Dansktopfestival igang i Vilsund

Åge Halldorsson

1.500 DELTAGERE I KANDIS-TELTET
Dansktopfestivalen i Vildsund er i år større en jeg nogensidnde har set jeg.
Jeg er stamkunde. Der var dansktop alle steder.

Dumpede ind i byen kl. 15. Parkerede scooteren på spejdernes
parkeringsplads. Fik herefter den obligatoriske gratis kop kaffe med
tilhørende stykke kage i vestjydsk størrelse. Lige ved parkeringspladsen var
der i år udviddet dansktop-sortiment. Der var nemlig opstillet
slager-diskotek Herfra drønede det ud med Kandis-musik og andre slagere
dagligt fra kl. 9-18. Så vidste man hvor man var.
Nå, op over broen, musikken kom udenfor hørevidde. Ned på den anden side
igen Nu kom dansktopmusikken igen. Denne gang var det fra en 4 dobbelt
slagermusik-kræmmerbod. Videre. musikken forsvandt men kom hurtigt tilbage
fra en lige så stor dansktop-kræmmerbod. Videre. Nu var der pludselig en 3.
dansktop-kræmmerbod. Der plejer kun at være 2.
Videre ned at se de små føl, kaniner, fugle og hunde og katte og hvad ved
jeg. Tiden passede fint. Nu var klokken 18 og det enorme brag af en
dansktop-festival tog sin begyndelse.

Jeg startede op med Kim Og hallo-teltet kl. 18-19.30. Her fik vi de
kendte Kim-slagere "Du ligner din mor" og "Hvorfor spør du altid", men
gruppen prøvede sig i år med mange slagere udenfor deres traditionelle
repertuare. Vi hørte f.eks. "Gid du var i Skanderborg", "Smilende Sussi" og
alle de andre trompet-tysk-inspirede dansktoppere. Vi skulle selvfølgelig
også have "3 bornholmere i en gummibåd". Al musik de spillede var
traditionel dansktop. Men det gør de jo altid. Jeg har aldrig hørt dem gøre
andet.andet.
Slagermusikkens fremstormen kunne tydeligt mærkes. Ikke alene det nye
dansktop-diskotek og flere dansktop-kræmmerboder, men der var også flere i
Kim Og Hallo-teltet end jeg tidligere har set og de sang mere med. Nogle
gange lød det faktisk nøjagtigt som det gør i tv`s "Fest på fjorden", i ved
nok det der kæmpe pigekor foran scenen. Sån lød det også inde i Kim-teltet.
Under mange af de allerbedste sange klappede folk over hovedet mens de sang
med. Der var deleme godt nok godaw i den.
Så måtte jeg op i Kandis-teltet. Det tog kun en halv time at gå den
kilometer, fra den ene ende af pladsen til den anden.
Pludselig kom der en tæppebanker-kræmmerbod. Sjovt nok var der stort set
ingen som gad at tage ophold der. Ved dansktop-kræmmerboderne var der
derimod stort rykind og den ene dansktop-cd efter den anden blev langet over
disken.
Nå, men jeg måtte hen til "Kandis-teltet". Klokken var nu 20.30, men de
holdt pause. I pausen har de et pause-orkester som er en smule
tæppebankerisk og jeg nåede frem i pausen, desværre. Ind i teltet. Spurgte
en kontrollant om han vidste hvornår det larm holdt op. Han sagde at de
spillede kun fra kl. 20-21, i Kandis-pausen. Så var jeg rolig. Jeg synttes
ikke der var så mange i teltet og kun to på dansegulvet. Han fortalte at
sådan havde det været siden Kandis startede sin pause, men de kom jo snart
tilbage. Mange havde forladt teltet for at slippe for larmen.
Nu blev klokken 21 så er der ordentlig musik igen. Kandis byder
velkommen og jubelskrig, især fra unge piger, vil ingen ende tage. Flere
piger stormer scenen og overdænger Johny med gaver. Han har jo fødselsdag.
Folk knipser løs med kameraer og mobiltelefoner mens Johny bliver omfavnet.
Johmy siger tak. Så starter den rigtige fest. Vi lægger ud med "På internet"
og sommerens danske kæmpe-hit "Flyv prinsesse flyv". Så fik vi dansktop som
var over 50 år gammelt. "Solskin ombord måneskin om natten". Den fik folk i
hele teltet til at løfte ølkrusene og gynge fra side til side mens de
skrålede med, så højt at orkesteret næsten blev overdøvet. Så fik vi "Og det
var Daaaanmark olæææ olææ olææææ". Folk hoppede op på bordene og klappede
med hænderne over hovedet og sang så højt som jeg aldrig har hørt. Så fik
vi også Danmarks nationalsang i dansktop-arrangement. "Der er et yndigt
land". Så stod alle folk op. Nogle på gulvet og nogle på bordene.
Milde moses, hvor teltet kogte.
Nu skulle vi lige have nogle mere almindelige sange igen. Vi fik bl.a.
"Halli hallo" og "Lonnie fra Berlin" og "Linedance bølgen går". Der var også
plads til "Himmelhunden". Da man lagde ud med et John Mogelnsen-medley
stormede folk dansegulvet. De havde nu nu gjort hele tiden siden det andet
skralderorkester stoppede. men nu var det en sand invassion. der stod nok
over 50 derude. Og nu blev der ikke bare sunfget med. der blev skreget med.
Folk var helt vilde.
Arrangørerne talte om at der nu var 1.500 gæster i Kandis-teltet. Der var
nok 400 i Kim og Hallo-teltet.

Alt i alt et arrangement som kan anbefales varmt til alle som kan lide den
mere almindelige musik. der er to dage endnu.

Jeg kan kan godt lige komme med en hel præsis programoversigt, så man ved
hvornår der er pause og tæppebank
Alle 3 dage er jo ens. TIRSDAG, ONSDAG OG TORSDAG

TELTDISKOTEK (syd for broen)
Kl. 09-18: Dansktopdiskoteksmusik
Kl. 18-24: Tæppebankerdiskoteksmusik

ØLTELTET (nord for broen)
Kl. 16-18: Anders Mikkelsen tæppebank
Kl. 18-19.30, 20.00-21.30 og 22.00-23.30: Kim Og Hallo
Kl. 19.30-20, 21.30-22 og 23.30-24: Dansktopdiskoteksmusik

MUSIKTELTET (på bakken)
Kl. 18-20 og 21-23: Kandis
Kl. 20-21 og 23-24: S.O.S. tæppebank

(PS: Tæppebanket samler kun meget ringe tilslutning)

3 DANSKTOP-KRÆMMERBODER
(Ved Kim Og Hallo-teltet - Ved Nordisk tivolipark - På vejen mod bakken) Ps:
Stort besøg

1 TÆPPEBANKER-KRÆMMERBOD
(På vejen mod bakken) Ps: Der er næsten aldrig kunder at se

Hilsen Åge

. Vi fik "Solskin om bord måneskin om natten" og folk svingede sig fra side
til side mens ølkrusene blev holdt op. Folk sang med så højt at man næsten
ikke kunne høre "Kandis"

Peter Juhl

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Der var nemlig opstillet slager-diskotek Herfra drønede det ud med
> Kandis-musik og andre slagere dagligt fra kl. 9-18. Så vidste man

...velkommen til helvede!

Åge Halldorsson

"Peter Juhl" <spam...@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> ...velkommen til helvede!
___

Hej Peter

Det du skriver der minder mig forresten om at jeg gjorde en "helvedes" god
handel hvad angår musik deroppe.
"Kandis"`s nye cd, den med Lonie og linedanscebølgen og flyv lille prinsesse
kostede 110 kr. i een bod, 100 kr. i en anden.
Jeg stod dog og kiggede på en cd med en mærkelig gruppe som hedder
"April". Kræmmeren ville give mig et godt tilbud på den, sagde han. Jeg
sagde: njeeehhjjjj, jeg tror ikke liigeeee....., men hvis du vil give mig et
godt tilbud på den nye "Kandis"-cd, hvis jeg også køber denne
"Oktoberfest"-cd. De kostede sammenklagt 150 kr. Jeg sagde at jeg ville give
110 kr. "Vi stiller dem på plads igen", var den dumme nars første
indskydelse. Jeg spurgte hvad hans tilbud var. jeg kunne få dem for 145 kr.
Jeg gav ham pengene og sagde at han kørte med priser ligesom i
tæppebanker-butikkerne. SÅDAN!
Den jubel-nar ville jeg ikke handle med mere. Det var også for tidligt.
Han var ikke fuld nok endnu. Jeg skulle have væltet hans bod, skulle jeg.
Det var der mange andre der sagde når prisen var for høj. Hehe.
Den mærkelige gruppe jeg omtalte, som hed "April" er det mest mærkelige
jeg har hørt. I den næste slagermusikbod fortalte en håbløst ærlig kræmmer
mig at det var en mærkelig gruppe jeg stod og kiggede på. "Prøv at høre",
sagde han og satte den på. Han spillede en brudstykke af hvert nummer. Vi
kan ikke sælge den, sagde han.
Det lød altså også godt nok besynderligt. Det var sådan at i starten var
der skiftevis en fantastisk slagerpræget country-sound-sang som rigtigt
gyngede i dansktop-stil. Så kom der en totalt næseringsk
falde-i-søvn-kedelig plade. Gaaabbbb. Kræmmeren sagde at en så forskellig
musik på een cd ville folk ikke købe. Det er synd for "April". Hvis de
dropper det næserings-værk og kun spiller det de er god til, nemlig de
livlige slagere, så har de en stor fremtid for sig hos de folkelige
lokalradioer.
Ja, jeg fik jo så købt de to cd-er som jeg omtalte + en flot
sydstatsflag på en lille pind + en tegnebog til 70 kr. -
Men nu har jeg bare ingen penge at putte i den.

