Det' jo løgn??

xhund

Er der nogen derude, der har videobånd med satireprogrammet "det' jo
løgn", der i midten af 90'erne blev sendt på det senere lukkede ZTV. Jeg
er interesseret i afsnit fra den første omgang, hvor de sad i et
rumskib.
Jeg ville meget gerne købe kopier af båndene, hvis der er nogen, der
ligger inde med det.

mvh

http://www.kandu.dk/

Søren Rohde

Ja de var dælme sjove. Thomas Wivel, Carsten Bang og (hevm var det nu?)
havde mange gode. Husker en sketch hvor en mand bliver kørt over af en bil.
Bilens fører stiger ud, og lige inden offeret skal til at skælde ud griner
føreren og fortæller at det var skjult kamera. Offeret smiler og spørger
hvornår det bliver sendt... Den med rumskibet mener jeg var en gennemgående
sketch, men jeg er ikke sikker. Dde havde også noget der foregik i en
kælder. helt klart noget Carsten Bang (i familie med Lars Bom?) tog med til
Gintbergs shows. Zulu sender meget skægt - måske de kunne få fat på det fra
Z-TV og genudsende det.
--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand
Fjern dyret fra min adresse ved svar

"xhund" <xhund...@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Lars Petersen

"Søren Rohde" <fam_ro...@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja de var dælme sjove. Thomas Wivel, Carsten Bang og (hevm var det nu?)

Det sidste medlem var Jakob Petterson.

/lars

Anders Nielsen

xhund <xhund...@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b0Bq9.106949$Qk5.4...@news010.worldonline.dk...

> [...]
> rumskib.
> Jeg ville meget gerne købe kopier af båndene, hvis der er nogen, der

Jeg har nogle bånd med det..... somewhere :-)
hele første sæson sad de i et rumskib, og i anden sæson rendte de rundt i
jakkesæt i skoven osv. Jeg mener jeg har de fleste afsnit fra begge sæsoner.
Skal lige se om jeg kan finde dem frem :-)
"Imens du har været ude i rummet ude i rummet har jeg siddet og peget i et
glas kogende vand - vil du også pege??"
Jeg synes klart Jacob petterson var den bedste. Især hans monologer i
cykelkældre, danmarks akvarium osv. sublimt!. en skam han er gået væk fra
standup :(

/Anders

Søren Rohde

"Anders Nielsen" <bnaa0...@bolignet-aarhus.dk> skrev

> Jeg synes klart Jacob petterson var den bedste. Især hans monologer i
> cykelkældre, danmarks akvarium osv. sublimt!. en skam han er gået væk fra
> standup :(

Ja JP var cool (ligesom de to andre). Og den døde humor var lige guf for
mig. Hvad laver JP mon nu..?

Rolf E. Thorup

Anders Nielsen wrote:

> Jeg har nogle bånd med det..... somewhere :-)

[SNIP]

> [...]
> Jeg synes klart Jacob petterson var den bedste. Især hans monologer i
> cykelkældre, danmarks akvarium osv. sublimt!. en skam han er gået væk fra

Eller når han sad på et værtshus og kæftede op efter en masse bajere og
gammel dansk.

Ellers er der jo mange klassikere fra de programmer: Frank, skjult
kamera, børnetime (med stoffer), The Vendelboe osv.

Favoritten er nok afsnittet af skjult kamera hvor Jakob Pettersons
kæreste bliver skudt med en pistol. Carsten Bang kommer til og fortæller
at han bare skal tage det helt roligt da han er med i skjult kamera.
Jakob Petterson er naturligvis ude af sig selv hvortil Carsten tilsidst
siger at hvis han havde vist at han blev så sur så havde de ikke gidet.

Håber snart det bliver genudsendt.

_Rolf

Peter Holm

"Rolf E. Thorup" <rolf...@hotmail.com.invalid> wrote in message

Ja, det var da nok det sjoveste der er sendt i mange år. Hvem der bare havde
nogle VHS'er med det :o)
Peter

/Ole

Jeg har også et par bånd et eller andet sted, men de ligger i en flyttekasse
i øjeblikket. "The vendelbo" var klart en af mine favoritter, sammen med
Carsten Bangs "Sproghjørnet".

Programmet blev lukket ned samtidig med ZTV, hvilket gjorde, at vi aldrig
fik afslutningen på serien: "Dunken omkring Morfar!" Den hvor Thomas Wivel
sagde et ord om ugen, der var 17 afsnit, men de nåede vist kun til afsnit
10. Jeg synes lidt det lugter af at Mandrillen huggede ideen, men brugte
Susse Vold istedet ("Skøjtearven"). Tsk tsk tsk...

