chip mærkes

Ole Madsen

jeg har fået at vide at en anden kristen, at der for nogle dage siden
var en nyhed i medierne eller tvavisen om 50 der havde fået en chip i
hånden eller panden, har forsøgt at finde nyheden, men ikke haft held,
er der nogen af jer der hørte det?

Ole

Andreas Falck

Næ, men hvad betydning skulle det have?
Andreas Falck
http://bibeltro.dk/

Ole Madsen

Den 10-02-2015 kl. 15:42 skrev Andreas Falck:

> Næ, men hvad betydning skulle det have?

mærke på hånd eller pande foruden man ikke kan købe og sælge,
åbenbaringsbogen

Andreas Falck

har du undersøgt hvad Bibelen mener når den taler om mærke på hånd
og/eller pande?

Og har du undersøgt hvad "købe og sælge" har for en betydning når der er
tale om at være tro mod Gud eller være utro mod Gud?

Det ville nok være endda meget klog at få sådanne begreber på plads
inden man laver alt for megen tolkning ud fra ét enkelt bibelvers.

Eller er det her bibelvers et af dem du læser som om det var en læsebog
du læser?

Ole Madsen

tidens tendenser peger i den retning
Message has been deleted

Ole Madsen

Den 10-02-2015 kl. 16:51 skrev Thomas Corell:
> Frankensteins laboratorium. Mennesker bliver til maskiner, når vi
> direkte fra studiet indopererer en elektronisk chip i kødet på to mænd
> fra Aarhus

en chip der kan åbne døre, bruge personlige oplysninger til brug af
penge, hos lægen og andet, har også hørt om de kan bruges til at starte
ens bil hvis det rigtige enheder er i bilen
Message has been deleted

Andreas Falck

Tja, jeg må sige, at der bestemt IKKE er meget kød på dine indlæg!!

Du spreder en masse påstande - og så kommer der ikke nogen som helst
opfølgning når man spørger ind til hvordan du i bibelsk forstand vil
bevise og dokumentere dine påstande.

Andreas Falck

Men du mangler stadig at underbygge din påstand om at dette skulle have
noget som helst med "Dyrets mærke" at gøre!!!!

Vidal

Den 10-02-2015 kl. 15:46 skrev Andreas Falck:

> [...]
>
> Det ville nok være endda meget klog at få sådanne begreber på plads
> inden man laver alt for megen tolkning ud fra ét enkelt bibelvers.

Vil du forklare, hvordan du ser det. Jeg synes Oles
bud på det lyder meget rimeligt, hvis vi skal sætte
åbenbaringen ind i en nutidig kontekst.

Man arbejder jo rent faktisk på at få betalingskort
overført til en chip, så betaling kan ske med et vift
med hånden.

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 10:16 skrev Vidal:
> [...]

[ ... ]
> Man arbejder jo rent faktisk på at få betalingskort
> overført til en chip, så betaling kan ske med et vift
> med hånden.

Jeg efterspørger jo blot hvordan man ud fra Bibelen kan påstå at en chip
i hånden er det der udgør "Dyrets mærke".

Det ville jo nok være mere bibelsk korrekt først at redegøre for, ud fra
Bibelen, hvad den selv siger om "Dyrets mærke".

Hidtil er der jo ikke rigtig kommet noget bibelsk frem fra dem der
påstår at en sådan chip er "Dyrets mærke".

Vidal

Vil du forklare, hvordan du ser det? Jeg synes Oles

Andreas Falck

Som sagt, så efterspørger jeg hvordan man kæder "Dyrets mærke", som det
er beskrevet i Bibelen, sammen med en chips i hånden.

Men det vil man åbenbart end ikke forsøge at komme med et bud på.

Og hvorfor skulle jeg iøvrigt bruge en tid og energi på at komme med en
tolkning af hvordan jeg ser på det, for det vil jo helt sikkert blive
totalt ignoreret og forbigået i tavshed, sådan som du nærmest helt
generelt reagerer på den slags indlæg.

Vidal

Den 11-02-2015 kl. 12:33 skrev Andreas Falck:

> Som sagt, så efterspørger jeg hvordan man kæder "Dyrets mærke", som det
> er beskrevet i Bibelen, sammen med en chips i hånden.

Johannes kendte jo ikke vor tids teknologi. Så han
kunne (formodentlig) ikke se om der stod Westinghouse
(eller whatever) på mærket.

> Men det vil man åbenbart end ikke forsøge at komme med et bud på.

Hvordan skulle man også det?

> Og hvorfor skulle jeg iøvrigt bruge en tid og energi på at komme med en
> tolkning af hvordan jeg ser på det,

Måske for at forklare, hvordan du ser på det.

> for det vil jo helt sikkert blive
> totalt ignoreret og forbigået i tavshed,

Det er da ikke sikkert.

> sådan som du nærmest helt
> generelt reagerer på den slags indlæg.

Der hvor jeg bliver træt, er, når du peger på en dynge
adventistisk 'dokumentation', man først skal pløje sig
igennem.

Ole Madsen

> Som sagt, så efterspørger jeg hvordan man kæder "Dyrets mærke", som det
> er beskrevet i Bibelen, sammen med en chips i hånden.

jeg har ikke andet at sige end at det ser sådan ud, at der kunne være en
forbindelse, men tiden vil jo vise hvad der er hvad

Ole Madsen

der er stadig ting vi ikke ved om dette, og det hører på en måde heller
ikke til noget vi kan vide på forhånd tror jeg, da det sikkert først vil
blive åbenbaret lige før det kommer frem eller efter det er kommet frem

pt kan vi komme med et kvalificeret gæt, ikke andet

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 12:40 skrev Vidal:

[ ... ]

Du kan da bare lade være med at læse mine indlæg ...

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 14:27 skrev Ole Madsen:

> pt kan vi komme med et kvalificeret gæt, ikke andet

Det kunne jo være at det var langt bedre, om man undersøgte hvad det er
Bibelen fortæller om det der med at have mærker på hånd eller pande, og
hvilken betydning Bibelen lægger i netop dette.

Samtidig kunne man jo så også undersøge hvad det er Bibelen mener med at
kunne købe og sælge, når der som her er tale om billedlig tale!!

Men jeg fornemmer at det tilsvarende punkt er nået, som med tale om Jesu
genkomst, hvor du fremsagde nogle påstande, og så blot holdt fast i dem
uden at gøre forsøg på at underbygge eller bibelsk dokumentere.

Den store Ole har talt - og så er der ikke mere at tale om. Har den
store Ole talt, så er det i sig selv bevis nok!!

Det er jo desværre den attitude du viser :-(

Så man kan jo derfor med god ret sige, at der bestemt ikke er megen kød
på det du kommer med.

Ole Madsen

din hånende opførsel siger mere om dig end om mig, too bad

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 15:48 skrev Ole Madsen:

> din hånende opførsel siger mere om dig end om mig, too bad

Der er da ikke noget hånende i at konstatere at der ikke er meget kød på
dine påstande.

Tag dig dog sammen og prøv da at argumentere for dine påstande - det gør
du jo stort set aldrig.

I stedet spiller du fornærmet når man forsøger at spørge ind til dine
argumenter.

Ole Madsen

Den 11-02-2015 kl. 15:51 skrev Andreas Falck:

> [...]
> du jo stort set aldrig.
>
> I stedet spiller du fornærmet når man forsøger at spørge ind til dine

jeg er ikke fornærmet, men jeg har sagt hvad jeg ville, at du ikke anser
det for nok kan jeg jo ikke gøre noget ved

Ole Madsen

> [...]
> du jo stort set aldrig.
>
> I stedet spiller du fornærmet når man forsøger at spørge ind til dine

det er også meget muligt at jeg ikke står mål med dine anstrengelser for
at argumentere, meget muligt, men jeg gør hvad jeg kan så godt jeg nu
kan, og så må det være ved det

det er ikke alle emner jeg mestre, nogle bedre end andre, men når jeg
siger jegikke har mere at sige, hvor skulle jeg så presse mere ud af mig
når jeg ikke har mere at give af?

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 15:54 skrev Ole Madsen:

> jeg er ikke fornærmet, men jeg har sagt hvad jeg ville, at du ikke anser
> det for nok kan jeg jo ikke gøre noget ved

Du har jo sagt ikke sagt end din påstand.

