Fordøjelse

Peter Sch.

Hvor hurtigt kan mad (fx. hvidt brød) komme igennem tarmene og ud i den
anden ende, fra man har indtaget det? (evt. ufordøjet). Kan det ske på ½
time?

Holst

Peter Sch. wrote:

Næppe. Jeg synes, man normalt taler om halvt døgn eller så.

Tager det kun en halv time, må der givetvis være noget galt.

Martin

> Næppe. Jeg synes, man normalt taler om halvt døgn eller så.

Jep. Min aftensmad kommer i al fald typisk ud igen i løbet af morgenen...

preben nielsen

"Martin" <jad...@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jep. Min aftensmad kommer i al fald typisk ud igen i løbet af morgenen...

Nej, det er nok aftensmaden fra dagen før ;-)

http://www.brs.dk/laereboeger/fh/Kap122.html siger 12 til 24 timer. Jeg har
dog hørt 36 timer andre steder.

-preben

Nielsen

preben nielsen wrote:
> Nej, det er nok aftensmaden fra dagen før ;-)
>
> http://www.brs.dk/laereboeger/fh/Kap122.html siger 12 til 24 timer.
> Jeg har dog hørt 36 timer andre steder.

Men hvis man har "tynd mave" kan det vel godt komme ud ret hurtigt? Altså
det man lige har spist.