OT: Moderering?

Anders Peter Johnsen

Nov 22, 2002, 9:29:56 PM11/22/02
Nå, skulle vi overveje at komme tilbage til modereringsdebatten?

De seneste dage har jo vist at vi har brug for det, hvis gruppen skal bestå
uden at blive een stor reklamestand for en vis forfatter og talerør for hans
mange aliaser.

Jeg har indtil videre det forslag, og det er at vi skaber en fast procedure
for, hvordan vi futter eller futter helt oplagte troldeskrivierier: Dette
kunne feks. gøres så kort at man UDEN at indgå i nogen form for diskussion
blot skriver, f.eks.:

"Læs www.http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.kristendom

FUT: dk.admin.netmisbrug"

Således ville man måske ikke behøve egentlige moderatorer, men vi kunne bare
sige at den første af os egentlige brugere der fandt et indlæg imod reglerne
automatisk futtede vedkommende eller på anden måde markerer at der er tale
om netmisbrug, hvorefter vi andre undlader at besvare.

Hertil så jeg meget gerne at man overvejede de tekniske muligheder
(Programmer indenfor avanceret IP-tracking eller lignende) for at undgå det
systematiske misbrug af gruppen som finder p.t. finder sted.

Det kan ikke være rigtigt at gruppen skal ødelægges for seriøse brugere.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen

vagn torup & rikke bachmann

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse

Nej Anders.
Hvordan forhindrer man andre "ikke faste" brugere i at gøre det sammen, men
udgangspunkt i den seriøsitet enkelte udviser. Moseanden og hans tåbegarde
må vel kaldes "fast" (mis)bruger.

Enten må vi leve med mosekonen og koglerierne, eller også en
godkendelsesprocedure af nye, med mulighed for sortlistning af brugere.
Dyngkongen har ikke ført bevis for det, for det kræver for meget på øverste
etage, men han er et ganske effektivt eksempel.
vagn
vagn

Lars Erik Bryld

Anders Peter Johnsen med adressen ande...@mail.dk skrev således:

> De seneste dage har jo vist at vi har brug for det, hvis gruppen skal bestå
> uden at blive een stor reklamestand for en vis forfatter og talerør for hans
> mange aliaser.

Jeg er som tilforn ikke nogen ven af moderering, fordi jeg har set for mange
fora gå under i mangel på interesse og forsinkede svartider. Desuden består
denne gruppe af en ganske lille kerne, som ved koordineret indsats burde kunne
klare anslagene fra de idiotiske indlæg - disse hidrører lykkeligvis oftest fra
kun en personage ad gangen. At lade provokist-indlæggene dø hen fuldstændigt
ubesvarede forekommer mig stadig at være det allerbedste.

--

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld

Andreas Falck

Lars Erik Bryld <lars...@dadlnet.dk> skrev dette i

> Jeg er som tilforn ikke nogen ven af moderering, fordi jeg har set
> for mange fora gå under i mangel på interesse og forsinkede
> svartider.

Dette vil jo ikke ske ved den tidligere foreslåede
"hvidliste-moderering". Da er det jo kun et førsteindlæg fra en ny
skribent, og så indlæg fra notoriske gruppeødelæggere der vil blive
berørt. Skribenter der opfører sig rimeligt anstændigt vil jo slet
ikke i det daglige blive berørt af modereringen!

> Desuden består denne gruppe af en ganske lille kerne,

Som snart ikke længere er eksisterende! Der er jo ikke mange tilbage!

> som ved koordineret indsats burde kunne klare anslagene fra de
> idiotiske indlæg - disse hidrører lykkeligvis oftest fra kun en
> personage ad gangen.

I lange perioder har det været adskillige ad gangen. Siden
modereringsforslaget kom op har det dog været noget neddæmpet.

> At lade provokist-indlæggene dø hen
> fuldstændigt ubesvarede forekommer mig stadig at være det
> allerbedste.

Det virker jo bare ikke i praksis, - kan man jo tydeligt se.

Men da der tydeligvis enten ikke er en hel gruppe af seriøse
skribenter tilbage, men kun nogle ganske få, eller som det tydeligt
fremgår, slet ingen reel interesse er for at få gruppen til at fungere
som oprindeligt tiltænkt, orker jeg altså ikke at skulle trække læsset
med etablering af en hvidlistemoderering med den næsten totale og
fuldstændige mangel på opbakning.

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://af.skrift.dk

Anders Peter Johnsen

"Lars Erik Bryld" <lars...@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Problemet er når ophavsmanden selv skriver modindlæg under nye aliaser, når
han ikke får svar.

kjaer

"Andreas Falck" <Andrea...@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:aro0gf$6rt$1...@sunsite.dk...

> [...]
> ikke i det daglige blive berørt af modereringen!

> Som snart ikke længere er eksisterende! Der er jo ikke mange tilbage!

Nu må du snart fortælle hvem der er med på den hvide liste?
Vil du have at jeg går ind for en moderering som udelukker mig selv!

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Lars Erik Bryld" <lars...@dadlnet.dk> mælte sligt:

>Jeg er som tilforn ikke nogen ven af moderering, fordi jeg har set for mange
>fora gå under i mangel på interesse og forsinkede svartider.

I princippet er jeg heller ikke nogen voldsomt stor fan af moderation, men jeg
synes nok, at det i visse tilfælde kan være gavnligt. Forsinkede svartider vil
der ikke være tale om i noget betydeligt omfang, hvis man vælger den
foreslåede hvidlistemoderationstype.

> [...]
>lykkeligvis oftest fra kun en personage ad gangen. At lade
>provokist-indlæggene dø hen fuldstændigt ubesvarede forekommer mig stadig at

Det bedste, ja, men vist uladsiggørligt. Hvis der er noget, erfaringerne
viser, så er det vel netop, at folk ikke kan holde sig fra at besvare selv de
mest stupide indlæg. Dette vil dertil virke til at skræmme seriøse nyankomne
(og faste) brugere væk.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»Personligt tror jeg også, der var en såkaldt UFO indblandet,
som måske kan have trukket ham væk fra jorden og fløjet ham væk.

Stefan Holm

"kjaer" <nosp...@xxx.dk> writes:

> Nu må du snart fortælle hvem der er med på den hvide liste?

Folk, der skriver indlæg, der ikke strider mod
fundatsen. Hvidlistemoderering foregår ikke ved at man i forvejen har
en hvidliste, men ved at man efterhånden opbygger en ved at
førstegangsskribenter (efter indførslen af modereringen, altså) skal
godkendes.

> Vil du have at jeg går ind for en moderering som udelukker mig selv!

Det er der næppe nogen, der forventer. Er der nogen grund til at du
ikke skulle komme på hvidlisten?

--
"Well did you try looking inside the sofa *in Hell*?"

Andreas Falck

kjaer <nosp...@xxx.dk> skrev dette i

> Nu må du snart fortælle hvem der er med på den hvide liste?
> Vil du have at jeg går ind for en moderering som udelukker mig selv!

Lige nu mindes jeg da ikke at du har skrevet useriøse indlæg i denne
gruppe.

Kritiske indlæg er jo ikke pr. definition useriøse! (Og jeg husker
ærlig talt heller ikke om du har skrevet kritiske indlæg!)

