dåse tomater

;o)-max

Er der nogen der har en mening om Netto's ØGO tomater ?

Klaus Alexander Seistrup

;o)-max skrev:

> Er der nogen der har en mening om Netto's ØGO tomater ?

Jeg har prøvet dem nøjagtig én gang. Jeg synes de var for sure til
at det er noget jeg har lyst til at købe/bruge, hvis jeg har andre
muligheder.

(Mere generelt er jeg ikke imponeret af kvaliteten og smagen af de
fleste ØGO-produkter, men de skal have points for forsøget.)

--
🐸 Klaus Alexander Seistrup

;o)-max

Tak - så nøjes med at købe en enkelt dåse, på tilbud. Jeg plejer
at fylde godt op, med den slags, jeg har stadig til resten af
året.

Vi skal ikke ind i en ideologisk diskussion, jeg vil bare sige
det er langtfra altid at økologi er lig med bedre smag ;)

Martin Larsen

On 31/10/2019 13.10, ;o)-max wrote:

> Vi skal ikke ind i en ideologisk diskussion, jeg vil bare sige
> det er langtfra altid at økologi er lig med bedre smag ;)

Det har du ret i. Men jeg tror de fleste køber den for
miljøets/sundhedens/dyrevelfærdens skyld.

At de så i visse tilfælde smager bedre fx pga langsommere "opvækst" er
kun en bonus.

--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk

Klaus Alexander Seistrup

;o)-max skrev:

> Vi skal ikke ind i en ideologisk diskussion, jeg vil bare sige
> det er langtfra altid at økologi er lig med bedre smag ;)

Helt enig.

--
🐸 Klaus Alexander Seistrup

;o)-max

On 31-10-2019 13:40, Martin Larsen wrote:

> Det har du ret i. Men jeg tror de fleste køber den for
> miljøets/sundhedens/dyrevelfærdens skyld.

Ja det er ligsom den begrundelse folk kommer med når de blir
spurgt, måske mere omkring dyrevelfærd end grøntsager. Markedsføringen
og medierne kører virklig også hårdt på folks samvittighed, det er der
god profit i, hvordan man end vender og drejer den, så tjener Coop en
pæn sjat ekstra på økologiske produkter. Jeg ville gerne se at økologer
samle sig og lavede deres egen ligsom gammeldags grønthandlere, måske
ligsom Årstiderne med direkte levering, dagfriske produkter når det er
muligt.

> At de så i visse tilfælde smager bedre fx pga langsommere "opvækst" er
> kun en bonus.

Jeg kan ikke sige om der er grundlag for at langsom opvækst, skulle give
bedre kvalitet, det er en del af markedsføringen, men de blind-
smagninger, jeg kender til, lader det til almindelige mennesker ofte
foretrækker industri produktet. Så igen handler det mere om følelser
og psykologi, hvilket er fair nok.

For lige at vende tilbage til ØGO tomaterne, jeg købte en dåse, og den
imponerede ikke i forhold til de billigere jeg havde på lager, men smag
er en subjektiv størrelse. Nu må jeg ud og se om der er flere billige
Peking ænder i Netto, dem har jeg prøvet før og de fungerer for mig ;)
lidt Thai/Kina style, yum.

weis

On 08-Nov-19 15:13, ;o)-max wrote:

> [...]
> smagninger, jeg kender til, lader det til almindelige mennesker ofte
> foretrækker industri produktet. Så igen handler det mere om følelser

Det kan sagtens handle om smag. Forarbejdede industriprodukter er jo
ofte tilsat urimelige mængder salt eller sukker.

Klaus Alexander Seistrup

weis skrev:

> Det kan sagtens handle om smag.

Og om vane: Produkt X _skal_ smage på den måde!

--
🐸 Klaus Alexander Seistrup

;o)-max

Jeg brugte måske det forkerte ord. Med industri produktet. henviste
jeg til moderne producerede landbrugsprodukter.

Jeg hentydede til specielt to blindtest udført i samarbejde med DR TV.
Det er højtid for ænder, så i en test hvor kokkeelever skulle vælge
mellem gængse ænder på det danske marked, foretrak testpersonerne med
et meget massivt flertal, den billigste and fra Østeuropa.

En anden DR TV blindsmagning handlede om æg, her foretrak et lille
flertal, buræg for smag og udseende.