Seneskedehindebetændelse.

Pernille Skov

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe/komme med nogle gode råd til hvordan man kommer
af med kronisk seneskedehindebetændelse?
Jeg har haft det fra jeg var 7-8 år gammel, jeg har prøvet naturmetoder,
akupunktur og øreakupunktur, uden bedring. Hvis nogle har et råd, så kom med
det.
MVH Pernille Skov

hamselv

Hæi do
Jeg har læst at man skulle komme honning på, komme en gammel (vasket) sok på
og så ellers bare sove med det på. Der skulle være et eller andet smart i
honningen så det skulle gå væk. Har ikke selv prøvet :-) Hvad med laser,
det skulle også virke. Eller en gang Reiki healing, der er vist massage med
i. Hvis der ikke er noget af det der virker, så må vi jo bare have fat i
den helt store kniv :-))))))
Hilsen Tonny
ham...@post7.tele.dk
http://home7.inet.tele.dk/hamselv

Pernille Skov <man...@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7v2il4$2h5i$1...@news.cybercity.dk...

Pernille Skov

Hej.

Den med honningen har jeg ikke hørt før, det må være den billigste løsning.
Det er jo genialt hvis det virker.
Laser har jeg prøvet, ingen virkning. Min læge fraråder en opration, da de
næsten aldrig virker. Jeg har en storesøster, der blev operarede og hun har
stadig seneskedehindebetændelse.
Jeg tror jeg vil prøve honningen.
Med venlig hilsen Pernille

Heidi

Pernille Skov skrev i meddelelsen <7v6dac$1fuk$1...@news.cybercity.dk>...

Der er jo også den med ægget i terpentinen - jeg har aldrig prøvet den, men
jeg har læst om den flere gange, og det siges at det skulle virke...

Jeg har ikke lige "opskriften" her, men hvis du gerne vil have den, så sig
til, så vil jeg prøve at lede efter den...

Mvh.
Heidi

Pernille Skov

Hej Heidi.

Tak for hjælpen. Jeg må desværre fortælle dig at jeg har prøvet dette og det
virkede i 3-4 måneder. Selvom jeg brugte det i 1-1½ år kom det aldrig til at
virke igen.
Endnu en gang tak.
Grunden til at jeg svarer på alle jeres forslag er at I kan få en ide om
hvor meget jeg egentlig allerede har forsøgt. Det er en forfærdelig lidelse.
Med venlig hilsen Pernille

Heidi

Pernille Skov skrev i meddelelsen <7v7l56$bmp$1...@news.cybercity.dk>...

Hej Pernille

jeg ved det godt - jeg havde det selv på et tidspunkt (arbejdede i en måned
på en fabrik med at sætte låg på kagedåser dagen lang), men det gik dog over
igen. Nu kan jeg kun mærke det, hvis jeg bruger computermusen for meget. Men
jeg føler med dig! Desværre har jeg ikke andre gode forslag...

Mvh.
Heidi

Anne Lindholm

In article <7v2il4$2h5i$1...@news.cybercity.dk>, man...@vip.cybercity.dk
says...

> [...]
> akupunktur og øreakupunktur, uden bedring. Hvis nogle har et råd, så kom med

Da jeg for år tilbage led af seneskedehindebetændelse smurte jeg mine
håndled med frisk ingefær. Jeg skar en skive af ingefæren og gned saften
på håndleddene flere gange dagligt, hvilket både hjalp på smerten og
(tror jeg) på helbredelsen, jeg har i hvert tilfælde sjældent problemer
med mine håndled nutildags.

Mvh Anne

John Lansner

Paa denne side henvises der til tankevaekkende artikler omkring hvordan det
etablerede sundhedsvaesen har spillet fallit og hvordan et holdningsskifte
paa hoejt plan er noedvendigt for vores faelles vel og ve!

Vi er ved at grave vores egen grav, hvis vi lader tingene staa til.
Paa kort sigt forringer vi vores livskvalitet, paa laengere sigt
livskvantiteten!

John Lansner

Hvornaar slipper vi for mejeriernes falske og vildledende reklamer?

1) Det er alment erkendt at komaelk er forbudt for boern under et aar.
Naar barnet saa er 1 aar skulle det saa lige pludselig vaere sundt?

2) Naar man er syg (typ.virusinf.) skal man undgaa komaelk. Er det fordi at
kroppen i forvejen er svaekket, saa skal det ikke yderligere belastes?!
Hvorfor saa overhovedet belaste kroppen med komaelk bare fordi man er
"rask"?

Saavidt jeg kan se er der kun en grund til at indtage komaelk:
kalkindholdet.
Men det kan man faa paa andre maader. F.eks. Soya-maelk m. calcium tilsat.
Et andet nyt alternativ er havremaelken. Jeg kan personligt lide begge
alternativer,
og har endda vaendet mig til soya-maelken uden roersukker!

John Lansner

UPS! det var ikke saa heldigt med de email-placeringer!
Det maa vist virke lidt forvirrende med mine 2 andre reply's, der slet ikke
var reply's paa seneskedehindebetaendelse. Undskyld!

Men jeg vil da alligevel gerne komme med en relevant kommentar til emnet.

Min erfaring med seneskedehindebetaendelse er at man skal undgaa at spaende.
Typisk har jeg haft tendens til det ved intenst cello-spil. Min syster har i
flere omgange maattet holde pauser af flere maaneders varighed med sit
violinspil.
En maerkelig ting: kombinationen af tennisspil og cellospil udloeste
betaendelse,
saa jeg maatte vaelge herimellem da jeg var teenager.

Saa hvis man kan konkretisere en/flere statiske handlinger og proever at
slappe af i disse situationer hvis de ikke kan undgaas, ja saa er der
mulighed for
at seneskedehindebetaendelsen gaar i sig selv.

mvh.
John

skjensen

Hej Pernille

Følgende mulighedder er fundet under behandling af seneskedehindebetændelse.

Kalium jod
Mercurius solubilis
Uld om det angrebne område
A-vitaminer
Kæmpenatlysolie
Arnica montana
Kalium Muriaticum
Kalium
Antioxidanter
Silicium

Jeg gør opmærksom på at årsagen kan ligge i ryggen eller nakken. En kiropraktor
skal undersøge dette.

Mvh, SKJ.

Pernille Skov skriver:

Mari

> Jeg gør opmærksom på at årsagen kan ligge i ryggen eller
nakken. En kiropraktor
> skal undersøge dette.

Det er du den første jeg er stødt på, som bekræfter. Jeg sad en
vinterdag med min dyne omkring mine skuldre fordi det var koldt -
og mens jeg sad der bemærkede jeg at mine smerter i håndleddet
lettede. Jeg fulgte det op med min varmepude - og ganske rigtigt
så forsvandt smerterne i håndleddet ved at behandle min
skulderregion med varme og massage.

Jeg har også haft held med at trække i fingre og håndled, som vi
gjorde engang for at få det til at sige *knæk*. Disse træk gar
også en forunderlig virkning.

Mh
Mari

jakob....@gmail.com

Den mandag den 25. oktober 1999 kl. 09.00.00 UTC+2 skrev Pernille Skov:
> [...]
> akupunktur og øreakupunktur, uden bedring. Hvis nogle har et råd, så kom med

Det er mange år siden og jeg håber at du er kommet af med din kroniske seneskedehindebetændelse. Du har sikkert allerede læst alt om det på nettet, men hvis andre søger information, så kan jeg anbefale at I læser: https://bookanaut.com/dk/seneskedehindebetaendelse/, da artiklen samler fra nettet om seneskedehindebetændelse.