Dårlige indspilninger af klassisk musik?

Kurt Hansen

Nogen her der kender til virkeligt dårlige indspilninger af klassisk
musik? Det være sig dirigenten og fortolkningen, orkesters og solisters
skamløse fremførelse? Her ser jeg bort fra hende der der sang så
pivefalsk (husker ikke lige navnet).

Jeg husker at der for mange år siden var et program i radioen, hvor
"eksperter" sammenlignede forskellige indspilninger af samme værk.
Således analyseret kunne jeg godt høre forskel, men til dagligt anno
2017 kniber det altså med at afgøre om en indspilning er god eller
mindre god. Jeg lytter med hjertet og ikke med hjernen og har ingen
"forstand" på musik.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

Det var Florence Foster Jenkins jeg tænkte på.

Morsom er også denne https://www.youtube.com/watch?v=sF_9UABaoOQ, hvor
Victoria de los Angeles sidder ved klaveret og pianisten Gerald Moore
synger. Den var indspillet som en spøg, skal det siges :-)