Et form for

db

Feb 4, 2024, 9:56:32 AMFeb 4
Prøv se om du kan finde "et form for" her:

https://nyheder.tv2.dk/2024-02-02-randers-kommune-stopper-med-at-grave-jord-vaek-fra-jordskred

Det ville teste Jeres descriptive tolerance. Jeg hader
jo "et slags..." som I (og min søn) synes er i orden.
Men "et form for.."?

"En form for..." og endda "en eller anden form for..."
er blevet rigtigt grassant. Lige som at starte et
svar på et spørgsmål med "Man kan sige, ...". Det
interesserer mig hvor hurtigt sådanne former spredes
lynhurtigt.

--
Dieter Britz

J. Nielsen

Feb 4, 2024, 11:40:31 PMFeb 4
On Sun, 4 Feb 2024 15:56:30 +0100, db <dieterh...@gmail.com> wrote:

>Prøv se om du kan finde "et form for" her:
>
>https://nyheder.tv2.dk/2024-02-02-randers-kommune-stopper-med-at-grave-jord-vaek-fra-jordskred

"...som et form for eksperiment, lyder det."

Det skurrer fælt i mine ører, men jeg er også snart officielt pensionist.
--

-JN-

Bertel Lund Hansen

Feb 5, 2024, 3:06:00 AMFeb 5
J. Nielsen wrote:

> "...som et form for eksperiment, lyder det."
>
> Det skurrer fælt i mine ører, men jeg er også snart officielt pensionist.

Det skurrer også i mine ører, og heldigvis skurrer det også i RO's ører,
for både "form" og "slags" står angivet med fælleskøn.

--
Bertel, Denmark

Mark Ulrik

Feb 5, 2024, 9:53:58 PMFeb 5
Ifølge RO er både "en slags brød" og "et slags brød" dog legalt. Jeg ved ikke om det samme gælder hvis man erstatter "slags" med "form for", men det gør det jo nok.