Ca. 18 tyske slagergrupper invaderer Horsens

Åge Halldorsson

Jeg har snuset lidt til hvilke orkestre der spiller til de to
mega-arrangementer i Horsens. De to arrangemeneter som arrangeres af det
tyske stats-tv ARD.
Begge show er turnerende udgaver af de kendte show MUSIKANTENSTADL (m. Andy
Borg) og FESTE DER VOLKSMUSIK (Florian Silbereisen)
Begge show finde sted i Danmarks nye slagerby Horsens. Der er rigtigt gode
navne imellem. Das neue superstar auf Belgien "Christoff" hiver publikum med
en
slagerrus af dimensioner. Markus Wolfart er forsanger i klostertaler, som
har de kendte årlige Klostertaler-fest i SydTyskland. Patrik Lindner for
kvinderne til
at tabe trus..... øhh. ja. Steffani Hertel er også super. Og Wolfgang
Lindner Junior und Die Jungen Stadlmusikanten pakker det hele ind i dejlig
orkestermusik
Michael Hirte er jo hitliste-stormer med sit mundharmonika-musik. Det er han
blevet kollosal populær på. Wildeckerne er ren fest og det er Die Schäfer
også
Instrumentalmusikkens konge Richard Clayderman kigger også forbi. Angela
Wiedl jodler. Hun er Tysklandsmester i den disciplin.
OG så medvirker den Deutsche Fernsehhballet med deres farverige show til
de mange slagernumre som vi skal høre. Andy og Florian selv synger jo også,
så der bliver næsten 20 forskellige tyske slagernavne.
HIP HURRAHHH FOR TYSK TV ARD STYRER VILDT - Ned med DR

Her er hvad jeg fandt frem til angående tidspunkt om medvirkende:

Musikantenstadl (Horsens Arena) Onsdag 26/01-2010 kl.

Stefani Hertel

Patrick Lindner

Monika Martin

Markus Wolfarth

Alpentrio Tirol

Jodlerkönigin Herlinde

Wolfgang Lindner Junior und Die Jungen Stadlmusikanten

MDR Deutsches Fernsehballett

Frühlingsfest der Volksmusik (Horsens Arena) Søndag 06/03-2011 kl.

Richard Claydermann

Wildecker Herzbuben

Michael Hirte

Die Schäfer

Angela Wiedl

Christoff

MDR Deutsches Fernsehballet

Hilsen Åge

Henning Jensen

Den 22-09-2010 18:41, Åge Halldorsson skrev:
> Jeg har snuset lidt til hvilke orkestre der spiller til de to
> og FESTE DER VOLKSMUSIK (Florian Silbereisen)

Du glemte nogle musiklink!!!

Her er et med Florian, med børn klædt ud som dyr, bro og flod og slot i
alperne. Og en dejlig ko, af den tyske Aldi-malkerace:

http://www.youtube.com/watch?v=U8s2LlNgaGU&feature=related

Her er et mere med Florian, "Mein allerbester Freund ist die
Ziehharmonika". Man kan tydeligt fornemme, at det er et stort talent i
sin vorden:

http://www.youtube.com/watch?v=5SWRNJ2Cs1g

Henning.

Åge Halldorsson

"Henning Jensen" <h_...@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Her er et mere med Florian, "Mein allerbester Freund ist die
> Ziehharmonika". Man kan tydeligt fornemme, at det er et stort talent i sin
> vorden: http://www.youtube.com/watch?v=5SWRNJ2Cs1g

Ja, man må nok sige at han er blevet til noget. Showmaster på Tysklands
største tv-musikshow, som sendes direkte ud til hele Europa via ASTRA,
i den bedste sendetid lørdag kl. 20-23.

På dit første link sang Flori sammen med de gennemgående figurer i hans
slagershow, nemlig børnene fra VOLKSMUSIKSPATZEN.
De er faste show-elementer sammen med DEUTSCHE FERNSEHBALLET. Sammen gør de
showet farverigt.
Her er et link mere med dem.
http://www.youtube.com/watch?v=aXDXfJtt2Ko&feature=related

I dit link med Florian Silbereisen har du ret i, at man fornemmer at han har
en strålende fremtid - og det viste sig at holde stik. Nu er han en af
tysklands førende
slagersangere. Her i dette link er han blevet teenager, ganske få år før han
overtog Tysklands førende slagershow:
http://www.youtube.com/watch?v=1svQcKeeb7o&feature=related

Det var jo Karl Moik fra MUSIKANTENSTADL som opfandt Florian silbereisen. Nu
er Florian Silbereisen selv ved at køre et kommende talent i front,
som harmonikaspiller. Det er Quirin Weber. http://www.mdr.de/tv/7196759.html

Hilsen Åge

Vidal

> [...]
> så der bliver næsten 20 forskellige tyske slagernavne.
> HIP HURRAHHH FOR TYSK TV ARD STYRER VILDT - Ned med DR

Såvidt jeg kan se, er de fleste af jeres schlager-youtube-links
playback, altså sangerne mimer blot til noget forudindspillet.