Hilsen Åge

PS: Det bbliver nok nødt til at gå mod Vildsund igen i dag eller i morgen.

___________

Hvor mange af jer har været der ?

Søren Kjeldsen

LOL!

Alex Linaa

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e74171$0$85746$edfa...@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> der skiftevis en fantastisk slagerpræget country-sound-sang som rigtigt
> gyngede i dansktop-stil. Så kom der en totalt næseringsk

Du løber da helt vildt rundt i stilarterne Åge. Er du så smalsporet at der
kun eksisterer "schalger" og "næsering"?

Til din orientering så spiller April "folk". (Kan nærmest oversættes til
folkemusik)
De spiller cover-versioner fra kunstnere som Donovan, Simon & Garfunkel, Bob
Dylan, Joni Mitchell, Roger McGuinn........ Ikke ret meget schlager,
country, dansktop, pop eller rock over det. Men så fandt vi da ud af at der
er endnu noget musik du ikke kan lide, nemlig folk.

http://www.recart.dk/Indhold/April_spot.mpg

/Alex

Nicki Lolk

> Hvor mange af jer har været der ?

Jeg holder mig væk

Mvh. Nicki

Rune Jensen

Åge Halldorsson wrote:
> "Peter Juhl" <spam...@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> Hvor mange af jer har været der ?

Jeg slap med en advarsel

-Rune Jensen

Olesen

> [...]

> handel hvad angår musik deroppe.
> "Kandis"`s nye cd, den med Lonie og linedanscebølgen og flyv lille

Du Age.
Det er iorden du er stor fan af dansktopmusik.
Men jeg synes du forsøger at provokere
andre til at ha' samme lyst for genren ?

Alene dêt du fortsætter en tråd med,
at du har gjort dit livs handel med en Kandis CD
siger mig, du bare ikke vil holde op, men konstant
hælde benzin på et bål, du ikke engang behøver
varme dig ved.

Hvad nu, hvis en anden annoncerede tilsvaende
massivt om heavy-rock koncerter rundt omkring
i landet, og han bare presser PÅ ?

Helt ærligt, så er dansktop, scooterkørsel, gratis
kage og røverkøb af tankstationsmusik ikke lige
min kop the, og håber du vil begrænse din sprudlende
glæde lidt fremover. Ikke alle deler den, og prøv
lige at lægge en dæmper på din naive 'glæde' ved genren.

MVH

Åge Halldorsson

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Hvad nu, hvis en anden annoncerede tilsvaende
> massivt om heavy-rock koncerter rundt omkring
> i landet, og han bare presser PÅ ?

____

Ja, i så fald ville jeg ikke gide at læse det

Åge Halldorsson

"Søren Kjeldsen" <lords...@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

LOL!
_____________________________

Lidt ikke så heldigt markedsnyt fra Vildsund:

NOGLE FOLK INDTOG NARKOTIKA VED KIM OG HALLO-TELTET I VILDSUND

Radio Midt- og Vestjylland fortæller at nogle folk på den første
Vildsund-dag så en flok unge indtage nogle piller sammen med spirutus og de
alarmerede derfor politiet i Thisted.
Ved 21-tiden fandt man en 18-årig mand fra Hanstholm. Han lå på græsset
ved kim Og Hallo-teltet og så ret syg og livløs ud efter at have taget en
overdosis ecstasy sammen med spiritus. Politiet kom hurtigt til stedet, men
kunne ikke rigtigt komme i kontakt med ham. Markedsambulancen blev diregeret
op på Vildsundbroen hvor trafikken til Thy blev stoppet. Ambulancefolk
forsøgte at få liv i ham med el-stød, men det så ikke ud til at det hjalp.
Man hastede derfor op ad bro-trappen til ambulancen på Vildsund-broen med
ham. Herefter gik det med udrykning mod Thisted. Om han overlever har jeg
ikke hørt noget om.
At narkotika er på vej ind på Vildsund-markedet er en ny drejning som
politiet i Thisted udtrykker bekymring over. Man vil tage kontakt til
Vildsund-ledelsen om at man fremover mål gøre en større indsat for at stoppe
det, siger politiet til Thisted Dagblad

Kilde: Thisted Dagblad / Radio Midt og Vest / + mig selv (stod få meter fra
hændelsen)

2 FOLK SKABTE SIG I KIM OG HALLO-TELTET
Den ene væltede den anden om i græsset og han fik et par spark. Herefter gik
det 3 sekundet og en hobel af barske vestjyder rejste sig og greb fat i de
to. De ene blev bedt om at forsvinde ud af teltet. Og det var så det. Disse
Thyboere plejer ikke at tollerere nogen som helst form for ballade. Så er
der kontant betaling ved kasse 1.

Jeg husker f.eks. en sommer rockere var på besøg i fiskerbyen Nørre
Vorupør ved vesterhavet og de stod ved byens diskotek og generede og
forhindrede de unge Vorupør-boere i at komme ind. Herefter gik de unge og
rockerne gav dem fingeren. Efter 10-15 minutter kom de unge tilbage på en
traktor med anhænger som kørte ind på diskotekets parkeringsplads og
parkerede da den ramte en del motorcykler som væltede over hinanden.
Herefter begyndte de at smadre motorcyklernes lygter med skovle og spader og
køre et par sykker af dem ud i vesterhavet.
Så sagde de til rockerne at de godt kunne forsvinde ud af byen og at de
ikke skulle komme tilbage igen. De stoppede også en taxa midt i byen, som de
troede indeholdt flygtende rockere og hev demud af bilen og gav dem en flok
lussinger.

Olesen

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e7e589$0$182$edfa...@dread11.news.tele.dk...

> "Søren Kjeldsen" <lords...@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en
> meddelelse
>
> LOL!
> _____________________________
>
> Lidt ikke så heldigt markedsnyt fra Vildsund:

Nej hvis alle bare kørte scooter, var rødhårede
og på socialhjælp og kun lyttede til danskpop, right ?

Peter Juhl

Åge Halldorsson wrote:

> NOGLE FOLK INDTOG NARKOTIKA VED KIM OG HALLO-TELTET I VILDSUND

Det ser ud til at det udvikler sig til noget af et rave det dér.

Sune Salminen

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> taxa midt i byen, som de troede indeholdt flygtende rockere og hev
> demud af bilen og gav dem en flok lussinger.

Sejt!!!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Allan Krautwald

> Det ser ud til at det udvikler sig til noget af et rave det dér.

De er sgu da nødt til at bedøve sig, for at holde det :-)

Åge Halldorsson

"Rune Jensen" <ru...@FJERNmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg slap med en advarsel

_____

nånå - men nu er det sidste dag

SÅ VÅGNER VI OP TIL DEN SIDSTE FESTIVALDAG I VILDSUND
Så så siger vi godmorgen skråstreg godformiddag til den sidste festivaldag i
Thy. Dansktopdiskoteket syd for broen er sansynligvis igang. Der synges nok
om den "lille prinsesse". Musikken som vi skal høre i aften er selvfølgelig
igen "Kandis" og "Kim og Halløjsada", som forstår at skrue en stemning op på
højdepunktet, for de mere almindelige mennesker.

VEJRUDSIGTEN SIGER: PERFEKT VEJR TIL MUSIKFESTIVAL I VILDSUND
Danmarks Meteorologiske Institut`s vejrmelding for Midt-nordthy siger at
eftermiddagstemparaturen bliver ca. 17 grader og aftentemperaturen bliver
ca. 15 grader. Perfekt festivalvejr.
Hvis man vil kombinere en festivalddeltagelse med en tur til
vesterhavet, siger DR1`s badevandsmåling i Nørre Vorupør at vandet er 16
grader. DMI`s/TV2`s måling i samme by siger det samme. Så det kan vi vist
regne godt nok med. Altså regne med at vi IKKE skal ud at bade.