Tror du f.eks. ikke jomfrufødslen, er det da helt ok. Vil du fortælle
det i gruppen er det da også helt ok. Tror du ikke at Jesus
overhovedet har levet som en historisk person, eller blot at han
skulle være den inkarnerede Gud, er det endvidere helt ok.

Vil du argumentere for sådanne synspunkter er da og helt i
overensstemmelse med gruppens fundats.

Det eneste der forventes er at det foregår på en seriøs måde. Det er
vel et ganske rimeligt forlangende, og det er jo heller ikke noget
specielt særegent for denne gruppe.

Som både Rasmus og Stefan allerede har sagt opbygges hvidlisten
efterhånden som der skrives til gruppen. Såfremt du kan afholde dig
svinske indlæg, forhånelse og nedladende indlæg er der slet ingen fare
for at du risikerer at blive grålistet.

Vidal

Nov 23, 2002, 5:19:36 PM11/23/02

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> [...]
> automatisk futtede vedkommende eller på anden måde markerer at der er tale
> om netmisbrug, hvorefter vi andre undlader at besvare.

Folk, der gerne af en eller anden grund vil holde sig (forholdsvis)
anonyme, bør have muligheden for at skrive under et alias. Der
kan jo være så mange grunde til, folk gerne vil gemme sig lidt.

Når de ægte dumplatte indlæg kommer, som nu LowLife elegant
har demonstreret det, så kan vi skride ind, advare om at klage til
udbyderen, og hvis det ikke ændrer adfærden, så faktisk prøve om
man kan lukke deres forbindelse.

> Hertil så jeg meget gerne at man overvejede de tekniske muligheder
> (Programmer indenfor avanceret IP-tracking eller lignende) for at undgå det
> systematiske misbrug af gruppen som finder p.t. finder sted.

Problemet, som Mosegrisen i disse dage udfolder det, er, det
øjeblik, han sender al sit halløj gennem anonymiserende
remailere, kan han ikke rammes gennem sin udbyder. Derfor,
ligegyldigt hvad vi skriver og gør, giver han ikke en disse for det,
vi kan ikke håndhæve noget som helst overfor ham, og han vil
fortsætte ufortrødent.

Hvis det er teknisk muligt, skulle man sætte et filter op for
nyhedsgruppen, så indlæg fra denne type afsender simpelthen
blev blokeret. Man kan selvfølgeligt gøre det privat, men det
vil jo være mere tilfredsstillende at gøre det generelt. :-)
Det ville også være en hjælp til de mindre computerkyndige.

Det vil ikke udelukke nogen fra debatten, folk vil blot være
udelukket fra at sende indlæg gennem den type tjenester.

Det ville fjerne enhver tanke om (menings-) cencur, det ville
ikke tage pusten ud af debatten, man vil faktisk ikke opdage,
der sker en sortering.

Men som sagt, kender jeg ikke de tekniske muligheder, det
må der være nogen der gør.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Jeg krydsposter dette til dk.admin

Andreas Falck

Nov 23, 2002, 5:41:13 PM11/23/02
Vidal <vi...@worldonline.dk> skrev dette i

> [...]
> der sker en sortering.
>
> Men som sagt, kender jeg ikke de tekniske muligheder, det

Det er jo ganske enkelt det samme som det jeg foreslår: en
hvidlistemoderering, der i det daglige ikke berører nogen som helst.

Det er jo kun sådanne som Mosegaard der vil blive ramt af
filtreringen, idet når man første gang er godkendt, ryger ens indlæg
direkte igennem filteret som om det ikke var der.

Folk der først er blevet godkendt (hvidlistet) kan jo så også kun
grålistes såfremt der virkelig er berettigede klager.

At man er blevet grålistet betyder jo så heller ikke at man er
afskåret fra at deltage i debatten, men betyder blot at man i en
periode skal have sine indlæg mauelt godkendt med den forsinkelse det
nu engang giver.

Har man i en forudbestemt periode opført sig pænt igen, bliver man
atter hvidlistet.

Jeg fatter ikke at nogen kan have indvendinger imod en sådan
moderering, med mindre altså at man har tænkt sig at ville spamme. Og
med de navne der tidligere har været foreslået som moderatorer er der
vist ingen fare for "meningscensur"!

Men da der jo tilsyneladende ikke er særlig stor interesse for at gøre
en effektiv indsats for at redde gruppen kan vi jo også blot lade den
dø, og så finde andre fora til vore debatter. Det er jo efterhånden
tydeligt at det er det der må være mest stemning for, siden der er
stort set NUL og niks opbakning for at gøre noget. [Dette er *IKKE*
møntet på dig, men en generel betragtning].

Se mit nye forsøg på at lave en webside :

http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Jens Bruun

Nov 23, 2002, 5:47:22 PM11/23/02
"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in message

> Problemet er når ophavsmanden selv skriver modindlæg under nye
> aliaser, når han ikke får svar.

Lidt ligesom dig, der har en fænomenal evne til at bringe emnet på bane, når
andre ikke har beskæftiget sig med det i lidt tid?

--
-Jens B.

Andreas Falck

Nov 23, 2002, 5:59:16 PM11/23/02
Jens Bruun <bruun...@hotmail.com> skrev dette i

Ikke forstået - Anders har da ikke for vane at skælde ud på sig selv
[ har da nok at gøre med at skælde ud på mig ;-) ]

Se mit nye forsøg på at lave en webside :

http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/han

Anders Peter Johnsen

> Jens Bruun <bruun...@hotmail.com> skrev dette i

> Ikke forstået - Anders har da ikke for vane at skælde ud på sig selv
> [ har da nok at gøre med at skælde ud på mig ;-) ]

Årh, hold nu lige op, Andreas! ;-)

Frænde er godt nok frænde værst, men vi diskuterer jo dybt personlige
trosmæssige spørgsmål og har et vist direkte og temmeligt groft "frisprog"
og alligevel egentlig de bedste hensigter for hinanden.
Begge parter ønsker vel trods alt kun at gøre sit for at bibringe den anden
en (endnu) dybere Gudsforståelse? "Det Store Kapløb", om man vil...

Børge Højlund Jensen

> Vidal <vi...@worldonline.dk> skrev dette i

Hej alle sammen skulle vi ikke droppe dette her, en gang var jeg tilhænger
af en moderering men ved eftertanke er jeg kommet til at blive modstander af
det, og hvorfor jo.
Hvem er jeg der dømmer.
Saulus blev en Paulus da Han mødte Gud, hvem ved af os mennesker ved om
dette kunne ske,.
La dog den forsøge at latterlig gøre Jesus, Han elsker den alligevel .
Når Jesus kunne bære og stadig kan den hån og skam, kan vi så ikke tolerere
lidt spam og grim med vores tro.
Dette skal ikke forstås so en anbefaling af spam og latterliggørelse ag
Gruppen og dens brugere, men vi trænger mon ske til at gribe i egen barm,
som det heder.

Lad os tilgive og bede for den der angriber Jesus , os og vores kirker.
tænk lidt over det.
Vi kan jo i sidste ende bare ignorere dem.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

Niels

> [...]

> stort set NUL og niks opbakning for at gøre noget. [Dette er *IKKE*
> møntet på dig, men en generel betragtning].

