Hjælp mig med et Kim Larsen nummer!

Michael Pedersen

Nu prøver jeg et sidste forsøg... :)

Hejsa!

I 1984 var der en lille serie, der hed "Anthonsen" med Ove Sprogøe i
hovedrollen som detektiv.

Kim Larsen har lavet titelmelodien til denne serie. Nu har denne titelmelodi
rumsteret i mit lille hoved, siden jeg så serien første gang i slutningen af
1999...

Spørgsmålet lyder så: Hvor kan jeg trylle dettte fede nummer frem? Ligger
det mon på en Kim Larsen cd?

Med venlig hilsen

Michael

Peter Brandt Nielsen

"Michael Pedersen"

> I 1984 var der en lille serie, der hed "Anthonsen" med Ove Sprogøe i
> hovedrollen som detektiv.

> Spørgsmålet lyder så: Hvor kan jeg trylle dettte fede nummer frem? Ligger

> det mon på en Kim Larsen cd?

Nej, vi ved det stadig ikke...

--
Peter Brandt Nielsen bra...@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Henrik Garde Hansen

Hej Michael

Jeg har set dine spørgsmål vedr. subject.... og har spændt ventet på hvad
andre skrev. Men ingen ved åbenbart noget?!

Kan du ikke oplyse lidt mere om sangen: Hvilken stil - hvilke ord - eller
noget andet om sangens indhold...

--

M.v.h.

Henrik
www.InnNet.dk/gasolin

Lovebite

Hej Henrik!

Tak for din interesse!

Det er skægt for alle får faktisk svar herinde undtagen mig. :(( Nu er det
jo også et temmelig svært spørgsmål, eller også har melodien bare ikke været
særlig iørefaldnede for andre?! ;)

Om melodien kan jeg faktisk kun huske Kim fløjter sig igennem sangen i
bedste Kim Larsen stil. Det var vist også lidt et klaver-nummer. I
rulleteksterne står der kun "Musik = Kim Larsen", og medmindre vi har en
ukendt fløjte-pianist ved navn Kim Larsen i Danmark, så tror jeg altså 101 %
sikkert, det er Lune Larsen, der har lavet musikken! :)

Mvh
Michael

Henrik Garde Hansen

Hej Michael

Se, nu hjælper det lidt: Mon ikke det drejer sig om instrumentalnummeret
"Moderne tider" fra Kim Larsens "personnummerplade" (23 10 45 - 0637)?

Du finder flere oplysninger på min hjemmeside!

--

M.v.h.

Henrik
www.InnNet.dk/gasolin

Lovebite

Hej Henrik!

Det var det - ikke! Øv øv, men vi nærmer os helt klart. Der var bare mere
fløjten end på "Moderne Tider", og ja, så var det jo også en anden melodi.

Har du andre foreslag? Man kunne godt forestille sig, det var melodi nummer
et på en af hans cd'ere, da de jo som regel er instrumentale. Men det skal
selvfølgelig også være fra før 1984... :)

Damn, hvor er det irreterende at vide, at selveste Kim ligger inde med
svaret! Mon han læser NG's? *lol*Nok ikke...

Foreløbig tak for hjælpen fra

Michael

Jesper Lauridsen

On Mon, 19 Feb 2001 00:39:10 +0100, "Michael Pedersen" <pede...@paradis.dk> wrote:

> [...]
>1999...
>
>Spørgsmålet lyder så: Hvor kan jeg trylle dettte fede nummer frem? Ligger

Jeg har konsulteret en ven der er en meget (med tyk streg under meget) stor
Kim Larsen fan, og har været det siden starten. På spørgsmålet om det er
udsendt på nogen plade var svaret et hurtigt og meget overbevist NEJ. Og
jeg er bange for at det er sandheden.

Han mente at "Moderne tider" på CPR pladen minder om nævnte titelmelodi,
men at det altså ikke den samme melodi.

Lovebite

Tak for din interesse, Jesper! Jeg er desværre også bange for, at dig og din
ven har ret :-(

Så må jeg jo nøjes med Moderne Tider, medmindre Kim da en dag fortryder, han
ikke har udgivet det endnu!

Mvh
Michael

lasse....@gmail.com