DRIK IKKE FOR MEGET PÅ FESTIVALEN
Den Hanstholm-genser som blev ambulancet til Thisted i forgårs havde tømt en
hel flaske sprut. Sån noget er ikke så heldigt. Husk derfor at hvis man
drikker for meget skal man tisse hele tiden, men skulle det gå galt bliver
man kørt til THIS-sted. He. Der holder ambulance / brandbil / politibiler
(salatfad + hundebil) ved pladsens østlige indgang.

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

"Sune Salminen" <salm...@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Sejt!!!

______

Jo, men dertil skal det dog lige tilføjes at i den taxa som blev standset
sad en af mine brødre. han var på ferie i et sommerhus i Nørre Vorupør. De
unge sprang ud foran taxaen, flossede døren op og skreg ind i bilen "ER DU
ROCKER?". Det var han jo ikke så han sagde nej, men de sagde bare. Han er
rocker - hiv ham ud af bilen. Så hev de ham ud af bilen og han fik en
lussing eller to. De mente at han havde havde smidt sin HA-jakke.

Åge Halldorsson

"Sune Salminen" <salm...@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Sejt!!!
>
> -Sune
___

Selv om det er lidt OT (eller hvad det nu er de kalder det, dem der), så har
jeg lige talt med en som var til stede den aften i Nørre Vorupør. Det var
faktisk meget værre end jeg troede. Vedkommende var selv til stede på
diskoteket på "Hotel Nordsøen". Rockerne var i voldsomt krigshumør og havde
planer om at overtage byen som et nyt "Løkken". De slog på de lokale
indbyggere inde på diskoteket for at få dem til at forsvinde. Alle blev
lukket ud af bagdøren da rockerne ellers havde slået dem hvis de gik ud af
fordøren. Nu var der kun rockere tilbage på diskoteket.
Der gik nogen tid hvor rockerne troede at de nu havde magten i byen. De
lokale borgere i Nørre Vorupør holdt nu natligt møde om hvad man skulle
gøre. Det udmundede sig i at man blev enige om at Nørre Vorupør IKKE skulle
ende som Løkken og at man måtte have HA ud nu med det samme.
Efter nogen tid brød helvede løs. Borgerne fik fat i et par traktorer
med anhængere hvorpå der stod en masse folk og man påmonterede en skovle på
fronten af troktorerne. Herefter gik det commando-raid med fuldt drøn ned
gennem byens hovedgade og med et enormt brag direkte ind i hele rækken af
dyre HA-motorcykler. Alle blev stort set smadret til ukendelighed og kunne
ikke køre. Folk på ladet havde skovle og spader med og de sprang ned og
hamrede og slog løs på alle de i forvejen ødelagte motorcykler som ikke kom
i skovlen. Nu gik det vilde skovleri så, motorcyklerne blev nu skovlet
direkte gennem byen, ned på den brede sandstrand og videre ud i vesterhavet.
Man skovlede bare som om at det var skidtfisk. Andre borgere tog bare nogle
af de resterende motorcykler og kørte dem ud på den kilometerlange mole,
hvorfra de blev skubbet ud og faldt flere meter ned på dybt vand.
Nu flygtede rockerne så løbende ud af byen i alle retninger og det var
her at de troede at en af mine brødre var rocker. Rockerne råbte de at de
kom tilbage. De fik at vide at det skulle de ikke vise sig i byen een gang
til.
Under stor ståhej og efterfølgende retssag blev nogle af de lokale
indbyggere straffet for deres angrab på rockerne.

Åge Halldorsson

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e89d05$0$251$edfa...@dread14.news.tele.dk...

> "Sune Salminen" <salm...@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

____

Ja, nå men nu er festivalmusikken ved at være slut. Måtte lige derop igen
torsdag aften kl. 18-21.

ANMELDELSE

Kl. 18 startede Kandis op med "En dør til fantasien". Og så skulle vi have
det der store hit med Linedance-bølgen. Men de er da flinke, da jeg spurgte
om de ikke ville spille den der som hitter helt vildt i Danmark i
øjeblikket, den der "Flyv prinsesse flyv". Den er jo sån lidt sentimental,
så straks stod der et par gymnasiepiger oppe foran scenen og sang med, mens
de savlede med front mod gruppen. Men bortset fra det var det ikke kun dem
som sang med. Der sad en ca 8-9 årrig dreng på scenekanten og han sang sgu
med under hele sangen mens han så rigtig glad ud og gyngede med hovedet fra
side til side. Et par andre piger på samme alder dansede løs ved siden af
ham. Det så ret pudsigt ud. Han kunne vist godt blive forsanger i en ny
dansk udgave af den tyske børne-slagergruppe "Dei bayerwaldstrochle". De er
heller ikke ældre.
Nå men turen gik ned mod "Kim og Halløjsada"-teltet. Her skete noget ret
pudsigt, ligesom oppe hos Kandis. 5 sekunder efter at gruppen var startet på
"Ib pip kaniariefugl" (Vist nok) hoppede der pludselig 4 gymnasiepiger
(igen) op på scenen. De klappede over hovederne mens de sang med som et kor.
De sang så højt at de svagt kunne høres gennem højttalerne. det lød
fantastisk flot, ligesom det pigekor der er i "Fest ved fjorden" på DR1.
Folk i teltet begyndte også at klappe med hænderne over hovedet mens de
smilede ad det som skete på scenen. "Kim og hallo-ledelsen" skulle lige hen
for at høre hvad det var for et pigekor som pludselig var i højttaleren. De
var rigtigt tilfredse og der blev knipset mange billeder af situationen med
måde mobiltelefoner og kameraer.
Da sangen var slut begyndte pigerne at forlade scenen, men da de hørte at
den nælste sang var Torben Lendager`s (Walkers-forsanger) "Vi holder fest"
besluttede de at være kor på den sang også. Herefter takkede de af.

Alt i alt var festivalen tilfredsstillende. Onsdag, da jeg ikke var i byen
fik jeg at vide, at Kandis-teltet havde været fyldt til bristepunktet den
aften. Det vil sige fyldt med 2.000 tilskuere. Desuden var der et par
hundrede som sad ved borde og stole udenfor teltet. Derudover var der nogle
hundrede udenfor teltet, som ville have været inde, men som der ikke var
plads til.

Det var voldsomt i år.

Den unge mand som tirsdag aften puttede en "sjov" pille i 1 liter sprut og
drak det i en mundfuld er så vidt jeg har hørt taget derhen hvortil der ikke
kan købes returbilletter.

Hilsen Åge

ps: Lad os få nogle anmeldelser fra dem som deltog. Der må have været en del
som var med

Åge Halldorsson

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e947db$0$86980$edfa...@dread11.news.tele.dk...

Så er allerede billeder fra Vildsund 2005. Klik her

Billeder fra i år:
http://www.kandis.dk/galleri.tourbilleder.vis.php?id=343

Billeder fra sidste år:
http://www.kim-og-hallo.dk/Tourfotos/2004/220704/220704.htm

Max

Hej Åge

> ps: Lad os få nogle anmeldelser fra dem som deltog. Der må have været en
del
> som var med

Hvorfor skal man deltage, du anmelder da selv koncerter uden
at have været til stede, ikke.

Mvh Max

Ivan V. Klattrup

Åge Halldorsson skrev:

>Så er allerede billeder fra Vildsund 2005.

Er du på nogen af dem Åge ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Allan Krautwald

"Ivan V. Klattrup" <ivan.k...@gmail.com> skrev i en meddelelse

Ja vi vil se Åge :-)

Søren Nielsen

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> tidligt. Han var ikke fuld nok endnu. Jeg skulle have væltet hans
> bod, skulle jeg. Det var der mange andre der sagde når prisen var for

Jeg ved ikke hvad du er på, men du burde nok holde med det igen.

Søren

Peter Juhl

Åge Halldorsson wrote:

> 1.500 DELTAGERE I KANDIS-TELTET
> Dansktopfestivalen i Vildsund er i år større en jeg nogensidnde har
> set jeg. Jeg er stamkunde. Der var dansktop alle steder.

Ok, jeg dedikerer en dag næste år og møder op, jeg regner med du giver
en guidet tur på "festival området", og en grundig gennemgang af alle
navnene, det skulle ikke være noget problem for en kendis som dig at
skaffe os adgang backstage, så man kan se dine idoler før de går på
scenen. Du må vælge dagen og koncerterne så vi kan få syn for sagen om
de fantastiske szchlager-navne. vi burde næste lave det til d.k.m.'s
årlige sommerudflugt.