Jeg har såmænd kun ønsket at få dig til at forsøge at underbygge din
påstand - men det nægter du jo konsekvent.

Hvad er egentlig formålet med at poste påstande i et debatforum når du
næsten helt konsekvent nægter at ville debattere dine påstande og slet
ikke vil argumentere for dem eller underbygge dem med relevante
bibeltekster.

Du var ellers kommet godt igang med den seriøse tone, men så, helt uden
grund, fik du så pludselig en sygelig trang til at synge fnidder sammen
med Erik!!

Den slags er jo nok blevet en vane for dig, for det sker jo hver gang.

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 16:03 skrev Ole Madsen:

> det er ikke alle emner jeg mestre, nogle bedre end andre, men når jeg
> siger jegikke har mere at sige, hvor skulle jeg så presse mere ud af mig
> når jeg ikke har mere at give af?

Når du IKKE har noget at sige om et emne, hvorfor så plapre løs om det
helt indtil der er nogen der spørger ind til hvilke argumenter eller
bibelske beviser du har.

Når man gør det bliver du helt griis'e fornærmet.

Ole Madsen

Den 11-02-2015 kl. 16:08 skrev Andreas Falck:

> [...]
> bibelske beviser du har.
>
> Når man gør det bliver du helt griis'e fornærmet.

nej, jeg syntes bare det er typisk dig

E.D

On Wed, 11 Feb 2015 12:40:08 +0100, Vidal wrote:

> Den 11-02-2015 kl. 12:33 skrev Andreas Falck:

[ ]

> [...]
>
> Det er da ikke sikkert.

> Der hvor jeg bliver træt, er, når du peger på en dynge
> adventistisk 'dokumentation', man først skal pløje sig

Ja og ang. dyrets mærke kan du roligt regne med at du kommer til at pløje
dig igennem en lang sag, hvis altså det er SDA`s tolkning du ønsker :-)

Såvidt jeg lige husker det så er det Paven som er dyret og
Søndagshelligholdelse som er mærket i SDA tolkningen. Dog ikke helt sikker,
men noget i den stil.....

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 16:25 skrev Ole Madsen:

> nej, jeg syntes bare det er typisk dig

Var det ikke bedre om du i det mindste gjorde et forsøg på at
argumentere og underbygge dine påstande.

Og bemærk så lige, at jeg ikke har sagt et ord om at du er forkert på den!!

Men naturligvis er jeg da kritisk og spørger efter argumentation, når du
alene fremsætter påstande.

Så kom nu på banen med dine argumenter.

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 16:47 skrev E.D:

> Såvidt jeg lige husker det [ ... ]

Med andre ord, så husker du ikke en dyt, men har en stærk trang til
fordrejninger og forvanskning.

Men det er jo en typisk simonitisk griis'e holdning.

P.N.

"Ole Madsen" skrev i meddelelsen

[...]

Micro chippen er overflødig al den stund af Satan kan læser jeres tanker.

E.D

On Wed, 11 Feb 2015 17:06:30 +0100, Andreas Falck wrote:

> Med andre ord, så husker du ikke en dyt, men har en stærk trang til
> fordrejninger og forvanskning.
>
> Men det er jo en typisk simonitisk griis'e holdning.

Sjovt at sandheden om SDA er så ilde hørt hos gruppens SDA inspirererde :-)
Tåler jeres tro ikke dagens lys ?

Jeg huskede rigtigt :-)

Chapter 12

The Remnant and Its Mission

The Third Angel's Message - 167

The beast described in Revelation 13:1-10 is the church-state union that
dominated the Christian world for many centuries and was described by Paul
as the "man of sin" (2 Thess. 2:2-4) and by Daniel as the "little horn"
(Dan. 7:8, 20-25; 8:9-12, KJV). The image of the beast represents that form
of apostate religion that will be developed when churches, having lost the
true spirit of the Reformation, shall unite with the state to enforce their
teachings on others. In uniting church and state they will have become a
perfect image to the beast—the apostate church that persecuted for 1260
years. Hence the name image of the beast.

The third angel's message proclaims the most solemn and fearful warning in
the Bible. It reveals that those who submit to human authority in earth's
final crisis will worship the beast and his image rather than God. During
this final conflict two distinct classes will develop. One class will
advocate a gospel of human devisings and will worship the beast and his
image, bringing upon themselves the most grievous judgments. The other
class, in marked contrast, will live by the true gospel and "keep the
commandments of God and the faith of Jesus" (Rev. 14:9, 12). The final
issue involves true and false worship, the true and the false gospel. When
this issue is clearly brought before the world, those who reject God's
memorial of creatorship—the Bible Sabbath—choosing to worship and honor
Sunday in the full knowledge that it is not God's appointed day of worship,
will receive the "mark of the beast." This mark is a mark of rebellion; the
beast claims its change of the day of worship shows its authority even over
God's law.32

Kilde :
http://www.sdanet.org/atissue/books/27/27-12.htm

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 17:34 skrev E.D:

> Jeg huskede rigtigt :-)

Som sædvanlig forstår du jo ikke et kuk af hvad du finder af citater
rundt omkring.

Kom med nogle citater fra www.adventist.dk hvis du vil fortælle noget om
hvad adventistkirken tror og lærer.

Og så forsøger du igen, helt på griis'e agtig facon at afspore tråden.

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 17:31 skrev P.N.:

> Micro chippen er overflødig al den stund af Satan kan læser jeres tanker.

Ud over i din fantasi, hvor finder du så belæg for at han kan læse
menneskers tanker?
Message has been deleted

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 19:02 skrev Thomas Corell:

> Så vi kan ikke stole på http://www.sdanet.org/ ?

Hvor skrev jeg det? - eller er det blot en af de sædvanlige våde stråmænd?

E.D

On Wed, 11 Feb 2015 17:48:09 +0100, Andreas Falck wrote:

> [...]
> hvad adventistkirken tror og lærer.
>
> Og så forsøger du igen, helt på griis'e agtig facon at afspore tråden.

LOL....i rest my case :-)

--

E.Dalgas

Vidal

Den 11-02-2015 kl. 17:06 skrev Andreas Falck:

> Med andre ord, så husker du ikke en dyt, men har en stærk trang til
> fordrejninger og forvanskning.

Jamen fortæl dog så, hvad du mener den rette forståelse er.

Vidal

Den 11-02-2015 kl. 15:51 skrev Andreas Falck:

> Tag dig dog sammen og prøv da at argumentere for dine påstande - det gør
> du jo stort set aldrig.

Hvorfor gør du ikke selv det, i denne sag?

> I stedet spiller du fornærmet når man forsøger at spørge ind til dine
> argumenter.

Jamen er det ikke lige det du selv gør?

Vidal

Den 11-02-2015 kl. 17:48 skrev Andreas Falck:

> Ud over i din fantasi, hvor finder du så belæg for at han kan læse
> menneskers tanker?

I følge det du selv har postet er det jo lige omvendt,
ikke også?

I kan på en eller anden måde vide, hvad Satan går og
tænker i himlen, ikke sandt. Jeg har jo gentagne gange
spurgt dig, hvordan I kan vide det.

Jørgen Farum Jensen

> Så vi kan ikke stole på http://www.sdanet.org/ ?

Kig hellere på http://www.sdanet.dk/news.php.
AF er webmaster på en hjemmeside der hedder
SDANET og benægter ethvert kendskab og
enhver forbindelse til SDA.

--

Jørgen Farum Jensen
"Den rationelle person ved uden at være sikker.

KL

"Jørgen Farum Jensen" wrote in message news:mbgjg2$uf9$1...@dont-email.me...

[...]
>Kig hellere på http://www.sdanet.dk/news.php.
>AF er webmaster på en hjemmeside der hedder
>SDANET og benægter ethvert kendskab og
>enhver forbindelse til SDA.

Nåh?

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 23:02 skrev Jørgen Farum Jensen:

> Kig hellere på http://www.sdanet.dk/news.php.
> AF er webmaster på en hjemmeside der hedder
> SDANET og benægter ethvert kendskab og
> enhver forbindelse til SDA.

Du lyver så det stinker langt væk - men sådan er fanatiske pol-pot
ateister jo!!

Jeg har ALDRIG benægtet at jeg har kendskab til Adventisterne.

jeg har ALDRIG benægtet at jeg har forbindelse til Adventisterne.

