Guds utvalgte

Jon Tveten

Feb 15, 2024, 3:55:35 AMFeb 15

Hvorfor tror noen at de er en del av Guds utvalgte folk?

Jens Bech

Feb 15, 2024, 5:40:25 AMFeb 15
On 15-02-2024 09:56, Jon Tveten wrote:

> Hvorfor tror noen at de er en del av Guds utvalgte folk?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den bibelske høvding jøderne kalder gud, havde Israelitterne(Jøderne)
som "Guds folk"

Han indgik en pagt med dem der beskriver tempeltjeneste og ofre som
skulle til. Han gav dem sin lov i form af Moseloven. De jublede og råbte
"Hurra"!

Så var de certificerede som guds folk. Og derved var alle andre folk
undermennesker hvis fremtid var at være butlere for guds folk!

De kristne tilhængere af det system så sig som arvtagere af positionen
som guds folk. Certificeringen var "Tro"! De sagde at Israel var guds
folk i kraft af tro!
Abraham "troede gud" og hans velsignelser kom på den baggrund! Ikke
fordi han var jøde og holdt Moseloven.

Derfor bemægtigede de kristne sig stillingen som "Guds Folk", mens
jøderne blev "Fyret" fra stillingen, da de havde forkastet troen på guds
søn.

Men senere hen fik de medynk med taberne og lagde sig tæt op af jødiske
politik og ønsker.

UDA har ingen udenrigspolitik andet end "Jødisk udenrigspolitik", Så vi
ser dem følge jødisk tosset udenrigspolitik, fordi de har ikke noget andet.

Det var så godt jeg kunne forklare det jon?

Hilsen
jens

--
Denne mail er blevet tjekket for vira af Avast-antivirussoftware.

Jon Tveten

Feb 15, 2024, 5:59:23 AMFeb 15
In article <pSlzN.59819$7uxe....@fx09.ams1>, jenser...@gmail.com
says...
Ok,ingen gud indblandet.

Vidal

Feb 15, 2024, 8:11:26 AMFeb 15
torsdag den 15. februar 2024 kl. 09.55.35 UTC+1 skrev Jon Tveten:
> Hvorfor tror noen at de er en del av Guds utvalgte folk?

Fordi det har Gud givet os troen på

Bjarne

Feb 15, 2024, 8:22:55 AMFeb 15
Og fordi det er bekræftet i skrifterne.

Bjarne.

Helle Jensen

Feb 15, 2024, 12:48:50 PMFeb 15
Ja, det kaldes storhedsvanvid i dit tilfælde.

--
Helle Jensen

Bjarne

Feb 15, 2024, 8:49:51 PMFeb 15
Hvad kaldes det da i dit tilfælde.
Du tror jo du er over Gud.

Bjarne.

Jens Bech

Feb 15, 2024, 9:31:51 PMFeb 15
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jøderne siger at det var Gud de mødte ved Sinai bjerg. Moses så en
brændende tornebusk og nogen talte ud fra den. Den talende udgav sig for
den tidligste gud folk kendte nemlig "Ea" En jøde ville sige "Eja",
udviklet til Jah, som du kender fra Halleluja
Når sproget var Hebraisk så er navnet det også.
Så hvis Jah var Gud selv så har han udvalgt sit folk-Jøderne.

Men hvis vi ikke startede vores eksistens som "frugtofager", men som
jæger og samlere, så er hele historien ren fantasi.

Vi har mennesker der er tusinder af år ældre end Adam og Eva.
Så jeg tror at det er fantasi.

Hvad tror du?

Hilsen
jenserik

Jon Tveten

Feb 16, 2024, 1:30:50 AMFeb 16
In article <oOzzN.230720$vFZa....@fx13.iad>, jenser...@gmail.com
Jeg tror menesker er mye eldre enn historien om Adam og Eva.
Hilsen
Jon

Bjarne

Feb 16, 2024, 5:03:38 AMFeb 16
Det meste af det du skriver er fantasi.
Gud er virkeligheden.
Bjarne.

Bjarne

Feb 16, 2024, 5:07:46 AMFeb 16
Jeg kender da ikke mange mennesker der bliver mere end ca 100 år.
Historien om Adam og Eva er jo over 6000 år.

Så du tager fejl.

Bjarne.

Thocor 1103.837

Feb 16, 2024, 5:12:18 AMFeb 16
16/02-24 11:07, Bjarne wrote:
> On 16.02.2024 07.31, Jon Tveten wrote:
[[klip]

> Jeg kender da ikke mange mennesker der bliver mere end ca 100 år.
> Historien om Adam og Eva er jo over 6000 år.

Prøver du at være sjov og lave en joke. Eller forstår du helt ærligt ikke
hvad Jon mener ?

--
Anything is happening all the time

Helle Jensen

Feb 17, 2024, 10:43:24 AMFeb 17
Din gud er i himlen, jeg er på jorden, så hvordan kom du til
den konklusion, at jeg er over din gud?

--
Helle Jensen

Ole Madsen

Feb 17, 2024, 11:48:02 AMFeb 17
jeg tror han mener du har ophøjet dig over Gud, ikke placering himmel jord

Bjarne

Feb 17, 2024, 12:11:54 PMFeb 17
Tjah hvad skal jeg næsten sige?
Helle er jo ikke så skarp i kysen.

Bjarne.

Helle Jensen

Feb 17, 2024, 12:31:44 PMFeb 17
Bjarne skriver ellers, at skrifterne ikke skal tolkes, men læses ord for ord?

--
Helle Jensen

Bjarne

Feb 17, 2024, 1:41:25 PMFeb 17
Og hvad har det med dit syge ego at gøre?
At du tror du er gud har intet med nogen bibel at gøre.
Bjarne.