De fleste seriøse brugere har da forlængst givet udtryk for en positiv
indstilling for en moderering.. blot er de blevet overdøvet af en masse
brokhoveder der diskuterer for diskutionens skyld.. for mit eget vedkommende
orker jeg ikke at fortælle sådanne mennesker de samme ting 20 gange fordi de
alligevel kun hører hvad de vil høre.. Fortsæt du bare Andreas, vi er mange
der støtter dig..

Men der er egentlig ingen grund til mere tom snak, tiden er inde til at gøre
det praktiske arbejde der fører os til et modereret forum.

Niels

Andreas Falck

Anders Peter Johnsen <ande...@mail.dk> skrev dette i

> Årh, hold nu lige op, Andreas! ;-)

hihi, - jeg tror du fangede den positive pointe ;-)

Andreas Falck

Niels <ikke.til@raadighed> skrev dette i

> Men der er egentlig ingen grund til mere tom snak, tiden er inde
> til at gøre det praktiske arbejde der fører os til et modereret
> forum.

De der har en seriøs interesse i at fortsætte arbejdet kan jo
tilmeldige sig
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=325333

hvor hele forabejdet, der jo er klart off topic debatområde i denne
gruppe, jo kan foregå uden at nogen af den grund er holdt udenfor.

Det meget lille antal der således har givet aktiv udtryk for deres
interesse taler sit helt tydelige sprog.

Sålænge der ikke er nogen der ønsker at yde et aktivt stykke arbejde
finder jeg det formålsløst at fortsætte projektet.

Jeg blev også kun i gruppen fordi jeg fik mange og kraftige
opfordringer til at blive og at være med til at arbejde på at gøre
gruppen modereret i en eller anden form. Men mindre end en lille
håndfuld har støttet aktivt op om det, hvoraf den ene nu har forladt
gruppen og en anden nu er blevet modstander af modereringen.

Så hvad er der egentlig at bygge videre på når "projektet" faktisk
allerede er løbet ud i sandet.

Knud Berggreen

On Sat, 23 Nov 2002 23:19:36 +0100, "Vidal" <vi...@worldonline.dk>
wrote:

>Folk, der gerne af en eller anden grund vil holde sig (forholdsvis)
>anonyme, bør have muligheden for at skrive under et alias. Der
>kan jo være så mange grunde til, folk gerne vil gemme sig lidt.

Jeg er principielt imod at nogen overhovedet kommer med udtalelser og
så alligevel ikke vil stå ved disse og dækker sig under anonymitetens
ansvarsforflygtelse.
SPAM-blockere har jeg dog forståelse for, men selv med en sådan bør
det være muligt at kunne identificere den pågældende som har fremsat
en påstand, udtalelese, anklage eller blot en holdning.

>Jeg krydsposter dette til dk.admin

Men du glemte en FUT dk.admin så det har jeg gjort for dig

/Knud

Villy Dalsgaard

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse news:gN0E9.12$hX1...@news.get2net.dk...

> [...]
> alligevel kun hører hvad de vil høre.. Fortsæt du bare Andreas, vi er mange

Hvad er det for snak, Niels. Det er udmærket, du støtter AF i
hans forslag. At vi er nogen, der protesterer er da ikke udtryk
for brok. Vi udtrykker blot en betænkelighed ved systemet.

> Men der er egentlig ingen grund til mere tom snak, tiden er inde til at gøre
> det praktiske arbejde der fører os til et modereret forum.

Det er et stort arbejde at være moderator, og min betænkelighed
går også på den forsinkelse, det giver i diskussionen, altså de
praktiske forhold.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Villy Dalsgaard

"Andreas Falck" <Andrea...@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:arp06v$8j0$1...@sunsite.dk...

> Vidal <vi...@worldonline.dk> skrev dette i

> Det er jo ganske enkelt det samme som det jeg foreslår: en

> hvidlistemoderering, der i det daglige ikke berører nogen som helst.

L.E. Bryld har givet nogle glimrende argumenter mod
modereringen.

Den dag, du er rejst til Ægypten i 14 dage, Rasmus arbejder
på plastikfabrikken i Nykøbing, Anders sidder på et værtshus i
den indre by, sidder vi uden moderator, og den forsinkelse, der
ligger i systemet, bliver uholdbar.

[...]

> Men da der jo tilsyneladende ikke er særlig stor interesse for at gøre
> en effektiv indsats for at redde gruppen kan vi jo også blot lade den
> dø, og så finde andre fora til vore debatter.

Dit forslag er jo ikke det eneste, og at vi i det hele taget debatterer
det, må da indicere en vis interesse. At du kalder dit forslag effektivt
og dermed bortdømmer andre forslag, er da ikke specielt givende.

> Det er jo efterhånden
> tydeligt at det er det der må være mest stemning for, siden der er
> stort set NUL og niks opbakning for at gøre noget. [Dette er *IKKE*
> møntet på dig, men en generel betragtning].

Anders har lige foreslået noget, jeg også, så dit synspunkt må vist
være skrevet ud fra en stemning, og ikke ud fra facts.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Villy Dalsgaard

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:arpuub$no1$1...@sunsite.dk...

> [...]
> Når Jesus kunne bære og stadig kan den hån og skam, kan vi så ikke tolerere

Her er vi enige langt hen ad vejen, Børge. DLK tiltrækker jo
bestemte typer.

> Dette skal ikke forstås so en anbefaling af spam og latterliggørelse ag
> Gruppen og dens brugere, men vi trænger mon ske til at gribe i egen barm,
> som det heder.

Mit forslag er ment , ikke som en hammer, der skal banke
'afvigerne' på plads, men snarere en sammenrullet avis, der
kan give dem, der faktisk har lyst til at poste i gruppen af den
ene eller den anden grund, en påmindelse om at holde en
ordentlig tone.

> Lad os tilgive og bede for den der angriber Jesus , os og vores kirker.
> tænk lidt over det.
> Vi kan jo i sidste ende bare ignorere dem.

Jo, men kan vi tvinge dem til at holde tonen, så lytter vi
jo efter, hvad de siger, hvilket er vigtigt. Når der går
'analsex' i indlæggene, melder folk jo bare fra og plonker
eller laver deres egen sortlistning af indlæggene.

Sådan en som LowLife ser det jo nok som en forstokkethed
hos, men vi må have et middel til at få ham til at forstå, at den
eneste måde, han kan komme igennem med et budskab, og
et budskab må den slags indlæg jo rumme, hvorfor ellers
skrive, er at vælge en form, der gør, at vi lytter til det, han skriver.

Så vi må have et eller andet magtmiddel, der kan få ham til at
forstå, at vi ønsker at *hjælpe* ham til en plads i gruppen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Niels

"Villy Dalsgaard" <tve...@deedle.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for snak, Niels. Det er udmærket, du støtter AF i
> hans forslag. At vi er nogen, der protesterer er da ikke udtryk
> for brok. Vi udtrykker blot en betænkelighed ved systemet.

Hvor mange gange skal Andreas fortælle dig og andre hvad
hvidliste-moderering er?
hint (http://www.usenet.dk/robot/dk.bolig.txt)

> Det er et stort arbejde at være moderator, og min betænkelighed
> går også på den forsinkelse, det giver i diskussionen, altså de
> praktiske forhold.

