Dagens år er 1965

Herluf Holdt, 3140

Tak til Lars Kyndi Laursen for stafetten.

Jeg vælger *1965*
Året, hvor The Beatles væltede verden med lp'en "Help"
(8/65), og endda kom med en til: "Rubber Soul" (12/65).

The Beatles - Help (1965):
http://www.youtube.com/watch?v=9ibX3TejlZE
Klip fra filmen "Help":
http://www.youtube.com/watch?v=KgI8o6SFirQ
The Beatles - Rubber Soul, "In my Life" (1965)
http://www.youtube.com/watch?v=rZ5N4-X_HWU
"Michelle" (fra Rubber Soul), mange år senere med
Paul McCartney:
http://www.youtube.com/watch?v=lSlRZwOVkWQ

"Tagne" og "ikke tagne" år hidtil:
1941 Alex Linaa
1942-1949
1950-1955
1956
1957 Erling Jensen
1958 Michael Meidahl Jensen
1959 Lars Kyndi Laursen
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1963
1964
1965 Herluf Holdt
1966
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984 Claus Skaarup
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988 Poul Erik Lindaa
1989 Holst
1990 Per Hagemann
1991 Esben von Buchwald
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995 "Anglachel"
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
1999 Poul Erik Lindaa
2000
2001
2002 Peter Westh
2003
2004
2005 Alex Linaa
2006
2007 Peter Westh

--
Herluf :·)

Carsten Dettmaring

"Herluf Holdt, 3140" <herlufho...@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Tak til Lars Kyndi Laursen for stafetten.
>
> Jeg vælger *1965*
Who: kommer med albummet my generation
her en liveoptagelse fra samme år, med et nummer ikke fra den skive:
http://www.youtube.com/watch?v=KFRzF0VxDTw

Dylan: Bringing It all Back home:
Herfra nummeret Maggies Farm, her endda i en optagelse fra 65 - lyden er dog
mistænkelig god ( dubbed ?)
http://www.youtube.com/watch?v=OziNwo6K9ds

Byrds: Mr. Tambourine Man
her dog nummeret Turn, Turn, Turn, men i en optagelse fra 65
http://www.youtube.com/watch?v=MWg3b15ITS8 der også gav navn til det album
der også kom i 65

Them : The angry young men, med Van the Man:
http://www.youtube.com/watch?v=QLZoQCJK2g8

Det var så lidt her inden morgenkaffen
VH
/Carsten

Herluf Holdt, 3140

> Jeg vælger *1965*

En af mine første pop-lp'er var fra 1965.
Den hed "International 65" og der var forskellige
grupper med. Har desværre byttet den væk. Et
par af numrene var med Hermans Hermits. Her:

"Can't You Hear My Heartbeat"
http://www.youtube.com/watch?v=SnCnwdBy63Q

Min altoverskyggende jazzfavorit, saxofonisten
John Coltrane, var meget produktiv i 1965. Der kan
laves en lang liste over lp'er (nu cd'er) fra det år,
som var det sidste med kvartetten, som var blevet
ret godt sammenspillet i årene fra 1961 til 1965.

Her nummeret "Naïma" live (1965):
http://www.youtube.com/watch?v=q6WwuxqXPOg

--
Herluf :·)

Poul Erik Lindaa

On Mon, 6 Aug 2007 07:48:28 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufho...@privat.dk> wrote:

>Tak til Lars Kyndi Laursen for stafetten.

