Kineser/asiatisk Krydderi

Henning Holm

Hvad hedder det krydderi,de fleste Kina Griller bruger,
som giver god smag til indbagte rejer...o.lign. ?
har søgt på nettet,men ender op med Five Spices , i mange forskellige
retninger.. plus en masse reklamer for diverse grillbarer....
Henning Holm

Martin Larsen

Den 04/09/2019 kl. 05.05 skrev Henning Holm:

> Hvad hedder det krydderi,de fleste Kina Griller bruger,

Måske mononatriumglutaminat også kendt som MSG eller blot smagsforstærker

;o)-max

Ja det bruges flittigt ude i Asien. Jeg vil tro der bruges en del
bouillon pulver og noget fra flaske ala maggi, soya, fiskesauce,
østers sauce, hoisin sauce etc etc. Og noget surt sødt, eddike og
sukker, ananas mmm. Ingefær er også ofte en ingrediens og hvidløg/
løg, frisk eller tørret. Karrypulver bruges i nogle sovser.

Hvis du er interesseret i autentisk kinesisk madlavning, så prøv
at finde kogebøger af Chi yun Eskelund i antikvariater. Hun var
en tryllekunstner i et køkken ;)

Henning Holm

Jamen Tak For det....Vi har forsøgt os med kyllingestrimler o .lign på
Wok maner.meeen det smager ikke helt autentisk...
Henning Holm

;o)-max

On 04-09-2019 21:34, Henning Holm wrote:

> Jamen Tak For det....Vi har forsøgt os med kyllingestrimler o .lign på
> Wok maner.meeen det smager ikke helt autentisk...
> Henning Holm

Minder om en Eddie Murphy sketch (5min) ;):
https://www.youtube.com/watch?v=AAx553k7W5s

Kylling strimler - ??? Serverer de det på Kina grillen ?
Måske i forårsruller ?

Denne opskrift er simpel, bare følg den, brug google chrome
auto oversætter, hvis du ikke læser engelsk:
https://www.jessicagavin.com/general-tsos-chicken/

Peter L

onsdag den 4. september 2019 kl. 05.05.33 UTC+2 skrev Henning Holm:
> Hvad hedder det krydderi,de fleste Kina Griller bruger,
> som giver god smag til indbagte rejer...o.lign. ?

Det tredje krydderi
https://samvirke.dk/artikler/er-det-tredje-krydderi-skidt-eller-kanel