RØRDAM og KNUTZEN

Peter Kurrild-Klitgaard (kurrild)

Er der nogen, der kan hjælpe mig med informationer om ANNETTE ELISE
KNUTZEN, født ca. 1817, formodentlig i Norge, og død tidligst 1853,
formodentlig i Norge. Hun var gift med norsk flådekaptajn og
toldinspektør ANTON CHRISTIAN NICOLAY RØRDAM (1811-80), søn af JACOB
RØRDAM (1779-1852) og ANNE CHRISTINE EEG KIELMANN (1769-AFT 1811).

Jeg er særligt interesseret i (1) navnene på Annette Elise Knutzens
forældre, (2) hendes fødsel, og (3) hendes død.

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen,

Peter Kurrild-Klitgaard

Nørre Søgade 39, 3.t.h.
DK 1370 København K

Otto Chr. Thygesen

On Thu, 05 Jun 1997 12:16:36 -0700, "Peter Kurrild-Klitgaard
(kurrild)" <P...@ifs.ku.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er særligt interesseret i (1) navnene på Annette Elise Knutzens
>forældre, (2) hendes fødsel, og (3) hendes død.

Beklageligvis kan jeg ikke hjælpe med dit problem, men jeg har en
kommentar/et spørgsmål:

Ifølge Holger Fr. Rørdam, "En gammel Præsteslægts Historie" var Jakob
Rørdam, Artillerikaptajn, Overtoldbetjent ved Vallø Saltværk, f.
28-11-1779, d. 10-6-1852, gift med Kirsten Wrigth Larsen og havde med
hende 11 børn, hvoraf den ældste var Anton Christian Nicolai Rørdam,
f. 9-5-1811, gift med Anette Knutzen (7 børn).

Hvorfra stammer oplysningen om giftemålet med ANNE CHRISTINE EEG
KIELMANN?

mvh
Otto
_____________________

Otto Chr. Thygesen
Do I contradict myself?
Very well then I contradict myself
Walt Whitman 1819-1892

Otto Chr. Thygesen wrote:

> [...]
> f. 9-5-1811, gift med Anette Knutzen (7 børn).
>
> Hvorfra stammer oplysningen om giftemålet med ANNE CHRISTINE EEG

Jeg kender godt til den nævnte Rørdam-stamtavle og havde også
indledningsvis noteret Kirsten Wright Larsen som moderen. Men på et
senere tidspunkt fandt jeg disse alternative oplysninger; desværre kan
jeg ikke huske nøjagtigt hvor og fik ikke skrevet referencen ned.
Beklager! Men jeg kan dog huske, at det var i en bog på læsesalen på
Landsarkivet for Sjælland, København, og så vidt jeg husker, var det en
samling af officers-biografier. Det skulle begrænse mulighederne!

M.v.h.

Peter Kurrild-Klitgaard