Som jeg har fortalt masser af gange - også den pol-potske ateistløgner
Jørgen Farum Jensen kan forstå det - kommer jeg både hos Adventisterne,
flere andre frikirkelige menigheder foruden i Folkekirker.

De websider jeg driver sammen med nogle andre privatpersoner, er i
sagens natur private hjemmesider, der repræsenterer os som
privatpersoner - de repræsenterer IKKE andre, hverken personer eller
organisationer.

Men den stinkende løgnagtige pol-pot ateistiske løgnagtige stinkende
hund vælger at ville fordreje, forvanske, og helst forfalske, som han
ivrigt og ihærdigt har gjort i stort set al den tid han har forurenet
denne gruppe.

Andreas Falck

Hvor er det lige jeg har snakket om ret eller forkert forståelse??

Andreas Falck

Den 11-02-2015 kl. 20:51 skrev Vidal:

> Hvorfor gør du ikke selv det, i denne sag?

Nu er det jo ikke mig der har fremsat påstande.

Jeg har endda ikke sagt at hans påstande er forkerte.

Andreas Falck

Ak ja, og nu er du ved at være helt tilbage igen hvor du ikke kan andet
end blot lave fnidder fnadder.

Bliver det dog aldrig anderledes med dig?

Vidal

Den 12-02-2015 kl. 10:00 skrev Andreas Falck:

> Hvor er det lige jeg har snakket om ret eller forkert forståelse??

Mener du, at du kun kritisere andres synspunkter, men
ikke fremføre dit eget? I realiteten siger alle dine
indlæg i dette forum, at alle andres synspunkter er
forkerte.

Der må da være et rigtigt syn på tingene, så. Ellers
kan alle andre da ikke tage fejl. Du læser biblen med
dine selvvalgte forudindtagede synspunkter, men du vil
ikke gøre rede for det. Kun påpege at andre tager fejl.

Andreas Falck

Den 12-02-2015 kl. 13:33 skrev Thomas Corell:

> som svar på citerede tekster fra http://www.sdanet.org/

Og hva' så¨- han kan da bare citere fra den danske Adventistkirkes
officielle danske hjemmeside, hvis han vil vise noget om hvad
Adventistkirken står for.

Hvad der siges af andre adventistkirker i andre lande er jo totalt
ligegyldig. - Vi befinder os i Danmark hvor der er en dansk Adventistkirke!!

Andreas Falck

Den 12-02-2015 kl. 10:24 skrev Vidal:

> I realiteten siger alle dine
> indlæg i dette forum, at alle andres synspunkter er
> forkerte.

Tag dig nu en tudekiks - og meld dig til et læsekursus.

> Der må da være et rigtigt syn på tingene, så. Ellers
> kan alle andre da ikke tage fejl.

Det er der givetvis. Men det er jo ikke det vi har til debat!

> Du læser biblen med
> dine selvvalgte forudindtagede synspunkter, men du vil
> ikke gøre rede for det.

Her ser vi igen hvorfor det altid er helt umulig at få en saglig debat
med dig.

> Kun påpege at andre tager fejl.

Jeg har jo ikke sagt noget om at Ole's tolkning er forkert. Jeg har jo
alene forsøgt at få ham til at dokumentere sit synspunkt - men det vil
den lille dengse ikke.

Ole Madsen

løgnhals, jeg har sagt at jeg ikke har mere at sige

Andreas Falck

Den 12-02-2015 kl. 15:27 skrev Ole Madsen:

> løgnhals,

Det er da ikke løgn! Tag dig dog sammen knejt, og stop dit jammer!

> jeg har sagt at jeg ikke har mere at sige

Ja, det er jo hvad jeg siger:
du vil ikke dokumentere dit synspunkt.

Hvorfor du absolut IKKE VIL kan man jo så gætte på!

Jørgen Farum Jensen

Den 12-02-2015 kl. 13:35 skrev Thomas Corell:

> Du trænger til en krammer.

:-)

E.D

On Thu, 12 Feb 2015 13:39:24 +0100, Andreas Falck wrote:

> Og hva' så¨- han kan da bare citere fra den danske Adventistkirkes
> officielle danske hjemmeside, hvis han vil vise noget om hvad
> Adventistkirken står for.

Den kilde jeg brugte er repræsentativ for SDA`s fundamentale trospunkter.

A Word About the 27 Fundamental Beliefs of Seventh-day Adventists

Link :
http://www.sdanet.org/atissue/books/27/index.htm

"In this book we present for our members, friends, and other interested
persons, in an expanded, readable, and practical manner, these doctrinal
convictions and their significance for Adventist Christians in today's
society. While this volume is not an officially voted statement—only a
General Conference in world session could provide that—it may be viewed as
representative of "the truth . . . in Jesus" (Eph. 4:21) that Seventh-day
Adventists around the globe cherish and proclaim.— iv" /citat slut

> Hvad der siges af andre adventistkirker i andre lande er jo totalt
> ligegyldig. - Vi befinder os i Danmark hvor der er en dansk Adventistkirke!

Nå, en ny AF præmis opfundet til lejligheden :-) du er jo dybt useriøs ! At
afvise SDA kirkens gennemgang af sine trospunkter som ligegyldige, fordi
kilden ikke er DK adventisterne :-)...så har man hørt det med !

--

E.Dalgas

E.D

On Thu, 12 Feb 2015 09:58:48 +0100, Andreas Falck wrote:

[ ]
> [...]
> hund vælger at ville fordreje, forvanske, og helst forfalske, som han
> ivrigt og ihærdigt har gjort i stort set al den tid han har forurenet

Jørgen Farum kan man sige meget om, men han er 10x mere seriøs end du
nogensinde bliver og han fremstår forøvrigt også en hel del mere troværdig
end du gør. Du forurener mere end nogen anden denne gruppe AF og har gjort
det ligeså længe jeg kan huske....du evner ikke selverkendelse og ejer ikke
skyggen af samvittighed i forhold til dennes gruppes brugere.

Hvis du stod for sandheden i Kristus, ville jeg ikke eje den sandhed. Godt
at du bare er en indbildsk og selvhøjtidlig klovn !

--

E.Dalgas

E.D

On Thu, 12 Feb 2015 12:35:41 +0000 (UTC), Thomas Corell wrote:

> Du trænger til en krammer.

AF er helt uden for pædagogisk rækkevidde, men kram da løs :-)

--

E.Dalgas

Jørgen Farum Jensen

> [...]
>
> Ole
>
> Micro chippen er overflødig al den stund af Satan kan læser jeres tanker.

Joh, men det kan billåsen jo ikke.

"Ole Madsen" <o-ma...@privat.dk> skrev ...

Sent: Wednesday, February 11, 2015, CET 16:25, GMT 15:25
Subject: Re: chip mærkes
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/0WyqtTxUOaw/qPTLHd3qba8J

> nej, jeg syntes bare det er typisk dig

Hej Ole,

Andreas bruger det rationelle sprog som psykisk forsvarsmekanisme
(til bl.a. givrtvis at pasisvisere egen iboende angst/smerte).

Og det er der ikke noget galt i (i sig selv) - det er meget vigtigt, at vi
mennesker har et psykisk forsvar, men normalt bør det først træde i
funktion, når vi havner i en utryg situation; og altså IKKE under normal
samtale (med eksempelvis medkristne)!

Problemet er imidlertid, at Andreas desværre IKKE forstår eller formår
at respektere andre menneskers grænser!

Når han eksempelvis kalder dig dengse ...

> løgnhals, jeg har sagt at jeg ikke har mere at sige

... da er der tale om en ***nedladende*** og forhånende bemærkning;
altså noget kristne ikke må gøre overfor hinanden (apropos Jesu Ord fra
Matt. 5,22).

Hvorfor denne besønderlige adfærd ?

Hvorfor KAN eller VIL han ikke respektere dine grænser ?

Er der et psykisk følelsesmæssigt behov hos ham, der går forud for den
sproglige kommunikation ?

Et behov der dækkes, når man hævder sig på andres bekostning ?

Tja ...

I så fald:

(Vær ***realist***, Ole)

Det vil blive ved som en skrue UDEN ende!
(så længe dette følelsesmæssige behov ikke er dækket!)

Det er en del af hans psykiske sygdom. Han evner desværre ikke at distance
til denne umodne følelsesmæssig styret adfærd!