Egentlig ikke, systemet sender automatisk godkendte brugeres indlæg igennem,
og hvis der er 2 eller 3 moderatorer kan de jo på skift godkende nye
brugeres indlæg.. grålistede brugere er grålistet fordi de ikke har opført
sig ordentligt.. så den forsinkelse er de jo selv skyld i.
Og sortlistede brugere bliver automatisk afvist.

Den eneste grund til at grå-sortliste folk ligger ene og alene i folks
opførsel og useriøsitet, altså hvis mennesker absolut vil være off-topic,
kan de regne med en grålistning, og hvis de fortsætter kan de regne med at
blive sortlistet, da der ikke er nogen grund til at en moderator skal bruge
krudt på hele tiden at moderere samme brugers off-topic indlæg fra når en
maskine kan gøre det.

Opfører folk sig ordentligt og følger fundatsen, vil der kun være den
markante ændring i dlk at alle diskutioner om nettikette på mirakuløs måde,
forsvinder.

Niels

Kall, Mogens

Nå, dér var du, Niels!

Undskyld, at jeg bryder ind i Jeres diskussion vedr. Moderering ?

Jeg henvendte mig til dig (Du har muligvis ret, Niels (0153)) i håbet om, at
du ville komme med et svar. Ingen andre end dig kan give dette svar, men
selvfølgelig kan jeg jo ikke tvinge dig. Gider du svare om end ikke for min
skyld, så da i det mindste for Kristi skyld? - Det betyder MEGET for mig!

Mht. Moderering:

Børge Højlund Jensen skriver noget meget interessant:

Saulus blev en Paulus da Han mødte Gud, hvem ved af os mennesker ved om
dette kunne ske,.

Internal-Break:
Memory-input from VHS-Tape's to Iran
Internal-Break over-and-out.

Lad os be for dette (både her og "der")!

OUTPUT-ordre:

DADDY-Break (2002-11-24, CET 11:38:32):

- "Det skal du (henvend dig til Niels, ikke-til-rådighed)."

- Ordre udført, Himmelske Fader.

OK, DADDY?

11:54:14

- "Hvad forventer du, at Jeg skal svare?"

- Bare dét, at Du er der, gør mig glad.

11:54:5x

- "Det skal du få."

- Hvad, Far?

11:55:21

- "Tænk dig om!"

- Thank You DAD (bønnesvar) - El-Shaddai - ELSKER Dig!

11:56:09

- "Det må du godt (OUTPUT dette indlæg)."

- Tak Gud!

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

Deadline (News-input-from-dk.livssyn.kristendom):
2002-11-24, Sunday, CET 11:xx

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Moderering af dlk?
0169

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-24, Sunday, CET 11:56

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> mælte sligt:

> [...]
>kunne feks. gøres så kort at man UDEN at indgå i nogen form for diskussion

Det kræver blot, at folk selv kan holde sig på måtten og undlade at svare på
indlæg, der ikke fortjener svar. Det kan de ikke.
Det kræver tillige, at vi kan gardere os mod trådudviklinger via
krydspostinger. Det kan vi heller ikke.

> [...]
>automatisk futtede vedkommende eller på anden måde markerer at der er tale
>om netmisbrug, hvorefter vi andre undlader at besvare.

Hvilket teoretisk set er meget smukt, men svarer til at foreslå buddet om at
vende den anden kind til som en løsning på fænomenet krig.

>Hertil så jeg meget gerne at man overvejede de tekniske muligheder
>(Programmer indenfor avanceret IP-tracking eller lignende) for at undgå det
>systematiske misbrug af gruppen som finder p.t. finder sted.

Man kan spore et indlæg tilbage til den udbyder eller remailer, det er sendt
fra. That's about it. Det kan ikke forhindre folk i at misbruge nettets
frihed.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--

"Oh yeah. Well, Peter Griffin is no loser. When I'm through with our
schools, our students will be so smart they will be able to program

Kall, Mogens

"Børge Højlund Jensen" skrev:

> Saulus blev en Paulus da Han mødte Gud, hvem ved af os mennesker ved om
> dette kunne ske,.

Børge, har du profetisk nådegave?

DADDY-Break (2002-11-24, CET 12:10:4x):

- "Det må du gerne (OUTPUT message to Børge)."

- Thank You, DAD!

[...]

0170

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-24, Sunday, CET 12:11

Niels

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
min
> skyld, så da i det mindste for Kristi skyld? - Det betyder MEGET for mig!

Sorry.. i alle dine mange ord læste jeg ikke meget om hvad du egentlig
mener..

Jeg kender den nævnte organisation da de har gjort sig uheldigt bemærket i
de kredse jeg kommer i..
Det er ikke vores opgave at gå rundt og slå hinanden oven i hovedet med dom,
det er ikke vores opgave at slå vores ledere i hovedet med dom, Bibelen
fortæller os hvordan vi skal gribe tingene an når der er problemer i
menigheden.. Men denne organisation gør ikke det, de går rundt i europa og
slår andre menigheder oven i hovedet med dom uden egentlig at kende dem, de
vader ind i menigheder og sår splid uden at have snakket med menighedernes
ledere først, og når lederne så smider dem ud fordi de ikke vil have splid,
så sviner de lederne til og kalder dem "konger" og ikke "hyrder", men fakta
er, at disse ledere er hyrder og beskytter deres menighed mod ulve der går
på rov i deres midte.

Bibelen lærer os, at Kun Jesus er kan dømme for kun Hans dom er retfærdig,
og selv Han dømmer ikke nu, men venter til den yderste dag.

Niels

Børge Højlund Jensen

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev i en meddelelse

Det ved jeg ikke af at jeg har.
Men jeg søger Gud for Hans nåde.

--

http://www.into.dk/to/to.php Troens ord i Brande.
http://www.evangelist.dk/ Evangelist.
http://www.kbc.dk/ KBC.

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Villy Dalsgaard" <tve...@deedle.dk> mælte sligt:
> [...]

>på plastikfabrikken i Nykøbing, Anders sidder på et værtshus i
>den indre by, sidder vi uden moderator, og den forsinkelse, der

For det første ville det med en gruppe på fem moderatorer være uhyggeligt
sjældent, at alle fem var bortrejst på samme tid. Skulle noget sådant endelig
ske, så ville man da kalde gæstemoderatorer ind til at tage sig af sagen så
længe.

For det andet glemmer du vist igen igen princippet i hvidlistemoderering. De
folk, der er hvidlistede, hvilket vil være langt størstedelen af gruppens
brugere, vil kunne sende indlæg som nu, uden nogen forsinkelse. Det er kun
nytilkomne brugere og grålistede brugere, der med det foreslåede system skal
have indlæg forhåndsgodkendt, førend de dukker op i gruppen.

>At du kalder dit forslag effektivt og dermed bortdømmer andre forslag, er da
>ikke specielt givende.

Nej. Andreas skriver ikke noget om, at hans forslag er det eneste effektive.
Han udbeder blot en effektiv indsats, hvilket er noget ganske andet.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--

"I tankeløse, vind jer dog Klogskab! I Tåber, så få dog Forstand!"