> 1 TÆPPEBANKER-KRÆMMERBOD
> (På vejen mod bakken) Ps: Der er næsten aldrig kunder at se

Men alligevel har du opdaget den, din gavtyv - fik du lige en god gang
house og techno smuglet med hjem til øen?

Kim Jørgensen

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

Nej, det kan ikke passe, disse billeder er fra Vildsund marked, som jo ikke
har noget med "Dansktopfestivallen" at gøre.

Hit med de rigtige billeder, altså dem fra den rigtige festival hvor den
brede befolkning kommer, ikke fra det der næseringmarked.

Kim

Åge Halldorsson

"Daniel Stjernholm" <newsh...@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var faktisk til Vilsund marked
> Uheldigvis kunne vi ikke umiddelbart finde Kandis-teltet (det var gemt
lidt langt fra der hvor det meste sker),

SV: Det er fordi Sundby Idrætsforening har lejet jord ved siden af
"Vildsund Heste- og Kræmmermarked", da de to to jo som bekendt intet har med
hinanden at gøre.

> Kim & Hallo er noget af det ringeste jeg længe har oplevet,
> Sjældent har jeg hørt noget så ynkeligt som da de spillede "Tænder på
> dig". Jeg har ikke absolut gehør, men den var sat _væsentligt_ ned.
> Jeg skyder på 4-5 halvtoner. Den var totalt uden dynamik og punch, som
> jeg ellers synes originalen har.

SV: Nu skal du tænke på at dansktop-orkestre jo nok spiller 25% som ikke
er kendte dansktop-slagere. Det er derfor klart at når de spiller den slags
sange som er hits indenfor andre genrer, ja så bliver det spillet med den
kendte dansktop-sound. "Kim og Halløj" spiller til disco-medley,
rock`n`roll-medley og pop-medley, men alt bliver pakket pænt ind i
dansktop-sound. Det får altså en helt anden lyd-farve. Blød og dejligt
cremet. .

> Men tjo, publikum sang da med... i mine øjne var det dog under alle
> omstændigheder en skandaløst ringe performance af et orkester i den
> ende af skalaen. Så måtte jeg op i Kandis-teltet.

> Da det endelig gik op for os, at der fandtes sådan et, gik vi også derop.

PS: Var i fulde?. Pudsigt nok at du synes at det er så svært. Onsdag aften
mente man at der var langt over 2.000 deroppe.

> Det var sgu en fornøjelse :-)

SV: Afgjort

> I hvert fald når man kom fra Kim &
> Hallo. Man kan synes om Kandis hvad man vil, men det produkt de
> leverer live er temmelig forskelligt fra det de udgiver, og som bliver
> spillet i radioen. Når de spiller live, er måske 20% af deres numre
> kopi.

SV: Her vil jeg i den grad nedlægge en protesstant. Det er i hvert fald
direkte forkert når du skriver at de spiller så meget af andres numre,
uanset om du har været der eller ikke. Den tid vi har været der samtidigt må
tilsyneladende kun være en ganske kort overlappende tid. Jeg var der fra kl.
21.00-22.00. Da var repertuaret nok 80% dansktophits og 20% andre hits
indenfor den lettere pop som Kim Larsen og Shubidua. Men jeg kalder det nu
áltså også for dansktop-lyd når de spiller den slags musik. De laver jo
lydbilledet fuldstændigt om så det får dansktop-sound. Og hvis en sang får
dansktop-sound, må den jo nødvendigvis kaldes dansktop. Selv den danske
nationalsang fik dansktop-sound. Den må du have hørt. Den spillede de
omkring kl. 21.45.
Løseligt antaget (jeg skrev det jo ikke op) spillede de dog ca. 75%
dansktop-slagere i den tid jeg var der. Det var:
Lonnie fra Berlin - Og det var Danmark - Den gule flyver - To
mennesker på en strand - Halli hallo - Linedancebølgen går -
Solskin ombord - Flyv prinsesse - Pigen og hårbåndet -
Himmelhunden - Nina kære Nina - En Gry-agtig sang.
(Alene de plader jeg her nævnte fylder nødvendigvis 35-40 minutter - og der
var endnu flere dansktoppere som jeg ikke lige kan huske. Derudover husker
du nok at vi fik et Shakin Stewens medley med et par eller tre numre).
Jeg husker godt Svejbølle-sangen. Nogle sang da godt nok med,
meeeennnnnn man kan nu ikke ligefrem tale om at salen kogte, som den kan
gøre når dansktopslagerne er på programmet.

> Lyden var helt fin - nok lidt for meget skarp diskant til min smag
> (hi-hatten kunne gøre lidt ondt), men det er smag og behag. Jeg kan
> være ret pyldret når det slår mig.

SV:
KIM OG HALLO
Her synes jeg nu godt nok at du er ret u-kritisk hvad angår lydkvalitet. Jeg
talte med Kim-og-hallo-guitaristen om det med lyden. Det synes jeg altså
heller ikke er helt perfekt. Man kan sjældent høre hvad der synges fordi man
er ved at stikke mikrofonen ned i halsen. De store højttalere rumler for
meget hvad angår taktslagene i forhold til guitar, keeboard og saxofon. da
de spillede "Smilende Sussie" kunne man knapt høre saxofonen.
Sjovt nok at du også kom ind på det. Jeg kunne ikke lade være at gribe
fat i een af dem og fortælle problemet. Tilsyneladende vidste han godt
problemet men kom med en meget teknisk forklaring. det var noget med at det
jo lød forskelligt hvor man nu sad i salen, men det ved jeg nu ikke
ligeeeee......hvad jeg skal sige til. jeg stod flere steder. (Altså ikke på
een gang).
Jeg fortalte at når jeg lyttede til "Fest ved fjorden" forandrede
lydbilledet sig da ikke uanset om jeg skruede helt op for lyden, hvad jeg
jo godt kan lide at gøre når musikken er god. Man kan høre klart og tydeligt
hvad der synges og ingenting begynder at rumle mere eller mindre fordi man
skruer op eller ned for lyden.
Jeg sagde til han at sådan skal det altså også være når et orkester
spiller live. Det SKAL det altså. Det må altså kunne lade sig gøre. Jeres
lyd skal altså lyde fint klart og rumle-løs selv om i skruer decibellene op.
Det SKAL lyde som når det kommer ud af tv-et. Det må i altså prøve at
arbejde på. I får mange flere fans hvis i gør det, sagde jeg til ham. Det
var bare et forslag til jer, fra en som kan lide jeres musik. Sådan!

KANDIS
Som udefrakommende almindelig lyttende person synes jeg at du er ret
ukritisk.angående "Kandis". Ved ikke om det er fordi du overvældes af glæde
over at de spiller færre dansktop-slagere end "Kim og hallo", som du skriver
om. (Hvad jeg i hvert fald aldrig har oplevet at de gør). Men lad nu det
ligge. Det er en anden ting.
Det med lyden er et stort problem for "Kandis". Altså at få den rigtige
cd-lyd frem. Højttalerne bumler nøjagtig som hos Kim. Johny der ved at spise
mikrofonen, ligesom Kim. Det er svært at høre hvad han synger, ligesom Kim.
Jeg ved ikke hvorfor det skal være sådan, eller hvorfor det er sådan.
Jeg har også været til "Blå fjord-rock" koncert med Rock Nalle. Det er
akkurat det samme der. Det er på den måde når alle orkestre spiller live,
synes jeg.
Det er da synd at det er sådan. Jeg kunne godt tænke mi´g at det lød
100,5% ens uanset om det er cd eller live. Det skal lyde FULDSTÆNDIG ens.
Man skal kunne høre juhuuu-kor, saxofoner, keeboard, trompeter, tubaer,
harmonikaer, guitarer, trommer i nøjagtig det forhold som på en cd.
Hvis dset var sådan vil intet rumle i højttalerne til live-koncerter og
man kunne skrue helt hysterisk op for lyden og det ville lyde flot.
Derfor sagde jeg til Kim-guitarristen at som civil menig lytter ville
jeg foreslå at den lyd som kom ud af højttalerne skulle være lyden fra
cd-plade og så skulle i bare spille play-back. Altså ligesom vi kender fra
store tyske musik-show. Så ville vi få glæde af alle detaljer med bl.a.
kor-piger. Derfor skal man selvfølgelig have en kor-pige med på scenen, men
man har jo en stor fann-klub som altid er med. Derfor er dette jo intet
problem. Man kan skiftes. Det ville lyde flot.
Man skal dog passe på ikke at vælte keeboardet og det så bliver ved med
at spille. Det ville ikke være elegant. Selv om det tangerer lidt snyd, får
man jo de ægte musikinstrumentlyde og det er det som det kommer an på. Men
det skal laves godt. Jeg ser som regel live-show søndag kl. 10-11.30 (Immer
wieder soontag). Det er et live-slagerprogram fra Europapark Rust. Her står
orkestrene med alle deres instrumenter. Der er en fin fin synkronisering og
det lyder fuldstændig som om de spiller live. Men det er kun play-back.
Hvis Kim og Johny kunne lave sådan noget så ville det være fantastisk.
Lidt snyd, men hvis det ikke syner af at være snyd, så er det godt. Eller
lad mig sige det på den måde. Det er bedre end det andet.
Ville det ikke være noget at arbejde på. Arbejde temmelig hurtigt på.

