Vredeshåndtering (3) - Re: 2019 uge 45 (news samlet)

Vredeshåndtering (3)

File 21.903 ...
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-903

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-903

Other news:

Vredeshåndtering (3)

2274 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

...12 apostle ...sagde: „Det er ikke godt, at vi forsømmer
forkyndelsen af Guds ord for at tage vare på ...,

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+6&version=BPH

Apostelenes gerninger 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Menigheden udvælger syv menighedstjenere

2
Derfor indkaldte de 12 apostle alle lederne til et møde
og sagde: „Det er ikke godt, at vi forsømmer forkyndelsen
af Guds ord for at tage vare på ...

3 ... ,
4
så vi selv kan koncentrere os om bønnen og tjenesten med
at forkynde ordet.”

[ ... ]

Stefanus bliver arresteret

Subject: Re: Renselse efter urene onde ånder -
Re: Jesus siger: „Pak jeres ting sammen og forsvind!” -
Re: 2019 uge 45 (news samlet)
Date: Sat, 9 Nov 2019 15:18:31 +0100, GMT 14:18
21902 news:5dc6cac7$0$704$1472...@news.sunsite.dk
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-902
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/21-902
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/bvWdLz7S20c/FgrtKJX8AAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wlsYEFAtUtk/Grmh_GCUAQAJ

Bemærk her, at først *angribes* menigheden (Kirken°) indefra
(med knuren og brokkeri) og derefter *angribes* menigheden
udefra (med falske anklager).

HVEM er det (den egentlige bagmand), der står bag angrebene?

Djævelen?

Ja, SELVFØLGELIG.

Spørg derfor dig selv, OM du medvirker til disse angreb mod
Jesus, fordi ...

Det BØR man IKKE medvirke til (som kristen)!

Amen?

ELSK HERREN din Gud, ved IKKE at hjælpe djævelen!

Har du svært ved fx. at styre vrede (som djævelen kan
udnytte til at angribe Hans Tempel°, Guds folk, Kirken° på
jord), da læs Dagens Ord nedenfor (som handler om
vredeshåndtering)!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+4.46-53&version=BPH

Johannes 4:46-53 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus helbreder en embedsmands søn

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-10

I dag og i morgen hænger sammen

"Alt, hvad din hånd finder på at gøre, skal du gøre af al
din magt."
Præd 9,10

[ ... ]

... Der findes et ordsprog: "Intet går til spilde i Guds
husholdning", og det er sandt.

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-10

Vredeshåndtering (3)

"Hellere være sen til vrede end at være krigshelt ..."
Ordsp 16,32

Bibelen siger: "Hellere være sen til vrede end at være
krigshelt, hellere beherske sig selv end at indtage en by."

Som kristen har du helligånden i dit indre, og en af
Åndens frugter er 'selvbeherskelse' (Se Gal 5,23) Det betyder,
at da som kristen KAN beherske dit temperament, og at en
kristen SKAL beherske sig.

Du siger måske: "Jeg bliver så hurtig gal, fordi jeg har
irske rødder." Det er ikke meningen, du skal leve efter din
gamle natur, men efter din nye!

Vrede er som en flod. Under kontrol kan den producere nok
elektrisk energi til at dække behovet i en hel by.
Ukontrolleret, kan den blive en voldsom strøm, der går over
sine bredder og ødelægger alt på sin vej. Og lige så sikkert,
som en flod kan kontrolleres, er det, at dit temperament, kan
styres.

Har du nogen sinde haft et stort skrænderi med din partner
eller et af dine børn? Pludselig ringer telefonen; straks
tager du den og siger, med en venlig, fuldt kontrolleret
stemme: "Hej, hej, hvad kan jeg gøre for dig?" Hvad skete der
lige?

Du beviste, at din vrede kan kontrolleres og tæmmes.

Bibelen siger: "Den, der er sen til vrede, er meget
forstandig, den, der mister tålmodigheden, sætter dumheden i
højsædet." (Ordsp 14,29)

Det er ikke alting, det er umagen værd at blive vred over.
Jo mere roligt og behersket du ser på en situation, desto
klarere vil du se, hvordan du skal håndtere den. Så her er et
par gode råd til dig, hvis du er "lidt hurtig på
afstrækkeren': Tæl til ti, før du taler, når du er vred. Og
hvis du er virkelig vred, så tæl til hundrede - og lad så
være med at sige noget!

=== citat slut ===

Nogle mennesker kan også være i sine *følelsers vold*, og her
må du så bearbejde problemet mere *målrettet*, så du kan blive
herre i eget hus. Jesus har jo lovet dig (og alle os andre),
at Sandheden° (Jeg er Sandheden: siger Jesus) vil sætte os
fri. Se evt. John 8,32 og 14,6 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+8.32%2C+14.6&version=BPH

Så gør Sandheden° til din forbundsfælle, SELVOM det "måske"
kan fremklade angst i dit indre, fordi du heri må give slip
på dit behov for kontrol!

Her en bog til yderligere guiding (ud af *vredes-labyrinten*):

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell
ISBN 87-564-5403-1
Lohses Forlag, 1996
https://www.arnoldbusck.dk/boeger/religion/maa-jeg-godt-vaere-vred

Originaltitel:
Kids in danger
Victor Books, USA © 1995
https://www.amazon.com/Kids-Danger-Ross-Campbell/dp/1564764710

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-10
Daily Reading for Sunday November 10, 2019

Reading 1, Second Maccabees 7:1-2, 9-14
Responsorial Psalm, Psalms 17:1, 5-6, 8, 15
Gospel, Luke 20:27-38
Reading 2, Second Thessalonians 2:16--3:5
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=xFyy5RWMvmo

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-11-09, CET 10:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

This hope is a strong and trustworthy anchor for our souls.
It leads us through the curtain into God's inner sanctuary.
Hebrews 6:19

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 45 (news samlet)
Date: Mon, 4 Nov 2019 07:39:17 +0100, GMT 06:39
21889 news:5dbfc7a7$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wlsYEFAtUtk/h3cpLsDrAAAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Betjent arresterede narkobarons søn, så blev han dræbt af 155 skud
9. nov. 2019, 11:43 ...
Kemikalieudslip i svømmehal - otte er kommet til skade
9. nov. 2019, 11:52 ...

-

NRK:
9. november 2019 kl. 12:03