Børnesange

Lotte Ranneries

Hej alle.
Jeg leder efter teksten til en bestemt børne sang.

Første vers lyder sådan her;

"Når jeg kigger gennem nøglehullet,
ser jeg at der står en hest på gulvet,
hvad den står der for, det ved jeg ikke,
der er flere steder den ku´ ligge".

Jeg ved ikke hvor mange vers der er, men jeg mener der er tre.

Er der nogle der kan hjælpe eller skal jeg søge et andet sted på Nettet?

KH Lone.

Uffe Holst

In an article of 19 Sep 2002 Lotte Ranneries wrote:

> Er der nogle der kan hjælpe eller skal jeg søge et andet sted på Nettet?

Google er altid din ven. 15 sekunder tog det mig at finde frem til:

http://home2.inet.tele.dk/wagnerhu/tek-quaz.htm

--
Uffe Holst

Lotte

Hej Uffe.
Tak for hjælpen. Den udgave havde jeg nu fundet i forvejen og det er bestemt
ikke den. Jeg ved at første vers er det samme, men resten er vist blevet
udsat for en gang sjov og spas, for det er i hvert fald ikke rigtigt, men
jeg må søge videre.

Hilsen Lone

"Uffe Holst" <u...@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

j.ol...@gmail.com

j.ol...@gmail.com

Den torsdag den 19. september 2002 kl. 10.36.16 UTC+2 skrev Lotte Ranneries:
Det er nol lidt sent, men kun 14 år, og hvad betyder det mellem venner når det drejer sig om ovennævnte digt. Det er skrevet af vor alles Halfdan Rasmussen i 1960 i en samling som hedder "Tosserier i udvalg". Der er 4 vers, og det er følgende:

Når jeg kigger gennem nøglehullet,
kan jeg se, der står
en hest på gullet.

Hvad den står der for,
det ved jeg ikke.
Der er steder nok
hvor den kan ligge.

Det er klart, jeg er
en smule gal.
Hvad skal hesten her
på femte sal?

Å, naturligvis!
Den er genert.
For den må jo være
gået forkert.

Selve verset/digtet hedder noget så Halfdansk som "Noget om mystik"

hel...@htech.dk

Nå men 4 år senere... Det tæller bel også.
Jeg har lige siden jeg bar lille spejderpige kunne huske et sidste vers der således:

Pludselig en dag
Bliver der banket
På min dør
Hesten står derude