Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hvad hedder digtet?

0 views
Skip to first unread message

Camilla Hęstrup

unread,
Aug 28, 2004, 4:39:57 AM8/28/04
to
Jeg har fundet følgende strofe af Tom Kristensen, som jeg gerne vil bruge i
min undervisning:

Kadili! Kadily! Kadili!
Det er kun en vokalharmoni.
Kan De le? Kan De li´? Det er vårtosseri.
Kan De lide min vårmelodi?

Er der kun den ene strofe i digtet, og har digtet en titel?

Mvh. Camilla Hæstrup

--
Fjern det overflødige fra min e-mailadresse.
¤ ¤ ¤ Hjemmeside: http://tranlampe.dk
¤ ¤ ¤ Weblog: http://rendemasken.tranlampe.dk


Sørensen

unread,
Aug 28, 2004, 5:00:49 AM8/28/04
to
Hej Camilla

Jeg har fundet et link, hvor der findes stof til undervisningen hvis man vil
arbejde med Tom Kristensen eller andre digtere, godt nok ikke det du spurgte
efter, men måske kan du bruge det...

http://www.dril.dk/tema/dig/tom%5Fkristensen/

mvh Sørensen

"Camilla Hæstrup" <usenet@_FJERN_tranlampe.dk> skrev i en meddelelse
news:413044de$1...@news.securix.dk...

Jan

unread,
Aug 28, 2004, 6:07:10 AM8/28/04
to
"Camilla Hæstrup" <usenet@_FJERN_tranlampe.dk> wrote in
news:413044de$1...@news.securix.dk:

> Jeg har fundet følgende strofe af Tom Kristensen, som jeg gerne vil
> bruge i min undervisning:
>
> Kadili! Kadily! Kadili!
> Det er kun en vokalharmoni.
> Kan De le? Kan De li´? Det er vårtosseri.
> Kan De lide min vårmelodi?
>
> Er der kun den ene strofe i digtet, og har digtet en titel?
>
> Mvh. Camilla Hæstrup


Hej Camilla

Digtet hedder "Vaarvise" og er fra "Verdslige Sange". Det har tre strofer.
Dit citat er de sidste fire vers i den sidste strofe,

Mvh.
Jan.

Camilla Hęstrup

unread,
Aug 28, 2004, 12:07:56 PM8/28/04
to

"Jan" <Sp...@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns95537B...@62.243.74.162...

[snip]

> Digtet hedder "Vaarvise" og er fra "Verdslige Sange". Det har tre strofer.
> Dit citat er de sidste fire vers i den sidste strofe,

Tusind tak for hjælpen, Jan. Jeg vil gå på jagt efter de manglende strofer
på mandag.

Også tak til Sørensen for det udmærkede link. Det er gemt til senere brug.

Mvh. Camilla Hæstrup


0 new messages