Paven: Vi er i krig - men ikke en krig om religion + Jesus-break: Bliv i Mig - Re: 2016 uge 30 (news samlet)

Paven: Vi er i krig - men ikke en krig om religion + Jesus-break: Bliv i Mig

File 19197 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/19-197

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 25, 2016, CET 07:24, GMT 05:24
Subject: 2016 uge 30 (news samlet)
19192 news:nn47pp$733$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/W3To-HSZhJM/XIhaPVNmBQAJ

> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
> and ...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> https://sites.google.com/site/kallpol4
>>
> [ ... ]
> [ ... 2016-07-25, Monday, day no 207 in the year ... ]
> [ ... ]
>
> Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?
>
> Svar 1:
>
> Hmm .. (memory on from) ...
>
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

> [...]

DR S172 ons 27 jul 12:02:14
27.juli dr.dk/nyheder 09:48

PRÆSIDENTVALG UDSKRIVES I IRAN
Iranerne skal vælge præsident 19. maj
næste år, meddeler Vogternes Råd.

Den siddende præsident, Hassan Rouhani,
ventes at stille op igen. Men
præsidenten, som havde ansvaret for den
internationale aftale om Irans
atomprogram, er under stigende pres.

Konservative kræfter i landet er
utilfredse med Irans tilnærmelser mod
Vesten.

Irans mål med atomaftalen var at få
løftet de lammende sanktioner, som
landet har været tynget af i årevis.
Men kritikerne mener, at aftalen har
givet iranerne alt for lidt.

Vogternes Råd udskriver præsidentvalg i Iran
kl. 09:48
http://www.dr.dk/nyheder/udland/vogternes-raad-udskriver-praesidentvalg-i-iran

-

DR's retskorrespondent: Simple terrorangreb spreder sig som ringe i vandet
kl. 10:19
http://www.dr.dk/nyheder/udland/drs-retskorrespondent-simple-terrorangreb-spreder-sig-som-ringe-i-vandet

-

DR S177 ons 27 jul 12:02:14
27.juli dr.dk/nyheder 11:22

TYRKIET KRÆVER 47 AVISFOLK ANHOLDT
Tyrkiet har udstedt arrestordrer på 47
tidligere ansatte på avisen Zaman - det
seneste skridt i en større udrensning
efter et mislykket kupforsøg i landet.

Det er anden gang i denne uge, at
myndighederne slår ned på medier og
beordrer journalister anholdt.

Præsident Recep Tayyip Erdogan
beskylder sin hovedfjende Fethullah
GÜlen for at stå bag kupforsøget.

Regeringen overtog i marts - længe før
kupforsøget - ledelsen af Zaman.
Erdogans støtter har stemplet avisen
som gÜlenbevægelsens medieflagskib. Den
blev kritiseret for at være kritisk
over for regeringen.

Tyrkiet kræver 47 avisfolk anholdt for at optrevle kupforsøg
kl. 11:22
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-kraever-47-avisfolk-anholdt-optrevle-kupforsoeg

-

DR S122 ons 27 jul 17:54:08
27.juli dr.dk/nyheder 14:13

POLITI IKKE BAG LUKNING AF SIDE
Det skabte stor debat, da en hjemmeside
med følsomme oplysninger om flere
politibetjente tidligere på måneden
blev offentliggjort. På hjemmesiden
blev 19 betjente udstillet - i nogle
tilfælde både med navn og billede.

Men hvis man i dag forsøger at klikke
sig ind på hjemmesiden, lyder beskeden,
at siden er blevet suspenderet. Det
bekræfter Københavns Politi, der dog
samtidig siger, at man ikke selv står
bag blokeringen af den meget
omdiskuterede hjemmeside.

- Der må være nogen, der har fået
dårlig samvittighed, lyder meldingen
fra Steffen Thaaning Steffensen, der er
politikommissær hos Københavns Politi.

Politiet står ikke bag lukning af gabestok på nettet
kl. 14:13
http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-staar-ikke-bag-lukning-af-gabestok-paa-nettet

-

DR S136 tor 28 jul 07:12:17
27.juli dr.dk/nyheder 20:12

PAVE: VI ER IKKE I KRIG OM RELIGION
Pave Frans mener, at de seneste angreb,
heriblandt gårsdagens drab på en fransk
præst, viser, at verden er i krig.

- Vi må ikke være bange for at sige
sandheden. Verden er i krig, fordi den
har mistet freden, siger paven.

Han understreger, at der ikke er tale
om en krig om religion, men derimod en
krig om at have magten over folk og om
økonomiske interesser.

Paven skulle lede en gudstjeneste i
Krakow, inden han skulle mødes med
hundredtusinder af unge i anledning af
Verdens Ungdomsdag - World Youth Day.
Det blev overskygget af drabet på en
franske præst.

Paven: Vi er i krig - men ikke en krig om religion
27. Jul. 2016 kl. 20:12
http://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-vi-er-i-krig-men-ikke-en-krig-om-religion

Kommentar:

Hvad er problemet ang. fred i en nøddeskal?

Her er ***kvalificeret*** bud:

NB! Andagtsteksten skrevet og trykt i hæfte ***FØR*** juni 2016

http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=07_28
http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=2016_07_28 ) Perhaps comin link

=== citat start ===

Ord for 2016-07-28 (Torsdag)

Fredsprocessen

"Stor er lykken for dem, der elsker din lov, intet får
dem til at snuble." Sl 119,165

Noget det sidste Jesus sagde til sine disciple, før
han forlod denne verden var: "... I verden har I
trængsler ... (Joh 16,33)

Og han havde ret, ikke sandt?

Vi har alle oplevet stress, erhvervsmæssige krav,
tidsfrister, forventninger, arbejdsopgaver, der bliver
presset ned over os og hele tiden frarøver os den
fred, vi er så desperate efter.

Ingen er immun over for stress, frustration eller
følelsen af at være på "Livets motorvej".

Hvad er alt dette, andet end fravær af fred?

Og løsningen findes ikke i en pille, i at eje noget
eller i en eller anden form for fornøjelse.

Alt dette tager på een og udmatter een.

Bibelen taler om tre forskellige slags fred.

Lad os se på dem:

1) Fred med andre. "Hold fred med alle mennesker, om
det er muligt, så vidt det står til jer." (Rom 12,18)

Dette er en ekstern fred, og den er nødvendigt, for at
menneskelige relationer kan blomstre.

2) Fred med dig selv. "Kristi fred skal råde i jeres
hjerter..." (Kol 3,15)

Dette er en intern fred, en hvile for sind og
sjæl, som de fleste af os har for lidt af.

3) Fred med Gud. "Da vi nu er blevet gjort retfærdige
af tro, har vi fred med Gud ved vor Herre Jesus
Kristus. (Rom 5,1)

Dette er en evig fred, og den kommer af at vide, du
har en ret forhold til Gud.

Sådan her virker det:

Når du har fred med Gud, vil du have fred med dig
selv, og når du har fred med dig selv, vil du have
fred med andre.

Det er fredsprocessen i en nøddeskal!

=== citat slut ===

Ordene er ***profetiske**:

(De taler direkte ind i den aktuelle situation, skønt
det er flere måneder siden, at de nedskrevet.)

Sandheden er, at disse religiøse muslimske galninge
IKKE har Fred-med-Gud. Og derfor har de heller ikke
fred-med-sig-selv. Og derfor har de heller ikke
fred-med-andre-menneske.

De har - med andre ord - et ***identitetsproblem***!

Og det kan man IKKE myrde og bombe sig bort fra!