Naja Marie Aidt

Niels P Sønderskov

Feb 18, 2024, 5:43:23 PMFeb 18
Var i Deadline fornylig. Er der nogen af jer der ved hvorfor hun kalder
sig Na'ja, altså med tryk på anden stavelse. Er det bare sådan noget
digternoget?
--
Niels P Sønderskov

Bertel Lund Hansen

Feb 19, 2024, 3:39:44 AMFeb 19
Niels P Sønderskov wrote:

> Var i Deadline fornylig. Er der nogen af jer der ved hvorfor hun kalder
> sig Na'ja, altså med tryk på anden stavelse. Er det bare sådan noget
> digternoget?

Aner det ikke, men hun er født i Grønland. Det kan være at det er en
lokal udtale - eller simpelt hen det hendes forældre har kaldt hende.

--
Bertel, Denmark

Niels P Sønderskov

Feb 20, 2024, 5:32:36 PMFeb 20
Jo, men af pæredanske forældre.
--
Niels P Sønderskov

Bertel Lund Hansen

Feb 20, 2024, 11:42:03 PMFeb 20
Niels P Sønderskov wrote:

> Jo, men af pæredanske forældre.

I pæregrønlandske omgivelser. Men som sagt ved jeg det ikke. Vi må
spørge hende selv.

--
Bertel, Denmark