Hvor kan man købe sylteglas med skruelåg?

Martin Larsen

Hejsa

Det er jo tiden for frugt og bær, så jeg kunne godt tænke mig at købe
nogle sylteglas i stedet for al bøvlet med at fjerne etikken på
genbrugsglas. Desuden har vi heller ikke nok.

Nu bryder jeg mig om glas med patentlåg, men sylteglas med skruelåg er
ikke så nemme at finde. Jeg har set dem hos Isabelle Smith, men dér er
de lige lovlig dyre, og jeg kunne fristes til at tro at man kunne få
nogle tilsvarende langt billigere andre steder.

Er der nogen bud?

Hilsen
Martin

Trine Kornum Christiansen

Martin Larsen <martin+spam...@bigfoot.com> writes:

> Det er jo tiden for frugt og bær, så jeg kunne godt tænke mig at købe
> nogle sylteglas i stedet for al bøvlet med at fjerne etikken på
> genbrugsglas. Desuden har vi heller ikke nok.

Jeg gider heller ikke bruge tid på etiketten, men alligevel går jeg i
Aldi eller tilsvarende og køber de billigeste henkogte ting de har.
Indholdet smider jeg ud og så har jeg billige glas. Jeg har ikke set
glas billigere end man kan få på den måde. Men man må slås med
etiketterne.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

HvB

">> Det er jo tiden for frugt og bær, så jeg kunne godt tænke mig at købe

Rema1000 har haft glas og flasker med skruelåg for nyligt!

HvB

Ole Larsen

Martin Larsen skrev:
Mener jeg så nogle i Ikea i går?

New Images: http://olelarsen.eu/66/index.html

Aage Andersen

"Martin Larsen"

> Det er jo tiden for frugt og bær, så jeg kunne godt tænke mig at købe
> nogle sylteglas i stedet for al bøvlet med at fjerne etikken på
> genbrugsglas.

Etiketten fjernes nemt ved at smøre den med madolie og vente et døgns tid.

Aage

Hauge

Ole Larsen wrote:
> Mener jeg så nogle i Ikea i går?

Det gjorde du sikkert, jeg har købt en flok af dem, men de er desværre ikke
100% tætte, så de er desværre ikke så gode..
Gummipakningen er for hård..

/Hauge

Max

Hej Martin

> Er der nogen bud?

Rigtige henkogningsglas med gummipakning fra Weck,
det er rigtig velegnet til opgaven og det er billigt.

De kan fåes hos bl.a. http://www.loegismose.dk/

--
Mvh Max

Ole Christiansen

"Martin Larsen" <martin+spam...@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

Jeg har i årevis brugt glassene fra købte rødbeder, agurker, asier og alt
muligt
emballeret med glas og skruelåg. Det tror/ved jeg der er tusindvis, der gør.

--
Ole

Ole Christiansen

"Ole Christiansen" <o...@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>Undskyld.! Jeg læste ikke teksten ordentlig.
/Ole

Esther

On Sep 1, 12:30 pm, Martin Larsen <martin+spamfree+lar...@bigfoot.com>
wrote:

> Hejsa
>
> Det er jo tiden for frugt og bær, så jeg kunne godt tænke mig at købe
> nogle sylteglas i stedet for al bøvlet med at fjerne etikken på
> genbrugsglas.

Jeg har netop købt sådan nogle (hos isenkræmmeren i Hornbæk). Det er
mit indtryk, at det er en standardvare hos isenkræmmere lige nu. Prøv
den lokale "Kop & Kande".
Om glassene: Det er italienske henkognings-/sylteglad. De hedder
"Quattro Stagione", de har skruelåg og glassene har noget dekoration.
De fås i flere størrelser. Sjvh gav jeg omkring 25 kr for størrelse
3-4 dl (eller deromkring). Prisen er jeg dog ikke 100% sikker på.

Hej, Esther

padre

wrote:

> [...]

>De fås i flere størrelser. Sjvh gav jeg omkring 25 kr for størrelse
>3-4 dl (eller deromkring). Prisen er jeg dog ikke 100% sikker på.

Dem har jeg også. De er gode, men lad være med at koge lågene, de bliver
grimme af det (?)

