Ny hjemmeside med litteratur-henvisninger

NB! Dette nyhedsindlæg er X-postet! FUT sat til udelukkende litteratur-nyhedsgruppen

-

Til de eventuelt interesserede har jeg oprettet en ny hjemmeside,
hvor forskellig litteratur bliver omtalt og eventuelt anbefalet til videre læsning:

Se ...
Kall-litteratur
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home

Nyhedsindlæg, hvor omtalte bøger bliver nævnt, citeres nu og da.
For at undgå gentagelser er disse oprettet under titel-navnet:

By name (Titelnavn)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0

Man kan også søge efter en bog via Forfatter eller Forlag, fx.:

Author (Forfatter)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/a

Gary Chapman
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/a/chapman

Samuel Roswall
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/a/roswall

Publisher (Forlag)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/f

Forlaget Scandinavia
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/f/scan

Lohses Forlag
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/f/lohses

Emnerne omfatter bl.a. følgende:

Astronomy (Astronomi)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/ast

Lademanns astronomileksikon
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/ast/l-astronomileksikon

Biology (Biologi)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/bio

Histologi
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/bio/histologi

Molecular Biology of The Cell
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/bio/molecular-biology-of-the-cell

Physiology
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/bio/physiology

Child rearing (Børneopdragelse)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/c-rearing

Børnenes fem kærlighedssprog
The Five Love Languages of Children
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/c-rearing/boernenes-fem-kaerlighedssprog

Elsker I mig ?
How to Really Love Your Child
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/c-rearing/elsker-i-mig

Christianity (Kristendom)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/c

Det målrettede liv
The purpose-driven life
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/c/det-maalrettede-liv

Tro til livet
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/c/tro-til-livet

Åndelige vitaminpiller
So You want to grow
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/c/aandelige-vitaminpiller

Love (Kærlighed)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/love

Forelsket hele livet
Love-Life For Every Married Couple
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/love/forelsket-hele-livet

Politics (Politik)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/pol

Antisemitismen og Det nye Testamente
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/pol/antisemitismen-nt

Ære og skam
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/pol/aere-og-skam

Psychiatry (Psykiatri)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/p2

Dynamisk Psykiatri
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/p2/dynamisk-psykiatri

Psykiatri en tekstbog
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/p2/psykiatri-en-tekstbog

Psychology (Psykologi)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/p

Psykologihåndbogen
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/p/psykologihaandbogen

Sex
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/sex

Kærlighedens 5 sprog
The five love languages
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/sex/kaerlighedens-5-sprog

God fornøjelse ... :-)

-

Hjemmesiden er først lige blevet oprettet og derfor ufuldstændig. Sorry ... :-(

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 18499 news:559818e9$0$296$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18594

File ...
Marriage Counseling (Ægteskabsrådgivning)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/marriage-counseling/18-595
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/mar/18-595

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.kultur.litteratur
File 19.126 ...
12 ting jeg gerne ville have vidst før vi blev gift
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/12-ting/19-126
> NB! Dette nyhedsindlæg er X-postet! FUT sat til udelukkende litteratur-nyhedsgruppen
> [...]

Interrupt from ...

File 19.445 ...
Den forbudte frelse, Citat side 245 vedr. Korsridderene
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/den-forbudte-frelse/19-445

-

"Kall, Mogens" skrev ...
> Til de eventuelt interesserede har jeg oprettet en ny hjemmeside,
> hvor forskellig litteratur bliver omtalt og eventuelt anbefalet til
> [...]

Massoud Fouroozandeh skriver :
(i hans bog 'Den forbudte frelse' på side 245)

___ citat start ___

... Jeg synes selv, at det er en dejlig
opgave at fortælle dem om den kærlighed, som Jesus har til hver
eneste en af dem. Det er deres eget valg, om de vil tage det bud-
skab til sig, for sand kristen mission handler ikke om at presse
et budskab ned over hovedet på folk, ligesom korsridderne øde-
læggende gjorde det. Jeg ved godt, at der stadigvæk findes dum-
me kristne i verden, der tror, at man kan omvende folk med
vold, men jeg kan virkelig ikke forstå, hvordan de kan få det til
at hænge sammen med, at Jesus lærer os at vende den anden
kind til. ...

