Gerimax m.m - virker det

Lau Hansen

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen reaktioner på f.eks. Gerimax som jo
praler af at give mere energi. Er det virkelig noget der virker og er der
nogen bivirkninger. Jeg har hørt om søvnbesvær.

--
Med Venlig Hilsen
Lau Hansen

Brian Dam Pedersen

Lau Hansen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen reaktioner på f.eks. Gerimax som jo
> praler af at give mere energi. Er det virkelig noget der virker og er der
> nogen bivirkninger. Jeg har hørt om søvnbesvær.

Min kone bruger det i starten af hver vinter, til lige at modvirke de
værste
træthedssymptomer. Hun bliver ikke markant mere kvik i hovedet (det er
hun
nu i forvejen :-) men en del af trætheden forsvinder. Efter et par
måneder
får hun (ganske som du skriver) problemer med søvnbesvær og
irritabilitet,
så derfor stopper hun. Men på det tidspunkt har hun vænnet sig til at
det
bliver tidligt mørkt, så det er så heller ikke nødvendigt længere. Hun
kø-
ber det i flydende form, da hun siger at pillerne ikke virker, men det
smager ækelt...

--
Brian Pedersen, DSP Student _/ _/_/_/ _/_/_/ _/
Applied Signal Processing and Implementation _/_/ _/ _/ _/ _/

Mikkel Gybel Jensen

Lau Hansen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen reaktioner på f.eks. Gerimax som jo
> praler af at give mere energi. Er det virkelig noget der virker og er der
> nogen bivirkninger. Jeg har hørt om søvnbesvær.

Det kunne, udover folks personlige erfaringer, være interessant at
høre om, hvorvidt nogle har kendskab til videnskabelige undersøgelser,
der viser om der der noget hold i hypotesen, at gensing har gavnlige
virkninger.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, http://www.image.dk/~mgj
Student of biochemistry, University of Copenhagen

Kata

Mikkel Gybel Jensen skrev i meddelelsen <3636E0EA...@earthling.net>...

> [...]
>høre om, hvorvidt nogle har kendskab til videnskabelige undersøgelser,
>der viser om der der noget hold i hypotesen, at gensing har gavnlige

Jeg mener, at ginseng i videnskabelige forsøg har vist at have visse
gavnlige effekter.
I farmakognosi-bogen (Trease and Evans' Pharmacognosy, 14th Ed.) står der
noget om, at glycanerne har hypoglykæmiske, mavesårsbeskyttende (hvordan man
så ellers oversætter "anitulcer"), samt immunologiske egenskaber.
Polyacetylalkoholer synes at have en cytotoksisk virkning på leukæmi-celler.
På organisme-niveau står der, at roden virker adaptogent (d.v.s. øger
kroppens resistens mod stress og sygdom). Dette er nok p.g.a. det brede
spektrum af farmakologisk aktive stoffer (min egen konklusion:-)) Desuden er
ginseng-rod inkluderet i "The British Herbal Pharmacopeia" (1990) og i
"British Herbal Compendium, vol. 1" (1992) er angivet en lang række (d.v.s.
29) referencer til artikler, som beskriver dets indholdsstoffer og
virkninger.
Jeg husker desuden en folder (reklame) fra et firma, som markedsfører et
ginseng-præparat (måske var det "gerimax"), hvor der er en nogle referencer
samt en - efter min mening - OK beskrivelse af virkningerne. Jeg bør nævne,
at der - så vidt jeg ved - ikke er blevet lavet forsøg, der viser, at
ginseng har en positiv effekt på *unge * menneskers oxygenoptagelse under
konditionstræning. Jeg mener, at dette også er nævnt i folderen på en
indirekte måde, idet den kun beskriver forsøg med ældre mennesker.

Kata

Jens Peter Nielsen

Det virker helt bestemt, jeg har brugt det i de sidste 4-5 år og jeg mærker
en markant mindre præstationsevne, når jeg er løbet tør for pillerne, der er
af typen, der erstatter vitaminpillerne.

Jeg har ofte søvnbesvær, når jeg har stress eller f.eks. har arbejdet med en
sag til sent, som idag, hvilket afhjælpes med Baldrian, der virker
fortræffeligt på mig.

Jens Peter Nielsen

www.net-advokaten.dk

Lau Hansen skrev i meddelelsen <3RoZ1.2007$tV3....@news010.image.dk>...

>Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen reaktioner på f.eks. Gerimax som jo
>praler af at give mere energi. Er det virkelig noget der virker og er der
>nogen bivirkninger. Jeg har hørt om søvnbesvær.

HCV

Jeg mener bestemt, at jeg kan spore en virkning - især når jeg holder op.
Jeg tager en daglig tablet med vitaminer - qg i stressede perioder også
tonikum hver morgen. Når jeg holder op bliver jeg mere træt og lettere
irritabel. jeg vil nødigt undvære mine tabletter. Min mand, som i forvejen
får andre vitaminer, tager den rene gerimax/ginseng - og han har også glæde
deraf.
Vi drikker også ginsing te, når vi er trætte og skal præstere lidt mere den
dag.
Venlig hilsen
Hanne

Tommy Jensen

Jeg har taget Gerimax tabletter i ca. 2 år, og har ikke kunne mærke nogle
bivirkninger. Der er heller ikke problemer med søvnen. Tilgengæld når det
sker at jeg glemmer at tage den een enkelt dag eller to, føler jeg ikke en
stor forskel. Jeg opfatter Gerimax som en slags vitaminpille.

vvjo...@gmail.com

Den tirsdag den 27. oktober 1998 kl. 09.00.00 UTC+1 skrev Lau Hansen:
> [...]
> praler af at give mere energi. Er det virkelig noget der virker og er der
> nogen bivirkninger. Jeg har hørt om søvnbesvær.

For ca. 5 år siden fik jeg pludselig hukommelsesproblemer. Jeg kunne bl.a. ikke huske de nødvendige koder til min PC - og det er jo ingen rar fornemmelse. jeg begyndte så at tage flydende Gerimax Ginseng Energikur (20 ml. daglig). Det hjalp - efter nogle dage vendte korttidshukommelsen tilbage. Til gengæld fik jeg problemer med at sove om natten, så jeg stoppede med saften i en periode. Efterhånden fandt jeg frem til den rette dosis: ca. 7 ml. daglig. Det har jeg brugt lige siden og med stor held, og jeg anbefaler det til andre, som har hukommelsesproblemer.

Med venlig hilsen
Villiam V Johnsen