Jeg vil gerne have nogle tips til, hvor man kan tage på en kort skiferie i
den kommende sæson, fx på en weekendtur - evt. forlænget?
Dagene taget i betragtning er der selvfølgelig Norge/Sverige, men det er for
det første (vist nok?) rasende dyrt, og vi vil evt. gerne prøve noget
andet - især hvis det er bedre..
Jeg mener, at have hørt, at der skulle eksistere et par OK områder i
køreafstand i Tyskland et sted?
(Polen og Østrig bliver nok for langt at køre?)
Erfaringer modtages med kyshånd! Tak. :-)
VH Sørensen
Hilsen
Karsten
"Sørensen" <duvedikkeh...@hotmail.com_FJERNES> skrev i en meddelelse
news:gNBbd.3144$cK1...@news.get2net.dk...
"RH" <ro...@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:416fc7dc$0$13735$ba62...@nntp03.dk.telia.net...
> Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du betegner som rasende dyrt - men hver
> sæson har jeg altid set avisannoncer med tilbud på weekendophold i
> Sverige/Norge (men Norge er vist lidt dyrere) for 2-400 kr pr. person. Det
> er selvfølgelig ikke i højsæsonen og oveni prisen skal selvfølelig lægges
> liftkort osv.
>
> /Sanne
>
>
Det lyder lovende.
Har du nogle konkrete tips - boede i fx privat, eller var det en pakketur?
Er "OK" i øvrigt sammenlignet med Polen, Norge eller Østrig? :-)
(Især mht. antal/længde på pisterne - kører man på de samme pister 15 gange
pr. dag, eller hvor meget er der at vælge imellem?)
VH Sørensen
Hej, og tak for jeres indspark!
Ja, det er faktisk ret billigt (og vi bor i den øvre del af Jylland).
Dog synes vi det er ret begrænset med udavlget af pister og længden på dem i
Norge, men jeg ikke kunne sige om det gælder overalt, hvis ikke man kommer
helt til Østrig/Italien/Frankring..
VH Sørensen
De billige ture til Norge med colorline går vidst til Norefjell? Der bliver
du i hvert fald ikke træt af at stå på ski i et par dage. Der er så vidt jeg
husker over 20 pister og Norges største højdeforskel på ca. 1 km. Afstanden
til Oslo er kun 110 km.