Vel og mærket

db

Feb 14, 2024, 10:22:42 AMFeb 14
Jeg så det som start af en sætning i Google News
i dag. Nogen er måske ordblind? Det var heller
ikke en komplet sætning, men hvem bekymrer sig
om den slags i dag?
--
Dieter Britz

Bertel Lund Hansen

Feb 14, 2024, 11:40:51 AMFeb 14
db wrote:

> Jeg så det som start af en sætning i Google News
> i dag. Nogen er måske ordblind?

Jeg tror ikke det er årsagen. Jeg tror det skyldes at der ikke er
forskel i udtalen af "mærke" og "mærket".

--
Bertel, Denmark

Bertel Lund Hansen

Feb 14, 2024, 1:19:11 PMFeb 14
Hvis vi havde været omhyggelige i vores udtale, ville vi have sagt

Vel at mærke

og så ville fejlen ikke være sket. Der er ingen der sætter t opå en
infinitiv ... endnu da.

--
Bertel, Denmark

Mark Ulrik

Feb 14, 2024, 2:37:44 PMFeb 14
Det er vist kun et spørgsmål om tid. Folk elsker at smække t'er i enden på alting.

Bertel Lund Hansen

Feb 15, 2024, 1:31:42 AMFeb 15
Mark Ulrik wrote:

> Det er vist kun et spørgsmål om tid. Folk elsker at smække t'er i enden på alting.

Ja, det er syndt for sproget.

--
Bertel, Denmark

Mark Ulrik

Feb 15, 2024, 3:11:22 AMFeb 15
Lige præcist. Virkeligt trælst.

Helle Jensen

Feb 16, 2024, 9:56:45 AMFeb 16
Mark Ulrik wrote:

> Lige præcist. Virkeligt trælst.

Nemlig, det er ikke for sjovt at det t spøger så mange steder.
Det er mildt sagt ad helvedes til.

--
Helle Jensen