Mirakelmaskine? Tefal ActiFry 2in1

Kurt Hansen

Jeg har pr. instinkt købt en Tefal ActiFry 2in1, da vi alligevel skulle
anskaffe en ny frituregryde.

Nogen der har erfaring sådan et høved og eventuelt har nogle gode
opskrifter på dansk?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

;o)-max

On 05-04-2019 08:37, Kurt Hansen wrote:
> Jeg har pr. instinkt købt en Tefal ActiFry 2in1, da vi alligevel skulle
> anskaffe en ny frituregryde.
>
> Nogen der har erfaring sådan et høved og eventuelt har nogle gode
> opskrifter på dansk?

Jeg har kommenteret på den tidligere. Den er ikke et alternativ til
traditionel friture. Den er tættere på en halogen varmluft gryde ovn.
Dem har jeg to af og er begejstret for dem, de koster 150 kr og kan
bage stort set alt.

Men så er der lige den der beignet dej, det er jo en dejlig ting,
løgringe, rejer, blæksprutte og tusind andre ting med en våd dej.

Men den er sikker god til krebinetter, fiskefileter, kylling og
andre panerede retter, klassiske danske retter du allerede har
opskriften på.

Ivar

> Den er ikke et alternativ til traditionel friture.

Nej, jeg vil kalde det en varmluftovn, der vender produkterne.

Min kone var træt af lugten af min friture, selvom jeg kun brugte
den i haven, og den kun stod kold i køkkenet med olie.
For par år sidem smed jeg den ud, og købte en DeLonghi udgave
af "Actifry". Her i huset kalder vi den "hårtørreren" på grund
af den larm den laver. Den er mest blvet brugt til at lave
ovn-pomfritter med. De bliver bedre end hvis man laver dem i ovnen,
men mine børn har tigget om at få frituren tilbage. De tykke fritter
bliver bedst, men rigtigt gode bliver de ikke. Du kan bruge den til
alt som du vil normalt lægge i ovenen og vende ofte, hvis det
altså kan holde til Actifryens skovl.

For fjorden dage siden købte jeg en ny friture. Det gjorde nogle
børn glade. Nu står den pakket ned i garagen :-)

Kurt Hansen

Den 09/04/2019 kl. 22.12 skrev Ivar:

> Nej, jeg vil kalde det en varmluftovn, der vender produkterne.

[klip]

> [...]
> af den larm den laver. Den er mest blvet brugt til at lave
> ovn-pomfritter med. De bliver bedre end hvis man laver dem i ovnen,

Efter de første forsøg kan jeg ikke være enig. De bliver ikke sprøde som
der ellers beskrives højt og flot i produktbeskrivelsen.

Jeg skal nok være lidt mere omhyggelig med at veje mængden og følge
manualens instrukser. Indtil nu er jeg gået efter visuel iagttagelse af
fritterne.

> For fjorden dage siden købte jeg en ny friture. Det gjorde nogle
> børn glade. Nu står den pakket ned i garagen :-)

Det var ikke meget tålmodighed. Fjorten dage og så ud i garagen ;-)

;o)-max

Jeg læste forkert, troede det var konen der var pakket ned i garagen.

Men bortset fra det, så friterer jeg uden problem i en almindelig
gryde....