___ citat slut ___

Flot udmelding, men når dette så er sagt, da må vi huske på, at
Øvrigheden fortsat IKKE bærer sværdet uden grund (IKKE for at
straffe de gode, men de onde), apropos ...

News:dk.politik
Subject: Srebrenica-news: Røgfane no 1 ?:
Militærfly med 39 om bord er styrtet ned i Sibirien -
Re: 2016 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 19 Dec 2016 08:45:51 +0100, (CET 08:45, GMT 07:45)
19444 o3834r$dlt$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/19-444
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/srebrenica-news/19-444-roegfane-no-1
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/a1-bJIs2BZ8/iOpfIzjnEAAJ

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 19406 o1gq2v$ii6$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19445

Notater til 'Livsværdier i en krisetid'

File 19.568 ...
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/livsvaerdier-i-en-krisetid/19-568

-

> [...]
>

> Nyhedsindlæg, hvor omtalte bøger bliver nævnt, citeres nu og da.
> For at undgå gentagelser er disse oprettet under titel-navnet:

Notater til ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/livsvaerdier-i-en-krisetid

Livsværdier i en krisetid
af Jens Møller
Forlaget Scandinavia
ISBN 87 87732513

s.29 (nederste afsnit)

=== citat start ===

Tro og viden

Det kan måske undre nogen, at videnskab og religion er
svar på det samme behov, i hvert fald når man tænker på
den "krig" mellem videnskab og religion ("tro og viden"),
der rasede i mange årtier omkring sidste århundredeskifte,
men det er ikke desto mindre en kendsgerning. Det er be-
hovet for at kende og forstå, der får mennesker til at forske
i grundvidenskaberne, og det er også det, der får mennes-
ker til at søge religiøst. *I begge tilfælde kan andre behov
naturligvis også gøre sig gældende, f.eks. behov for mate-
riel fremgang eller for at rrealisere sig selv, men principielt
er videnskab og religion to forskellige veje, ad hvilke men-
mesker søger viden og forståelse af menneskelivets hvor-
dan og hvorfor.

=== citat slut ===

Kommentar:

Gad vide OM det også er det samme behov, der gør sig gældende
for en islamisk selvmordsterrorist?

s.33 (midtfor)

Notat vedr. Holocaust

=== citat start ===

Den enkelte i krise

Den yderste krise, et menneske kan komme i, må vel
næsten være den, de mennesker oplevede, der var fanger i
Hitlers koncentrationslejre. Den østriske læge og psykolog
Viktor E. Frankl, der selv var fange, mærkede sig, at der
var stor forskel på menneskers evne til at overleve i lejrenes
helvede. Denne evne syntes ikke så meget at bero på fang-
ernes fysiske tilstand som på deres psykiske indstilling: om
de havde et livsmål, en mening med deres liv, der rakte ud
over den forfærdelige hverdag i lejrene. Havde de ikke det,
så bukkede de hurtigt under for strabadserne. I denne
yderste krise viste det sig altså, at troen på en mening med
livet ikke var en luksus, men en livsnødvendighed.

=== citat slut ===

s.53 (ca. midtfor)

Notat vedr. treenighedslæren

=== citat start ===

Der er kun én Gud, men han fremtræder på tre forskellige
mådere. Lad od sammenligne det med et eksempel fra men-
neskelivet: Læge Hansen går på indkøb hos købmanden.
Hansen er altså hos købmanden i sin egenskab af kunde.
Nogen tid efter bliver købmanden syg, og lægen bliver hen-
tet. Nu er Hansen der i sin egenskab af læge. Købmanden
bliver rask, og nogen tid efter fejrer han sin 50 års fødsels-
dag. Hansen er med igen, men hverken som kunde eller
som læge. Nu er han med som gæst. Der er således kun én
Hansen (altså i den lille historie), men han optræder i tre
forskellige "roller" eller under tre forskellige fremtræ-
delsesformer.

=== citat slut ===

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 19502 o5n4h3$g2c$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19568

Mine understregninger og notater til bogen:
'Kvinde, hvorfor græder du?'