Hilsen Åge

> Jeg ved egentlig ikke helt hvad dette indlæg skulle til for,

SV: Jamen, det skulle vel til for at anmelde festivalen, ikke?

Åge Halldorsson

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e9fa9f$0$21532$edfa...@dread16.news.tele.dk...

> SV:
> KIM OG HALLO
> Her synes jeg nu godt nok at du er ret u-kritisk hvad angår lydkvalitet.

_____

Undskyld, jeg mente at det er Kandis du er ret ukritisk overfor. det der med
lyden

Åge Halldorsson

> Jeg mente at måske 20% er deres egne numre. De sidste 80% er kopi.

____

Det tror jeg er helt normalt. Så mange hits laver een enkelt gruppe jo ikke,
at de kan nøjes med at spille deres egne slagere. De kopierer selvfølgelige
mange af de andre danskltopgruppers slagere.

Kim og Hallo spiller f.eks. Birgit Lystagers "Smilende Sussie", Johny
Reimers "Sikken fest" og Mads Nørgårds "Så tar vi cyklerne frem" og Bjørn og
Okays "Den gule flyver"

Hilsen åge

Åge Halldorsson

"Kim Jørgensen" <k...@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

+

> Hit med de rigtige billeder, altså dem fra den rigtige festival hvor den

> brede befolkning kommer, ikke fra det der næseringmarked.

____

Jeg har lige klikket oven i linket for at se om der skulle være sket en
fejl. På min computer kommer der ingen billeder frem fra markedspladsen,
men udelukkende fra Kandis-koncerten i muSIK-teltet.

På linket angående Kim Og hallo får jeg også kun billeder frem fra deres
koncert i ØL-teltet.

Ingen billeder fra markedspladsen er at se på min computer.

Hilsen Åge

Alex Linaa

> [...]

> får
> man jo de ægte musikinstrumentlyde og det er det som det kommer an på. Men

Det forholder sig nok omvendt Åge.
På scenen er der ingen nåde, der får man set og hørt hvad musikere og
sangere kan, hverken mere eller mindre (med mindre deres lydmand er helt
håbløs). På en studieoptagelse får man hørt hvad produceren kan, sådan
cirka.

Play back? Nej hør nu Åge, det kan du da ikke mene? Computermusik og
klicktracks er da ikke din kop te, vel?

/Alex

Åge Halldorsson

> Play back? Nej hør nu Åge, det kan du da ikke mene? Computermusik og
> klicktracks er da ikke din kop te, vel?
>
> /Alex

___

Jojo, der er jo kun tale om at computerren er brugt som optagekilde. Det
kunne som ligesågodt være deres cd-er de brugte
(det er jo ikke anderledes end, at det bruger jeg selv når jeg hører musik)
men detg kunne også være lyd fra en luxus-spolebåndoptager. Bare det er
lavet i forvejen. Man kunne altså meget bedre være tjent med det. Ingen
detaljer går tabt i lyden.
I tv-showene virker det godt nok. Man føler at orkestrene selv spiller

Hilsen Åge

Alex Linaa

On Fri, 29 Jul 2005 14:47:27 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Jojo, der er jo kun tale om at computerren er brugt som optagekilde. Det
>kunne som ligesågodt være deres cd-er de brugte

Jeg tror du kunne trænge til en tur i et studie Åge, for du er da godt
nok langt fra virkeligheden.
Når man producerer musik i studiet bruges computere til at lægge
chorus på, til at filtrere "urenheder" bort, til dubbing af både
stemmer og instrumenter, og flere gange end man skulle tro er
trommespor ikke lavet på "manuelle" trommer.
Den lyd der kommer ud af studiet har ikke ret meget med den
"virkelige" lyd at gøre, altså som det ville lyde hvis de brugte
"rigtige" instrumenter i realtid.

> I tv-showene virker det godt nok. Man føler at orkestrene selv spiller

Jeg synes du modsiger dig selv lidt.
Når orkestrene selv spiller lyder det grimt, mens det lyder som de
selv spiller når man hører en studieoptagelse?

Fakta er, at de orkestre der bruger mest "fidelifut" i form af
effekter og elektronik i studiet, er de bands der har sværest ved at
genskabe den samme lyd live.
Som eksempel på det modsatte, kan du tage TV-2. Det er efter min
mening Danmarks bedste liveband, og de leverer varen som den skal
lyde, både i studiet og på scenen.

/Alex

Propellen

On Fri, 29 Jul 2005 11:53:19 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>PS: Var i fulde?. Pudsigt nok at du synes at det er så svært. Onsdag aften
>mente man at der var langt over 2.000 deroppe.

Det er jo fuldstændig rablende sindsygt med alle de mennesker. Hele TO
TUSIND!...
Mon U2 i parken på søndag kan overgå det, når de holder
"næseringsfest"? :o)

Åge Halldorsson

"Propellen" <n...@valid.invalid> skrev i en meddelelse

> On Fri, 29 Jul 2005 11:53:19 +0200, "Åge Halldorsson"

> Mon U2 i parken på søndag kan overgå det, når de holder
> "næseringsfest"? :o)
___

Kender dem ikke.

Åge Halldorsson

> Jeg synes du modsiger dig selv lidt.
> Når orkestrene selv spiller lyder det grimt, mens det lyder som de
> selv spiller når man hører en studieoptagelse?

_____

Kors!. Når de spiller play back lyder det som om de spiller som cd-en lyder

Alex Linaa

On Fri, 29 Jul 2005 17:21:56 +0200, "Åge Halldorsson"

>_____
>

>Kors!. Når de spiller play back lyder det som om de spiller som cd-en lyder

Ja det er da logik for høns, er det ikke det jeg siger?

Problemet er at de ikke kan spille som cd'en lyder live, altså de er
enten ikke dygtige nok, eller også er der ikke musikere nok.
Det du hører fra cd'en er _IKKE_ det bandet kan levere, det er hvad en
producer har fået ud af en masse spor og en masse effekter i studiet.

Men ok, så fik vi konstateret at du faktisk er til computermusik, frem
for rigtig livemusik, spillet af rigtige musikere på rigtige
instrumenter. :o)

/Alex

Sune Salminen

Alex Linaa wrote:
> On Fri, 29 Jul 2005 17:21:56 +0200, "Åge Halldorsson"

/klip

> [...]
> Det du hører fra cd'en er _IKKE_ det bandet kan levere, det er hvad en
> producer har fået ud af en masse spor og en masse effekter i studiet.

Jeg ville blive skuffet hvis jeg gik til koncert med et band for første
gang og det lød fuldstændig som på CD'en.
I første omgang ville jeg nok blive imponeret, men så tror jeg
kedsomheden ville indfinde sig ret hurtigt.

Når jeg går til koncert forventer jeg noget ekstra.. længere soloer,
variationer i arrangementet, nye lyde.

-Sune

Kim Jørgensen

> [...]
> men udelukkende fra Kandis-koncerten i muSIK-teltet.

> Ingen billeder fra markedspladsen er at se på min computer.

Det billeder Kandis viser er fra et "Vildsund marked", men du vrøvler om de
har spillet på en "Dansktopfestival", her og nu lader det til de har spillet
i et telt på et kræmmermarked, det kan vist ikke kaldes en dansktopfestival.

altså med mindre du liiige finder billederne fra selve festivalen, og ikke
kræmmermarkedet som havde hyret et par bands.

Kim

Alex Linaa

On Fri, 29 Jul 2005 18:37:18 +0200, "Kim Jørgensen"
<k...@get2net.invalid> wrote:

>For at spare Åge's spørgsmål, klarer jeg den.
>
>Hvem er Toto ?
>
>Næsering ?

LOL

Alex Linaa

On Fri, 29 Jul 2005 16:57:45 +0200, Propellen <n...@valid.invalid>
wrote:

>Det er jo fuldstændig rablende sindsygt med alle de mennesker. Hele TO
>TUSIND!...
>Mon U2 i parken på søndag kan overgå det, når de holder
>"næseringsfest"? :o)

Næppe.

Parken fyldt med betalende tæppebankerfans kan vist kun komme op på at
være "En mindre forsamling af mennesker der lytter til marginalmusik"
:D

/Alex

Kim Jørgensen

Alex Linaa

<salm...@monkeydoktor.dk> wrote:

>Jeg ville blive skuffet hvis jeg gik til koncert med et band for første
>gang og det lød fuldstændig som på CD'en.