Og her bliver du og Jørgen (og andre) så hans ofre!

Spørgsmålet er, OM det i længden ikke bliver ***tidsspilde*** for dig at
diskutere med ham ?

Stil dig selv spørgsmålet:

Hvad kommer der ud af foretagnet (bortset fra fornærmelser) ?

Er frugten sund ?

Og ...

Vil han tappe dig for kræfter ?

Jeg anbefalede Jørgen i sin tid at sætte Andreas i kill-filtret
(indtil han lærte at opføre sig ordentlig)!

"Medicin-kuren" er selvfølgelig - som sædvanlig - Jesus siger: Sandheden skal
sætte Jer fri (modsat løgnen), se John 8,32 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Johannes+8:32&version=BPH

Og jeg tror faktisk - i min naivitet - at Andreas kan helbredes; altså sættes fri af
Jesus Himself, så han kan glæde sig over Livet (fremfor at overfuse dig) ... :-)

Nå ...

Det var blot lige, hvad jeg havde på hjertet.

Hav det godt, Ole ... :-)

Og pas på dig selv!

Og vær opmærksom på, at djævelen nogengange forsøger at trække os ind på en
***omvej*** (med fx. ligegyldige skænderier osv.), når/hvis han ikke dirkete kan
stoppe os i at følge Vejen (og så Ordet, eller hvad det nu er for et talent, vi har
fået betroet af vor Herre).

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18208

Ole Madsen

Den 13-02-2015 kl. 10:22 skrev Kall, Mogens:
> [...]

> stoppe os i at følge Vejen (og så Ordet, eller hvad det nu er for et talent, vi har

Hej Mogens

godt ord, jeg syntes heller ikke vi kommer nogen vejne, at han er i
samme båd som mig med hensyn til psykisk sygdom var jeg nu ikke klar over

så fred være med det

tak for ordet

Ole

"Ole Madsen" <o-ma...@privat.dk> skrev i en meddelelse news:54ddc680$0$23645$edfa...@dtext02.news.tele.dk...
Man kan ikke gøre for, at man er psykisk syg (lige så lidt som man kan gøre
for, at man er blind, døv eller en krøbling).

Men man skal alligevel opføre sig ordentlig!

Tommelfingerreglen er, at når et menneske har behov for at hævde sig på
andre menneskers bekostning, da er årsagen som oftest, at personen har det
dårligt med sig selv; at dennes selvbillede er forvrænget.

Dét, som Jesus tilbyder, er Sandheden, at vi får lov at spejle os i Ham, og
derved gengiver Han vor ***sande*** identitet, og når vi først har fået den
erobret (apropos billedsproget i bibelen herpå: erobringen af Jeriko m.fl.),
da har vi ikke længere behov for at hævde os! Vi er blevet glade og har det
godt (trods omstændighederne hvad end de nu er fysisk eller psykisk sygdom,
forfølgelse eller hvad de nu end måtte være)! Vi er glade, fordi Guds
kærlighed har taget bolig i os, så denne mer og mer kommer til at præge os ... :-)

"Ole Madsen" <o-ma...@privat.dk> skrev ...

Sent: Friday, February 13, 2015, CET 10:40, GMT 09:40
Subject: Re: Andreas bruger det rationelle sprog som psykisk forsvarsmekanisme -
Re: chip mærkes
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/0WyqtTxUOaw/NJ-3BM1SysgJ
[...]

dårligt med sig selv; at dennes selvbillede er forvrænget, at man fx. lider af
et mindreværdskompleks.

(Dette gælder også for psykopater, antager jeg!)

Dét, som Jesus tilbyder, er Sandheden, at vi får lov at spejle os i Ham
(fremfor i en Jantelov, der blot "tilbyder" os en plads nederst i hierarkiet), og
derved gengiver Han vor ***sande*** identitet (Han er jo trods alt vor
Skaber og derfor bedst ved, hvordan vi er skabt)! Og når vi først har fået den
[...]

Lad det også være vor bøn for broder Andreas, at han må nå frem til denne
***befriende*** glæde i Herren (Gud er jo glædens og genoprettelsens Gud) ... :-)

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18212

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 10:22 skrev Kall, Mogens:

[ ... ]

At du givetvis har en eller flere psykiatriske diagnoser er der vel ikke
nogen der er i tvivl om.

Det er sikkert også derfor du har behov for at overføre dine egne
tilstande til andre.

Og det siger temmelig meget om dig selv at du har behov for at sætte
"psykiatriske mærkelapper" på andre!!

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 10:40 skrev Ole Madsen:

> godt ord, jeg syntes heller ikke vi kommer nogen vejne, at han er i
> samme båd som mig med hensyn til psykisk sygdom var jeg nu ikke klar over

Nu bør du nok trække dine følehorn til dig meget hurtigt, inden du
fortsætter mere ud af det spor, bette Ole!!

Edvard

Enig, Mogens Kall!

Andreas har psykiske (læs: kødelige) problemer. Når han blir
konfronteret med seriøse spørgsmål vedr. sin SDA-tro og
-tilhørselsforhold ryger han fluks helt op i det røde felt og så kommer
alle de kødelige beskyldninger og usagligheder. Han kan ikke stille og
roligt vedkende sig sin SDA-tro - det tyder på at han egentlig skammer
sig over den.

Edvard - som blot lige er på visit i forum. :-)

Jørgen Farum Jensen

Den 11-02-2015 kl. 17:04 skrev Andreas Falck:

> [...]
>
> Men naturligvis er jeg da kritisk og spørger efter argumentation, når du

Jeg vil argumentere *for* Ole.

Hvad Andreas Falck *ikke* har fattet vedr. Oles skriverier er,
at Ole uhyre gerne vil tolke nye samfundsmæssige, geografiske,
teknologiske og politiske foreteelser i lyset af biblens
profetier.

I mine øjne er det en håbløs opgave, men der
er vel ingen grund til at håne manden for det.

Tværtimod ville det jo klæde Falck at påpege
et manglende sammenfald mellem biblens profetier
og det faktisk beskrevne fænomen, hvad enten det
drejer sig men chip indopereret i hånden eller
geopolitiske trakasserier stormagterne imellem.

Men nej, det er jo nok for meget at forlange,
AF besidder kun en NEJ-hat.

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 14:47:06 +0100, Edvard wrote:

[ ]
> [...]
> alle de kødelige beskyldninger og usagligheder. Han kan ikke stille og
> roligt vedkende sig sin SDA-tro - det tyder på at han egentlig skammer

Godt at du skriver igen Edvard. Bare klø på :-)

Ps.

Andreas er ikke psykisk syg, han har bare hovedet opppe i SDA
skyerne/tågerne og resultat er arrogance og et hjerte af sten, Han er af en
fremmed ånd end Ånden som du kender, derfor konfrontationerne....

--

E.Dalgas

"Edvard" <nona...@noname.dk> skrev ...

Sent: Friday, February 13, 2015, CET 14:47, GMT 13:47
Re: chip mærkes
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/0WyqtTxUOaw/ubSDV9EJxswJ

> [...]
>

> --
>
> Mvh
> Edvard - som blot lige er på visit i forum. :-)

Andreas har i mange situationer - altså ikke kun når det drejede sig om SDA
(fred for øvrigt være med dem, disse vor ***medkristne***, som jo
gudskelov IKKE har fornægtet Kristi guddommelighed, modsat fx. sekten
Jehovas Vidner) ...

Andreas har i mange situationer (også når vi kommunikerede med fx. ateister
fra videnskabsnyhedsgruppen) reageret på denne her måde!

Der er ikke noget forkert i at bruge det rationelle som en psykisk forsvarsmekanisme,
men i dette her tilfælde har det udviklet sig uheldigvis - billedlig talt - til så høje
beskyttende mure omkring ham, at det - reelt set - er blevet til en art fængsel
for ham (og dermed isoleret han fra flokken med ensomhed til følge).

Det er synd for ham, men vi andre kan ikke hjælpe ham ud af denne labyrint; det
er noget han selv må ***ønske***, antager jeg.