File 19.875 ...
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/kvinde-hvorfor-graeder-du/19-875
> [...]
>
> By name (Titelnavn)
> https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0

Mine understregninger og notater til bogen:

Kvinde, hvorfor græder du?
af Anne-Lise Madsen
ISBN 87 89240 10 3
Forlaget Palma, 1990

Se ...
http://palma-mission.weebly.com/boslashger.html

Bogen kan læses *gratis* på internetsiden ...

http://palma-mission.weebly.com/uploads/1/3/0/8/13088720/kvinde_forfor_gr%C3%A6der_du.pdf

Side 14, nederst

=== citat start ===

Men senere har jeg fundet ud af, at det også er denne følsomhed,
som Helligånden bruger, så jeg kan høre Guds vejledning i mit
hjerte. ...

=== citat slut ===

Side 16, midtfor

=== citat start ===

... Min spontane glæde, som jeg havde haft i mit hjerte
helt fra jeg blev født påny, forsvandt.

=== citat slut ===

Side 18, næsten øverst

=== citat start ===

... den overstrømmende følelse af fryd, som jeg ellers havde troet
var årsagen til, at jeg førhen talte i tunger.

=== citat slut ===

Side 26, lidt over midtfor

=== citat start ===

... Han lægger gerninger til-
rette, vi skal vandre i.
... Han vil fylde dig med lyst til at gøre den gerning. ...

=== citat slut ===

Side 33, næsten øverst

=== citat start ===

... Giv mennesker
dit personlige vidnesbyrd. Det kan aldrig bortforklares, og det
virker meget stærkere end mange prædikener.

=== citat slut ===

Side 53, nederst

=== citat start ===

... Det vigtigste her i livet er at blive født påny
og leve med Jesus. Men det næstvigtigste skridt er at vælge den
rette ægtefælle. Er man ligegyldig der, kan man ødelægge hele
sit liv.

=== citat slut ===

Side 57, 2/3 nede

=== citat start ===

... Du bliver ikke fyldt med Ånden,
du lader dig fylde af Ånden.

=== citat slut ===

Side 61, midtfor

=== citat start ===

Det er ingen ære til Gud, at man er sjusket og kedelig i sit ydre.

=== citat slut ===

Side 74, øverst

=== citat start ===

de fleste af dem har været i kontakt med en eller anden form
for kristendom, men det, de fleste har mødt, har været en tung
eller tom kristendom. Der er meget få, der har været i kontakt med
virkelig levende kristendom.

=== citat slut ===

Side 80, næsten nederst

=== citat start ===

Når denne fuldkomne kærlighed også fylder os, forsvinder al
frygt.

=== citat slut ===

Side 91, næsten øverst

=== citat start ===

Men Gud gav denne autoritet videre, ikke blot til Adam, men
til Adam og Eva sammen!

=== citat slut ===

Side 96, næsten øverst

=== citat start ===

... Gud tog magten over
deres tunger!

=== citat slut ===

Side 97, næsten øverst

=== citat start ===

Problemerne kommer inmd, når Helligånden ikke får lov at fyl-
de os, og det menneskelige kommer op i os. Der, hvor vi vil
skabe os et navn som i Babel, er det hovmodet, der regerer.

=== citat slut ===

Side 102-103, 3/4 del nede på side 102

=== citat start ===

Under TALMUD, jødernes lov, var man under tugtemester. Den
var meget hård og skånselsløs, når det gjaldt kvinder. Men Tal-
mud er ikke det samme som Moseloven. Talmud er en lovbog
i jødedommen.

Og Paulus kæmpede i virkeligheden for, at jøderne skulle om-
vende sig fra de gamle overleveringer, fordi Kristus købte alle
fri til at være eet.

I Talmud hedder det:

"Lad lovens ord blive brændt hellere end at blive overleveret
af en kvinde."

"Tusind kvinders vidnesbyrd er ikke ligestillet med en enkelt
mands."

"Det er en skam for en kvinde at lade sin stemme høre blandt
mænd,--- kvinder er ikke skabt til andet end at føde børn."

Denne indstilling går igen i mange fremmedreligioner i dag, og
den har bedraget generationer også indenfor kristendommen.

Når vi ikke lader Helligånden råde iblandt os, er det meget let
at falde tilbage til lovtrældom og gamle overleveringer.

=== citat slut ===

Nøgleordene her er:
Denne indstilling går igen i mange fremmedreligioner i dag, og
den har bedraget generationer også indenfor kristendommen.

Side 103

=== citat ...

Cut

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 19800 news:ogmoeo$1it$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/ofQfsbRnAAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19875

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com