Vil de danske koncerter også være playback? Man synes vel
nok, at det er lidt meget at importere et fuldt orkester og
diverse solister, for at de blot skal bevæge sig i takt til
en CD-afspiller bag scenen. Det kunne da gøres meget billigere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Henning Jensen

Den 22-09-2010 21:03, Vidal skrev:

> [...]
> diverse solister, for at de blot skal bevæge sig i takt til
> en CD-afspiller bag scenen. Det kunne da gøres meget billigere.

Du er inde på noget af det rigtige. Man kunne sætte en storskærm op i
Horsens, og så sende showet fra Tyskland.

Henning.

Åge Halldorsson

> Du er inde på noget af det rigtige. Man kunne sætte en storskærm op i
> Horsens, og så sende showet fra Tyskland.
>
> Henning.

Det var faktisk ikke nogen dårlig ide du der kommer med. Rundt i de store
haller som på skift lægger hal til de direkte musikshow, sidder mange folk
jo faktisk også og kigger på en stor skærm, selv om de er tilstede i hallen.
Det drejer sig især om dem der sidder på de fjerneste rækker. Der er
opstillet storskærme flere steder i hallen.
Hmmmmm..... men jeg ved ikke hvordan stemningen vil være ved en
direkte transmisssion til Horsens Arena, af et direkte sendt musikshow på
ARD. Det må dog betinge at der er tale om en gawaldig stor storskærm. Jeg
kan dog ikke rigtig forestille mig hvordan det vil være. hmmm? - Men ideen
kunne jo faktisk godt overføres til flere haller rundt i landet.

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

"Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Såvidt jeg kan se, er de fleste af jeres schlager-youtube-links
> playback, altså sangerne mimer blot til noget forudindspillet.

Ja, det er rigtigt

> Vil de danske koncerter også være playback?

Tjahh.... det er meget af det vel. Det er dog noget der er almindeligt brugt
af stort set alle orkestre. De roder med en amsse elektronik, som selv
spiller musikken.
Nogle gange virker det lidt overdrevet. Jeg så en dag et orkester til en
festival. Ved en fejl begyndte hele orkesteret at spille og synge, inden de
havde taget instrumenterne i hånden.
Haha. Det virkede ret pinligt og orkesteret så ud til gerne at ville grave
sig ned.

> Man synes vel nok, at det er lidt meget at importere et fuldt orkester og
> diverse solister, for at de blot skal bevæge sig i takt til
> en CD-afspiller bag scenen. Det kunne da gøres meget billigere.

Det kan det sagtens, men det ville ikke være så flot. Man vil jo se
stjernerne live. Det vil alle. At det er playback hindrer jo småfejl - og
det er vel godt.

Hilsen Åge

P.Petersen

meddelelsen news:4c9a600a$0$36568$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

> "Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det er rigtigt

Snip

> Det kan det sagtens, men det ville ikke være så flot. Man vil jo se
> stjernerne live. Det vil alle. At det er playback hindrer jo småfejl - og
> det er vel godt.
>
> Hilsen Åge

Afhænger af hvordan man opfatter og nyder musik.
Det er jo netop live koncerten, der giver nerve og oplevelse.
Det man betaler for.
Men ok, det er jo heller ikke lige netop nerve, der præger schlagergenren.
Så nyd i nu bare musikken på jeres storskærm og lad os andre gå til
koncerter med ægte levende musik.

Med venlig hilsen
Pelle

Henning Jensen

Den 22-09-2010 21:53, Åge Halldorsson skrev:

> Det var faktisk ikke nogen dårlig ide du der kommer med.

Det vil være lige som ved de store fodbold og boksekampe, hele landet
kunne se med. Selv jeg, ville kunne gå ned på mit lokale værtshus og se
Hinterseer "Live".
Tyskerne behøver så slet ikke at komme her til. Og så har vi da heller
ikke dem, rendende rundt i Horsens.

Henning.

P.Petersen

"Henning Jensen" <h_...@yahoo.com> skrev i meddelelsen

Lol.
Du får da lige opridset nogle fordele her.
Kan helt tilslutte mig når det gælder schlagergenren.
:)

Med venlig hilsen
Pelle

Benny Mortensen

"Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det med playback, er da vist kun i TV øjemed... Og sker så vidt jeg skønner
ikke direkte, det ses jo tydeligt på rigtigt mange indslag, at bevægelser og
musik, altfor ofte, ikke engang er i nærheden af at følges ad... Så mon ikke
ved selve koncerten, det er den ægte live vare... Jeg håber det i hvert
fald. Danmarks radio, bruger det vist også i stor stil, men er bare langt
mere påpasselige med netop dette... Om det skyldes, at Tyskerne er så vant
til, at intet passer sammen, at de ikke længere bemærker dette forhold, (
Pga deres eftersynchroniseringer på tv ) skal jeg ikke kunne sige, men det
kunne være en årsag.... Siden det får lov at ske, så åbenlyst, at ingen kan
være i tvivl om, at det sker.

