wrote:
> [...]

> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)

Jesus-loves-you

Sep 11, 2008, 2:02:25 PM9/11/08
"Jesus-loves-you" skrev
7961 news:g9tfig$31ao$1...@newsbin.cybercity.dk

> Forbandet være enhver tyveknægt (indtil høn har omvendt sig)!!!

News from TV2 Nyhederne 19

Århus fik i dag en pakke tilsendt fra Tyskland, hvori et kamera + 50 euro
lå. I et følgebrev stod der, at afsenderen var en tysk soldat, som under
krigen havde stjålet dette kamera og det havde plaget hans samvittighed
gennem årene, så nu ville han gøre skaden god igen.

ET-Break:
(2008-09-11, Thursday, day no 255, CET 19:25:58, delay 0, GMT 17:25:58)
- "Det skal du (godsforvalter-jobbet)."

Yes, Sir:

In the name of the Father...

And then I heard a voice (from Earth) said:
CET 19:42:37, delay 0
- "Jeg har også fortrudt."

Jesus-Break:
CET 19:43
- "Kom til Mig."

CET 19:43
- "Og jeg vil give (jer sjælefred)."

In the name of the Father...

CET 19:49
- "Så tilgiver Jeg dig."

CET 19:56
- "Skriv."

Sagde (da Jesus afbrød mig):
Salig det folk, hvis synder er skjult...

CET 19:56
- "Dækket."

CET 19:56
- "Med blod."

Hmm ...

(Den er altså "lidt" svær at forstå, denne her, Jesus. Kryptisk.)

CET 19:59
- "Mit blod renser."

CET 20:01
- "Synden bort."

CET 20:01
- "I Mit navn."

CET 20:01
- "Skal I."

CET 20:01
- "Tilgive hverandre."

CET 20:02
- "Ligesom Jeg har tilgivet jer."

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 7985 news:gabik5$28b1$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7986

Andreas Falck

Sep 11, 2008, 3:07:23 PM9/11/08
Carl Erik Tengesdal skrev i

> Artig modernisering. :)
>
> Rent bortsett fra at det er Lørdagen/Sabbaten som er den syvende
> dagen, og dermed også den korrekte helligdagen,

DET er der ellers ikke ret mange der vil erkende! Og jeg kan da kun være
helt enig med dig i hvilken dag der er Herrens Helligdag.

Vidal

Sep 11, 2008, 3:38:32 PM9/11/08
Carl Erik Tengesdal skrev:

> Artig modernisering. :)
>
> Rent bortsett fra at det er Lørdagen/Sabbaten som er den syvende dagen,
> og dermed også den korrekte helligdagen, så er prinsippene i og for seg
> intakte. :)

He, ja, mon ikke Gud er ligeglad, om vi holder
fri om lørdagen eller søndagen? Den er til for
menneskets og ikke Guds skyld.

Andreas Falck

Sep 11, 2008, 4:38:02 PM9/11/08
Vidal skrev i

Og tror du ikke Gud er ligeglad, om vi [sæt selv ind alt muligt hvad du kan
komme i tanke om].

Prøv at at læse lidt om hvad Gud siger om sin hellige sabbatsdag.

Vidal

Sep 12, 2008, 2:29:15 AM9/12/08
Andreas Falck skrev:

> Vidal skrev i

> Og tror du ikke Gud er ligeglad, om vi [sæt selv ind alt muligt hvad du
> kan komme i tanke om].
>
> Prøv at at læse lidt om hvad Gud siger om sin hellige sabbatsdag.

Jeg mener, det er hensigten, at mennesket har en fridag,
der er det væsentlige, ikke om det er den ene eller anden
ugedag. Jesus siger jo netop, dagen ikke er til for Guds
skyld, men menneskets.

