badesangen (fra 1970'erne)

myicq

Alle der er sådan ca 30år+ kan huske denne sang:

----
Gå altid ud i vandet med en voksen, en voksen
Gå aldrig alene derud
Ved stranden er der vand og måske bølger
Ta' altid en voksen med derud

Gå altid ud i vandet med en voksen, en voksen
Gå aldrig alene derud
Når vandet når til navlen skal du stoppe
Gå altid kun til navlen - så vend om
-----

Men jeg kunne godt tænke mig at vide:

1) hvem sang den oprindeligt (jeg har fundet bud på både
Trine Dyrholm, og Ditte Dyrholm, 6 år (hvem er Ditte ??) )

2) hvornår er den fra

3) er der nogen som ku uploade videoen til den på YouTube ? Jeg ka
huske noget med en strand og børn i gul/brunt tøj ;)

4) er der flere vers ?

Holst

myicq wrote:

> 1) hvem sang den oprindeligt (jeg har fundet bud på både
> Trine Dyrholm, og Ditte Dyrholm, 6 år (hvem er Ditte ??) )

Den var oppe i radioen - var det for et års tid siden - hvor der blev
snakket om den. Den skulle være med en Ditte Dyrholm. Om der er nogle
familiære relationer til Trine Dyrholm, ved jeg ikke, men alderen taget
i betragtning kunne det jo for den sags skyld være en søster.

> 2) hvornår er den fra

Midten af 70'erne, vil jeg tro.

Holst

Holst wrote:

Jeg googlede lige.

Det var Henrik Milling, der havde den oppe (vist sidste år). Han havde
hende sågar inde i studiet og synge synge. Kigger du på programmets
hjemmeside:

http://www.dr.dk/p3/skygge/

kan du såmænd høre sangen. Der er umiddelbart kun de to vers.

Desværre er der ikke noget af interviewet med hende, hvor hun måske
fortalte om sig selv.

Den ligger også her:

<http://forums.shareconnector.com/dansk-musik-opdateret-07-01-t3033.html>

som mp3, men jeg har ikke lige nogen idé om, hvordan man afspiller den.
Firefox kendte ikke til den.

rasmu...@gmail.com

Den er så væk fra begge steder her i 2016. Nogen der har den eller kan lægge den på Youtube eller noget?

jkrog...@gmail.com

Fandt du sangen... Jeg har ledt højt og lavt, og kan ikke finde den nogen steder..

Thomas Horsten

On Friday, 5 June 2020 at 11:07:02 UTC+2, jkrog...@gmail.com wrote:
> Fandt du sangen... Jeg har ledt højt og lavt, og kan ikke finde den nogen steder..
Er der ikke nogen der kan finde den frem? Det er da trist at sådan en kulturskat er forsvundet ;)
Mon ikke nogen fra DR kan finde noget i arkivet?

ErikRS

Den findes på LP'en "Børnesange" med Trille fra 1971.

Og så er den faktisk også på Spotify og YouTube...
<https://open.spotify.com/artist/5DYF2fLwOVkQ5U4CksqggV>
<https://www.youtube.com/watch?v=upsNOlRoljk>

Og her lidt flere informationer...
<https://www.wiki.da-dk.nina.az/Badesangen.html>