Kjeld Nørregård

Ole Friis Larsen

Hej gruppe

Min steddatter leder efter musik med sin farfar. Han hed Kjeld Nørregård og
skulle efter hendes oplysninger have været en at de tre store pianister i
sin tid - det må jo være '30erne, '40erne og '50erne. Hvis der er plader med
ham, må det jo nok mest være nogle, hvor han er pianist for andre kunstnere
og derfor kun findes i en oversigt over medvirkende kunstnere. Vi kan i
hvert fald ikke umiddelbart finde noget. Er der nogen, der kan hjælpe - evt.
med plademærker, titler, etc.

mvh

Ole Friis Larsen

o...@post11.tele.dk

Thomas Nielsen

"Ole Friis Larsen" <ole....@pol.dk> wrote in message

Hej Ole,

Ved en søgning på Google... (følg evt. dette link:
http://www.google.com/search?q=kjeld+n%F8rreg%E5rd&hl=da&lr= ) kom der nogle
hits frem du måske kan bruge:

f.eks.:
DACOCD 459
... baritone Three Rhythm Girls (Grete Kordt, Grete Hemmeshøj-Frederiksen,
Ulla Krause)
Kjeld Nørregaard, piano HMV X 4363, OCS 12-2, 11-1. Recorded August 22 ...
www.danacord.dk/records/459.html

Dansk Lydhistorie: Danmark i 30'erne
... & 3 Rhytm Girls (Ulla Krause, Grete Hemmeshøj-Frederiksen, Grete Kordt)
Kjeld Nørregaard,
klaver HMV ; X 4363 Optaget 1934 RealAudio 28.8 | RealAudio 14.4 ...
www.sb.aau.dk/dlh/30erne/kultur.html

/Thomas

Kurt Hansen

Han er ikke nævnt i Politikens "Musikens Hvem-Hvad-Hvor", der er
udgivet i 1950 og omfatter alle (på det tidspunkt nulevende) betydende
klassiske komponister og kunstnere. Er du sikker på at han var til
klassisk?

Prøv at spørge på Dansk Musikinformations Center (www.mic.dk)

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

On Wed, 28 Mar 2001 16:57:27 +0200, Thomas Nielsen wrote:

> [...]
>Ulla Krause)
>Kjeld Nørregaard, piano HMV X 4363, OCS 12-2, 11-1. Recorded August 22 ...

Piiiinligt, jeg havde faktisk sendt spørgsmålet til Jesper Buhl på
Danacord. Han mente godt nok at kunne mindes navnet, men konkluderede,
at bemeldte pianist sikkert ikke var i den klassiske afdeling.

Nu vil jeg håne ham med denne oplysning. Hjertelig tak :-))))

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

On Wed, 28 Mar 2001 17:33:22 +0200, Ole Friis Larsen wrote:

I bookletten til den plade der blev nævnt (Danacord DACOCD 459) er der
faktisk et billede af ham, sammen med rytmepigerne og Aksel Schiøtz.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

Jesper Buhl på Danacord har sendt mig en billedfil. Kontakt mig hvis
du er interesseret i billedet og angiv gerne hvilket format du
foretrækker, samt størrelse på billedet.

Venlig hilsen
Kurt Hansen