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18213

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 13:44:58 +0100, Kall, Mogens wrote:

[ ]
> Lad det også være vor bøn for broder Andreas, at han må nå frem til denne
> ***befriende*** glæde i Herren (Gud er jo glædens og genoprettelsens Gud) ... :-)

Hej Mogens. Jeg forstår udemærket hvorfor du skriver som du gør. Men kender
du Andreas godt nok til at kalde ham for psykisk syg ? Det håber jeg du
gør, for hvis Andreas tænder af nu, så forstår jeg ham endnu bedre end jeg
forstår dig...hvis du forstår ?? :-)

Du skriver "broder Andreas" og den køber jeg ikke længere. Andreas er ikke
min broder ligeså lidt som jeg er hans broder. Hans ånd er fremmed for mig
og det afspejler hans såkaldt bibelske forståelse da også til fulde.

Andreas strider for hans overbevisning og den strid er til døden. Han vil
ikke indrømme det men hans SDA lære stempler stortset alle aktive i denne
gruppe som fortabte og bedragede. I det perspektiv forstår du ham måske
bedre ? jeg gør ihvertfald og hans stridslyst bør mødes med helt andre
metoder end påstande om sygdom. Den medicin AF behøver er hans egen
medicin, men tak for bidraget, venter spændt på resultatet...

--

E.Dalgas

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 15:51:44 +0100, Kall, Mogens wrote:

[ ]
> [...]
> (fred for øvrigt være med dem, disse vor ***medkristne***, som jo
> gudskelov IKKE har fornægtet Kristi guddommelighed, modsat fx. sekten

Jeg er ikke overbevist om SDA`s anderkendelse af Jesu guddommelighed. De
dyrker en falsk profet og har en ekstrem lovisk ånd, benægter det etniske
Israel sin plads i skrifterne, ser sig som de sande repræsentanter for det
nye "spritual Israel" og dømmer de såkaldt "søndagskristne", hvilket i
praksis betyder alle der ikke overholder sabbatsbudet, som "mærkede" af
dyret(stat/kirke organisationen) anført af Pavekirken i Rom.

De er langt fra Jesus hvis du spørger mig. Dog ved jeg at SDA er et
splittet kirkesamfund som så mange andre og idag rummer gruperinger hvis
tro er evangelisk genkendelig...men ikke AF, han er af den gamle skole og
det er hans ven KL også....

> [...]
> for ham (og dermed isoleret han fra flokken med ensomhed til følge).

Jeg tror at det passer AF udemærket at være isoleret herinde. Det er helt i
tråd med hans SDA opfattelse...han tilhører "the remnant church", de
eksklusive hellige som er særlig lydige mod Gud pga. lovdyrkelse og
leveregler :-) Pas på du ikke gør ham til martyr, det ville han elske.

> Det er synd for ham, men vi andre kan ikke hjælpe ham ud af denne labyrint; det
> er noget han selv må ***ønske***, antager jeg.

Jeg har ikke medlidenhed med ham, beklager. Hans opførsel er for påtaget og
konsekvent til at jeg vil bære over med det. Dråben var hans behandling af
Edvard...som jeg håber vil vende tilbage og give gruppen nyt tiltrængt liv.

--

E.Dalgas

"E.D" <e....@live.dk> skrev ...

Sent: Friday, February 13, 2015, CET 15:59, GMT 14:59
Re: chip mærkes
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/0WyqtTxUOaw/O7ZLLSJ0i2oJ

> [...]
> min broder ligeså lidt som jeg er hans broder. Hans ånd er fremmed for mig
> og det afspejler hans såkaldt bibelske forståelse da også til fulde.

For mange år siden har jeg lært, at jeg IKKE skal lege dørvogter i Guds Rige
og bedømme hvem, der kommer ind og hvem der ikke kommer ind. Det lader
jeg Gud om. Og kender jeg Ham ret, da er det nok ikke helt uden grund, at Han
kaldes "Frelseren, der er kommet for at opsøge og frelse det fortabte", for hvis
ikke Han formår at frelse det fortabte, da lever Han ikke op til mine forventninger
om en ***kærlig*** Gud.

Vous comprenez?

Andreas bekender, at Jesus er Herre og Gud, så ... !

> [...]
> ikke indrømme det men hans SDA lære stempler stortset alle aktive i denne
> gruppe som fortabte og bedragede. I det perspektiv forstår du ham måske

Ja (hvis man anskuer det udfra en psykiatrisk synsvinkel)

> [...]
> metoder end påstande om sygdom. Den medicin AF behøver er hans egen
> medicin, men tak for bidraget, venter spændt på resultatet...

Hej E.D.,

Jeg er IKKE uddannet psykiater; ej heller ikke psykolog, men derfor kan man jo
godt med årene få nogen indsigt i de her ting.

Psykiatriske diagnoser har kun ***et*** formål - faglig set - og det er i
behandlingsøjemed. Nogle mennesker har behov for spejlning, mens andre først
og fremmest har behov for såkaldt Jeg-støttende terapi.
Alt andet er ***misbrug*** af faggrenen psykiatri (til at sætte andre mennesker
i bås og dermed degradere dem til en art andenrangsborgere eller ligefrem forstening)!

Jeg lærte Andreas at kende (eller hvad man nu kan kalde det), da jeg i sin tid i
efteråret 2002 trådte ind i gruppen.

Og lige fra starten af har Andreas haft denne besønderlige adfærd!

Det forekommer mig, at han forsøger at kontrollere en.

(Om han lider af en decideret kontrol-mani ved jeg ikke!)

Man fornemmer blot, at man udgør en trussel for ham, når man IKKE er under
denne hans kontrol.

Men denne kontrol-mig-her-og-der-og-alle-vegne kan man jo blive en "anelse"
træt af i længden!

Og NAVNLIG hvis den ta'r kvælertag på en (og den mission Gud Helligånd kan
ha' lagt på ens hjerte)!

Det klogeste er altid at give hinanden plads til at være de mennesker, vi er ... :-)

Og ***respektere*** hinandens forskelligheder!

Og dette har Andreas det meget svært med.

Der findes således KUN hans version af Sandheden!

Og det er desværre et typist tegn på, at der er noget galt (i sindet), for det er al,
al for firkantet en måde at anskue tingene på!

Jeg vil bestemt IKKE sige, at Andreas er skitzofrem, men typisk for skitzofrene
er netop, at de KUN kan se tingene på éen måde (deres egen). ALTING er
enten sort eller hvidt!

Alle gråtonerne mangler!

(Og som oftest består hele Universet af disse gråtoner.)

Så når fx. Jørgen Farum Jensen skriver ...

Den 13-02-2015 kl. 16:24 skrev E.D:

> Jeg er ikke overbevist om SDA`s anderkendelse af Jesu guddommelighed.

Sådan kan du kun sige fordi du ikke ved ret meget om deres tro og lære.

http://adventist.dk/tro/det-tror-vi-paa/trospunkter/2-treenigheden
http://adventist.dk/tro/det-tror-vi-paa/trospunkter/4-guds-son

"E.D" <e....@live.dk> skrev ...

Sent: Friday, February 13, 2015, CET 16:24, GMT 15:24
Re: chip mærkes
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/0WyqtTxUOaw/tOZpy-6ZdXcJ
Jeg tror vi overser noget væsentligt, hvis vi undlader at komme ind på
***manglende empati*** (hvilket ellers kan forklare, HVORFOR Oles
(og Jørgens) psykiske grænser IKKE bliver respekteret af Andreas).

Spørgsmål til eftertanke:

Kan man (som kristen) kidnappe Jesus (i sin kontrol-mani),
så også Han må trælle for sindets egenkærlighed og vilje ?

Jeg kender i hvert fald et kontret eksempel herpå
(og det er IKKE Andreas, jeg nu taler om)!

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18215

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 17:13:17 +0100, Kall, Mogens wrote:

> "E.D" <e....@live.dk> skrev ...

Du misforstår..jeg konstaterer at AF er en fremmed for mig. Underforstået,
fremmed i forhold til den tro jeg selv har og den tro som jeg forbinder
kristendommen med. Såvidt jeg kan se så er det AF selv der leger Guds
dørvogter og hvis han er det, kommer jeg ikke ind :-) Det er FAKTA, andet
siger jeg sådan set ikke..forstår du tankegangen ?

> [...]
> om en ***kærlig*** Gud.
>
> Vous comprenez?
>
> Andreas bekender, at Jesus er Herre og Gud, så ... !