Jesper Juul

> [...]
> som det heder.
>
> Lad os tilgive og bede for den der angriber Jesus , os og vores kirker.

Var det ikke en god idé at holde en pause fra det der Jesus fanatisme, og
komme tilbage til virkeligheden, det kunne være det ville være sundt for
helbreddet?

--
Mvh
Jesper Juul

Børge Højlund Jensen

"Jesper Juul" <nos...@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Jesus er virkeligheden for mig og mange andre bruger af denne gruppe.

Kall, Mogens

Niels,

Da jeg koblede mig på i dag 11:56 for at sende dig post, konstaterede jeg,
at dette (dit indlæg) allerede lå ON-LINE. Med andre ord: Dit Computer-Ur
går lidt foran.

Betyder det noget?

Ja:

I kraft af at mennesker over hele verden kan læse indlæggene. Tidspunktet
kan - i "visse" situationer - være afgørende.

Et eksempel fra Dansk Europa Mission:

En muslim er blevet opfordret i den lokale moské til at overfalde og begå
drab på kristne naboer. Manden ber til sin "gud" om et tegn, og Gud svarer
ham (vist nok i en drøm). Manden omvender sig om bliver kristen (inklusiv
dét at være anti-voldelig, MaTT 5,44).

Kan Gud tale på andre måder?

Ja!

Dit ord kan have betydning, Niels, fordi du er en kristen!

Gud kan selvfølgelig sagtens klare "ærterne" Selv; men Han ønsker det ikke.

Han ønsker at bruge dig, mig; ja alle kristne mennesker.

Mange Muslimer beder i øjeblikket og lytter med på denne "Avis".

Tal Herrens Ord (og sæt klokkeslag på, så de fatter, at det er Gúd, Som
taler gennem dig med et budskab til bl.a. dem).

OK, DADDY?

DADDY-Break (2002-11-24, CET 12:50:08):

- "Ja!"

- Thank You, DAD!

12:451:12

- "Det må du gerne (spurgte: OUTPUT?)."

- Thank You, DAD - El-Shaddai - ELSKER Dig.

[...]

0171

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-24, Sunday, CET 12:53

Lars Erik Bryld

Niels med adressen ikke.til@raadighed skrev således:

> [...]
>
> Men der er egentlig ingen grund til mere tom snak, tiden er inde til at gøre
> det praktiske arbejde der fører os til et modereret forum.

Hvilket er at overbevise brokkehovederne i dk.admin med lidt bedre argumenter
end blot at kalde dem useriøse. Held og lykke...

--

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld, formentligt useriøs bruger og brokkehoved

Kall, Mogens

"Børge Højlund Jensen" skrev:

> Det ved jeg ikke af at jeg har.
> Men jeg søger Gud for Hans nåde.

DADDY-Break (2002-11-24, CET 13:03:01):

- "Det skal du (OUTPUT message to Børge)."

- Ja, Herre - hvad skal jeg sige?

13:04:33

- "Det skal Jeg nok fortælle dig."

13:05:04

- "Er du klar."

13:05:1x

- "Jeg vil udgyde Min Ånd over alt kød (på jorden)."

13:05:55

- "De gamle skal drømme drømme ... - er du med (Mogens)."

- Ja, men det går lidt for hurtigt, Far!

13:07:03

- "Jeg skal nok være der."

- ?

13:07:2x

- "Gør dét du har fået besked på."

- ?

13:08:35

- "Ja! (spurgte: Are You talk'ing to Muslims, DADDY?)."

More ?

13:09:2x

- "Nej."

13:09:38

- "Send message OUT, now!"

- Yes, my Lord!

[...]

0172

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-24, Sunday, CET 13:10

Jesper Juul

> "Jesper Juul" <nos...@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Jesus er virkeligheden for mig og mange andre bruger af denne gruppe.

Sorry, så ikke den også var crosspostet til dlk, jeg troede den kun var
postet i dk.admin og der synes jeg det var en kende malplaceret. Beklager
endnu engang.

Niels

> Hvilket er at overbevise brokkehovederne i dk.admin med lidt bedre
argumenter
> end blot at kalde dem useriøse. Held og lykke...

Jeg har lyttet med i de tråde i dk.admin, der har med dlk, at gøre, og jeg
har set, at de aller-fleste aktive admin-skribenter, allerede har måttet
gentage sig selv mange gange overfor os fra dlk.

Vores modereringsforslag blev egentlig "godt" modtaget der, men det blev
overdøvet af støj fra os selv.

Niels

Niels

> [...]
jeg,
> at dette (dit indlæg) allerede lå ON-LINE. Med andre ord: Dit Computer-Ur

Skal vi ikke bare være enige om at være uenige?

Niels

Knut Klaveness Heidelberg

On Sun, 24 Nov 2002 10:21:38 +0100, "Niels" <ikke.til@raadighed>
wrote:

> [...]
>
>Men der er egentlig ingen grund til mere tom snak, tiden er inde til at gøre
>det praktiske arbejde der fører os til et modereret forum.

Vel, hvis dette er modereringsvesenets holdning, ber jeg vennligst om
å bli eksludert fra denne gruppa når den går over i modereringsmodus.

mvh Knut

Andreas Falck

Knut Klaveness Heidelberg <khei...@NOTinUSEonline.no> skrev dette i

> Vel, hvis dette er modereringsvesenets holdning, ber jeg vennligst
> om å bli eksludert fra denne gruppa når den går over i
> modereringsmodus.

Du vil kun kunne blive effektivt sortlistet for en given periode ved
adskillige gange at skrive stærkt off topic indlæg.

At blive sortlistet kræver derfor en ihærdig indsats fra en skribent.

Nå, jeg skal tilbage til flytteriet!

Kall, Mogens

"Niels" skrev:

> Sorry.. i alle dine mange ord læste jeg ikke meget om hvad du egentlig
> mener..

Tak fordi du gíder svare og for din ærlighed.

> Jeg kender den nævnte organisation da de har gjort sig uheldigt bemærket i
> de kredse jeg kommer i..

Jeg kender som sagt ikke organisationen. Det er skriftstedet 1.Kor.12,12 +
1.Pet 4,17, som har vakt min nysgerighed:

Thi nu er tiden inde, da dommen tager sin begyndelse med Guds hus; men
kommer den over os først, hvad skal det så ende med for dem, der er ulydige
mod Guds evangelium°?

> Det er ikke vores opgave at gå rundt og slå hinanden oven i hovedet med
> dom,

100 % enig (Lukas 6,31).

> [...]
> fakta
> er, at disse ledere er hyrder og beskytter deres menighed mod ulve der går

Deres frugter afslører dem (MaTT 7,15-23):

Kærligheden er langmodig,
kærligheden er mild;
den MISUNDER ikke;
kærligheden praler ikke,
opblæses ikke,
gør intet úsømmeligt,
SØGER IKKE SIT EGET,
lader sig ikke ophidse.
BÆRER IKKE NAG,
glæder sig ikke over úretten,
men glæder sig over sandheden;
dDEN TÅLER ALT,
HÅBER ALT,
UDHOLDER ALT.
Kærligheden ophører ALDRIG;
(1.Kor.13,4-8)

Er det dem, som Udfordringen har advaret imod?

