Hakket kød

;o)-max

Hvordan har i det med vakuum pakket hakkelse.
Det ser jo ikke specielt delikat ud i forhold
til det gaspakkede. Betyder det noget for hvilken
du vælger. Der er også lige det at vakuumpakket kød
lugter lige når man åbner pakken, er det uacceptabelt.

Carl Alex Friis Nielsen

Det kommer vel an på hvordan kødet lugter ?

Krabsen

Tja - vi køber altid - som i altid! - kød, som vi har set blive hakket
ved slagteren.
Og vi køber når det skal bruges og har derfor aldrig behov for hverken
gasning eller vacuum.

;o)-max

Jeg er en af dem der elsker fødevarer der lugter, som i
fermenteret, modnet, tørret, lagret, mug og bakterier.
Gas pakket kød er meget neutralt, vakuum pakket kød har
en kraftig lugt. Jeg tænker mange mennesker måske ikke
bryder sig om, det lugter af dødt kød

Niels Jørgen Kruse

Vakuum pakket smager bedst, særlig for oksekød.

;o)-max

Det lyder godt, så får man det man vil ha'. Må jeg spørge hvor meget du
er villig at betale for den luksus.

Krabsen

Det det koster :-)

Jeg har ingen anelse om, om det er dyrere eller billigere end det
færdigpakkede.

Vi opfatter det ikke som luksus at være kvalitetsbevidst omkring vore
fødevarer. Til gengæld køber vi kun hvad vi har brug for og har derfor
intet spild, fejlkøb m.v.

Martin Larsen

Den 01/07/2019 kl. 08.37 skrev Krabsen:

> Jeg har ingen anelse om, om det er dyrere eller billigere end det
> færdigpakkede.

Hvad er kiloprisen?

--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk

;o)-max

On 29-06-2019 21:00, Niels Jørgen Kruse wrote:

> Vakuum pakket smager bedst, særlig for oksekød.

Der er mange variabler, men eksperter synes at være
enige om at vakuumpakning er en bedre pakke metode.

Grunden til jeg stillede spørgsmålet, var et tilbud i Netto
på hakket Tysk okse, og selvom det var billigt, blev det ikke
ligefrem revet ned af hylden. Jeg testede det og syntes det var
bedre end den slags tilbud ofte er, Både til gryderet og mere
overraskende, nogle saftige møre bøffer, min sous vide metode.
Det ville også have været perfekt til tibetanske momo, min livret,
så ved i det ;)

Krabsen

Den 01-07-2019 kl. 14:06 skrev Martin Larsen:

> Hvad er kiloprisen?

Som jeg skrev: ingen anelse..

Martin Larsen

Den 01/07/2019 kl. 16.47 skrev Krabsen:

> Som jeg skrev: ingen anelse..

Det skrev du nu intet om. Du skrev blot at du ikke vidste om det var
dyrere eller billigere end det færdigpakkede.

Det tolkede jeg som at du ikke vidste hvad det færdigpakkede kostede.

De fleste ved hvad de betaler for varerne. Og hvad og hvor meget de får.

--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk

Krabsen

Den 01-07-2019 kl. 17:28 skrev Martin Larsen:

> Det skrev du nu intet om. Du skrev blot at du ikke vidste om det var
> dyrere eller billigere end det færdigpakkede.
>
> Det tolkede jeg som at du ikke vidste hvad det færdigpakkede kostede.

Og det har du ret i :-)

> De fleste ved hvad de betaler for varerne. Og hvad og hvor meget de får.

Det ved jeg da også - når jeg køber dem.

Men vi køber ikke hakket kød hver uge - måske hver tredie måned eller
så. Og jeg går altså ikke rundt og husker, hvad jeg gav for en vare midt
i april...

John_N_H

Den 01-07-2019 kl. 17:28 skrev Martin Larsen:

> De fleste ved hvad de betaler for varerne. Og hvad og hvor meget de får.

Jeg har en brugt bil til salg........... :-)
John N. H. ;-)

Martin Larsen

Den 01/07/2019 kl. 17.52 skrev Krabsen:

> Og jeg går altså ikke rundt og husker, hvad jeg gav for en vare midt i
> april...

Fair nok!

Prisen er jo heller ikke altid afgørende. Vores største problem er at
der langt til nærmeste slagter.

--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk

;o)-max

> Vakuum pakket smager bedst, særlig for oksekød.

I denne uge har Netto vidst samme hakkelse på tilbud.
Vidst 400g for 15 kr - det er lige nok til to hakkedrenge
eller 4 burgere. Husk en burger skal/kan saltes og æltes
for at få den rigtige burger konsistens (gummi)..

Martin Larsen

Den 08/07/2019 kl. 17.05 skrev ;o)-max:

> Husk en burger skal/kan saltes og æltes
> for at få den rigtige burger konsistens