Matt 7,21-23

> Ja (hvis man anskuer det udfra en psykiatrisk synsvinkel)

Jeg mener han er ved sine fulde fem, helt bevidst om de kontakter han
trykker på...samvittighedsløs ja, men ikke syg i ordets forstand.

> Hej E.D.,
>
> Jeg er IKKE uddannet psykiater; ej heller ikke psykolog, men derfor kan man jo
> godt med årene få nogen indsigt i de her ting.

Ok.

> [...]
>
> Jeg lærte Andreas at kende (eller hvad man nu kan kalde det), da jeg i sin tid i

Ja, jeg var her også dengang :-)

> Og lige fra starten af har Andreas haft denne besønderlige adfærd!
>
> Det forekommer mig, at han forsøger at kontrollere en.

Han forsøger at præge gruppen..dvs. omvende dens brugere.

> (Om han lider af en decideret kontrol-mani ved jeg ikke!)

Han er en "tjener" som du selv :-)

> Man fornemmer blot, at man udgør en trussel for ham, når man IKKE er under
> denne hans kontrol.

Bestemt...enig.

> Men denne kontrol-mig-her-og-der-og-alle-vegne kan man jo blive en "anelse"
> træt af i længden!

Meget træt af. Ikke så meget på egne vegne, men på vegne af de mange som
detroniseres af AF`s metoder...har gennemskuet ham forlægst, men folk som
ikke kender ham godt nok er lette ofre...det udnytter han godt.

> Og NAVNLIG hvis den ta'r kvælertag på en (og den mission Gud Helligånd kan
> ha' lagt på ens hjerte)!

Ingen grund til at tage AF`s møgfald alvorlig Mogens.

> Det klogeste er altid at give hinanden plads til at være de mennesker, vi er ... :-)

Giv ham en lillefinger og du mister armen...

> Og ***respektere*** hinandens forskelligheder!

Sand respekt er ikke noget man kræver...den fortjenes...

> Og dette har Andreas det meget svært med.

"vi" er frafaldne herinde :-) Hvorfor skulle han respektere os ?

> Der findes således KUN hans version af Sandheden!

Ja.

> Og det er desværre et typist tegn på, at der er noget galt (i sindet), for det er al,
> al for firkantet en måde at anskue tingene på!

Han er sekterisk præget...typisk eksempel vil jeg sige.

> [...]
> er netop, at de KUN kan se tingene på éen måde (deres egen). ALTING er

Det ved jeg ikke, men jeg tror det ikke. AF gør det han gør helt bevidst,
det er min konklusion.
Dråben for mig, var behandlingen af Edvard,,som AF...godt hjulpet af hans
ven KL, fik drevet til at sige farvel til gruppen. Men enig, Ole og Jørgen
er eksempler som har fyldt glasset til randen.

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 17:13 skrev Kall, Mogens:

> Andreas bekender, at Jesus er Herre og Gud, så ... !

Ja det gør han.

Men den slags vælger den stridslystne Erik at ville overse.

I hans øjne er man kun kristen hvis man tilbeder den politiske stat
Israel og øffer som en gris mens man triller rundt på gulvet i "hellig
krampe" og brøler sygt i "hellig latter".

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 17:51:21 +0100, Andreas Falck wrote:

> Sådan kan du kun sige fordi du ikke ved ret meget om deres tro og lære.
>
> http://adventist.dk/tro/det-tror-vi-paa/trospunkter/2-treenigheden
> http://adventist.dk/tro/det-tror-vi-paa/trospunkter/4-guds-son

Jeg ved godt hvad i siger...problemet er hvad i mener med det i siger og
her synes jeg der er grund til at tvivle..som så mange andre forøvrigt, der
også tvivler på om SDA`s kristne fernis holder til en sandhedstest.

Hvis vi to er af den samme ånd er der noget helt galt med den ånd :-)

--

E.Dalgas

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 17:54:48 +0100, Andreas Falck wrote:

> [...]
> Israel og øffer som en gris mens man triller rundt på gulvet i "hellig
> krampe" og brøler sygt i "hellig latter".

Troll alert !!! Denne gang fordi absolut INTET af det du skriver her er
sandt...absolut INTET...troll !!

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 17:52 skrev E.D:

> Matt 7,21-23

Den rammer nok dig selv Erik :-)

(Mat 7:23 - Svensk Overs.) Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har
aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa!

Mat 7:23 KJV-Overs. And then will I profess unto them, I never knew
you: depart from me, ye that work iniquity.

anomia = iniquity: illegality, that is, violation of law

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 18:04 skrev E.D:

> Denne gang fordi absolut INTET af det du skriver her er
> sandt...absolut INTET...troll !!

Her er det såmænd dig der er fuld af løgn.

Du kan ikke finde et eneste sted hvor jeg ikke bekender Jesus som Herre
og Gud!!!

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 18:00 skrev E.D:

> Jeg ved godt hvad i siger...problemet er hvad i mener med det i siger og
> her synes jeg der er grund til at tvivle..

Det er jo ingen nyhed at du vil ændre på stort set alt hvad
Adventisterne skriver i deres trospunkter!!!

Men det siger mere og dig og dine hensigter end det siger om Adventisterne.

Men nu kommer du jo også fra en særlig sekt, hvor man ikke vil tage
ordene for deres pålydende.

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 18:07:21 +0100, Andreas Falck wrote:

> [...]
> you: depart from me, ye that work iniquity.
>
> anomia = iniquity: illegality, that is, violation of law

LOL...du forsøger at dømme mig med loven i hånden :-) Tak Herre Jesus, som
har friet mig fra lovens dom, fra dig og fra dine ligesindede i den sekt du
tjener herinde....

--

E.Dalgas

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 18:09:47 +0100, Andreas Falck wrote:

> Her er det såmænd dig der er fuld af løgn.
>
> Du kan ikke finde et eneste sted hvor jeg ikke bekender Jesus som Herre
> og Gud!!!

:-)...ok, så med lidt god vilje da. Men du ved hvad jeg hentyder til, så klap hesten !

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Synd for dig at du *VALGTE* at ville misforstå.

Men ok, du vælger at proklamere dig selv fuldkommen og syndfri.

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 18:12:45 +0100, Andreas Falck wrote:

> Det er jo ingen nyhed at du vil ændre på stort set alt hvad
> Adventisterne skriver i deres trospunkter!!!

Løgn !

> Men det siger mere og dig og dine hensigter end det siger om Adventisterne.

Mine hensigter ? Er oraklet ude med riven igen ?

> Men nu kommer du jo også fra en særlig sekt, hvor man ikke vil tage
> ordene for deres pålydende.

Løgn ! Jeg har dokumenteret hvad jeg har skrevet om SDA...det er dig selv
som ikke vil acceptere SDA læren som fremgår af dokumentationen.

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Nej det ved jeg ikke.

For jeg har ALDRIG været i nærheden af at betvivle Jesu fuldkomne
guddommelighed og hans plads i Guddommen som Sand Gud som også Faderen
er Sand Gud.

Og heller ikke Adventisterne lærer andet, hvilket tydeligt fremgår af
det link jeg gav.

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 18:21:10 +0100, Andreas Falck wrote:

> Synd for dig at du *VALGTE* at ville misforstå.

Nej, du glemte bare hvem du taler til :-)

> Men ok, du vælger at proklamere dig selv fuldkommen og syndfri.

LOL...du fatter ikke evangeliet..det står helt klart !

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 18:22 skrev E.D:

Jeg har dokumenteret hvad jeg har skrevet om SDA...

Det er da i al fald en direkte og lodret løgn.

Der er ingen slinger i valsen om deres tro og lære hvad Jesu
guddommelighed angår.

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 18:26 skrev E.D:

> Nej, du glemte bare hvem du taler til :-)

Det var jo netop præcis derfor jeg formulerede mig som jeg gjorde ;-)

> LOL...du fatter ikke evangeliet..det står helt klart !

Jo det gør jeg. Men enig i, at jeg ikke abonnerer på samme forståelse af
evangeliet som du står for :-)

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 18:24:11 +0100, Andreas Falck wrote:

> Nej det ved jeg ikke.

Det her :

AF : [I hans øjne er man kun kristen hvis man tilbeder den politiske stat
Israel og øffer som en gris mens man triller rundt på gulvet i "hellig
krampe" og brøler sygt i "hellig latter"]. /citat slut

Rent trolleri fra din side.

