E66

Dennis Lange

For en del år siden sendte DR en dansk serie (muligvis som børnetime) om 3
(?) piger der spillede i et band. Hovedpersonen havde vist nok problemer
hjemme.
Men i hvert fald spillede de en sang om at liste af sted om morgenen og
hoppe med en lastbil og køre syd på.
Omkvædet går: "E66 - transeuropa express".

Nogen der kan nikke genkendende til det? Og huske hvad "bandet" hed og hvad
teksten på sangen er?

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

EnjoyNews

Sangen hedder E66, bandet kan jeg ikke lige huske hvad hed, men det var en
film der hedder Ballerup Boulevard, jeg har selv filmen.. kan lige prøve at
finde bandets navn..

Heidi

Robert Eriksen

EnjoyNews wrote:

> Sangen hedder E66, bandet kan jeg ikke lige huske hvad hed, men det var en
> film der hedder Ballerup Boulevard, jeg har selv filmen.. kan lige prøve at
> finde bandets navn..

Ifølge www.filmidanmark.dk er musikken:

Musik: Elisabeth Gjerluff Nielsen
Numre: "Lahaina" med Jim Messina;
"Det ka' vi da godt prøve" med Det Neodepressionistiske Danseorkester;
"Last Date" med The Pridesmen;
"Runner in the Night" & "Youn Can Count on Me" med Honolulu Dance Band;
"People Say It's in the Air" med Herreys;
"Chained" med Wasted;
"Kaktus hjerte" med Elisabeth & Lis Sørensen;
"E-66" mes Stine Bierlich & Anja Toft & Anja Kempinski

Er der iøvrigt nogen der ved hvor soundtracket kan købes henne
efterhånden?
Især Wasted's "Chained" er jeg ret interesseret i da det skal bruges til
at moppe en tidligere kollega ;)

/Robert

Dennis Lange

Robert Eriksen skrev:

> [...]
> "Chained" med Wasted;
> "Kaktus hjerte" med Elisabeth & Lis Sørensen;
> "E-66" mes Stine Bierlich & Anja Toft & Anja Kempinski

Tak til både Robert og Heidi. Jeg tænkte nok jeg ikke var den eneste der
kunne huske den :-)

Nu mangler jeg vist kun teksten til sangen - anyone?

EnjoyNews

Værsågod...

E-66

Uh

Så'n en helt almindelig Lørdag morgen stille fred
Helt almindelig Lørdag morgen stille fred
Mens de andre stadig sover så lister jeg ned
Mens de andre stadig sover så lister jeg ned
Så'n en helt almindelig Lørdag formiddag
Helt almindelig Lørdag formiddag
Mens de andre drikker kaffe så stikker jeg af ud på

E-66 transeuropa express
Fuld fart stop hey
Fuld fart kør uh
Jeg' min egen langturs-chauffør
På E-66 transeuropa express

Uh

Jeg vinker fra mit vindue til grænse politi
Vinker fra mit vindue til grænse politi
De fremmede lande som ruller forbi
Fremmede lande som ruller forbi
Jeg synger i min walkie talkie fordi
Synger i min walkie talkie fordi
Radioen spiller min melodi på

E-66 transeuropa express
Fuld fart stop hey
Fuld fart kør uh
Jeg' min egen langturs-chauffør
På E-66 transeuropa express

Så'n en helt almindelig Lørdag aften sidste stop
Helt almindelig Lørdag aften sidste stop
Mens de andre de ser fjernsyn så lister jeg op
Mens de andre ser fjernsyn så lister jeg op
Så'n en helt almindelig Lørdag Lørdag nat
helt almindelig Lørdag Lørdag nat
Så drømmer jeg jeg sidder igen bag ved et rat på

Dennis Lange

EnjoyNews skrev:

> Værsågod...
>
> E-66

Tusind tak!! Så er min dag vist reddet ;-)

Betina og Claus Ellegaard Skytte

> [...]
> efterhånden?
> Især Wasted's "Chained" er jeg ret interesseret i da det skal bruges til

Jeg sidder her med Wasted-pladen (Halloween... The Night Of, Midas,
mmlp1409, lilla vinyl), hvor Chained er det første nummer på side 1.

Du kan muligvis finde pladen brugt et eller andet sted, men ellers er vi nok
en del af os "gamle" metal-hoveder, der har den endnu.
Det er IMØ en af de bedste, danske metalplader fra 80'erne.

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

EnjoyNews

Glemte at sige at bandet faktisk hed : Ballerup Boulevard ligesom filmen
selv...

Heidi

"Robert Eriksen" <r...@adr.dk> skrev i en meddelelse

Robert Eriksen

Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:

> [...]
> en del af os "gamle" metal-hoveder, der har den endnu.
> Det er IMØ en af de bedste, danske metalplader fra 80'erne.

Hold da <bip>
Det skal jeg da sige videre ved førstkommende lejlighed :-)

/Robert

oz6...@gmail.com

hej
den kan købes på dvd hos linda wendel instruktøren (kan kun købes hos hende)

bc.sl...@gmail.com

onsdag den 12. juni 2002 kl. 16.27.15 UTC+2 skrev Dennis Lange:
Sangen E66 er fra den Danske film Ballerup Boulevard fra 1986 den omhandler 3 skolepiger Hvoraf hovedpersonens far har et lille vognmands firma med lastbiler der kører rundt i Europa, deraf kommer sangen E66 filmens hovedperson spilles i øvrigt af Stine Bierlich som er afgået ved døden desværre alt for tidligt i en alder af kun 40 år i 2007