Enig. Det skulle da gerne lyde bedre live end på cd'en. Men her drejer
det sig jo om at det lyder ringere live, det er en dobbelt bet.

>Når jeg går til koncert forventer jeg noget ekstra.. længere soloer,
>variationer i arrangementet, nye lyde.

Netop!
Man skulle gerne opleve en større dynamik, og en masse synergi mellem
musikerne der gør hinanden bedre på scenen. Der er ingen nok så
velproduceret studie-cd der kan måle sig med en koncert med et band
der har spilleglæden, og talent og dygtighed nok til at få det helt op
at ringe.

TV-2 har imø. den evne, og den koncert med Toto jeg var til i sidste
uge var ren ekvilibrisme ud i hvad dygtige musikere kan få ud af
hinanden på en scene.

/Alex

Allan Krautwald

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42ea47b3$0$25949$edfa...@dread12.news.tele.dk...
Lad nu være med det pjat Åge, selvfølgelig gør du det ;-)

Max

Hej

> Lad nu være med det pjat Åge, selvfølgelig gør du det ;-)

Hvem er Åge :)

Mvh Max

Åge Halldorsson

> Jeg tror du kunne trænge til en tur i et studie Åge, for du er da godt nok
langt fra virkeligheden.

SV: Det tror jeg ikke. Jeg er mere interesseret i hvad jeg hører når jeg
sætter en cd på. Cd-ens fremstillings-proces er for mig, i den forbindelse,
uinteressant.

> [...]
> Den lyd der kommer ud af studiet har ikke ret meget med den
> "virkelige" lyd at gøre, altså som det ville lyde hvis de brugte

SV: Aha, men da det jo så lyder bedre, er det alligevel den lyd jeg hellere
vil høre (og tro) at orkesteret spiller når de spiller. Så må
orkestermedlemmerne øve sig i at få det til at virke som om det virkeligt er
dem der spiller.
Okay, man kan så sige at orkesteret bare er blikfang. Men der ville
altså være bedst på den måde tror jeg.

> Jeg synes du modsiger dig selv lidt. Når orkestrene selv spiller lyder det
grimt, mens det lyder som de selv spiller når man hører en studieoptagelse?

SV: Det synes jeg ikke. Det skal lyde som cd`ens lyd når orkesteret spiller.

> Fakta er, at de orkestre der bruger mest "fidelifut" i form af
> effekter og elektronik i studiet, er de bands der har sværest ved at
> genskabe den samme lyd live.

SV: Jeg har lige for en times tid siden været ude på plænen ved Fur Bryghus.
Her er der live-dansktopmusik under teltdug hver fredag aften fra kl. 18-??.
I aften var det et tremands-orkester, som jeg ikke kendte, men de viste en
ting. Man kan faktisk alligevel godt spille musik, så forholdet mellem de
forskellige instumenter er perfekt. Og man kan få det til at lyde, så man
kan forstå hvad der synges. Og det kan spilles højt uden at det rumler.
Sån var det i hvert fald med det her orkester. De spillede f.eks. Bjørn
Tidmands "Brænd mine breve", da jeg var derude nu kl. 18. Man kunne forstå
hvert et ord og man kunne høre alle instrumenter i perfekt forhold mellem
hinanden og taktslag var dæmpet passende og dominerede ikke på nogen måde.
Hvorfor pokker indstiller "Kim Og Hallo" og "Kandis" dog ikke sin teknik,
så det bliver på den måde. Jeg mener, når andre dansktoporkestre
tilsyneladende kan.
Er det fordi gruppemedlemmerne faktisk ikke ved hvordan det lyder ude
blandt publikum, når de står deroppe og får lyden gennem en øresnegl eller
sån noget. Hmmmm......

SPØRGSMÅL OM TROMMER:
Sån nogle trommer har jeg aldrig set. I formen var de faktisk ligesom
hvis man tager 2 tallerkener og lægger dem modsat ovenpå hinanden, altså så
det er hult i midten. De var sorte og belædt med noget man kunne kalde
bildækgummi, altså bare i meget tyndere udgave.
Når de slog på dem lød det som almindelige trommers lyd, bare mere blød i
lyden. Man kunne sige dansktop-blød. Virkelig velegnet til dansktopmusik.
Men hvad pokker var det for noget. Hvad hedder de? og er det noget nyt
indenfor trommer??? - Måske for at de skal fynde mindre. Nogen som kender
dem?

Åge Halldorsson

> altså med mindre du liiige finder billederne fra selve festivalen, og ikke
> kræmmermarkedet som havde hyret et par bands.

________

Aner ikke hvad du taler om. Musikken er ikke på nogen måde hyret af
markedet:

Vildsundmarkedet (kræmmermarked - hestemarked - tivoli) er arrangeret og
hyret af et københavner-foretagende

Nogle foreninger benytter sig bareaf lejligheden til at arrangere
musikfestivitas, med orkestrene. Arrangørerne er Sundby IF og Vildsund
Undomsklub. Teltene ligger i hver sin udkant af markedet. Når jeg har talt
med festivalens informationskiosk har de faktisk ikke haft nogen som helst
viden om markedet og hver der står bag.
De aner intet om hinanden.

Hilsen Åge

PS: Så jo, billederne er ikke taget inde på markedet, men udenfor.

Åge Halldorsson

> [...]

> Men ok, så fik vi konstateret at du faktisk er til computermusik, frem

> for rigtig livemusik, spillet af rigtige musikere på rigtige

___

Hehe. Du fik ikke konstateret noget som helst.
Det er selvfølgelig at foretrække at man hører det som de spiller, når det
er live, men hvis orkestre ikke kan få en ordentlig lyd frem. Hvad pokker
skal man så gøre? - Hwa så?
Så må danske orkestre da lære at indstille tekknikken ordentlig. Hvis de
kan det, så er det da klart at også jeg helst vil have den ægte live-lyd.

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

"Allan Krautwald" <krau...@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Lad nu være med det pjat Åge, selvfølgelig gør du det ;-)

____

Ja navnet har jeg selvfølgelig hørt. Men når jeg hører musik og navne, og
når jeg ikke kan lide det, ja så ryger det hele ned i en kasseog alt bliver
røret sammen, som noget larm.
Derfor aner jeg altså ikke havd de spiller eller står for.

Hvad er det for noget musik???

Hilsen Åge

PS: Lad mig kategorisere Gudrun, Sveskebølle, U2, EranDD og jeg ville ikke
ane hvad der var hvad.

Sune Salminen

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> dansktopmusik. Men hvad pokker var det for noget. Hvad hedder de?
> og er det noget nyt indenfor trommer??? - Måske for at de skal fynde

Jamen det er jo bare et ganske almindeligt elektrisk trommesæt.
El-trommer i den form du beskriver har eksisteret siden de tidlige
80'ere.

Trommerne er forbundet til en slags computer (et såkaldt 'lydmodul') der
indeholder et sæt lyde. Man kan så vælge hvilke lyde hver enkelt tromme
skal have for hvert nummer, hvis man har lyst. Trommerne og computeren
snakker et sprog der hedder 'MIDI', som står for Musical Instrument
Digital Interface.
Det fungerer egentlig ligesom et keyboard, tangenterne er bare erstattet
med 'trommer'.

Allan Krautwald

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42ea6d03$0$37097$edfa...@dread12.news.tele.dk...
Det er det, der kendetegner rigtige musikere...de er i stand til at lave en
ordentlig live-lyd og de har selvfølgelig gode lydfolk til at klare den side
af sagen..
Sidst jeg oplevede live-musik var Brian Wilson på Roskilde i starten af
måneden...bandet var perfekt og lyden var super...
Så det er bare på med vanten og levere en ordentlig vare, ellers snyder man
folk.

Allan

Åge Halldorsson

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e94de2$0$1984$edfa...@dread11.news.tele.dk...

