lammehale ..

Bo M. Mogensen

er kommet i en debat med nogen der holder med Putin i spørgsmålet om
Ukraine , de elsker mig ikke men , som Nils Hausgaard siger der er
mennesker man kun nødig vil elskes af - fred være med det.

Mit spørgsmål går på jeg bliver kaldt lammehale , først troede jeg det
var en eller anden form for henvisning til min vigende hårgrænse .. men
google er jo , som bekendt ens ven og der er 2 muligheder

1.)
https://denstoredanske.lex.dk/lammehaler
her er godt nok tale om lammehaler og ikke lammehale , hvad muligvis gør
en forskel ...

2.)
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?subentry_id=59005661&query=dikkende+lammehale
Her vist tale om man er holdningsløs og mangler ryg rad , hvis man ikke
støtter Putin ..

Det er selvf nærliggende at spørge dem der siger det men jeg synes når
man spørger i øst så svares der i vest umiddelbart vil jeg tro det er
mulighed 2 men 1 kan ikke helt udelukkes ...

--
http://b2mm.dk/ukraine.html

Poul E. Jørgensen

Den 09-11-2022 kl. 19:44 skrev Bo M. Mogensen:

> https://ordnet.dk/ddo/ordbog?subentry_id=59005661&query=dikkende+lammehale
> Her vist tale om man er holdningsløs og mangler ryg rad , hvis man ikke
> støtter Putin ..

Ja, hvis man bliver kaldt en dikkende lammehale, betyder det at man er
aldeles ukritisk over for noget eller nogen. Det kan være fx over for Putin.

Eksempler fra nettet (hvor det ofte bruges):

SF bliver aldrig en dikkende lammehale til Socialdemokraterne.

Regeringen er arbejdsgivernes dikkende lammehale i arbejdsmiljøpolitikken.

EU og USA har valgt at kalde Hamas for en terrorbevægelse, og den danske
regering følger som sædvanlig trop som en dikkende lammehale.
--
Fjern X hvis du svarer pr. e-mail.
Remove the X if replying by e-mail.