Re: Hvilken engelsk komponist?

Herluf Holdt, 3140

Kurt Hansen skrev:

> Jeg kan ikke komme i tanker om navnet på en (vistnok halvskør)
> britisk komponist, hjemmehørende i det 20. århundrede ...
> cirka. Han skrev, så vidt jeg husker, over 80 symfonier.

Du har ramt sproggruppen, så jeg futter lige til
dk.kultur.musik.klassisk. Jeg kender ham ikke,
men der er en nulevende britisk komponist,
som foreløbig har skrevet 102 symfonier:
Derek David Bourgeois

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Kurt Hansen

Den 19/09/15 kl. 11.40 skrev Herluf Holdt, 3140:

> Du har ramt sproggruppen, så jeg futter lige til
> dk.kultur.musik.klassisk.

Oops, sorry ;-)

> Jeg kender ham ikke,
> men der er en nulevende britisk komponist,
> som foreløbig har skrevet 102 symfonier:
> Derek David Bourgeois

Nope, ikke ham. Jeg genkender navnet når jeg ser det.

»Symfonier« skal vel altid tages med et gran salt. Jeg ved ikke om
forskellige websites kan følge med til at holde Leif Segerstams eouvre
opdateret, men han er vist over 300 symfonier? Jeg mener det var nummer
tre-hundrede-og-et-eller-andet jeg hørte i Århus tidligere på året.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Herluf Holdt, 3140

Kurt Hansen skrev:

> Nope, ikke ham. Jeg genkender navnet når jeg ser det.

Så kan jeg vist ikke finde flere skøre britiske komponister med
cirka 80 symfonier på samvittigheden. Alan Hovhaness er ikke
brite, men han skulle have skrevet knap 75 symfonier.
http://www.hovhaness.com/Symphonies_Hovhaness.html

Kurt Hansen

Den 19/09/15 kl. 19.59 skrev Herluf Holdt, 3140:

> [...]
> cirka 80 symfonier på samvittigheden. Alan Hovhaness er ikke
> brite, men han skulle have skrevet knap 75 symfonier.

Hovhaness kender jeg og nej ... det er ikke ham, men tak for buddet.