Anyway. Thomas Wivel nåede til:
"Der var ligesom en slags dunk omkring morfar eller også..." da de stoppede.
Jeg har dog ikke kunne styre min nysgerrighed og følte mig tvunget til at
fange Carsten Bang i Aalborg storcenter efter et af hans shows, for at få
afslutningen på denne nervepirrende fortælling.

Jeg kan derfor afsløre slutningen her:

"...var det mormor der holdt om ham!" TADA, hvad siger I så...

/Ole

Thomas H.

> [...]

> løgn", der i midten af 90'erne blev sendt på det senere lukkede ZTV. Jeg
> er interesseret i afsnit fra den første omgang, hvor de sad i et

Åh ja, et af mine ynglingsshows :o)
Der er lidt her:
http://users.cybercity.dk/~dsl3675/DetjoLoegn.html

> Jeg ville meget gerne købe kopier af båndene, hvis der er nogen, der
> ligger inde med det.

mail mig...;o)

Thomas H.

> [...]

> føreren og fortæller at det var skjult kamera. Offeret smiler og spørger

Eller denne:
http://users.cybercity.dk/~dsl3675/images/wivel-skjultkamera1.jpg

...."Det er skjult kamera, du kan se det i morgen..eller det kan du jo
så ikke, hahaha" *LOL*

Thomas H.

"Anders Nielsen" <bnaa0...@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> "Imens du har været ude i rummet ude i rummet har jeg siddet og peget i et
> glas kogende vand - vil du også pege??"

Saaaagde du, Norsk fars??? *G*

De er geniale:
http://www.thhe.dk/wivel.htm
http://www.thhe.dk/bang.htm

> Jeg synes klart Jacob petterson var den bedste. Især hans monologer i
> cykelkældre, danmarks akvarium osv. sublimt!.

"...men som onkel Verner nede fra Præstø altid sagde,
der er ikke noget der er så skidt, så det ikke er godt for noget!" *G*

en skam han er gået væk fra
> standup :(

Hvad laver da nu så??

Herold

> Eller når han sad på et værtshus og kæftede op efter en masse bajere og
> gammel dansk.

Der var også der, hvor Carsten Bang røver en farvehandel, og netop som han
er gået derfra, sprænges der en pengepatron i hans pose med farver :D

Thomas H.

"/Ole" <oss...@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan derfor afsløre slutningen her:
>
> "...var det mormor der holdt om ham!" TADA, hvad siger I så...

Tjaaa, din "afsløring" kunne godt minde lidt om den, jeg har haft
må min hjemmeside et godt stykke tid:
http://www.thhe.dk/dunken_omkring_morfar.htm

Mvh
Thomas

Thomas H.

"Herold" <ja...@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

> Der var også der, hvor Carsten Bang røver en farvehandel, og netop som han
> er gået derfra, sprænges der en pengepatron i hans pose med farver :D

Ja, absolut en af de bedst tænkte jokes i mange år *G*

Piotr Duda-Dziewierz

> Ellers er der jo mange klassikere fra de programmer: Frank, skjult
> kamera, børnetime (med stoffer), The Vendelboe osv.

The Vendelbo var klart det bedste!!! Selv her flere år efter er det noget vi
refererer til i min vennekreds... Klassisk humor.

"They needed speed... - A ta'r da bar' æ trawtor!"
"A bygger da bare en dige, a' hestemøg -og sows!"
"How! Der æ kartoffel!"

Får stadig smilet frem :)

Piotr

Martin Kvindal

Piotr Duda-Dziewierz wrote:
> [...]
>
> "They needed speed... - A ta'r da bar' æ trawtor!"
> "A bygger da bare en dige, a' hestemøg -og sows!"

Ja, og:

(Speaker): "First - there was a storm" ...

[The Wendelboe entrer en ikke voldsomt trafikeret markvej bevæbnet med en
høtyv eller lignende]

(TW): "Wår dælen ble' den a' - den bette wind??"

Tak for nostalgitrippet, NG! :o)

Martin Kvindal

Karsten Strandgaard Jørgensen

"Thomas H." wrote:

> "Anders Nielsen" <bnaa0...@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad laver da nu så??

Han er tekstforfatter (eller hvad sådan nogen nu hedder) på et
københavnsk reklamebureau.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net