turkish airways

;o)-max

De for meget blandede anmeldelser, fra fremragende
til aldrig mere.
Hvordan er forbindelsen til BKK over IST ?

Kim Ludvigsen

;o)-max skrev:
> De for meget blandede anmeldelser, fra fremragende
> til aldrig mere.
> Hvordan er forbindelsen til BKK over IST ?

Det afhænger af ventetiden i Istanbul. Jeg har altid været
yderst tilfreds med selve flyveturen. Mad og drikke ad
libitum på begge flyvninger og fint underholdsningsudstyr på
den lange tur.

Men lufthavnen i Istanbul er kedelig. Jeg undgår mere end
tre timers ventetid.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold din drømmeferie i Thailand. Find tips og info på:

;o)-max

On 09-02-2014 01:02, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> flyvninger og fint underholdsningsudstyr på den lange tur.
>
> Men lufthavnen i Istanbul er kedelig. Jeg undgår mere end tre timers

Tak Kim. Jeg har tidligere overlevet Moskva lufthavn 10-12 timer.
Horrible - men man kan være heldig at støde ind i en fest..
Mad og drikke ad libitum, siger du, så er den sag jo afgjort ;o)

Du sku vel ikke have navnet på en dygtig tandlæge, min egen oppe
i esan er flink og rar, men jeg er ikke sikker på om jeg ikke
kommer der mest fordi han mange søde assistenter. Til implantater
tror jeg jeg skal lade erfaring og håndelag tælle mere end hygge.

Kim Ludvigsen

;o)-max skrev:

> Tak Kim. Jeg har tidligere overlevet Moskva lufthavn 10-12
> timer.
> Horrible - men man kan være heldig at støde ind i en fest..

Det lyder da som lidt af en oplevelse. Men man skal nok være
lidt speciel for at feste i en lufthavn - eller russer.

> Mad og drikke ad libitum, siger du, så er den sag jo afgjort
> ;o)

Jeg bør nok lige tilføje, at jeg kun drikker cola, og jeg
har aldrig oplevet problemer med at få fyldt op. Jeg har
heller aldrig oplevet at der bliver sagt nej til dem, der
drikker øl og vin, men jeg tør ikke sige, om det også vil
være tilfældet, hvis man spørger mange gange eller er ved at
være tydeligt påvirket.

> Du sku vel ikke have navnet på en dygtig tandlæge

Den eneste tandlæge, jeg har prøvet i Thailand, ligger i
Patong. Rimelig billig (men nok dyrere end i Isaan), og så
var han en hyggelig fyr, han sang til arbejdet.

Klinikken var ikke særlig hygiegnisk i forhold til danske
klinikker eller en anden klinik, jeg fik et tilbud i (som
kostede det dobbelte), men sikkert meget bedre end dem i
Isaan, kan jeg forestille mig.

Hvis du kommer den vej forbi, kan jeg finde hans navn og
adresse frem.

;o)-max

On 09-02-2014 06:46, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> der bliver sagt nej til dem, der drikker øl og vin, men jeg tør ikke
> sige, om det også vil være tilfældet, hvis man spørger mange gange eller

Jeg drikker ikke søde sager - men en bloody mary er ikke dårligt.

> [...]
> men sikkert meget bedre end dem i Isaan, kan jeg forestille mig.
>
> Hvis du kommer den vej forbi, kan jeg finde hans navn og adresse frem.

Jeg er ikke vild med Puket, selvom der er smukt og mange gode ting.
Jeg foretrækker noget der er lidt mere lokalt/autentisk.

Min tandlæge er nu ret tjekket, selvom hans klinik ligger i den
billige ende af Thailand. Hans nye klinik er i 3 etager, i et
futuristisk design, som han selv har tegnet. Han er lidt cool.

Hans speciale er i kosmetisk tand behandling, alle ungerne
skal have rettet og bleget deres tænder, så der er fuldt hus
6 dage om ugen.

Men vi har en del hospitaler i området, jeg ser om ikke en af dem
har en special afdeling. Ellers er der altid Bangkok, jeg finder
helt sikker noget.