Ja du kan din teori :-)

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Ja ja, har erfaring med at du altid vil ændre betydningen af hvad der
siges - ellers er det jo mega svært for dig at fastholde dine forkerte
opfattelser af hvad andre siger, tror og lærer ;-)

Du kan *IKKE* finde et eneste sted hvor jeg giver udtryk for den mindste
tvivl om Jesu plads i Guddommen eller hans guddommelighed som Sand Gud.

Præcist det samme gør sig gældende for Adventisterne.

"E.D" <e....@live.dk> skrev ...

Du er - for øvrig - dygtig til at læse, hvad der står skrevet mellem mine linier ... :-)
)

Der var engang en stående vittighed fra Sydafrika, dengang der var apartheid:

En sort mand står udenfor en hvid kirke og siger til Jesus:
- "Jeg må ikke komme ind!"

Hertil svarer Jesus:
- "Det skal du ikke være ked af, for det må jeg heller ikke."

> ... Det er FAKTA, andet
> siger jeg sådan set ikke..forstår du tankegangen ?

> Matt 7,21-23

Tja ...

Som sagt er jeg IKKE dørvogter ... :-)

> Jeg mener han er ved sine fulde fem, helt bevidst om de kontakter han
> trykker på...samvittighedsløs ja, men ikke syg i ordets forstand.

Psykiatri omfatter MEGET andet end blot de patienter, der desværre ikke er
ved deres fulde fem.

For tiden tager jeg mig fx. af en autisk, som fuldstændig er i sine følelsers vold.

Han er IKKE herre i eget hus (sin sind), men er dog ved sine fulde fem!

Han kan bare ikke styre sine følelser, akkurat som et lille umodent barn på
legepladsen.

Når jeg kommer ind på emnet mht. Andreas, da er det ikke for at tilsvine ham
men udelukkende for at finde en naturlig forklaring på fænomenet "Hvorfor opfører
nogle kristne sig så ukristeligt ?"

> Ok.

> Ja, jeg var her også dengang :-)

> Han forsøger at præge gruppen..dvs. omvende dens brugere.

Og hvis han også gør det alle andre steder ... kan der så være tale om en
kontrol-mani ?

> [...]
> ikke kender ham godt nok er lette ofre...det udnytter han godt.

> Ingen grund til at tage AF`s møgfald alvorlig Mogens.

Jeg skelner mellem tingene:

Når/hvis jeg møder ***unødvendig*** modstand (når jeg er sendt i byen af Gud),
da er det ikke MIT arbejde, der saboteres, men Guds ejendom!

I sådanne tilfælde kan der være tale om dæmonisk aktivitet!

Andreas har gjort alt hvad han kunne for at gøre mig tavs - herunder også klaget
til min internet-udbyder - og så må jeg melde pas!

Denne mand ***hindrer*** Guds værk.

Og så er der kun éen mulighed tilbage. Han må i kill-filtret.

Og det har jeg haft det rigtig godt med ... :-)

Lige pludselig kan man konsentrere sig om arbejdet igen; det arbejde som Gud
har kaldet en til at gøre.

> Giv ham en lillefinger og du mister armen...

:-)

> Sand respekt er ikke noget man kræver...den fortjenes...

Husk at læse ***mellem*** linierne

Der ligger som oftest et skjult budskab (til Andreas) ... You know: Homework ... :-)

> [...]
>
> Han er sekterisk præget...typisk eksempel vil jeg sige.

> Det ved jeg ikke, men jeg tror det ikke. AF gør det han gør helt bevidst,

Nu vil jeg bestemt IKKE anklage Andreas for at være psykopat, men tror du
IKKE, at en psykopat er bevidst om, at han mishandler sine ofre ?

Jo, SELVFØLGELIG!

Og dog alligevel er psykopati anført i psykiatribøgerne som en diagnose!

Man kan altså godt være bevidst om sine handlinger, og dog alligevel være
psykisk syg eller måske rettere ha' en psykisk lidelse.

Det, der som regel er problemet med psykisk syge, er, at de mangler selvindsigt,
og dermed når de ikke at beskytte sig selv, når de er havnet i en belastende
situation. De kommer ud på dybt vand, hvor de ikke kan bunde, og så er det,
at sygdommen kan bryde ud fx. med en reaktiv psykose.

Men hvad nu hvis patienten/klienten får selvindsigt ?

Kan vedkommende da lære at beskytte sig selv (og dermed undgå farerne i tide) ?

Ja, det tror jeg nok mange kan lære.

Og skal vi så fortsat kalde dem psykisk syge ?

En god tommelfingerregel er her: Når du er indlagt pga. sindslidelse, da er du syg,
men ellers er du faktisk rask (men kan fortsat ha' et psykisk handikap, der fx. gør,
at du ikke kan arbejde 100% men er invalid).

Jeg mener derfor godt, at Andreas' besønderlige adfærd kan forklares udfra en
psykiatrisk synsvinkel.

Manden mangler nemlig muligvis ***empati***!

Han kan godt ha' sympati for andre, men han forstår ikke, hvad den anden tænker
og føler.

Oder was, Andreas ?

Og i så fald vil jeg vove at påstå, at også her kan Jesus gøre mirakler! ... :-)

For noget at det værste, et menneske kan komme ud for, er muligvis slet ikke at
ku' ha' indføling i andre mennesker.

Man er Palle-alene-i-verden!

Vil en god og kærlig Gud sidde dette næsten eksistentielle behov overhørig ?

Næppe!

Men du må selv række ud, Andreas, og vedkende dig dette dit behov!

Det hører med til sandheds-medicin-kuren!

Vi andre kan ikke på dine vegne gøre det. Vi kan bede for dig, men til syvende
og sidst må du selv træffe valget (at bryde ud af dit selvskabte fængsel)!
Jeg må "tilstå", at jeg har haft andre gøremål, da Edvard kom gennem Andreas'
"kødhakke-maskine".

Kan jeg evt. få et kortfattet resume ? -

Hvad skete der helt præcist ? -

Blev Edvard degraderet ligesom Ole (med nedladende og vanærende ord) ?

I så fald:
Send hundevalpen UDENFOR døren (udenfor fællesskabet), indtil den lærer at
opføre sig ordentlig.

(Den "medicin-kur" afprøver jeg for tiden på den føromtalte autist med kontrolmani
af værste skuffe.)

-- -
Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18216

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 18:46 skrev Kall, Mogens:

> Du er - for øvrig - dygtig til at læse, hvad der står skrevet mellem mine linier

Han læser desværre ofte en masse ind mellem linierne som slet ikke står
der ;-)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Friday, February 13, 2015, CET 18:46, GMT 17:46
Re: chip mærkes
18216 news:54de3882$0$285$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/0WyqtTxUOaw/lBgpoHkxJ_AJ
Non-verbal-indlæringsterapi kalder jeg det ... :-)

Sent: Friday, February 13, 2015, CET 18:46, GMT 17:46
Re: chip mærkes
Slet ikke for at drage en parallel til denne autist, men der var noget i hans adfærd,
der var MEGET karakteristisk:

Han ku' simpelt hen IKKE tåle, når folk lavede om på tingene!

Børn måtte ikke køre i den forkerte side af vejen

Folk måtte ikke cykle på i en gågade

Så flippede han helt ud!

En lastbilchaffør havde nær givet ham bank, frodi han i en rundkørsel havde givet
ham fingeren!

Manden led og lider desværre fortsat af kontrolmani!

Andreas kan heller ikke tåle, når vi laver om på tingene (så de kommer ud af
SDAs kontrolsfære), eller hva' ?

Det er her, mistanken er opstået!
> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> -- -
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

18218

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 19:23 skrev Kall, Mogens:

> Andreas kan heller ikke tåle, når vi laver om på tingene (så de kommer ud af
> SDAs kontrolsfære), eller hva' ?
>
> Det er her, mistanken er opstået!

Pas nu på at du lader din fantasi løbe helt af med dig ;-)

E.D

Jeg forsøger, nogle gange går det bedre end andre gange :-)

> [...]
> - "Jeg må ikke komme ind!"
>
> Hertil svarer Jesus:
> - "Det skal du ikke være ked af, for det må jeg heller ikke."

Kender den godt. Tragisk at den "vits" måske ikke engang burde betragtes
som en vittighed...??