> Bibelen lærer os, at Kun Jesus er kan dømme for kun Hans dom er retfærdig,
> og selv Han dømmer ikke nu, men venter til den yderste dag.
>
> Niels

Der findes undtagelser (fx. Acts ApG. 12,21-23), men ellers må jeg give dig
ret, Niels.

Tillad mig at opsumere:

1.
2002-09(september)-30, klokken 15:29 Central Europæisk Tid (CET),
sommer-tid, sender jeg mit første officielle indlæg til
dk.livssyn.kristendom (to tidligere indlæg er blevet sendt under Lyrik med
hans tilladelse). I indlægget gør jeg opmærksom på JONAS-ALARM (Guds
straffedom).

2.
Jeg taler med folk (vel vidende, at Gud bruger Jer, MaTT 18,19-20). Dit
indlæg mht. 1.Kor. 12,12 bliver - af mig - vurderet som værende af AFGØRENDE
BETYDNING i JONAS-ALARM-syntax'et.
Så vigtig at jeg valgte at sætte en markør udfor dit skriftsted (Input:
Updating 2):
Interrupts on Main-program:

Update-time: 2002-10-04, CET 22:44

Found 1.Cor. 12,12 ................. at position 2002-10-03, CET 19:28
Found Revelation Chapter 18 ... at postion 2002-10-04, CET 13:03

3.
Etna-vulkanen på Sicilien går i udbrud med lava 2002-10(Oktober)-27.
Úmiddelbart ser denne hændelse blot ud som om, der er tale om en
tilfældighed. Vi lever jo på en geologisk aktiv planet!
-

Ved nærmere eftersyn er der - for mig at se - dog tale om noget mere:

Guds Røst!

Hvorfor? - Tidspunktet afslører temmelig meget (for mig at se):

1. Jerichö-dag 2002-09-30
2. Jerichö-dag 2002-10-01
3. Jerichö-dag 2002-10-02
4. Jerichö-dag 2002-10-03
5. Jerichö-dag 2002-10-04
6. Jerichö-dag 2002-10-05
7. Jerichö-dag 2002-10-06

Angrebet på symbolet "Jerichö" (det onde, Iblis) sættes ind CET 00:32 (input
Updating 2.1):
Date: 2002-10-05 15:44:01 PST
0028

Hack'er impart:

DADDY-break (2002-10-06, CET 0:26):

- "Fire!"

.. tænkte på ordene "Login" og situationen.
--- END of input Updating 2.1 -----------------------------------------

Herefter går der 21 dage (hvis man tæller den 6. Oktober med), og så går
Etna i udbrud (NB! Man kan IKKE fuske med den type "tegn" modsat 911, der -
som bekendt - er en SELVOPFYLDENDE profeti, home-made!).

Jeg skriver et åbent brev til Vatikanet via "Avisen"
(dk.livssyn.kristendom), og gør dem og andre opmærksom på, at vi har fået
DADDY-kontakt. Min begrundelse er, at det tager 21 dage at modstå 'de onde
kræfter'. Jeg henviser til Daniels Bog 10,13.
(se 0116, To the Vatican, 28. oktober 2002 12:18).

Nogle dage senere går det op for mig, at DADDY-kontakten (Etna) ikke blot
var en markør. Det var som om Gud - gennem dette - ønskede at påpege nogle
ting.

For mig ser det ud som om, at Gud vitterlig ønsker Evangeliet til hele
Verden, men at vi kristne (i stort og småt) først må gøre os rene, således
at Guds Overnaturlige Magt kan få gennemslagskraft!

Jeg har aldrig ønsket at dømme Vatikanet (eller andre - det er ikke mit
job), men - når Gud taler - så bliver jeg nødt til at adlyde Hans ordre (ved
mindre de er i modstrid med Guds Skrevne Ord i Bibelen).

-

Niels! - For mig at se, har Gud brugt dig til at tugte (kærligt) Sin Kirke
på jord (1.Kor.12,12).

Message to the The Bride-virgin - Brudejomfruen:

DADDY-Break (2002-11-24, CET 14:23:13 ):

- "Det skal du (send message) - det skal Jeg nok fortælle dig (mogens)."

14:24:2x

- "Det må du gerne - det skal du (tænkte på at Gud ville sige (til Sin
brud): "I love you!")."

14:25:58

- "Sweet heart!"

- Jeg (vi) elsker også Dig...

14:26:08

- "Sådan skal det være."

- Herre vor Gud! Yours for-ever!

- ELSKER Dig - El-Shaddai!

14:27:38

- "Det må du gerne (OUTPUT nok)."

[...]

0173

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-24, Sunday, CET 14:29

Kall, Mogens

"Niels" skrev:

> Skal vi ikke bare være enige om at være uenige?
>
> Niels

Jo! Verden ville være ret kedelig, dersom alle blomsterne var røde. Bibelen
lærer os, at Gud har skabt os ikke som kopi'er af hinanden.

Længe leve Guds forunderlige skaberværk!

Jeg har skrevt til dig (se 0173) inden jeg så dette, dit indlæg.

OUTPUT OK, DADDY?

DADDY-Break (2002-11-24, CET 14:43):

- "Havde du forventet, at Jeg skulle svare."

- Ja Herre! Jeg elsker at høre Din røst. Dit nærvær gør mig glad! Love You,
DAD!

14:44

- "Det skal du få."

- ?

- Responce?

14:45

- "Kraftig..."

- Kraftig responce?

14:46

- "Ja!"

- Thank You, DAD - ELSKER Dig...

14:46

- "i lige måde."

- Tak Herre, El-Shaddai.

14:47

- "Sådan skal det være (dette indlæg)."

14:47

- "And OUTPUT now!"

[...]

0174

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-24, Sunday, CET 14:48

Knut Klaveness Heidelberg

On Sun, 24 Nov 2002 14:26:15 +0100, "Andreas Falck"
<Andrea...@get2net.dk> wrote:

>Knut Klaveness Heidelberg <khei...@NOTinUSEonline.no> skrev dette i

>Du vil kun kunne blive effektivt sortlistet for en given periode ved
>adskillige gange at skrive stærkt off topic indlæg.

Vel, du kjenner min holdning til off topic innlegg. Fundsatsen er slik
formulert at off topic ikke eksisterer annet i form av manglende
folkeskikk.

>At blive sortlistet kræver derfor en ihærdig indsats fra en skribent.

I teorien ja, men jeg har sett modererte mailinglister der innsatsen
ikke behøvde være så stor før moderator satte foten ned. Mitt motto er
fri flyt av mailer og tilbake til kalmarunionen.

>Nå, jeg skal tilbage til flytteriet!

Holder du på å flytte?

mvh Knut
Saluton, Knut
---
TTT norvegia: http://www.nffo.no/generator.asp
Retposxto: heide...@operamail.com (legota cxiumonata)

Niels

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har fjernet referencen til dk.admin da denne del af diskutionen ikke
hører til der.

> Jeg kender som sagt ikke organisationen. Det er skriftstedet 1.Kor.12,12 +
> 1.Pet 4,17, som har vakt min nysgerighed:

OK.

