DVD vs. MVD?

Kurt Hansen

Ved DVD forstår man vel umiddelbart en skive med billeder/video. Der
udgives dog også DVD hvor der kun er musik, hvad ideen så end måtte være
med det.

Hvad kalder man sådan en fætter? I Fona's tid blev vi bedt om at
kategorisere dem som MVD, men nu, da Fona er døde og borte, er jeg mest
til sinds at ændre denne betegnelse, da jeg fornemmer at MVD ikke er en
globalt anerkendt kategori.

Har jeg ret?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Herluf Holdt, 3140

"Kurt Hansen" skrev

> Ved DVD forstår man vel umiddelbart en skive med billeder/video. Der
> udgives dog også DVD hvor der kun er musik, hvad ideen så end måtte være
> med det.
> Hvad kalder man sådan en fætter?

I princippet står V'et vel for Video. Så skulle det erstattes med 'A'
for Audio. Men det går nok ikke med forkortelsen DAD.

--
Herluf :·)