Omega

Henry Vest

Jan 24, 2024, 2:35:34 PMJan 24
Omega er det sidste bogstav i det græske alfabet. Udtales omega med tryk
på første eller anden stavelse?

--
Henry Vest

Klaus Alexander Seistrup

Jan 24, 2024, 3:49:15 PMJan 24
Henry Vest skrev:

> Omega er det sidste bogstav i det græske alfabet. Udtales omega
> med tryk på første eller anden stavelse?

Ordnet siger tryk på anden stavelse: [o'meːga]

🔗 https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=omega

--
Klaus Alexander Seistrup
🚀 gemini://port1965.eu/

Bertel Lund Hansen

Jan 24, 2024, 4:38:17 PMJan 24
Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Ordnet siger tryk på anden stavelse: [o'meːga]
>
> �� https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=omega

Sådan har jeg også altid udtalt det. Jeg har først hørt det i udtrykket
"alfa og omega" som mine forældre brugte.

--
Bertel, Denmark