Visdomsord - Re: News 2021-05-01, 1736 days to global Nuclearwar

Visdomsord
-

Den 01-05-2021 kl. 03:01 skrev Kall, Mogens:

Subject: News 2021-05-01, 1736 days to global Nuclearwar
Date: Sat, 1 May 2021 03:01:17 +0200
22876 news:608ca860$0$670$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/O-CoSZuhZz0/m/91JDF-ktAQAJ

> [...]
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/EoLMCudLAgAJ
> ]

> https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-bekraefter-iran-nu-producerer-uran-med-60-procents-renhed
>
> [ ... ]

> [ END of Reconstruction ]

> ET-warning
> http://www.youtube.com/watch?v=gNbnIIRj_bM
>

> Time now to global nuclearwar around:
> T-1736 days
>

> If You don't like Your future, Mankind, please *change* it!
> (Hvis du ikke kan lide din fremtid, skal du *ændre* den!)

Hmm ...

Et Ord til dagen
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Andagtstekxt nedskrevet og trykt i hæfte FØR tirsdag 16.
februar 2021, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Ordet for 2021-05-04

Bestræb dig på at være venlig

"Ord fra den vises mund vækker yndest,
tåbens læber bringer ham ødelæggelse."
Præd 10,12

Aesop, den berømte fabelforfatter, sagde: "Ingen venlig handling,
uanset hvor lille, går nogensinde til spilde." Som en præst
skriver: "Det koster at være uvenlig, men det lønner sig at være
venlig."

At være venlig betyder ikke at tolerere noget forkert eller nægte
at konfrontere et problem for at være politisk korrekt. Nogle
gange skal vi konfrontere. Men det skal altid gøres på en nådig
måde. En rolig opførsel vil nå meget længere end en hård
bemærkning eller en grim tone. Du kan fremføre din pointe med en
venlig ånd og endda med humor.

Vær som manden, der stod i kø for at købe en flybillet. Da han
nåede skranken, sagde han: "Jeg vil gerne købe en billet til New
York City." Ekspedienten sagde: "Intet problem, hvor mange stykker
bagage har du?" Passageren svarede: "Jeg har tre." Ekspedienten
spurgte: "Skal jeg tjekke alle tre ind til New York?" Manden
svarede: "Nej, jeg vil gerne sende den første taske til Phoenix,
den anden til Seattle og den tredje til London." Målløs kiggede
ekspedienten på ham og sagde: "Undskyld hr., men det kan vi altså
ikke." Manden smilede og sagde: "Hvorfor ikke; det var det, du
gjorde i sidste uge."

Du vil altid gøre dit synspunkt mere effektivt med venlighed frem
for hårde ord. Husk: "Ord fra den vises mund er nådige, men tåber
fortæres af deres egne læber."

Hvis du virkelig ønsker, at leve efter Guds Ords anvisninger, så
prøv i dag at være mere venlig.

=== citat slut ===

(
*Keywords*:
At være venlig betyder ikke at tolerere noget forkert eller nægte
at konfrontere et problem for at være politisk korrekt. Nogle
gange skal vi konfrontere.

Men pas på ikke at kaste perler for svin, apropos sukkersødt
klisterstads!

Nogle mennesker skal bare ha' at vide, at de ALDRIG bliver
stuerene, så længe de ikke omvender sig fx. fra deres *massemord*.

Bibelen kalder ligefrem nogle mennesker for *uslinge* og truer med
bål og brand (modsat en tandløs løve)!

Nogle gange skal vi således konfrontere *galningene* med deres
ondskab!

Kanske nogle vil *fortryde* (al det onde, de havde i sinde at
gøre), apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+27.12&version=BPH

Ordsprogene 27:12, Bibelen på hverdagsdansk

Den fornuftige ser faren på forhånd og undgår den,
en tåbe vader videre og må tage konsekvensen.

Så ...

Hvis du ikke kan lide din fremtid (global nuclear war), skal
du *ændre* den!

Last OUTPUT: 22800 news:6052548e$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/RXkOY_yABQAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 22891