I Holmens gade nr. nul ????

Per Avlastenok

De som kender teksten til denne sang er godt klar over
dens indhold (sjofelt) :-)
Og netop denne tekst er jeg interesseret i.
Omkvæd "Parle vu", tror nok det staves sådan.

Hilfe tak

Per

Troels Plougmann Olsen

> Omkvæd "Parle vu", tror nok det staves sådan.

Ved godt det ikke hjælper meget, men det må da være
Parlez-vous?

// Troels

Per Avlastenok

I now! Jeg er ingen ørn i fransk :-)
"Troels Plougmann Olsen" <putt...@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Lotus

Det er noget Cæsar, er jeg ret sikker på. Jeg har ikke lige nummeret ved
hånden nu, men hvis du ikke får nærmere svar, så kontakt mig bare. Jeg har
den et eller andet sted.....

Lotus
"Per Avlastenok" <pe...@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Per Avlastenok

Lyder meget rigtigt (Cæsar)
Det er tilbage i 1977 jeg sidst hørte den på en togtur til sydeuropa.
Find den bare frem, den skal bruges til nytår :-)
Der er vidst rigtig mange vers !
Per

"Lotus" <lnr...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Thomas Petersen

"Per Avlastenok" <pe...@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej Per

Sangen hedder: "I Holmens Gade" og den er lavet af Bjarne "CÆSAR" Rasmussen.
Har søgt
lidt efter teksten på nettet, men den er vist ikke lige sådan at
opdrive....... slet ikke for mig
så tidligt på dagen :o)

Mvh.
Thomas
Vordingborg

Jesper Lauridsen

On Fri, 27 Dec 2002 23:09:41 +0100, "Per Avlastenok" <pe...@tdcadsl.dk> wrote:

>De som kender teksten til denne sang er godt klar over
>dens indhold (sjofelt) :-)

Der er nok ingen der overraskes over hvad navnene "Musse"
og "Jeppe" rimes med...

--
P3 - slukket radio

Jakob Mřbjerg Nielsen

> Og netop denne tekst er jeg interesseret i.

Et lidt sent svar, frit efter hukommelsen:

I Holmens gade, i røvens kælder
Tirumsrulla, tirumsarej (hvad betyder det dog?)
Der får man ræverøv og frikadeller
Tirumsrulla, tirumsarej
Og men gæsterne spiser
Går værten rundt og hyggefiser
Det hele fås til moderate priser
Tirumsrulla, tirumsarej

Og værtens datter, hun hedder Musse
Tirumsrulla, tirumsarej
Hun har en yndig lille toppet kusse
Tirumsrulla, tirumsarej
Hun ved at mændene sæden spreder
Hun ved at livet har så mange glæder
Hun la'r sig pule næsten alle steder
Tirumsrulla, tirumsarej

Og hendes kær'ste, han hedder Jeppe
Tirumsrulla, tirumsarej
Og kors i røven hvor han kan kneppe
Tirumsrulla, tirumsarej
Ja, han kan kneppe, så det klasker
Alt i mens han pimper tyve flasker
Mens pik og raderne i røven dasker
Tirumsrulla, tirumsarej

(Og så er det vist nok første vers igen)

Og Holmens gade den er brændt
Parlez-vous
Og alle luderne er rendt
Parlez-vous
Ingen penge, ingen skrå
Ingen fisse kan vi få
Inke-pinke parlez-vous
Og det brænder endnu

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
ja...@dataloger.dk | knowledge of the position and direction
| -- Terry Pratchett, Thief of Time

jan_s...@youmail.dk

Hej Per,
jeg ledte efter teksten til sangen om Holmens Gade, og så stødte jeg på denne gamle "samtale".
Jeg tror ikke, at det er Cæsars sang, du fisker efter, men den samme som mig, nemlig en sang, der oprindeligt blev sunget af danske brigadesoldater under 2. verdenskrig.
Jeg lærte den af min far, som var modstandsmand i Sverige, og det er en af de sange, der bliver sunget mens man marcherer. Jeg husker ikke versene, der alle omhandler gadenumre i Holmens Gade (den er sjofel!), men sidste vers lød:

"Men nu er Holmens Gade brændt
og alle luderne er rendt
så får vi ingen fisse mer
så må vi hjem og onanér!
Hinke pinke parle-vous
- og det gør vi endnu!"

Ret grænseoverskridende at høre sin far synge dette, men den satte sig fast :-)

Med venlig hilsen, Jan Schmidt, Assens