M.V.H....Benny..

Benny Mortensen

meddelelse news:4c9a5ecd$0$36562$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

Tja, man kunne jo sige, uden storskærmene på Wembley, var Freddie Mercury jo
kun en hvis plet, langt ude i det fjerne :-)).... Men jeg tror ikke man får
folk til at give ret mange penge, for at komme i byen og se TV.... Hvorfor
så ikke bare sende det på TV.... Så sparer vi også al forureningen.... Men
vi nærmer os så nok, en noget større fedme epidemi, end den USA er ramt af
:-)))

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

> [...]
> Men ok, det er jo heller ikke lige netop nerve, der præger schlagergenren.
> Så nyd i nu bare musikken på jeres storskærm og lad os andre gå til

Helt enig!

Man kan sagtens gå til en schlager-koncert, hvor der synges live. Derfor går
jeg også til koncert med Helene Fischer i Horsens 6. oktober. Her garanterer
jeg for at hun synger live. Har set flere af hendes DVD-udgivelser med
koncerter, og her er det helt tydeligt at der synges live. Når man kender
sin kunstner godt, er det meget nemt at høre når det IKKE er live. Så lyder
det jo fuldstændig som CD'en! Mit indtryk er at det altid er placback i de
tyske TV-udsendelser, men der er vel ikke nogen der rejser rundt på en turné
for at stå og mime til et bånd!

Til maj næste år giver Helene koncert i Herning med et 40 mand stort
orkester. Det er jo også helt klart live!

I Musikantenstadl i lørdags gjorde Andy Borg også opmærksom på at der altid
blev sunget live i hans program! Ved ikke helt om det er rigtigt?

I "Feste Der Volksmusik" er det helt tydeligt at det er playback. Det sker
af og til at publikum vil have et ekstranummer, men det får de næsten
aldrig, for det har de jo ikke lige parat! Hvis der kommer ekstra, så
spiller de bare omkvædet endnu engang! Lidt ærgerligt, men det ødelægger nu
ikke showet som sådan. Det er professionelt lavet.

Uden at lægge hovedet på blokken, tror jeg på at Frühlingsfest og
Musikantenstadl i Horsens vil blive live!

Åge Halldorsson

"Henning Jensen" <h_...@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Tyskerne behøver så slet ikke at komme her til. Og så har vi da heller
> ikke dem, rendende rundt i Horsens.
>
> Henning.

Nej, de render allesammen rundt herovre om sommeren.

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

"V" <videov...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mit indtryk er at det altid er placback i de tyske TV-udsendelser,

Det er et forkert indtryk. Det er ikke altid live. Det afsløres tydeligt,
når en tilskuer løber op til sangeren og giver ham en buket blomster. Så
siger han mange gange "danke" midt i teksten. Det sker altså rimelig tit.

> men der er vel ikke nogen der rejser rundt på en turné for at stå og mime
> til et bånd!

Nej, nok ikke på en turne. Det er nok mest på tv det bruges, fordi det skal
være helt perfekt. Den samme forventning har publikum til en turne ikke. Da
ved man at der kan ske uventede ting og sager.

> Til maj næste år giver Helene koncert i Herning med et 40 mand stort
> orkester. Det er jo også helt klart live!

Jeg tror nu kan der kan snige sig lidt playback ind hist og pist, men
overvejende live, selvfølgelig.

> I Musikantenstadl i lørdags gjorde Andy Borg også opmærksom på at der
> altid blev sunget live i hans program! Ved ikke helt om det er rigtigt?

Det afsløres tit at der er en del livemusik i hans show, men hvis han siger
at ALT er live, så tror jeg ikke heeeeeelt det passer. Tror du ikke bare han
har sagt, at der er livemusik i hans show - men ikke hvor meget. Det kunne
jo være at det kun var halvdelen.

> [...]
> spiller de bare omkvædet endnu engang! Lidt ærgerligt, men det ødelægger
> nu ikke showet som sådan. Det er professionelt lavet.

Jeg synes dert er rigtigt godt at det er playback, for vi er jo ikke selv
til stede alligevel. Og så kan det jo være lige meget. Så er det bedre at
satse alt på det perfekte i stedet for.

Uden at lægge hovedet på blokken, tror jeg på at Frühlingsfest og
Musikantenstadl i Horsens vil blive live!

Det tror jeg så ikke - i hvert fald ikke alt

Hilsen Åge