> Deres frugter afslører dem (MaTT 7,15-23):

;-)

> Kærligheden er langmodig,
> kærligheden er mild;
> den MISUNDER ikke;
> kærligheden praler ikke,
> opblæses ikke,
> gør intet úsømmeligt,
> SØGER IKKE SIT EGET,
> lader sig ikke ophidse.
> BÆRER IKKE NAG,
> glæder sig ikke over úretten,
> men glæder sig over sandheden;
> dDEN TÅLER ALT,
> HÅBER ALT,
> UDHOLDER ALT.
> Kærligheden ophører ALDRIG;
> (1.Kor.13,4-8)

Ikke uenig ;-)

> Er det dem, som Udfordringen har advaret imod?

Det ved jeg ikke om de har.

> Der findes undtagelser (fx. Acts ApG. 12,21-23), men ellers må jeg give
dig
> ret, Niels.

Ikke forstået, engle er budbringere og handler ikke på egen hånd.

Niels

Niels

"Knut Klaveness Heidelberg" <khei...@NOTinUSEonline.no> skrev i en
meddelelse news:j2k1uukueb4g2s2nq...@4ax.com...

> Vel, hvis dette er modereringsvesenets holdning, ber jeg vennligst om
> å bli eksludert fra denne gruppa når den går over i modereringsmodus.

Det er din egen beslutning, dejligt demokratisk, ikke sandt..

Men læs evt. (http://www.usenet.dk/robot/dk.bolig.txt) for mere info om
moderering.

Niels

Knut Klaveness Heidelberg

On Sun, 24 Nov 2002 15:31:43 +0100, "Niels" <ikke.til@raadighed>
wrote:

>"Knut Klaveness Heidelberg" <khei...@NOTinUSEonline.no> skrev i en
>meddelelse news:j2k1uukueb4g2s2nq...@4ax.com...

>gøre

>Det er din egen beslutning, dejligt demokratisk, ikke sandt..

Det er mer korrekt å si at det er mitt valg som fremtvinges av en
beslutning om å moderere gruppa. Det er altså et delt ansvar som
ligger til grunn for valget.

Knud Berggreen

On Sun, 24 Nov 2002 12:16:25 +0100, Rasmus Underbjerg Pinnerup
<pinn...@privat.dk> wrote:

> [...]
>ske, så ville man da kalde gæstemoderatorer ind til at tage sig af sagen så

I dk.bolig er vi fire og der har hidtil ikke manglet noget.

> [...]
>nytilkomne brugere og grålistede brugere, der med det foreslåede system skal
>have indlæg forhåndsgodkendt, førend de dukker op i gruppen.

Hvidlistemoderering er det vi kører med i dk.bolig og det fungerer
rigtig godt. Det gav os selvfølgelig lidt arbejde i starten indtil
alle de faste skribenter var blevet hvidlistede, men nu kører det og
der kommer vel højest 4-5 nye skribenter om dagen når det går vildest
til.

FUT: dk.admin (I har med at glemme det der FUT...)

/Knud

Andreas Falck

> Vel, du kjenner min holdning til off topic innlegg. Fundsatsen er
> slik formulert at off topic ikke eksisterer annet i form av
> manglende folkeskikk.

Ja, og den er der stort set ingen her, eller i dk.admin, der er enig
med dig i.

> Holder du på å flytte?

Min søn!

Knut Klaveness Heidelberg

On Sun, 24 Nov 2002 16:51:58 +0100, "Andreas Falck"
<Andrea...@get2net.dk> wrote:

>Knut Klaveness Heidelberg <khei...@NOTinUSEonline.no> skrev dette i

>Ja, og den er der stort set ingen her, eller i dk.admin, der er enig
>med dig i.

Ah, da har jeg Henrik Ibsen på min side, he he ;-))

>Min søn!

Ønsk ham lykke til. Flytting er noe styr og herk, men deilig når det
er over.

Nå skal jeg lage middag. Ha det godt. Vi prates.

Kall, Mogens

Nov 24, 2002, 12:07:49 PM11/24/02

"Niels" skrev:

> Ikke forstået, engle er budbringere og handler ikke på egen hånd.
>
> Niels

Det, jeg mente, var blot, at Gud (i dette tilfælde ved en Herrens engel)
godt kan finde på, at dømme os mennesker inden Dommedag (den yderste dag).

Jeg har undersøgt dit indlæg (vedr. 1.Kor.12-12) nærmere:

Tidspunktet:

Tallet 28

Sammenlign med Etna-udbruddet (på dag...

DADDY-Break (2002-11-24, CET 17:52):

- "Login."

... (på dag nummer 28).

DER ER NOGET PROFETISK OVER DET, NIELS!

Gud taler gennem dig!

Og det er derfor, jeg bliver ved med at udspørge dig. Forstå mig ret:

Der står skrevet i Bibelen, at ...

"Guds Ord er LEVENDE ..." (Hebr. 4,12).

Og dét tror jeg på. Derfor, når jeg (og andre) taler (citerer) fra Bibelen,
aktiveres Gud på-en-eller-anden-måde. Bedre kan jeg ikke formulere det.

Det er som om Gud gerne vil stå frem midt iblandt os.

Og Herre! Vi byder Dig hjertelig VELKOMMEN i vor midte...

17:58

- "Nedbed..."

- Nedbed hvad, Herre?

17:59

- "Guds profetiske Ånd."

- Der bliver talt i 3.person ental? - Men OK!

Kom Gud Helligånd og led os til det forjættede Land.

Send strømme af Nåde ned og vort land og folk.

Send Din profetiske Ånd, Herre vor Gud!

Udrust os alle til at tjene Dig i et og alt!

Herre! Må Dit Ord være rent og úforfalsket.

Frels, o Gud, dét, der er gået fortabt. Opsøg og frels, Herre Jesus. Forbarm
Dig over os. Ihukom at vi mennesker blot er støv!

18:04

- "Du må godt holde inde her."

- Tak Herre.

Time for OUTPUT?

18:05

- "Yes!"

[...]

2002-11-24, Sunday, CET 17:24

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Moderering af dlk?

0175

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-24, Sunday, CET 18:07

Anders Peter Johnsen

> "Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev i en meddelelse

Kliip!

Gide i to ikke lige lade være med at forstyrrre denne tråd, tak? Opret evt.
en ny, hvis I skal diskutere.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen

Kall, Mogens

Nov 24, 2002, 1:39:07 PM11/24/02

"Anders Peter Johnsen" skrev:

> Gide i to ikke lige lade være med at forstyrrre denne tråd, tak? Opret
> [...]

Undskyld, Anders - Jeg havde blot efterlyst Niels vurdering ved en tidligere
lejlighed (Du har muligvis ret, Niels (0153)) og fik her chancen for at
udspørge ham.

[...]

2002-11-24, Sunday, CET 19:34

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Moderering af dlk?

0176

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-24, Sunday, CET 19:39

vagn torup & rikke bachmann

Nov 24, 2002, 1:50:07 PM11/24/02

> [...]

> på plastikfabrikken i Nykøbing, Anders sidder på et værtshus i
> den indre by, sidder vi uden moderator, og den forsinkelse, der

Sjældent forekommende hypotetiske muligheder er næppe glimrende argumenter
for noget som helst.
Det interessante må være om en metode er god og gavnlig i det daglige.

