Usenet i Google Groups

npso...@gmail.com

Beklager off topic, men der er vist ikke liv andre steder end her.
I de senere år har jeg derfor heller ikke gidet benytte en nyhedslæser, så jeg har sat Google Groups til at notificere opslag i et antal grupper. Og så dukkede der lige et op i dk.edb.mac, hvor jeg så også bemærker:
"Fra og med den 15. februar 2024 understøtter Google Grupper ikke længere nyt Usenet-indhold. Det vil ikke længere være tilladt at slå indhold op eller abonnere, og nyt indhold fra andre Usenet-brugere vises ikke. Visning af og søgning efter historiske data understøttes stadig på samme måde, som det gør nu."
Jeg føler egentlig ikke det store behov længere, men gjorde dog et forsøg med Thunderbird, som jeg tidligere har brugt. I første omgang crashede min gamle version, og jeg installerede en ny. Men jeg har jo ikke brug for mail, kalender osv. Så spørgsmålet er her: Hvilken nyhedslæser (og kun det) vælger man så?
Er kun interesseret i gode gammeldags tekstopslag - hvis der ellers skulle dukke nogen op, så fik også opdateret min konto hos eternal-september.org, men Thunderbirds nyeste version crasher så også hver gang jeg forsøger at logge ind, hvilket er nødvendigt, hvis man fx skal have adgang til de danske grupper.
Hvad er jeres bud på bedste nyhedslæser?
--
Niels P Sønderskov

Carl Alex Friis Nielsen

Thunderbird virker fint hos mig.
Jeg bruger news.sunsite.dk som nyhedsserver.

Da nyhedsprotokollen mig bekendt ikke har ændret sig i umindelige tider
mener jeg at denj mest sandsynlige årsag til dine problemner er at din
Thunderbirdinstallation er sat forket op.

Bertel Lund Hansen

npso...@gmail.com wrote:

> Så spørgsmålet er her: Hvilken nyhedslæser (og kun det) vælger man så?

Jeg synes at Dialog er den bedste newsreader jeg har prøvet.

[...]

Thunderbird har ingen problemer med at trække indlæg fra
news.eternal-sepember.org. Jeg tror at du bruger forkerte indstillinger
i Thunderbird.

Port: 563
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Kræv altid godkendelse

Det forkommer mig at der kommer et spørgsmål om noget kryptering, og jeg
mener at man bare skal vælge nul kryptering, men det må du ikke hænge
mig op på. Jeg blev så træt af Thunderbirds' rod med forskellige ting
ved hver ny 'opgradering' at jeg valgte at køre Dialog gennem Wine selv
om jeg principielt foretrækker at køre rene Linuxprogrammer.

--
Bertel, Denmark

Niels P Sønderskov

Tak for hjælpen!
news.dotsrc.org virker bedre og crasher ikke Thunderbird.
--
Niels P Sønderskov

Niels P Sønderskov

Tak for hjælpen!
Jeg kunne dog ikke finde 'Dialog' nogen steder, så det blev gode gamle
Thunderbird med en ny konto hos news.dotsrc.org, som ser ud til at virke.
--
Niels P Sønderskov

Helle Jensen

Den officielle side er lukket ned, men du kan hente programmet her:
https://www.barghahn-online.de/4td_faq/download/4d2b38.exe

--
Helle Jensen

Niels P Sønderskov

Her til eftermiddag skrev Dieter:
"Jeg foretrækker Pan sammen med eternal-september.org, som jeg havde
fornøjelse af i mange år, men sidate år ville Pan ikke længere -
jeg får bare tomme sider. Bertel hjalp mig så med at skifte til
Thunderbird som virker. Men jeg savner Pan."

Den er sjovt nok ikke nået frem til dotsrc.org endnu. Fik notifikation
via Google Groups.
Er det almindeligt?

--
Niels P Sønderskov

Niels P Sønderskov

On 17/12/2023 22.18, Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> Thunderbird som virker. Men jeg savner Pan."
>
> Den er sjovt nok ikke nået frem til dotsrc.org endnu. Fik notifikation

Kan være Dieter lavede samme fejl som jeg og trykkede Reply i stedet for
Followup i Thunderbird? Det må det være.
--
Niels P Sønderskov

Bertel Lund Hansen

Niels P Sønderskov wrote:

> Den er sjovt nok ikke nået frem til dotsrc.org endnu.

Den er slet ikke blevet sendt til gruppen.

> Fik notifikation via Google Groups.

Notifikation? Du fik vel en mail?

--
Bertel, Denmark

Niels P Sønderskov

On 17/12/2023 23.15, Bertel Lund Hansen wrote:

> Den er slet ikke blevet sendt til gruppen.

Rigtigt - og det regnede jeg så også ud senere :)

> Notifikation? Du fik vel en mail?

Ja, det var så en e-mail fra Dieter, som ikke var til at skelne fra de
notifikationer jeg plejer at få. Og jeg tænkte der var noget galt med
min nye server.

--
Niels P Sønderskov