Hajjagt

Kasper G. Christensen

"Min" spejdergruppe var knyttet til 1000 års lejren i Roskilde i sommers
hvor vi bla. var med til fælleslejrbål i byparken (eller var det i
folkeparken? Jeg er ikke helt sikker). Til lejerbålet var der en blå
spejder (vist nok en DDS'er) der underholdt os med at tage os med på
_hajjagt_. Det havde vi aldrig prøvet før i vores gruppe og nu da jeg er
kommet på nettet er mit spørgsmål, om ikke der skulle sidde en der ude der
kan hjælpe min hukommelse lidt, ved at give mig hele historien og alle
fagterne til "hajjagten".

Jeg kan huske at historien handlede om en mand der svømmede ud, og solen
steg, og så kom papa haj og mama haj og morfar haj og baby haj og åd ham!
Det hele var forøvrigt på svensk.

Jeg håber der er nogen der ved hvad jeg taler om, det virkede i hvertfald
som om flere af de DDS'erne kendte "hajjagten" (Jeg er selv KFUM-spejder).

På forhånd tak for hjælpen

Stor spejderhilsen

Kasper
(k...@kfumscout.dk)

Rasmus og Karina

Hej Kasper.....

Jeg er sikker på at du har mødt Dan Brun Larsen fra DBS.. Roskilde kreds.
e-mail ham på Spejd...@dbs.dk Det kan ikke være andre end ham
Hilsen Rasmus.... DBS Århus kreds "UPS" Ras...@teliamail.dk

Kasper G. Christensen skrev i meddelelsen
<01be05eb$ac98c8a0$LocalHost@default>...

Julie Schrøder

"Mødte" legen/sangen i sidste måned på nordisk ledertræning i sverige. Kan
ikke huske teksten, men hvis du ikke finder den af anden vej, så kan jeg
godt skaffe den !

/Julie

ju...@ostenfeld.dk

Julie Schrøder

Ja, så er jeg kommet frem til en text :

Vauvahai, Vauvahai pämpäm pädämpädäm (baby shark)
Äitihai.. (Mother)
Isähai.. (father)
Vaarihai.. (grandfather)
Valkohai.. (whiteshark)
Tyttö ui.. (the girls is swimming)
Hai näkee.. (shark sees her)
Yhä ui.. (still swimming)
Tyttö huutaa IIIK!.. ( gilr screams)
Hai söi.. ( shark eat)
Tuhma hai... ( bad shark)

Godt nok er sangen finsk og ikke svensk...men gør det noget ? Er det den
text der blev ledt efter ?

Jeg fik den ved at skrive til en svensk spejder, som sendte mit brev videre
til en finsk korpsspejder, som sende det ud via deres mailing-liste. Dvs. at
jeg har modtaget den samme text i flere eksemplarer. Spejdere på nettet er
bare effektive !

/Julie

Morten Therkilden

On Tue, 3 Nov 1998 21:54:06 +0100, "Rasmus og Karina"
<ras...@teliamail.dk> wrote:

>Hej Kasper.....
>
>Jeg er sikker på at du har mødt Dan Brun Larsen fra DBS.. Roskilde kreds.
> [...]

Yep. Det var ham. Men det er altså ikke noget han har fundet på, altså
hajjagten, men det virker kun sådan, fordi han er så god på en scene
og 300 mennesker ser på.

Morten Therkildsen
KFUM, Svogerslev

Lars Jacobsen

Nu kender jeg ikke hajsangen på finsk, og jeg var ikke tilstede ved omtalte
begivenhed, men jeg kender en hajsang der måske er den omtalte.
Efter hver linier synges "da daa dadada daa" (måske mangler der et "da"...)
Man starter i hajposition hvor højre hånd holdes frem som en hajfinne.
De klasiske hajfagter gøres når man synger om hajerne

Der var en dreng (da daa dadada daa)
han svømmede ud
og han svømmede videre
pludselig kom der nogle hajer

papa haj
og mama haj

og bedstefar haj
og mini haj
Hajerne tog en arm
og et ben
og hans hovede
og alt blev stille (da daa dadada daa - synges meget lavt, derefter fuld
styrke igen)
Men hajerne var der endnu

papa haj
og mama haj

og bedstefar haj
og mini haj

Tja - et ydmygt forsøg på at hjælpe....
God fornøjelse
Lars

Kasper G. Christensen

Julie Schrøder skrev i meddelelsen <36443...@news.k-net.dk>...

>Ja, så er jeg kommet frem til en text :
Klip...

>Godt nok er sangen finsk og ikke svensk...men gør det noget ? Er det den
>text der blev ledt efter ?

Jeg er ikke så god til Finsk - så nej det var ikke lige det jeg manglede,
men det er da sjovt at se at "hajjagten" er om ikke internationalt så
ihvertfald nordiskt kendt. Bortset fra det så syntes jeg der mangler en del
af historien i forhold til den version jeg har oplevet.

> [...]
at
>jeg har modtaget den samme text i flere eksemplarer. Spejdere på nettet er

Ja - spejdere er _også_ effektive på nettet :-) Tak for hjælpen. Jeg har
mailet Dan Bruun Larsen som foreslået af flere af denne nyhedsgruppes
læsere og har modtaget teksten fra ham. Tak for hjælpen til alle.

Spejderhilsen

Kasper

Kasper G. Christensen

Ja Lars det er faktisk den hajjagt jeg er ude efter, her er hvad Dan Bruun
sendte mig.

Spejderhilsen
Kasper

Hajjagt
En forsanger synger en linje, hvorefter resten svarer med du duuuu du du du
duu. Samtidig med man med den ene arm laver en hajfinne.

Der var engang
Du duuuu du du du duu.
En lille dreng
og en pige
som svømmede ud (svømmetag)
på et hav
og det var varmt (tørre sved af panden)
og solen skinnede (tegne en sol)
men der var hajerne
Og papa haj (lodret klap)
og mama haj (vandret klap)
Og morfar haj (klap med knytnæve)
og mini haj (klap med lillefingeren)
de svømmede videre(svømmetag)
og endnu videre - “ -
og de blev træt’ (se træt ud)
og så kom hajerne (hajfinne)
de tog et ben (grib fat om ben og ryst det)
og en arm (grib fat om arm og ryst den)
og et hoved (grib fat om hoved og ryst det)
og blodet flød (lave bølge bevægelser)
og alt blev roligt (pegefinger for munden)
Men stadig var der hajerne
Og papa haj........

Familien Friis Larsen

> [...]
>hvor vi bla. var med til fælleslejrbål i byparken (eller var det i
>folkeparken? Jeg er ikke helt sikker). Til lejerbålet var der en blå
-Ja resten af historien står jo lidt længre oppe-

Hej Kasper.
Ja det var godt at du fik fat i teksten, for så kan vi jo synge den sammen
på mandag.
Hilsen: en spejderven (the.n...@909mail.dk)