Skulle det ske, at en ny seriøs bruger skulle få et af sine første indlæg
forsinket en dags tid, er næppe jordens undergang eller et tegn på dette.
Alternativet er at vi alle i det daglige skal straffes med ret så mange
irrelevante, for ikke at sige tåbelige indlæg, Vi skal alle slås med at
holde vores killfiltre ajour og alligevel se andre citere uønskede personer
i hele eller delvis uddrag.
Ytringsfrihed har været nævnt. At vi i en gruppe frabeder os visse personers
deltagelse, lukker ikke munden på disse personer, og skulle andre grupper
følge trop, så er det vist mere personerne der har fremprovokeret
udelukkelserne. Intet forhindrer forsat disse personer til at oprette nye
grupper til gensidig berigelse med tåbeligheder.
Ytringsfrihed er også at kunne komme til orde uden at blive svinet til,
latterliggjort osv. Men ytringsfrihed er måske ikke noget for dem der ikke
kan klare mosten eller holde lugten i bageriet ud.
Og sidste ingen ønsker at lukke munden på nogen der holder sig til
dagsordnen og opfører sig rimelig ordentlig, når de instisterer på egoistisk
at møve sig frem på andres bekostning, så høster de som de har sået - for
at blive i jargonen.
vagn

erik larsen

Nov 24, 2002, 1:53:48 PM11/24/02

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, skulle vi overveje at komme tilbage til modereringsdebatten?

Hvorfor :-)

Erik L

Vidal

Nov 24, 2002, 1:55:10 PM11/24/02

"Jesper Juul" <nos...@deaster.dk> skrev i en meddelelse news:arqgf9$8n0$1...@news.cybercity.dk...

> [...]

> Sorry, så ikke den også var crosspostet til dlk, jeg troede den kun var
> postet i dk.admin og der synes jeg det var en kende malplaceret. Beklager

Findes der regler for hvilke argumenter man må bruge?

Er religiøse argumenter malplacerede i dk.admin?? Hvorledes
adskiller det ene argument sig fra det andet? BHJ har sine
argumenter for ikke at moderere gruppen, dem må han vel
have lov til at fremføre, også i dette forum.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Andreas Falck

Nov 24, 2002, 2:10:55 PM11/24/02
erik larsen <erikl...@oncable.dk> skrev dette i

> Hvorfor :-)

Bl.a. pga. personer som Mosegaard, LoweLife, Odin og de forskellige
alias'er for Bæ'xxx m.v.

Jeg formoder ikke at du er en stor tilhænger af at sådanne indlæg skal
have frit løb i denne gruppe, når der findes andre grupper hvor den
slags hører hjemme.

Denne her gruppe skulle jo gerne være et sted hvor man kunne tage en
snak om kristendom og de mange forskellige måder at forstå dette på,
men på en seriøs og ordentlig måde.

Skribenter der vil skrive deres indlæg i et rimeligt sobert sprog vil
jo heller ikke blive hindret af en hvidlistemoderering. Kritiske
indlæg vil heller ikke blive berørt, hvis de er skrevet i et
almindeligt rimeligt sobert sprog.

Der er jo i og for sig kun to krav der skal opfyldes:
1. at holde sig til emnet for gruppen
2. at skrive i et rimeligt sobert sprog

Opfyldes dette kan bortmoderering ikke ske i henhold til gruppens
fundats og de almindeliget gældende netiketteregler.

Hvis man har til hensigt at overholde disse to enkle og nemt
overholdelige regler kan jeg ikke se hvorfor man skulle være imod en
hvidlistemoderering, da man jo så slet ikke vil blive berørt deraf i
praksis.

Og er man først blevet hvidlistet skal der jo så også til gengæld en
del til for at kunne blive grålistet. For at blive sortlistet skal det
være ualmindeligt ubeskriveligt groft.

Og min personlige indstilling er at en sortlistning kun kan være for
en foruddefineret periode og aldrig kan ske for altid.

Andreas Falck

Nov 24, 2002, 2:23:16 PM11/24/02

> Er religiøse argumenter malplacerede i dk.admin??

Det mener jeg faktisk at de er!

Det eneste som det drejer sig om, er om fundatsens beskrivelser af
emneområde og et rimeligt sobert sprog er overholdt eller ej.

Skal man til at bruge religiøse argumenter skal vi jo så også til at
have en afgrænsning af hvilken religiøs opfattelse der skal være den
rigtige og hvilken der skal være den forkerte.

En hvidlistemoderering ud fra emneafgrænsning og rimeligt sobert sprog
kommer *IKKE* til at ramme meninger og holdninger - hverken ved at
holde dem ude eller ved at give dem nogen fortrinsstilling.

Som klimaet i dk.livssyn.kristendom er i dag, da er det ved at være
sådan at jo mere hånliggørende din holdning er, og jo mere
latterliggørende dit sprog er, jo mere ontopic er du i gruppen når vi
skal vurdere ud fra sammensætningen af de indlæg der er postet der de
seneste måneder.

Folk der ikke på et rimeligt sobert sprog vil holde sig til gruppens
emne hører ikke hjemme i gruppen, - og sådan er det jo også i
hierakiets øvrige almindelige debatgrupper.

Vil du debatere gulerødders supersoniske indvirkning på
cykelproduktion tror jeg næppe dette vil blive tolereret i
dk.edb.internet.udbydere.webhotel eller lignende.

Ligeledes hører opstået graviditet ved handicappedes analsex heller
ikke hjemme i dk.livssyn.kristendom. - Jeg formoder at du kan erklære
dig enig i dette?

Niels

Nov 24, 2002, 1:39:33 PM11/24/02

> Gide i to ikke lige lade være med at forstyrrre denne tråd, tak? Opret
evt.
> en ny, hvis I skal diskutere.

he he, vent dog med at skælde ud til vi er færdige..

og det var vi vist..

Niels

Vidal

Nov 24, 2002, 2:52:55 PM11/24/02

"vagn torup & rikke bachmann" <vagn...@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at møve sig frem på andres bekostning, så høster de som de har sået - for

Det er også spørgsmålet om ytringsfrihed, der får mig til
at foreslå, at modereringen skal fungere ved at udelukke
indlæg fra de anonyme remailere. Så kan enhver komme
til orde ved at vælge den rette udbyder.

Hvis så den enkelte i gruppen føler sig stødt over indlæg
kan denne efter en advarsel, klage over indlægget hos
vedkommendes udbyder. Jeg tror, Niels er den eneste,
der i en periode forsøgte at rydde op på den måde.

Truslen om at få forbindelsen lukket, vil kunne fremme
selvdisciplinen hos selv den mest beslutsomme 'krænker'.
Vi ville ikke undgå den første forseelse, men stillet over
truslen om at blive udeliukket fra det 'gode' selskab kan
styre 'pennen' på alle undtagen de mest ubesindige.

Børges indlæg news:arpuub$no1$1...@sunsite.dk...
giver en god kristelig begrundelse mod modereringen.

Hvis hele dk hierakiet besluttede at filtrere indlæg fra de
anonyme remailere fra, ville fx Mosegård forsvinde som
dug for solen. Dette vil ikke krænke ytringsfriheden, og det
ville styrke den enkeltes ansvarlighed.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Andreas Falck