Så er der billeder fra alle 3 Kandis-dage i Vildsund

www.kandis.dk/galleri.tourbilleder.vis.php?id=343

www.kandis.dk/galleri.tourbilleder.vis.php?id=346

www.kandis.dk/galleri.tourbilleder.vis.php?id=347

Men Kim er for langsom med det billede-halløj. Så skal vi ikke snuppe
billeder fra alle 3 dage hos Kim og Halløj i Vildsund 2004 - Angående årets
billeder kan man kun sige følgende til Kim: HALLOOOO - Kom nu med de
billeder. Jeg ved at der er taget billeder da 3-4 piger entrede scenen for
at lege pige-kor. Det blev der taget mange billeder af.

http://www.kim-og-hallo.dk/Tourfotos/2004/200704/200704.htm

http://www.kim-og-hallo.dk/Tourfotos/2004/210704/210704.htm

http://www.kim-og-hallo.dk/Tourfotos/2004/220704/220704.htm

Hilsen Åge

Message has been deleted

Benny Mortensen 9700

"Propellen" <n...@valid.invalid> skrev i en meddelelse

Igen denne sjove, men temmeligt uforståelige sammenligning.
U2 blev her til aften, i TV kaldt intet mindre end " Verdens største
Rockband "..... Ja man må godt nok sige, det er store midler der skal tages
i anvendelse, for at mane stakkels lille Kandis ned....
De må godt nok være blevet " Ikke så lidt bedre end jeg husker dem " For nok
var de gode, men nogen match for U2, det syntes jeg godt nok ikke de var
:-))))))))))

M.V.H.....Benny..

Kim Jørgensen

"Benny Mortensen 9700" <wra...@kittymail.com> wrote in message

> [...]
> tages
> i anvendelse, for at mane stakkels lille Kandis ned....

Problematikken er netop at Åge selvbestaltet udnævner diverse bands til
"Mest populære", har lavet de største hits, landeplager.... fyll selv ud,
jeg kan ikke skrive så melodramatiske udsagn som han præsterer, og så
iøvrigt udtaler sig på "den brede almene befolknings vegne", så hopper kæden
blot mere af, når man bringer et af de virkelig store navne frem, og så han
udtaler at han ikke kender dem.

Så har man udstillet sig som et (T)Ågehorn af dimensioner, og burdre nok
klappe kaje, og sludre videre med de øvrige som hænger ud i
forsamlingshuset, alt imens at hammondorglet koger på bristepunktet.

Kim

Åge Halldorsson

> Problematikken er netop at Åge selvbestaltet udnævner diverse bands til
> "Mest populære", har lavet de største hits, landeplager.... fyll selv

d, --------- SNIP SNAP og en hel masse andet skriveri.
___

Nu så jeg godt det der lille indslag med den gruppe som hedder U2. Der blev
nævn noget med verdens populæreste (eller sån noget lignende) og deres store
hit.
Altså jeg vil gerne lige sige undskyld, men hvor mange almindelige folk
kender og har hørt den gruppe. Hvis man nu skal være helt ærlig, ikke. Så er
der jo nok ikke mange der aner en hylende fis om hvem de er, eller kan kende
gruppens medlemmer hvis man ser dem, eller kender deres såkaldte hit, hvis
man hører det.
Jeg selv har kun hørt navnet. Jeg tror ikke at jeg nogensinde har hørt
gruppen (så har det været uden at jeg vidste det) eller hørt om et meget
stor hit eller kan kende gruppens medlemmer, hvis de står foran mig.
Så man kan vist roligt sige at gruppen faktisk er rimeligt ukendt. Er de
fra Danmark. det aner jeg ikke engang. Spør du folk ved alle at der er mange
mange gange flere folk som kender Kandis end der kender U2. Du ved vist også
godt at mange flere folk kan nævne store Kandis Hits end såkaldte imaginære
U2-hits. Behøver jeg nævne "På internet" og "En dør til fantasien". Nej vel.
Spørg lige folk ude på gågaden om et U2 og et Kandis-hit. Jeg tror at man
skal være meget udenfor virkeligheden hvis man vil sige at de fleste kan
nævne Ù2 hits og ikke Kandis hits.
Det er helt sikkert at selv Kim Og Hallo er kendt af flere. Også deres
hits. Det er vist helt overflødigt at nævne "Tre bornholmere i en gummibåd".
De eneste som ikke kender den er vist kun folk som hele dagen sidder og
renser harddiske, formaterer og indlæser programmer og downloader og alt det
der.

Hilsen Åge

PS: Er det ikke rigtigt. Altså hvis vi lige skal være helt ærlige? -

Nej, jeg sagde "ærlige"

Astrid

Det, der kan undre mig mest, er, at Åges tråde synes at være de mest
populære her i gruppen - samtidig med, at langt de fleste er rørende
enige om at de er 100% useriøse og uvedkommende!

Det er de samme ting der diskuteres hele tiden, og det sker med fynd og
klem, så helt uvedkommende kan emnet `Dansktop' ikke være ...

/astrid

Allan Krautwald

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42eb4d89$0$73320$edfa...@dread11.news.tele.dk...
Åge du er igen ude, hvor u ikke kan bunde...
Det der fiktive begreb "almindelige mennesker" du altid opererer med, det er
netop dem, der kan lide rockmusik og f.eks. U2.
Du glemmer at alle fra 60 og nedefter er vokset op med rockmusik...og
hovedparten af disse kan lide rockmusik, uanset hvad du mener...det er et
faktum.
Hvorfor mon Kandis og den slags må optræde på et bette kræmmermarked i
Vildsund...og hvorfor kan f.eks. U2 samle så mange publikummer....mon det
ikke fordi os "de almindelige" rockelskende mennesker er i stort flertal?
Nåh, du har sikkert en eller anden statistik, der modbeviser det...du er jo
næsten en ligeså stor talmagiker som Kasper Krüger...for ham ved du vel hvem
er ;-)

Allan

Max

Hej Allan

> Det der fiktive begreb "almindelige mennesker" du altid opererer med, det
er
> netop dem, der kan lide rockmusik og f.eks. U2.

Lad dig ikke nar af Åge, jeg er sikker på at Åge elsker ring i næsen
musik som han så poetisk kalder det og udmærket ved hvem U2 og
andre grupper er. Men Åge elsker som vi andre at se sin egen tekst
på nettet og han har så fundet ud af at han får meget mere opmærk-
somhed ved at skrive som han gør end ved at køre en seriøs debat.

Åge er ikke dum, der er vi andre hvis vi tager ham alvorlig.

Mvh Max

Åge Halldorsson

"Astrid" <ingens...@ingenspam-tak.org> skrev i en meddelelse

> Det er de samme ting der diskuteres hele tiden, og det sker med fynd og
> klem, så helt uvedkommende kan emnet `Dansktop' ikke være ...
>
> /astrid

____

Hej Astrid

Nej der er mange skabs-dansktoptilhængere her i NG. Når vi ikke lige kan
høre det synger de i vilden sky dange som:

Der er noget galt i Danmark
Den knaldrøde gummibåd
Nina kære Nina
Himmelhunden
To mennesker på en strand

og jeg kunne blive ved - men øhhh.. jeg kan jo ikke blive ved.

PS: Forresten. Din mand skulle vel ikke hedde Freddy?? - He

Peter Juhl

Åge Halldorsson wrote:

> Himmelhunden

Jeg indrømmer at jeg synger denne i vilden sky når jeg har drukket, det
er også dens eneste eksistensberettigelse.

Allan Krautwald

"Max" <Max_...@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Åge er ikke dum, der er vi andre hvis vi tager ham alvorlig.
>
> Mvh Max

Du har ret Max...men hvem pokker tager ham alvorlig ;-)

Allan Krautwald

"Peter Juhl" <spam...@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

Uha pas på dit rygte Peter!!! Nå det bliver mellem os ;-)

Sune Salminen

Astrid wrote:

> Det, der kan undre mig mest, er, at Åges tråde synes at være de mest
> populære her i gruppen - samtidig med, at langt de fleste er rørende
> enige om at de er 100% useriøse og uvedkommende!

Kig dig omkring på det danske usenet, så vil du se at det er en tendens
der er fremherskende.
Altså, at de tråde hvor folk kan få lov at brokke sig og/eller være
irriterede og indignerede over noget eller nogen, hurtigt bliver de mest
populære, eller i hvert fald de mest beskrevne.

Propellen

On Sat, 30 Jul 2005 11:32:29 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>gruppens medlemmer hvis man ser dem, eller kender deres såkaldte hit, hvis

Altså du kender lidt til internettet... Søgemaskinen www.google.com er
en af de mere populære.

U2 + music = 3komma4MILLIONER hits (3.420.000)
http://www.google.dk/search?hs=TCB&hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada-DK%3Aofficial_s&q=U2+%2B+music&btnG=S%C3%B8g&meta=

Kandis + music = 22.700
http://www.google.dk/search?hs=apV&hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada-DK%3Aofficial_s&q=Kandis+%2B+music&btnG=S%C3%B8g&meta=

Nok fakta, som siger bare _lidt_ om popularitet?

> [...]
>stor hit eller kan kende gruppens medlemmer, hvis de står foran mig.
> Så man kan vist roligt sige at gruppen faktisk er rimeligt ukendt.

Løgn.

> Er de
>fra Danmark. det aner jeg ikke engang. Spør du folk ved alle at der er mange
>mange gange flere folk som kender Kandis end der kender U2.

