Kæmpemalerier med lys i, hvad hedder teknikken?

Herluf Holdt, 3140

Hej

(Hvis nogen stadig læser med her i gruppen).

Jeg har netop set udstillingen om "Arktis" på
Louisiana. Der var nogle kæmpestore malerier,
som jeg regner med er reproduktioner, anbragt
i nogle lukkede kasser med indbygget lys. Hvad
kalder man den teknik?

Det ville vel næppe se godt ud, hvis man satte
lys bag nogle af vore gamle "guldaldermalerier"
på samme måde.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt