Kindle: en->da ordbog

Per Rønne

En Kindle kommer med et antal indbyggede ordbøger, og for engelsks
vedkommende med valget mellem Oxford Dictionary of English (mit valg) og
The New Oxford American Dictionary.

Er der nogen erfaringer med andre ordbøger, som en Gyldendal en->da?

Ja, det er de fjerneste der læser dansk-sprogede bøger på Kindle (kan
lade sig gøre ved hjælp af calibre, der kan overflytte bøger fra ePub
til Amazons mobi-format), der ønsker at få at vide hvad et dansk ord
hedder på engelsk, men den anden vej vil der nok være mange der ønsker
en indbygget ordbog til, der virker på samme måde som ovennævnte:

Marker et ord, og oversættelsen kommer automatisk ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Vidal

Den 26-08-2015 kl. 13:51 skrev Per Rønne:
> [...]
> The New Oxford American Dictionary.
>
> Er der nogen erfaringer med andre ordbøger, som en Gyldendal en->da?

Jeg har på et tidspunkt fundet en tysk-tysk ordbog til min
Kindle, fordi jeg (af uransagelige grunde) havde
fået en roman af Murakami på tysk. Det faktisk var en
god hjælp til mit noget haltende tyske.

Men en dansk(-engelsk?) eller engelsk-dansk ordbog har jeg
hverken prøvet eller set.

Vidal

Den 26-08-2015 kl. 13:51 skrev Per Rønne:

> Er der nogen erfaringer med andre ordbøger, som en Gyldendal en->da?

Hvis du finder en løsning, må du gerne melde tilbage.

Vidal

Per Rønne

Jeg har skam downloadet en 'sample' af en sådan ordbog. Den er helt
traditionel, i bogform, men blot elektronisk.

Det vi har brug for er naturligvis en ordbog der oversætter fra engelsk
til dansk, når vi markerer et ord i en engelsksproget ordbog.

Oxford Dictionary of English er ikke altid nok.

Per Rønne

Vidal <vi...@invalid.com> wrote:

> Jeg har på et tidspunkt fundet en tysk-tysk ordbog til min
> Kindle, fordi jeg (af uransagelige grunde) havde
> fået en roman af Murakami på tysk. Det faktisk var en
> god hjælp til mit noget haltende tyske.

På min Kindle kan jeg umiddelbart køre med følgende tysk-venlige
ordbøger:

Duden Universalwörterbuch (monolingual).
Oxford English-German Dictionary.
Oxford German-English Dictionary.

Den første bruges til at slå ord op på tysksprogede bøger; giver en
forklaring på tysk.

Den anden til engelsksprogede bøger; giver oversættelse til tysk.

Og den tredje naturligvis til tysksprogede bøger; giver oversættelse til
engelsk.

Det jeg har brug for er altså en slags:

Gyldendan engelsk-dansk ordbog.

I Kindles interne format.