Andagt: Smed mens jernet er varmt

1 view

Ole Madsen

Jan 29, 2024, 9:33:10 AMJan 29
Nådegaver

Smed mens jernet er varmt
Skrevet af Ole Madsen

1 Timoteus 4:14
Forsøm ikke den Nådegave, som er i dig, som blev given dig under Profeti
med Håndspålæggelse af de Ældste.

Hvor mange ting bliver det bare ikke til mere med, bare fordi vi ikke
kendte besøgelsestiden?

Jeg har en hel del lysglimt af Guds gaver, hvor der bare skete et
mirakel og produktet var bare noget jeg ikke af mig selv kunne have
udrettet. Jeg kunne have været gået teologvejen en gang, da jeg oplevede
at få en salvelse til at skrive på et helt andet niveau.

Nogle gange opgav jeg af frygt for at skulle stå til regnskab overfor
Gud en dag, andre gange så jeg ikke værdien af det jeg lavede for Gud.

Lige nu skriver jeg andagter, og en sjælden gang et lille kor, det
fungere for mig nu, men jeg skal være agtpågivende overfor næste gang
Gud åbenbarer en gave i mig, at jeg så holder fast og bliver ved.

Hvad fungere lige nu for dig?

Jeg har før skrevet digte i 8-9 år, men det er ikke mere; nogle gange må
jeg bare videre fordi jeg har opfyldt den opgave jeg skulle udfylde
(skrev mig tom).

Vi skal kende vores besøgelsestid, og passe på vi ikke forsømmer den
gave den bringer.