En god indspilning af Bachs Brandenburgkoncerter

Kurt Hansen

Der findes jo utallige indspilninger, men - som jeg skrev i mit
tidligere indlæg, så har jeg svært ved at skelne - mellem udførelserne.

Jeg foretrækker under alle omstændigheder klaver og alle de store
pianister har jo indspillet værket, men er der et par stykker der
skiller sig ud og i givet fald hvorfor?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Herluf Holdt, 3140

Kurt Hansen" skrev:
Hej Kurt.
Brandenburgkoncerterne er ikke for klaver, men for blandet
kammerorkester. Gad vide om du ikke mener Goldberg-
variationerne eller Wohltemperiertes Klavier?

--
Herluf
» et styre der ikke tåler kritik, er kritisabelt «

Herluf Holdt, 3140

"Herluf Holdt, 3140" skrev:

[...] Goldberg-variationerne eller Wohltemperiertes Klavier?

Jeg glemte at skrive at jeg er meget glad for Glenn Goulds
indspilninger af begge værker.

Kurt Hansen

Den 12/07/2017 kl. 19.19 skrev Herluf Holdt, 3140:

> Hej Kurt.
> Brandenburgkoncerterne er ikke for klaver, men for blandet
> kammerorkester. Gad vide om du ikke mener Goldberg-
> variationerne eller Wohltemperiertes Klavier?

Arrrgh, klask på panden. Jo, du har selvfølgelig ret.

Det ER Brandenburgkoncerterne jeg efterspørger en god indspilning af.