Det er du ganske sikker på?

> [...]
>skal være meget udenfor virkeligheden hvis man vil sige at de fleste kan

Nu bliver Kandis jo ikke kaldt verdens største rockband i medierne
(som du jo er glad for, og bruger deres FAKTA) Men prøv _du_ en gang
at komme til[bage] virkeligheden!

/Prop

Ivan V. Klattrup

Propellen skrev:

>U2 + music = 3komma4MILLIONER hits (3.420.000)

U2 + lort = 3610
http://www.google.dk/search?hl=da&q=U2%2Blort&btnG=S%C3%B8g&meta=

>Kandis + music = 22.700

Kandis + lort = 769
http://www.google.dk/search?hl=da&q=kandis%2Blort&btnG=S%C3%B8g&meta=

>Nok fakta, som siger bare lidt om popularitet?

Betyder det så at U2 har lavet 4 gange så meget lort som Kandis?
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Peter Juhl

Ivan V. Klattrup wrote:

> Betyder det så at U2 har lavet 4 gange så meget lort som Kandis?

Nej, det betyder at du har været nok på nettet for idag.

Åge Halldorsson

> Ikke ret meget schlager, country, dansktop, pop eller rock over det.
______

Det var også kun i starten af cd-en der kom de der 3-4 slagerprægede numre.
Herefter tog kedeligheden over og jeg stod faktisk og sov lige pludselig.
Men de sange som havde et vist slagermusik-præg over sig var saft suseme
godt lavet. Det var ikke bare godt. Det var godt godt.
Men at købe cd-en for at få 3-4 numre man kan lide og 11-12 som man ike
kan lide. Der er grænsen altså nået. Selv om han tilbød at nedsætte den.
Kræmmeren fortalte at andre kunder sagde som jeg. At de snart ikke vidste
hvad musik det var de købte. Det sprang fra det ene til det andet. Og ingen
ville købe den. Han råbte efter mig hvad jeg ville give for den. Jeg sagde
at jeg helt ærligt ikke ville give over en tier for den og at jeg
selvfølgelig godt vidste at han ikke ville sælfge den for det.
Det er da sørgeligt at gruppen lader folk behandle dem på den måde. Det
er mig bekendt en ny gruppe som forsøger at slå igennem. Måske skulle de
gøre som Walkers gjorde i 70-erne. De indspillede Lp-er med henblik på
placering på Dansktoppen og andre Lp-er med henblik på placering på Top 40
Jeg tror faktisk at April har kapaciteten til at kunne få stor succes
indenfor begge de to store dominerende stilarter i Danmark.Jeg synes at
denne forskellighed i sangene er meget bemærkelsesværdig. Kender ikke andre
eksempler på noget lignende, bortset fra Walkers.

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

> Åge du er igen ude, hvor u ikke kan bunde...
>

> Hvorfor mon Kandis og den slags må optræde på et bette kræmmermarked i
> Vildsund...

> Allan

____

OPLYSNINER OM allans "bette" VILDSUND HESTE OG KRÆMMERMARKED

Nordvestjyllands største folkefest og

Danmarks 3. mest besøgte marked

Omkring 150.000 besøgende

Åge Halldorsson

> Du har ret Max...men hvem pokker tager ham alvorlig ;-)

____

Hmmmm.....
og øhhhhh....hvem tager Kasper Kryger og mange af de andre
tal-jonglør-radiofolk i Dk.medier.radio alvorligt. Hwa?

Propellen

On 30 Jul 2005 15:40:23 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.k...@gmail.com> wrote:

>Kandis + lort = 769
>http://www.google.dk/search?hl=da&q=kandis%2Blort&btnG=S%C3%B8g&meta=
>

>Betyder det så at U2 har lavet 4 gange så meget lort som Kandis?

Det gør det vel... :p

Men så må
Ivan + dum = 202.000
http://www.google.dk/search?hs=NgD&hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada-DK%3Aofficial_s&q=ivan+%2B+dum&btnG=S%C3%B8g&meta=

og
Propellen + dum = 262
http://www.google.dk/search?hs=O1s&hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada-DK%3Aofficial_s&q=Propellen+%2B+dum&btnG=S%C3%B8g&meta=

Betyde at Ivan er ca. 1000 gange dummere end Propellen :p

Åge Halldorsson

> On Sat, 30 Jul 2005 11:32:29 +0200, "Åge Halldorsson"
> <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

____

Øhhh nu kender jeg altså ikke U2, men er det ikke en udenlandsk gruppe? - Du
sammenligner jo med en dansk

Åge Halldorsson

> U2 + lort = 3610
> [...]

_______________________________

SV: kjjhlwed kjfhdoi ojfukjj kjefwu jhjukjfdjfo2,m undskyld -

Skvattede af stolen af grin. HAHAAAA

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

"Ivan V. Klattrup" <ivan.k...@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Propellen skrev:

> U2 + lort = 3610 > Kandis + lort = 769
_______

Hvad med denne her:
U2 + gylle = 333
http://www.google.dk/search?hl=da&q=U2+%2B+gylle&btnG=S%C3%B8g&meta=

Kandis + gylle = 93
http://www.google.dk/search?hl=da&q=kandis+%2B+gylle&btnG=S%C3%B8g&meta=

Hilsen Åge

Ivan V. Klattrup

Propellen skrev:

>Betyde at Ivan er ca. 1000 gange dummere end Propellen :p

Det må du jo så spørge ham der kun kalder sig for Ivan om, du skulle da
isøge efter hele navnet når du er så specifik...

Allan Krautwald

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42eba3d4$0$30211$edfa...@dread14.news.tele.dk...

Netop min pointe Åge ;-)

Allan Krautwald

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42eba443$0$30313$edfa...@dread14.news.tele.dk...

> Øhhh nu kender jeg altså ikke U2, men er det ikke en udenlandsk gruppe?> >

Hvad pokker så er du alligevel ikke helt uvidende om den musik, der rører i
den brede almindelige befolkning ;-)

Propellen

On Sat, 30 Jul 2005 18:10:16 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>____
>
>Øhhh nu kender jeg altså ikke U2, men er det ikke en udenlandsk gruppe? - Du
>sammenligner jo med en dansk

Suk! Jeg gi´r sq op...
Du sammenligner jo for helvede da osse danskcrap med tysk musik..
Og så quoter jeg lige Tori Amos.. Passer _temmelig_ godt på dig.

"If you´re a lame brain, then you´re lame brain. I can´t help that" -
Tori Amos.

Åge Halldorsson

> [...]

> Du sammenligner jo for helvede da osse danskcrap med tysk musik..
> Og så quoter jeg lige Tori Amos.. Passer _temmelig_ godt på dig.

Godt. For der kommer jo hits fra hele verden angående U2. Angående Kandis er
det kun fra danmark

Alex Linaa

.
> [...]
>der jo nok ikke mange der aner en hylende fis om hvem de er, eller kan kende

Jeg tror at 99,9% af de "almindelige folk" i verden kender forsangeren
fra U2.
Bono har været på tale som direktør for Verdensbanken, og er set
sammen med både den amerikanske præsident og den engelske
premierminister inden for de sidste to måneder.

/Alex

Kim Jørgensen

> [...]
> sammen med både den amerikanske præsident og den engelske
> premierminister inden for de sidste to måneder.

Jeg overtager lige for Åge igen:

Hvad er verdensbanken ?

Hvem er den amerikanske præsident, og hvem er den engelske premierminister ?

*S*

Kim

Alex Linaa

On Fri, 29 Jul 2005 20:02:11 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>er live, men hvis orkestre ikke kan få en ordentlig lyd frem. Hvad pokker

Man skal erkende at man lytter til computermusik på sine cd'ere, og at
musikerne ikke er i stand til at levere varen i den virkelige verden.
Det er der nu ikke noget odiøst i, der er masser af computermusik på
markedet ;o)

/Alex

Benny Mortensen

> [...]
> klappe kaje, og sludre videre med de øvrige som hænger ud i
> forsamlingshuset, alt imens at hammondorglet koger på bristepunktet.

He He, Mon ikke problemet er, at den virker lige godt alle veje.
Det er muligt Åge er larmende, men han får da på ingen måder andre til at
virke mere stiltiende :-))..

M.V.H.....Benny..

Åge Halldorsson

?

> Kim
´_____

Hihi. her overtager jeg lige igen:

Information til folk som får deres samfundsviden fra P3 og de kommercielle
lokalradioer: HEHEHEHEEEEEEE

Verdensbanken er en bank som ligger i verden

George Bush er den amerikanske præsident

Tony Blair er den engelske premierminister

ps: Yderligere information fås ved, for et øjeblik, at stoppe med at
downloade, formatere, rense harddiske, postcasse og spille netkasino.
Tihiii....