> Tja ...
>
> Som sagt er jeg IKKE dørvogter ... :-)

Nej, men aligevel Mogens. Er med på at bekendelsen betyder alt, men hvis
Ånden ikke er tilstede i bekendelsen, så betyder den intet.

> [...]
> men udelukkende for at finde en naturlig forklaring på fænomenet "Hvorfor opfører

Jeg vil sige at der altid bør være plads til originaler, enfoldige og folk
som er præget af et hårdt og ubamhjertigt liv. Det tror jeg at AF er enig
i. Men ukristeligheden som AF gør sig skyldig i, bunder i den evige kamp om
liv og lære i Kristus. Han forstår ikke, ja accepterer ikke anderledes
troende og da slet ikke når disse modsiger ham...det må være konklusionen
efter de mange år hvor han har "forkyndt" sit budskab i denne gruppe.

Set udfra hans perspektiv kan jeg forstå nidkærheden, men der hvor filmen
knækker er manglen på respekt, helt grundlæggende respekt, for andre
mennesker. Det er respektløs at have det udgangspunkt som AF har, et
udgangspunkt jeg har prøvet at finde forklaringen på ved at undersøge det
som han egentligt tror på, eller er rettere, er inspireret af.

Kilden til den undersøgelse her :
http://www.sdanet.org/atissue/books/27/index.htm

David Wilkerson skriver i en af hans bøger :

"Hvis du tror at du er et bedre menneske fordi du er en kristen, har du
slet ikke forstået sandheden" /citat slut

Det er problemet Mogens. AF og hans ligesindede tror at de er bedre
mennesker, bedre kristne, mere sande og mere oplyste end alle andre. De
mener at de er "The Spritual Israel", derfor er de dybt optaget af en
loviske og ekslusiv identitetsfølelse. Hvis en sådan ånd først hersker er
det meget svært at slippe ud af dens klør, for kødet passes og plejes i
dette selvbedrag og sandhedens Ånd tvinger som bekendt ingen.

> Og hvis han også gør det alle andre steder ... kan der så være tale om en
> kontrol-mani ?

Ja, han tror helt seriøst at han kontrolere dette forum...det er hans
drivkraft, det hans tjeneste går ud på :-) Selvfølgelig som en god
tjeneste, han ønsker jo at redde os fra fortabelse.

> [...]
> da er det ikke MIT arbejde, der saboteres, men Guds ejendom!
>
> I sådanne tilfælde kan der være tale om dæmonisk aktivitet!

Det kræver at du møder AF ansigt til ansigt, før du kan sige noget om det.

> Andreas har gjort alt hvad han kunne for at gøre mig tavs - herunder også klaget
> til min internet-udbyder - og så må jeg melde pas!
>
> Denne mand ***hindrer*** Guds værk.

Ja, mildest talt.

> Og så er der kun éen mulighed tilbage. Han må i kill-filtret.
>
> Og det har jeg haft det rigtig godt med ... :-)

Jeg plejer bare at ignorere ham. Bruger ikke Kill Filter :-)

> Lige pludselig kan man konsentrere sig om arbejdet igen; det arbejde som Gud
> har kaldet en til at gøre.

Spændende at du er så bevidst om det Mogens :-)

> :-)

> Husk at læse ***mellem*** linierne
>
> Der ligger som oftest et skjult budskab (til Andreas) ... You know: Homework ... :-)

Ok, vi er enige. Det er en helt grundlæggende mangel på respekt som du
mener at AF ikke besidder...korrekt ?

> Nu vil jeg bestemt IKKE anklage Andreas for at være psykopat, men tror du
> IKKE, at en psykopat er bevidst om, at han mishandler sine ofre ?
>
> Jo, SELVFØLGELIG!

Jo, men vi må også være fair. Alle har sådanne sider når de presses. AF er
under et vist pres, han skal leve op til en hel del jo :-)

> Og dog alligevel er psykopati anført i psykiatribøgerne som en diagnose!
>
> Man kan altså godt være bevidst om sine handlinger, og dog alligevel være
> psykisk syg eller måske rettere ha' en psykisk lidelse.

Det er jeg med på.

> [...]
>
> Ja, det tror jeg nok mange kan lære.
>
> Og skal vi så fortsat kalde dem psykisk syge ?

Det er vel ligesom den psykiske tilstand alkoholisme efterlader sin ofre i.
Er de stadigvæk alkoholiske selvom de har stoppet misbruget ?

De siger selv ja til det spørgsmål.

> [...]
> at du ikke kan arbejde 100% men er invalid).
>
> Jeg mener derfor godt, at Andreas' besønderlige adfærd kan forklares udfra en

Naturligvis, beder bare om at du er fair tror jeg :-) Selvom han ikke
fortjener det :-)

> Manden mangler nemlig muligvis ***empati***!

Sådan ser det ud...enig !

> Han kan godt ha' sympati for andre, men han forstår ikke, hvad den anden tænker
> og føler.
>
> Oder was, Andreas ?

:-)

> [...]
>
> For noget at det værste, et menneske kan komme ud for, er muligvis slet ikke at

Det er normen for en SDA inspireret at være det tror jeg :-) Mig/os og Gud
tankegangen...du ved ...??

> Vil en god og kærlig Gud sidde dette næsten eksistentielle behov overhørig ?
>
> Næppe!
>
> Men du må selv række ud, Andreas, og vedkende dig dette dit behov!

Ja, Andreas...ræk ud din gamle tosse...vi er slet ikke så farlige :-)

> Det hører med til sandheds-medicin-kuren!
>
> Vi andre kan ikke på dine vegne gøre det. Vi kan bede for dig, men til syvende
> og sidst må du selv træffe valget (at bryde ud af dit selvskabte fængsel)!

Vel talt Kall !
Edvard fik en tur i AF møllen og blev svinet til på det groveste. Synes at
Edvard længe forsøgte at forklarer sig, men det endte med at AF kaldte ham
for en "løgnagtig hund" nogle gange og så blev det for meget....

Det blev det også for mig....!!

> I så fald:
> Send hundevalpen UDENFOR døren (udenfor fællesskabet), indtil den lærer at
> opføre sig ordentlig.

Ja, men Edvard er her ikke længere selv og det er en skam for gruppen.

--

E.Dalgas

E.D

Nej, som sagt, du kan din teori.

--

E.Dalgas

E.D

On Fri, 13 Feb 2015 19:01:45 +0100, Andreas Falck wrote:

> Han læser desværre ofte en masse ind mellem linierne som slet ikke står
> der ;-)

Kom med et dokumenteret eksempel så skal jeg gerne forklare dig
sammenhængen.

--

E.Dalgas

Andreas Falck

Du kan jo begynde med at forklare din sælsomme opfattelse af f.eks. min
forståelse af Jesu som Sand Gud (som i øvrigt er meget sammenfaldende
med SDA's forståelse på dette punkt).

Andreas Falck

Den 13-02-2015 kl. 20:55 skrev E.D:

> Han forstår ikke, ja accepterer ikke anderledes
> troende og da slet ikke når disse modsiger ham

Det er i al fald meget tydeligt at der her er rigtig meget du absolut
slet ikke forstår.

Det der primært er galt med dig og din ageren er, at du næsten fra
starten blev meget personlig i dine angreb hvis man tillod sig at være
uenig med dig!

Men du vil så gerne give andre skylden.

Andreas Falck

Altså har du ikke en dyt at have dine beskyldninger i - de er grebet
direkte ud af den blå luft uden at du har noget at bygge det på.

Det er endda sket at du er gået til angreb mod mig som person, selv om
jeg de facto har skrevet stort set det samme som du selv har skrevet!!

Helt akkurat som du faktisk gør her i dag i "sagen" om min holdning til
Jesus som Sand Gud!!

Selv om du ikke kan finde den mindste fejl i min holdning, gør du dig
anstrengelser for at få det fremstillet som om jeg har en helt forkert
tro på det område!!!

Det gør at du fremstår temmelig utroværdig - og yderst negativ
personfikseret, og går efter manden og glemmer bolden - noget du har
gjort i stor stil faktisk stort set hele tiden du har været her i gruppen.

De korte perioder hvor du har "glemt" at være så personfikseret har vi
kunnet drøfte emnerne sagligt, også selv om vi ikke har været enige i
konklusionerne.
It is loading more messages.