Dialekt

Kurt Hansen

Jeg havde i en periode noget familie på Fur - øen altså.

En af furboerne berettede følgende fra en fest de havde været til:

"A wed it åe; wi war da no sørn kommen te grinens".
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

Den 06/11/2022 kl. 17.10 skrev Kurt Hansen:
> Jeg havde i en periode noget familie på Fur.
>
> En af furboerne berettede følgende fra en fest de havde været til:
>
> "A wed it åe; wi war da no sørn kommen te grinens".

Jeg ved lige hvorfor jeg skrev " - øen altså". Glem det.

Det er, må jeg konstatere, ikke megen sans for humor i denne gruppe. Jeg
havde så småt forventet en kommentar til "... kommen te grinens", men
den glap altså. Nå ja ;-)

Kurt Hansen

Mit indlæg var ment som humor, men jeg havde havde helt klart forventet
at udtrykket "... kommen te grinens" ville afstedkomme nogle sproglige
kommentarer, men det var altså ikke tilfældet.

Det er jeg overrasket over, må jeg nok indrømme.

Poul E. Jørgensen

Den 10-11-2022 kl. 12:43 skrev Kurt Hansen:

> [...]
> kommentarer, men det var altså ikke tilfældet.
>
> Det er jeg overrasket over, må jeg nok indrømme.

A æ kommen te en stue spøssmolstæjn.
--
Fjern X hvis du svarer pr. e-mail.
Remove the X if replying by e-mail.

Kurt Hansen

Den 10/11/2022 kl. 16.05 skrev Poul E. Jørgensen:

> A æ kommen te en stue spøssmolstæjn.

Hvilken dialekt er det? Jeg forstår det naturligvis godt.

Poul E. Jørgensen

Sådan har vist ingen jyde nogensinde sagt, men det betyder, at i hvert
fald jeg ikke er klar over, hvilken reaktion du fisker efter :-(

John_N_H

Den 08-11-2022 kl. 09:12 skrev Kurt Hansen:

> Det er, må jeg konstatere, ikke megen sans for humor i denne gruppe.

Næh, men man kigger jo indenfor en gang imellem alligevel.
Måske nogen ville have glæde af at gense tråden "Du ved du er gammel når
...", startet af Kim Ludvigsen d. 15-09-2021. Denne tråd kan faktisk
godt give et smil på læben, men der er faktisk blevet noget tørt i
gruppen siden da. Selv her rammer klimaforandringerne åbenbart, og det
er ganske "usjovt".

John N. H. ;-)

weis

Jeg er nok ikke velbevandret nok i dialekter til at forstå morsomheden.
Du er velkommen til at forklare den.

Poul E. Jørgensen

Den 11-11-2022 kl. 07:16 skrev weis:

> Jeg er nok ikke velbevandret nok i dialekter til at forstå morsomheden.
> Du er velkommen til at forklare den.

Altså: Der sidder fire mand på en tømmerflåde og ...

weis

On 11/11/2022 09.38, Poul E. Jørgensen wrote:

> Altså: Der sidder fire mand på en tømmerflåde og ...

Jow, og han kunne ikke synke fordi han havde halsbetændelse.

Men det hjælper mig ikke til at forstå dialekten. Der må ligge et
ordspil begravet, som jeg ikke fatter.

Poul E. Jørgensen

Den 11-11-2022 kl. 19:01 skrev weis:

> Men det hjælper mig ikke til at forstå dialekten. Der må ligge et
> ordspil begravet, som jeg ikke fatter.

Det var en dårlig morsomhed som skulle refere til en mand der fortvivlet
søger at forklare en situation.
Glem det!.

Poul E. Jørgensen

Den 12-11-2022 kl. 21:30 skrev Poul E. Jørgensen:

> Det var en dårlig morsomhed som skulle refere til ...

Refere er endnu dårligere.