Carl Erik Tengesdal

Sep 12, 2008, 4:07:21 AM9/12/08
Hensigten er vel at Gud vil at vi skal feire Sabbaten sammen med Ham?
Hvis du blir inbudt til fest på en lørdag, så nytter det vel lite om du
kommer på søndagen og vil feste da? Da er det jo ikke noen der. Husk på
at Gud spesielt velsignet og lyste hellig Sabbatsdagen ved skapelsen, og
har gjennom hele bibelen velsignet dem som holder den dagen hellig
fremfor noen andre.. Det å flytte helligheten fra Sabbaten til søndagen
er noe som skjedde i regi av den katolske kirken, og er faktisk talt en
ENDRING av de ti bud, hvilket Gud selv har sagt at IKKE skal gjøres.

Matthew 5:18:
For sannelig sier jeg eder: Før himmel og jord forgår, skal ikke den
minste bokstav eller en eneste tøddel forgå av loven, før det er skjedd
alt sammen.

Luke 16:17:
men før skal himmel og jord forgå før en eneste tøddel av loven skal
falle bort.

Hvis vi skal holde oss til bibelen, og etterleve det vitnesbyrd som Gud
selv har gitt oss ved Sin Sønn, så er det vel best at vi holder
Sabbaten/Lørdagen hellig, siden det faktisk var det Jesus selv gjorde.
Og det er vel Han som er vårt eksempel til etterlevelse, eller?

mvh
Carl Erik Tengesdal

Lyrik

Sep 12, 2008, 4:16:40 AM9/12/08
"Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener, det er hensigten, at mennesket har en fridag,
> der er det væsentlige, ikke om det er den ene eller anden
> ugedag. Jesus siger jo netop, dagen ikke er til for Guds
> skyld, men menneskets.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Dette er ganske almindelig Folkekirkelig teologi, som burde være generelt
accepteret.
Uheldigvis befinder du dig på en nyhedsgruppe der er overtaget af en
adventist. Denne vil sørge for at denne mikroskopiske sekt skriver
dagsordenen.

Men jeg bakker dig op Villy og afviser totalt sabatsidiotien!;-)
Moseloven er passé! Det er den vigtigste kristne teologi. Vi er ikke under
lov-heller ikke de 10 bud-vi er under nåde og troen frelser os.

Kan du se Villy hvor vigtigt det er at afvise de 10 bud? For et af budene er
sabat! Accepterer du bare dette lille stykke moselov, så bliver du fanget
til at skulle acceptere den hele!

Hilsen
Jens

Carl Erik Tengesdal

Sep 12, 2008, 4:24:11 AM9/12/08
Må rette litt på meg selv her.. Det var konstantin som adopterte Søndage
som helligdag for kristenheten i Rom. Den katolske kirken vedtok på
kirkemøtet i laodikea at det var straffbart å holde sabbat. :) sånn var
det.. Men også den katolske kirke sier selv at Søndagen er DERES merke
på DERES autoritet til å forvalte sannheten. Har et sitat fra den
katolske kirken et sted, men man finner det også hvis man søker på google...

-c-

Carl Erik Tengesdal

Sep 12, 2008, 4:28:51 AM9/12/08
Hvor finner du, i bibelen, at de ti bud er en del av moseloven? Og hvor
i bibelen finner du, min gode mann, at vi ikke skal holde budene? Jeg
kan gi eksempler på det motsatte, men jeg skulle veldig gjerne like å
vite hvor du har FÅTT LOV til å ha andre Guder, og fått lov til å drepe,
stjele, være utro, misunne og misbruke Guds navn... DET hadde vært
interessant.. (Venter i spenning)

-c-

P.S
At jeg er adventist, har lite med det som faktisk står i bibelen å
gjøre.. Forøvrig så er vel adventistene ganske store etterhvert? omkr.
20 millioner medlemmer i verden.. Ikke mye i forhold til den katolske
kirken, men likevel da? :)

Carl Erik Tengesdal

Sep 12, 2008, 4:32:31 AM9/12/08