Alstrøm har dem, og her er deres priser. De kan også findes i nogle kop og
kande eller imerco butikker, men jeg kan ikke finde glassene på de
forretningers hjemmeside

http://www.alstrom.dk/product_view.jsp?category=523

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Max

Hej Padre

> Alstrøm har dem, og her er deres priser. De kan også findes i nogle
> kop og kande eller imerco butikker, men jeg kan ikke finde glassene
> på de forretningers hjemmeside

Et eller andet sted er prisen ikke rimelig når man tænker på at man
kan købe fyldte glas til billigere pengen :)

--
Mvh Max

Padre

On 2 Sep., 15:54, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Et eller andet sted er prisen ikke rimelig når man tænker på at man
> kan købe fyldte glas til billigere pengen :)

Tja det har du selvfølgelig til en vis grad ret i, men hvis man nu
ikke kan lide det, der er i de fyldte glas, kan det jo spille ind ;-)

Herudover er der jo den fordel, at man får flas i samme størrelse, og
med samme låg, det synes jeg personligt er rart, så skal man dels ikke
stå og fylde på forskellige størrelser, og dels skal man heller ikke
lede efter det rigtige låg.

Ebbe Kristensen

Martin Larsen wrote:

> [...]
> de lige lovlig dyre, og jeg kunne fristes til at tro at man kunne få
> nogle tilsvarende langt billigere andre steder.

Vi købte vores hos Skjalm P. Det kræver s'føli' at du er inden for behagelig
transpotvidde af Kbh City.

Ebbe

Martin Larsen

Aage Andersen wrote:

> Etiketten fjernes nemt ved at smøre den med madolie og vente et døgns tid.

Tak for tippet. Har prøvet det, og det virker supergodt !

Martin

Martin Larsen

Ebbe Kristensen wrote:

> Vi købte vores hos Skjalm P. Det kræver s'føli' at du er inden for behagelig
> transpotvidde af Kbh City.

Det er jeg.

Var det ikke dig jeg købte et par Psion 5mx'er + GPS udstyr af ?

Hilsen
Martin

Ebbe Kristensen

Martin Larsen wrote:

> Var det ikke dig jeg købte et par Psion 5mx'er + GPS udstyr af ?

Det skal nok passe. Jeg har ihvertfald solgt lige præcis ovennævnte grej for
et par år siden. Du bor ude på Amager, ikke?

Ebbe

Martin Larsen

Hej Ebbe

> Det skal nok passe. Jeg har ihvertfald solgt lige præcis ovennævnte grej for
> et par år siden. Du bor ude på Amager, ikke?

Jep. Det har fungeret fint, og jeg har brugt GPS'en jævnligt indtil for
nylig, hvor jeg købte tomtom mobile 5 til min mobiltelefon.

Psion er stadig min undværlige "makker" - som den har været det i
forskellige versioner i mere end 10 år. En skam at de stoppede
produktionen af håndholdte, det kunne være interessant at se hvad de
ville have budt på anno 2007.

Men det har jo ikke meget med sylteglas at gøre :-)

Hilsen
Martin

Max

Hej Padre

> Tja det har du selvfølgelig til en vis grad ret i, men hvis man nu
> ikke kan lide det, der er i de fyldte glas, kan det jo spille ind ;-)

Man kan jo bare hælde indholdet ud på komposten :)

Jeg tænker på at man for 3-4 kroner faktisk kan købe et glas
kartofler og glasset egner sig fortrinneligt til at sylte f.eks.
rødbeder i :)

--
Mvh Max

Steffen Andersen

Sylteglas med skruelåg er ikke nemme at finde nej, men de findes faktisk - prøv at se her: https://grydeguru.dk/kokkenudstyr/koekkenartikler/sylteglas.html

Carl Alex Friis Nielsen

On 20-07-2023 11:26, Steffen Andersen wrote:
> Sylteglas med skruelåg er ikke nemme at finde nej, men de findes faktisk - prøv at se her: https://grydeguru.dk/kokkenudstyr/koekkenartikler/sylteglas.html

De er da trivielle at finde - hvis du googler "sylteglas" får du flere
reklamer for sylteglas med skruelåg i første linie.

db

On 20.07.2023 11.26, Steffen Andersen wrote:
> Sylteglas med skruelåg er ikke nemme at finde nej, men de findes faktisk - prøv at se her: https://grydeguru.dk/kokkenudstyr/koekkenartikler/sylteglas.html

De sælges i Kvickly, 1L store. Men desværre er de ikke
vandtætte.
--
Dieter Britz