The Animals hittede med "Don't Let Me Be Misunderstood"
http://www.youtube.com/watch?v=1jzhQTHBKgQ
"We Gotta Get Out of this Place"
http://www.youtube.com/watch?v=E8NZd7NlHbQ
og ikke mindst "Wonderful World"
http://www.youtube.com/watch?v=nkcJqsKIOyk

Hedgehoppers Anonymous solge et par millioner af "It's Good News Week"
http://www.youtube.com/watch?v=sGqqS6MMknM

Herman's Hermits sang "Silhoettes"
http://www.youtube.com/watch?v=6hZizpaej_Y

The Hollies kom med "I'm Alive"
http://www.youtube.com/watch?v=RSqZC7G3_9I

Peter & Gordon udgav "True Love Ways"
http://www.youtube.com/watch?v=ZhEKfDMUT18

Jewel Akens fortalte om "The Birds And The Bees"
http://www.youtube.com/watch?v=4gUI3lSaVvA

Jonathan King hævdede "Everyones Gone To The Moon"
http://www.youtube.com/watch?v=uuY0ux8So_4

The Seekers sang "The Carnival Is Over"
http://www.youtube.com/watch?v=afl7iCLZjrw

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Herluf Holdt, 3140

> *1965*

Beach Boys - "Help Me, Rhonda" (1965)
http://www.youtube.com/watch?v=-4TbDWjqb_o
Beach Boys - "California Girls" (1965)
http://www.youtube.com/watch?v=BPtCiOkwd4U

Cliff Richard & The Shadows - "Lucky Lips" (1965)
http://www.youtube.com/watch?v=gQKIZHlmvKg

The Shadows udgav lp'erne "The Sound Of The
Shadows" og "More Hits!, men den gruppe undgår
åbenbart at være nemme at hitte på YouTube.

The Spotnicks - Husky (drumsolo: Jimmie Nicol) 1965
http://www.youtube.com/watch?v=Q4uKt0yhibU

Chet Atkins & Floyd Cramer 1965 (klaver og guitar)
http://www.youtube.com/watch?v=IM2OJZn5Kkw

The Ronettes - Be My Baby (1965)
http://www.youtube.com/watch?v=8oL_l7m4gRk

--
Herluf :·) - to piger i landsbyen diskuterer
henført brugsens nye kommis:

Herluf Holdt, 3140

Carsten Dettmaring skrev:

> [...]
> album der også kom i 65
>
> Them : The angry young men, med Van the Man:

Det er ved at tynde ud i deltagelsen; men nu får du stafetten,
dels for dine gode bidrag, dels fordi du kun har haft den én gang før.

--
Herluf :·)

Herluf Holdt, 3140

> *1965*

I 1965 kom James Bond-filmen Thunderball, hvor
Dionne Warwick sang "Mr. Kiss Kiss Bang Bang":
http://dabble.com/node/13969537

Jeg ved ikke, hvorfor Shirley (Goldfinger) Bassey ikke
synger på soundtracket til denne film. Nå, men hende
kommer vi jo nok til, når året 1964 kommer op. :-)

--
Herluf :·)

aab

"Herluf Holdt, 3140" <herlufho...@privat.dk> skrev i en meddelelse
Det er jo nok fordi det var Tom Jones der sang titelmelodien
til »Thunderball«.

Herluf Holdt, 3140

aab skrev:

> Det er jo nok fordi det var Tom Jones der sang
> titelmelodien til »Thunderball«.

Av!
Ja, titelmelodien synger han smukt her:
http://www.youtube.com/watch?v=oc645j5zRK4

Men er det ikke Dionne Warwick der synger
ovennævnte "Mr. Kiss Kiss Bang Bang" i filmen?

--
Herluf :·)

aab

"Herluf Holdt, 3140" <herlufho...@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hun er i hvert fald ikke nævnt på Sound Tracket.
Jeg har den desværre ikke selv, og jeg kan heller ikke
finde nogen Dionne Warwick single med den pågældende titel.

http://www.rubylane.com/shops/cherryblossom/iteml/02-002#pic4

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Herluf Holdt, 3140

aab skrev:

> [...]

> Jeg har den desværre ikke selv, og jeg kan heller ikke
> finde nogen Dionne Warwick single med den pågældende titel.

Nej, jeg var galt på den. Efter at have læst hele teksten på linket:
http://dabble.com/node/13969537
kan jeg forstå at først Shirley Basseys, og så Dionne Warwicks
sang blev valgt fra af instruktøren til fordel for Tom Jones.

--
Herluf :·)