Kroer i Danmark

Bertel Lund Hansen

I den tyske sproggruppe var der en der gav udtryk for at tyskere undrer
sig over at der ikke er ret mange kroer på landet i Danmark.

Jeg har ingen anelse om hvad status er. Er det rigtigt, og hvis det er,
hvad er så grunden?

--
Bertel

Carl Alex Friis Nielsen

Jeg vil antage at antallet af kroer er bestemt af had der er økonomisk
bæredygtigt.

weis

Danmark er ikke større end at man kan køre ud og hjem på samme dag, så
behovet for Gasthäuser er ikke så stort som i Tyskland.

John_N_H

Mit eget gæt:
Når folk tager rundt i Danmark rent arbejdsmæssigt, det være sig
forretningsfolk, montører eller håndværkere, og får brug for
overnatning, så spørger man efter et hotelværelse. Man spørger næppe:
Hvor ligger nærmeste kro?
Jeg tror, det kan have været medvirkende til, at kroerne har mistet
omsætning, og mange har drejet nøglen. En kro med en stærk historie,
f.eks. Hvidsten Kro, skal jo nok klare sig. (Næppe mange laver så god
æggekage).
Turisterne søger jo mod de "ferieparadiser", vi har haft så travlt med
at bygge de senere år.
John N. H. ;-)