Gary Glitter spørgsmål...

ErikRS

Hej...

Sidder og prøver at få lidt styr på mine CD'ere og samtidig lave
kataloger over, hvad jeg har med div. oplysninger.

Iblandt har jeg dette boxset, men har ikke på nogen mulig måde kunnet
finde ud af, hvornår det er udgivet

Gary Glitter ‎– The Leader!, 4 CD Box Set
Label: Tring International PLC ‎– VAR121
Tring International PLC ‎– VAR122
Tring International PLC ‎– VAR123
Tring International PLC ‎– VAR124
Country: Scandinavia
Released: ??

Kan se hos både Amazon og Discogs, at samme boxset med de samme numre
også er udgivet på mærket JDC i England, men heller ikke på her er det
mulig at finde udgivelsesår...

Nogen herinde, der véd, hvornår det er udgivet

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

Carl Drud

ErikRS <mac-...@is.invalid> writes:

> [...]
> mulig at finde udgivelsesår...
>
> Nogen herinde, der véd, hvornår det er udgivet

Formodentlig et sted mellem 1990 - 2004

Tring International PLC
Profile:
An EEC low price record company based in the U.K.,
incorporated 26 January, 1990, dissolved 6 January, 2004.

https://www.discogs.com/label/12425-Tring-International-PLC

--
Carl

ErikRS

Tja, det er såmænd også dér, jeg sluttede..-) - Desværre gælder det for
mange af de lavprisselskaber der kom i perioden ca. 1990-2010, at der
ofte ikke angives årstal på deres udgivelser...

Men tak alligevel. - Jeg tror ikke man kan komme det nærmere...

weis

On 15-Aug-19 1:31, ErikRS wrote:

> [...]
> ofte ikke angives årstal på deres udgivelser...
>
> Men tak alligevel. - Jeg tror ikke man kan komme det nærmere...

Allmusic.com nævner en opsamlings-CD "Leader 2" som er udgivet i 1991 på
selskabet Attitude og 19.nov.1992 på selskabet Edel Records
(https://www.allmusic.com/album/leader-2-mw0001590561/releases).
Om det har relation til din boks ved jeg ikke.

ErikRS

1984 The Leader
1989 The Gang, The Band, The Leader
1991 Leader II
1996 Leader Hits
???? The Leader, Box Set, Limited Edition

Det her er de albums, hvor "The Leader" indgår i tilen. De er alle
opsamlingsplader og iflg., hvad jeg har kunnet finde ud, er de 4 første
udg. på både LP og CD, boxset'et kun på CD...

Det ville have været noget lettere, hvis boxsættet var kommet på de
tyske TIM eller BearFamily. De to har altid korrekt udg. år alene på
pladenummer...