Gammel sang med Cleo ( dansk ! ) ?

bakken

Hej gruppe.
Er der nogen her som kan hj�lpe min hukommelse ?
Jeg husker tydeligt en gammel sang med Cleo som var fremme omkring 70�erne
eller deromkring ?
En del af teksten lyder:

"S� er der noget inden i mig der si�r:
at s� vil han ha� noget for sin safir "

Alle jeg har spurgt husker kun "Zka vi zove eller hva�", men det er alts�
ikke den.

Med optimistisk hilsen

Bo

Martin Bak

"bakken" <n...@thanks.ru> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
> Er der nogen her som kan hjælpe min hukommelse ?
> Jeg husker tydeligt en gammel sang med Cleo som var fremme omkring 70´erne
> eller deromkring ?
> En del af teksten lyder:
>
> "Så er der noget inden i mig der si´r:
> at så vil han ha´ noget for sin safir "
>
> Alle jeg har spurgt husker kun "Zka vi zove eller hva´", men det er altså
> ikke den.

Prøv at spørge her:
http://www.facebook.com/group.php?gid=43783632064&v=wall

Det er nok det tætteste man kommer på en fan-side for Cleo, og det ser ud
til at siden faktisk er nogenlunde aktiv. Under "debat" er der et lille
udsnit af tekster, men ikke nogen dine linjer passer med.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Benny Mortensen

> [...]
> at så vil han ha´ noget for sin safir "
>
> Alle jeg har spurgt husker kun "Zka vi zove eller hva´", men det er altså

Umiddelbart tror jeg på, den hedder " Botanik "

Kan du huske om sætningen " Ude i Charlottenlund " blev gentaget adskillige
gange i sangen ?

M.V.H....Benny..

Herluf Holdt, 3140

Benny Mortensen skrev:

> Umiddelbart tror jeg på, den hedder " Botanik "
> Kan du huske om sætningen " Ude i Charlottenlund " blev
> gentaget adskillige gange i sangen ?

Den tekst har jeg også kigget på. Den
indeholder *ikke* ordet "safir".
<
http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=a55e7086-3f00-49db-8445-bae277c3aae9

--
Herluf :·)

bakken

Tak for forslagene.
Men det er altså ikke den om botanik. Den kender jeg godt.
Hun synger helt tydeligt om at "noget inde i hende si´r, at så vil han have
noget for sin safir" !

Med venlig hilsen

Bo

Benny Mortensen

"bakken" <n...@thanks.ru> skrev i en meddelelse
Så er der vel ikke andet at gøre, end at jeg må høre den smule igennem, jeg
har med hende, og se om der dukker noget frem... Jeg kunne nu heller ikke
huske disse ord, men kunne dog få dem til at passe på melodien :-)

M.V.H....Benny..

Benny Mortensen

> [...]
> at så vil han ha´ noget for sin safir "
>
> Alle jeg har spurgt husker kun "Zka vi zove eller hva´", men det er altså

Tja, det er jo som regel også den første, folk kommer i tanker om, men det
er som du siger, hverken den, eller den gammeldaws facon, Botanik eller
Kinsey rapporten eller Mig og min søster, var det heller ikke... Men der er
lidt håb endnu, men jeg skal lige ned i de støvede gemmer, og finde en lidt
halvgammel LP, der står og gemmer sig dernede.... Der er et par sange, som
jeg ikke husker ret meget af... Måske er vi heldige. :-)

M.V.H.....Benny..

Ole Damgaard

On 17 Okt., 08:49, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> "bakken" <n...@thanks.ru> skrev i en meddelelsenews:LZCdneXvG-LB7AXT...@powerusenet.com...
> M.V.H.....Benny..- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Den hedder "Min indre stemme" og er fra 1964.
mvh Ole

Benny Mortensen

"Ole Damgaard" <o...@dr.dk> skrev i en meddelelse
Jamen så slap jeg for at grave skiven frem, for så afslører databasen, at
jeg ikke havde fundet den alligevel... Den kan jeg ikke klare.

M.V.H....Benny..

bakken

Den hedder "Min indre stemme" og er fra 1964.
mvh Ole

Mange tak for svaret.
Så må jeg se om jeg kan støve nummeret op et eller andet sted - allerhelst
på nettet :-)

Med venlig hilsen

Bo

palleh...@gmail.com

hej Bo jo den kender jeg da godt efter at have set hende i et svensk program hvor hun netop sang denne sang...

Af og til så tænker jeg mig om
for jeg har en indre stemme som
gir mig gode råd i ny og næ
hvis jeg sku' være et fæ
det en indre telefon eller kvindelig intuition
hvis en mand han gir mig en safir og smiler salig mens han gi'rn
så der noget indei mig der sir at så vil han ha noget for safir'n...

fandt alligevel linket til Hyland Hôrne her...
der mangler dog 2 vers ifølge Revyernes guldplade noget med en vogn
https://www.youtube.com/watch?v=RMD5VnJwLac
håber det kan hjælpe dig lidt ... er der noder til sangen så send mig gerne
Palle