Hvad er der nu galt med ordet problemer ?

Bo M. Mogensen

Ordet Problem / Problemer er tæt på udødt , det er erstattet med
UDFORDRINGER , Jeg går ud fra det er fordi der ligger kimen af håb i en
udfordring , hvor problemer er mere opgivende ...

sidste år døde air back elektronisk i min bil , det kostede 6500 kr at
genskabe den , det mener jeg nu var mere et problem ind en udfordring.

Mv
Bo

--
http://b2mm.dk/books.html

Bertel Lund Hansen

Bo M. Mogensen wrote:

> Ordet Problem / Problemer er tæt på udødt , det er erstattet med
> UDFORDRINGER , Jeg går ud fra det er fordi der ligger kimen af håb i en
> udfordring , hvor problemer er mere opgivende ...

Det er nok rigtigt, men det forekommer mig en kunstig måde. "Et problem
er til for at løses" sagde man i gamle dage. Det er mindst lige så
håbefuldt som noget med "udfordring".

Man kan også bemærke sig at "Han er intelligensmæssigt udfordret" lader
alt håb ude om en forandring. Det er jo ikke særlig håbefuldt.

> sidste år døde air back elektronisk i min bil , det kostede 6500 kr at
> genskabe den , det mener jeg nu var mere et problem ind en udfordring.

Jeg er helt enig.

--
Bertel, Denmark

Bo M. Mogensen

Den 22/10/2023 kl. 15:48 skrev Bertel Lund Hansen:

> [...]
>
> Man kan også bemærke sig at "Han er intelligensmæssigt udfordret" lader
> alt håb ude om en forandring. Det er jo ikke særlig håbefuldt.

Det må man sige .. John Lennon sagde imens tid var : der findes ikke
problemer kun løsninger ! måske lige optimistisk nok men stadigt.

> Jeg er helt enig.

:)

Helle Jensen

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
>
> sidste år døde air back elektronisk i min bil , det kostede 6500 kr at
> genskabe den , det mener jeg nu var mere et problem ind en udfordring.

Det lyder som om I har nogle udfordringer i det lollandske?

Her hvor jeg bor kører man til en autoophugger og slipper nogle få
hundrede kroner for at få løst sådan et problem?

--
Helle Jensen

Bo M. Mogensen

Den 23/10/2023 kl. 07:04 skrev Helle Jensen:

> Det lyder som om I har nogle udfordringer i det lollandske?
>
> Her hvor jeg bor kører man til en autoophugger og slipper nogle få
> hundrede kroner for at få løst sådan et problem?

Ohh tro mig det er forsøgt , fandt en brugt til rimelige penge men den
var umulig at kode , en fart pilot den del der står for elektronik er
ikke bar , som at skifte en sikring den skal passe snorlige for den
virker så der var dømt en ny efter mangt et forsøg med en brugt.

Helle Jensen

Der er er åbenbart udfordringer for de lollandske autoophuggere,
delen skal evt. afkodes/resettes inden de tager den ud af donorbilen,
men er en Hyundai virkelig så moderne?

Når vi har de problemer her, tyer vi til problemløserne af anden etnisk
herkomst, de ser ingen udfordringer eller problemer, kun opgaver.

Fornyligt klarede de en opgave for min nabo, med at afkode en brugt
styreboks og kopiere data fra den gamle over på, det var åbenbart en
håbløs udfordring for det lokale mercedesværksted.

Her er der en komplet airbag med moms og det hele, hvordan de
kan få det til at blive 6500,- kr, må være en udfordring at forstå for
den mindre kloge.
https://www.autoparts24.dk/item/A_0072_JEN02488/?pos=A&ref=8e63861cf54f3aa8508f031a2bf3d41a

Men du har måske skiftet bil?

--
Helle Jensen

db

On 22.10.2023 13.36, Bo M. Mogensen wrote:
> Ordet Problem / Problemer er tæt på udødt , det er erstattet med
> UDFORDRINGER ,  Jeg går ud fra det er fordi der ligger kimen af håb i en
> udfordring , hvor problemer er mere opgivende ...

[...]

Det, hvis ikke det hedder "problemstilling", som i mine øjne ikke
kan løses, eller "problematik". Man forsøger at maksimere hvad man
siger.
--
Dieter Britz

Peter Weis

On Sunday, October 22, 2023 at 5:24:27 PM UTC+2, Bo M. Mogensen wrote:

> Det må man sige .. John Lennon sagde imens tid var : der findes ikke
> problemer kun løsninger ! måske lige optimistisk nok men stadigt.

C.V.Jørgensen synger et sted:
"Der er en vej ud af alting
Men sjældent en tilbage"