;o)-max

On 09-02-2014 07:02, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> flyvninger og fint underholdsningsudstyr på den lange tur.
>
> Men lufthavnen i Istanbul er kedelig. Jeg undgår mere end tre timers

Ja lufthavnen i Istanbul er nok noget af det kedeligste, men de har
et bur på taget til rygere, så der kan jeg fint få et par timer til
at gå..
Ellers er der ikke noget at klage over. Fra check in til in flight
service får de top karakter, jeg syns ikke det skal trække ned at
en dobbelt bloody mary får sokkerne til at flyve af, så er det jo
fint man får sutsko og alle de andre små gaver, jeg troede hørte
til på de dyrere klasser. 30kg check in bagage - og maden serveres
af en fyr i kokketøj, så kan man næsten ikke andet end blive i godt
humør. Kebab, feta, oliven og den turkish delight ting man får som
appetizer sidder lige i skabet.

Peter T.

Den 23-03-2014 09:24, ;o)-max skrev:

> [...]
> af en fyr i kokketøj, så kan man næsten ikke andet end blive i godt
> humør. Kebab, feta, oliven og den turkish delight ting man får som

Dejligt. Var det mellem CPH og IST, IST og BKK (eller hvor du nu flyver
hen) eller begge flights, at du fik alle de herlige fornødenheder? :)

--
Peter T.

<https://elite.frontier.co.uk/>

Kim Ludvigsen

Peter T. skrev:

> Dejligt. Var det mellem CPH og IST, IST og BKK (eller hvor
> du nu flyver hen) eller begge flights, at du fik alle de
> herlige fornødenheder? :)

Turkish serverer som et af de efterhånden meget få selskaber
også gratis mad og drikke på de korte ruter, så der er mad
både mellem København og Istanbul og Istanbul og Bangkok.

Peter T.

Den 29-03-2014 04:17, Kim Ludvigsen skrev:

> Turkish serverer som et af de efterhånden meget få selskaber også gratis
> mad og drikke på de korte ruter, så der er mad både mellem København og
> Istanbul og Istanbul og Bangkok.

Tak for info. Jeg overvejer selv, at bruge Turkish da jeg aldrig har
hørt negativt om selskabet + jeg selv tit har haft med flyveren, at gøre
ved de daglige 3 landinger i CPH. Af og til forundres jeg over min egen
uvidenhed om de kunder, jeg ellers til dagligt har mellem hænderne. :)

;o)-max

Så spoler vi lige 3 år frem i tiden. Turkish har leveret en god
oplevelse 2 gange om året i den periode. Og jeg regnede med at
bruge dem igen i år. Men i år har deres priser ligget relativt
højt og helt stabilt på samme niveau på CBH-BKK ruten. Så da
Thai havde et knald tilbud, endda uden mellemlanding..

Men ikke kun det, jeg vil gerne flyve med et selskab, jeg føler
i min mave jeg kan stole på. Der har været for meget politisk
uro i forhold til Tyrkiet. Og den billigste billet med Qatar
som var meget billig og med helt fornuftig mellemlanding tider,
holdt jeg mig fra, fordi der er for meget ballade i området.

I dag har Air Berlin begæret konkurs, bla. fordi et andet arabisk
selskab Etihad har trukket stikket. Jaja - går lidt op i om der er
risiko for den slags, når man har prøvet det, blir man forsigtigere.

Og så er der Norwegian - jeg har venner der er tilfredse med det
selskab. Jeg kan bare slet ikke forliges med konceptet at betale
separat for bagage, mad mm. Det er muligt det er en trend der vil
vinde i længden, men indtil da vælger jeg all inclusive. Alt andet
lige er det billigere at indregne en standard bagage og standard
måltider i en pakke end individuelle løsninger. Og psykologisk
fungerer det vel mindre positivt at betale for dårlig flymad i
forhold til at få den "gratis". Men ja hvis man kun har håndbagage
og kan smugle en hjemmesmurt madpakke ombord og nøjes med 1/2 liter
vand på 11 timer, så er de 1.000,- kroner, sparet, måske det hele værd.