Verificere ægteskab?

Poul Hansen

Hej,

Dette er vel strengt taget ikke slægtsforskning, men jeg håber at nogle af
i kvikke hoveder kender svaret.

Jeg søger at fastslå om en nulevende person (som jeg ikke længere har
kontakt med) er blevet gift inden for de sidste 3-4 år. Kan jeg det ved at
slå op i nogle offentlig registre/arkiver? Jeg ved i mange lande er det at
betragte som en legal kontrakt og er arkiveret i offentlige registre (og
det virker som Se & Hør altid finder ud af det), men på den anden side har
jeg hørt noget om at det åbenbart skal være hemmeligt i 50 år eller noget i
den stil i Danmark?

Kan man finde ud af det?

Ingemar Ivarsson

Hej!
Den normala sekretesstiden i Sverige är 70 år. Men ett giftermål är ju en
offentlig handling. Om Dlu vet var någon av kontrahenterna har bott så bör
Du genom myndigheten på platsen kunna får reda på förhållandet.
Ingemar
"Poul Hansen" <ph...@hotmailss.com> skrev i meddelandet